چگونه از طریق ثبت شرکت اقامت اتریش را به دست آوریم؟

اقامت اتریش از طریق ثبت شرکت
دسته بندی : اقامت اتریش
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

اتریش سال ها به عنوان قطب فرهنگی اروپا شناخته می شده است. کشوری در قلب اروپا که در تمام سال های حیاتش به دور از هیاهو به توسعه همه جانبه پرداخته است. اقتصاد رو به رشد و فرهنگ بالای اجتماعی اتریش را به یکی از بهترین مقاصد اقامتی اروپا تبدیل کرده است. در این مقاله به بررسی چگونگی اخذ اقامت اتریش از طریق ثبت شرکت می پردازیم. در ادامه مقاله همراه موسسه حقوقی سایرس باشید.

چرا اتریش را ثبت شرکت انتخاب کنیم؟

سرمایه گذاران و بازرگانان همیشه به دنبال بهترین و جذاب ترین مقاصد اقتصادی هستند. اقتصاد اتریش همیشه در مسیر رشد و توسعه قرار داشته است. نگاهی به رشد ده ساله این اقتصاد نشان می دهد که اتریش همیشه ثبات اقتصادی خود را حفظ کرده است. این مساله اتریش را به یک کشور جذاب تبدیل کرده است.

چگونه با ثبت شرکت اقامت اتریش را به دست آوریم

ثبت شرکت در اتریش چه مزایایی دارد؟

با ثبت شرکت در اتریش علاوه بر رشد بیزنس می توان از مزایای زندگی در این کشور برخوردار شد. معمولا با ثبت شرکت در اتریش ابتدا اقامت کوتاه مدت این کشور اورپایی را به دست می آوریم. پس از گذشت یک تا دو سال نیز اقامت دائمی اتریش را به دست خواهیم آورد. همچنین از آنجا که اتریش عضو پیمان شینگن است با اخذ پاسپورت اتریش و دریافت اقامت اروپا می توان آزادانه به تمامی کشورهای اروپایی سفر کرد.

معرفی انواع ثبت شرکت در اتریش

دولت اتریش برای سرمایه گذاران خارجی امکان انواع ثبت شرکت را فراهم کرده است. ثبت شرکت با مسئولیت محدود، سهامی عام، شرکت با مشارکت عمومی و شرکت با مشارکت محدود از جمله انواع روش های ثبت شرکت در اتریش است.

شرکت با مسئولیت محدود (GmbH)، رایج ترین شیوه ثبت شرکت

معمولا کسانی که قصد سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت را دارند به سراغ گزینه‌ی شرکت با مسئولیت محدود می روند. حداقل سرمایه برای ثبت شرکت مسئولیت محدود ۳۵۰۰۰ یورور است. این نوع شرکت ها در بورس عمومی عرضه نمی شوند. تمامی مسئولیت شرکت از جمله ضرر و زیان نیز بر عهده سهامداران است. به دلیل قوانین ساده تر، ثبت شرکت با مسئولیت محدود برای اخذ اقامت اکثر کشورهای اروپایی مانند تمکن مالی یونان، اقامت اسلواکی و اقامت آلمان طرفداران بیشتری دارد.

کسب اقامت اتریش

ثبت شرکت سهامی (AG) در اتریش، انعطاف پذیری و کنترل بیشتر بر شرکت

یکی دیگر از انواع ثبت شرکت، ثبت شرکت سهامی است. در این نوع شرکت ها، سهامداران کنترل کمتری بر کسب و کار دارند. البته فرآیند ثبت شرکت های سهامی پیچیدگی های قانونی بیشتری دارد. همچنین سرمایه اولیه ثبت این گونه شرکت ها نیز بیشتر است. حداقل سرمایه ثبت شرکت سهامی، ۷۰۰۰۰ یورو است.

شرکت‌های مشارکتی (مشارکت عمومی و مشارکت محدود)، آخرین‌ گزینه‌ سرمایه گذاران

روش دیگر ثبت شرکت در اتریش استفاده از شرکت های مشارکتی است. در این گونه شرکت ها بسته به نوع بیزنس سرمایه بیشتری نیاز داریم. همچنین فرآیند ثبت شرکت مشارکتی نیز طولانی تر است. معمولا افرادی که می خواهند کسب و کار کوچک خود را راه اندازی یا توسعه دهند به دنبال ثبت شرکت مشارکتی می روند. ثبت شرکت های مشارکتی مانند تمامی انواع شرکت ها امکان فعالیت در کل اروپا و اخذ ویزای شینگن را فراهم می کند.

