اقامت آلمان از طریق خرید ملک و اخذ اقامت در اروپا امکان پذیر است؟

مهاجرت به آلمان از طریق خرید ملک
دسته بندی : اقامت آلمان
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

خرید ملک در آلمان برای افرادی که قصد اقامت بیش از چند سال را در این کشور دارند امری منطقی به حساب می آید. با وجود وام‌های بانکی با بهره پایین و بازپرداخت‌های درازمدت، بسیاری از مردم به فکر خرید ملک در این کشور افتاده‌اند. قیمت ملک در آلمان در مقایسه با بسیاری از کشورها رشدی معمولی داشته و اکنون بهترین زمان خرید خانه یا آپارتمان در این کشور است. اگر قصد انجام سرمایه گذاری مطمئن و سودآوری در اروپا دارید در ادامه با موسسه حقوقی سایرس همراه باشید. اما این را به یاد داشته باشید که خرید ملک در آلمان منجر به اخذ اقامت این کشور نمی شود.

با خرید ملک در آلمان از تسهیلات بانکی اروپا استفاده کنید

بسیاری از مردم تمایل دارند تا از روش‌های مختلفی در آلمان سرمایه گذاری کرده و اقامت این کشور را دریافت کنند. تصور عموم بر آن است که با خرید ملک می توانید اقامت آلمان را به دست بیاورید. ولی سوال مهم اینجاست که آیا صرف خرید ملک در آلمان منجر به اخذ اقامت موقت این کشور می شود؟ آیا آلمان نیز مانند کشورهای دیگر در ازای خرید ملک به مبلغی مشخص اجازه اقامت را به متقاضی می‌دهد؟

ویزای سرمایه‌گذاری آلمان

برای خرید ملک در بسیاری از کشورها ابتدا باید اقامت آن کشور را اخذ کنید زیرا محدودیت‌هایی برای افراد غیر بومی برای خرید ملک وجود دارد. این موانع در آلمان وجود ندارد و افراد غیر بومی نیز می توانند در این کشور ملکی خریداری کنند. از همه مهمتر آنکه مالکیت صد در صدی ملک می تواند به خریدار تعلق می‌گیرد. قیمت ملک در شهرهای کوچکتر آلمان حداقل ۲ هزار یورو است که این مبلغ در شهرهای بزرگتر مانند برلین، هامبورگ و بیشتر است.

با خرید خانه در آلمان اقامت بگیرید

با خرید ملک در آلمان نه تنها سرمایه گذاری ایمنی خواهید داشت بلکه می توانید از تسهیلات خوبی مانند وام های بانکی طولانی مدت استفاده کنید. معمولا کلیه بانک ها برای خرید ملک وام می دهند که بازپرداخت آنها ۲۵ یا ۳۰ ساله است. البته شما هر زمانی خواستید می توانید اقامت آلمان را با یکی از روش های بلوکارت آلمان و یا کار آفرینی (ثبت شرکت) در آلمان بگیرید تا  علاوه بر آلمان به دیگر کشور های اروپای شنگن به راحتی رفت و آمد کنید. اگر نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص اخذ اقامت اروپا از طریق بلو کارت آلمان را دارید می توانید مقاله  اقامت بلوکارت آلمان را مشاهده کنید.

چگونه در آلمان ملک خریداری کنیم

برای خرید ملک در آلمان ابتدا باید به روزنامه، نشریه های محلی یا سایت های معتبر مراجعه کنید. پس اگر مانند بسیاری از کشورها پشت پنجره یا در منازل آگهی فروش ندید متعجب نشوید. پیش از خرید ملک،  قیمت ها را در چند منبع معتبر مقایسه کنید. زیرا قیمت‌ها در نواحی مختلف با یکدیگر متفاوت خواهند بود به عنوان مثال ملک در شرق آلمان ارزان تر از شهرهای معروف مانند مونیخ و برلین است.

 خرید ملک در المان بی‌واسطه از بانک

علاوه بر سایت ها و کمپانی های محلی، برخی بانک ها مانند بانک اسپارک کاسن کار خرید و فروش ملک نیز انجام می‌دهند. یکی از مزیت های مراجعه به این بانک ها امکان استفاده از کمک های مالی آنها است. البته باید دید که ملک مورد نظر شما در لیست فروش بانک عامل قرار دارد یا خیر؟

همه چیز درباره ویزای سرمایه‌گذاری یونان

اگر به دنبال راه های بیشتری برای اخذ اقامت آلمان هستید می توانید نگاهی به مقاله اقامت آلمان از طریق کارآفرینی نیز داشته باشید.

آشنایی با مراحل خرید ملک در آلمان

برای خرید ملک، در ابتدا پیش قراردادی شامل ارزش ملک، نحوه پرداخت و میزان سپرده تهیه می شود. سپرده اولیه به میزان ۱۰% بهای ملک است که به حساب دفتراسناد رسمی واریز می شود. دفتر اسناد رسمی آلمان نیز مسئولیت استعلام ثبت اموال، سپرده بانکی و دریافت تاییدیه ثبت املاک را به عهده دارد. پس از آن ۴ هفته برای پرداخت مالیات فرصت دارید. توجه داشته باشید که کلیه مراحل باید در دفاتر اسناد رسمی و با حضور فرد انجام شود.  در نهایت برای خرید ملک باید پروسه ای را طی کنید که عبارت است از:

  • ارائه درخواست وام مسکن
  • تحقیق بر روی املاک و انتخاب ملک
  • مراجعه به دفتر اسناد رسمی
  • ارائه تعهد بانکی
  • دریافت وام مسکن
  • امضای قرارداد خرید
  • ارائه مدارک پرداخت مالیات

اکثر مردم از دفتر اسناد رسمی به عنوان سپرده استفاده کرده و مبلغ خرید ملک را پیش از فروش به حساب دفتر اسناد رسمی واریز می کنند.

اقامت آلمان از طریق خرید ملک

برای جلوگیری از بروز هر مشکل در خرید و فروش ملک، بررسی قرار داد به عهده دفتر اسناد رسمی است. قبل از امضا، طرفین قرارداد باید مفاد آن را به دقت مطالعه کرده و به آن اشراف کامل داشته باشند. به یاد داشته باشید که حتی اگر اجازه اقامت این کشور را نداشته باشید می توانید در آلمان ملک بخرید ولی خرید ملک در آلمان بدان معنا نیست که اجازه اقامت به شما داده می شود.  افرادی که اقدام به خرید ملک در آلمان می کنند به خودی خود نمی توانند اقامت این کشور را به دست آورند. در نتیجه خرید ملک به تنهایی منجر به اخذ اقامت آلمان نخواهد شد.

تنها کشورهای حوزه شنگن که در ازای خرید ملک، اقامت دائم را به متقاضی اعطا می کنند، یونان، پرتغال و اسپانیا هستند. برای اخذ اقامت آلمان می توانید از روش های دیگری مانند ثبت شرکت، بلوکارت استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اقامت آلمان با مشاورین مجموعه تماس بگیرید تا از قوانین به روز مهاجرت آلمان آگاهی یابید.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

14 نوامبر 2019

آیا گرفتن اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک در آلمان آسان تر از اخد اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری در یونان یا خرید ملک در یونان است؟

    19 نوامبر 2019

    خرید ملک در آلمان منجر به اخذ اقامت این کشور نمی شود. تنها کشورهای حوزه شینگن که با خرید ملک می توانید اقامت این کشور را دریافت نمایید، یونان، پرتغال و اسپانیا هستند.