اقامت اتریش از طریق ثبت شرکت

حداقل هزینه ثبت شرکت در اتریش چقدر است؟

با توجه به نوع شرکت ثبتی، هزینه ها متفاوت است. اما به طور میانگین و در حداقل ترین حالت ممکن متقاضی بایستی ۳۵۰۰۰ یورو در شرکت خود سرمایه گذاری کند. این هزینه حداقل هزینه ای است که متقاضی باید به عنوان سرمایه به شرکت خود تزریق کند. همچنین در کنار هزینه سرمایه گذاری، هزینه هایی مانند تنظیم طرح تجاری، حق الوکاله و بیمه نیز وجود دارد که به صورت جداگانه باید پرداخت شود.

با ثبت شرکت چقدر طول می کشد اقامت اتریش را به دست آوریم؟

اخذ دائمی اقامت اتریش شرایط و قوانین خاص خود را دارد. در حقیقت هر کشور اروپایی برای اقامت دائمی قوانین جداگانه ای را دارد. پس از ثبت شرکت، دولت اتریش اقامت موقت یک ساله را به متقاضی ارائه می دهد. این اقامت هر ساله و پس از بررسی مدارک هویتی و شرکتی مجددا تمدید می شود. پس از گذشت ۵ سال از دریافت اقامت موقت و به شرط رعایت تمامی قوانین به خصوص قوانین مالیاتی و اداری امکان دریافت اقامت دائم اتریش وجود دارد.

آیا اقامت اتریش از طریق ثبت شرکت بهترین راه ممکن است؟

طبیعتا نمی توان اخذ اقامت اتریش از طریق ثبت شرکت را بهترین راه حل ممکن دانست. هر فرد بایستی بر اساس شرایط و انتظارت خودش دست به انتخاب بزند. جدای از اخذ اقامت، متقضای باید شرایط بیزنس مورد نظرش را نیز بررسی کند. از طرف دیگر برای برخی افراد، اخذ اقامت از روش هایی مانند تحصیل یا کارآفرینی کم هزینه تر و راحت تر است. بنابراین هر فرد باید نسبت به شرایط خودش بهترین راه اخذ اقامت اتریش را انتخاب کند.

دریافت اقامت اتریش از طریق ثبت شرکت در موسسه حقوقی سایرس

ثبت شرکت و اخذ اقامت اتریش در موسسه حقوقی سایرس

در این مقاله به بررسی چگونگی اقامت اتریش از طریق ثبت شرکت پرداختیم. ثبت شرکت در اتریش فرآیندی کاملا قانونی بوده و پیچیدگی های زیادی دارد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم برای ثبت شرکت در اتریش و اخذ اقامت اروپا با شماره های اعلام شده در سایت تماس بگیرید. همکاران با تجربه ما در موسسه حقوقی سایرس،پاسخگوی سوالات شما هستند.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

17 می 2020

پروسه ثبت شرکت در اتریش چطوری انجام میشه؟

    17 می 2020

    برای ثبت شرکت در اتریش باید مراحل مختلفی را سپری کنید. این مراحل عبارتند از:
    ۱٫جمع آوری مدارک لازم و ترجمه آنها
    ۲٫اخذ تاییدیه طرح توجیهی از اداره ثبت شرکت ها
    ۳٫افتتاح حساب بانکی
    ۴٫مراجعه به سفارت برای ارائه پرونده و ثبت اطلاعات بیومتریک
    ۵٫سفر به اتریش برای انجام امور مربوط به ثبت شرکت

17 می 2020

مالیات شرکتی در اتریش چقدر هست؟

    17 می 2020

    در صورتی که از طریق ثبت شرکت، اقامت اتریش را کسب کنید باید مبلغی را به عنوان مالیات شرکتی پرداخت کنید. این مبلغ در گذشته ۳۴% بوده که با توجه به سیاست های دولت برای جذب کارآفرینان به ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش یافته است.

17 می 2020

اگر از طریق ثبت شرکت برای اقامت اتریش اقدام کنم، چند ساله پاسپورت می گیرم؟

    17 می 2020

    برای اخذ پاسپورت اتریش، ابتدا باید اقامت موقت دریافت کنید، پس از تمدید اقامت موقت، اقامت دائم و در نهایت برای دریافت پاسپورت کشور اتریش اقدام کنید. فعالیت واقعی شرکت، سودآوری آن و زندگی در اتریش از شروط مهم تمدید اقامت موقت و اخذ اقامت دائم است. ۵ سال پس از اقامت دائم می توانید برای دریافت پاسپورت اقدام کنید.

17 می 2020

آیا اقامت به اعضای خانواده نیز تعلق می گیرد؟

    17 می 2020

    در صورتی که از طریق ثبت شرکت اقدام به اخذ اقامت اتریش کنید، همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال شما نیز اقامت اتریش را خواهند داشت.