همه چیز درباره اخذ اقامت اتریش از طریق سرمایه گذاری

اقامت اتریش از طریق سرمایه گذاری
دسته بندی : اقامت اتریش
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

اتریش به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا شناخته می شود. اتریش به عنوان کشوری مرفه با آب و هوایی خوب در کنار خدمات اجتماعی مناسب یکی از بهترین نقاط برای ادامه زندگی است. از جمله راه های مهاجرت و دریافت اقامت اتریش، سرمایه گذاری در این کشور جذاب است. در این مقاله به بررسی چگونگی سرمایه گذاری و اخذ اقامت اتریش می پردازیم. در ادامه همراه موسسه حقوقی سایرس باشید.

اتریش، مقصدی جذاب برای سرمایه گذاران

اقتصاد اتریش در سال های اخیر همیشه در بین برترین اقتصادهای دنیا قرار داشته است. امنیت بالا، ثبات سیاسی و زیرساخت های توسعه اقتصادی از جمله دلایل رشد اقتصاد اتریش است. دولت اتریش تمهیدات ویژه ای را برای سرمایه گذاران خارجی در نظر گرفته است. به همین دلیل دریافت اقامت اروپا از طریق اتریش در سال های اخیر بسیار پرطرفدار بوده است.

سرمایه گذاری و اخذ اقامت اتریش

چرا اتریش را برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم؟

کشور اتریش در شاخص هایی مانند سهولت راه اندازی کسب و کار توانسته رتبه ۲۲ در بین ۱۹۰ کشور دنیا را به دست آورد. از طرف دیگر این کشور با تمامی دنیا روابط گسترده اقتصادی دارد. این مساله باعث شده که اتریش در بسیاری از صنایع در بین کشورهای توسعه یافته دنیا قرار بگیرد. همچنین با اخذ اقامت اتریش و یا ویزای سرمایه گذاری اتریش می توان در کل قاره اروپا فعالیت کرد. به طور خلاصه می توانیم درباره مزیت های اخذ ویزای سرمایه گذاری اتریش به موارد زیر اشاره کنیم:

  • امکان دریافت ویزای شینگن و سفر به کل کشورهای اتحادیه اروپا
  • امکان تحصیل رایگان در اتریش
  • دسترسی گسترده به تمامی خدمات بانکی و مالی جهانی
  • امکان استفاده از خدمات رفاه اجتماعی دولت اتریش شامل خدمات رایگان پزشکی و دندان پزشکی
  • امکان اخذ ویزای سایر کشورهای اتحادیه اروپا

با چه روش هایی می توان اقامت سرمایه گذاری اتریش را به دست آورد؟

ثبت شرکت، کارآفرینی و خودحمایتی را می توان رایج ترین روش های اخذ اقامت سرمایه گذاری اتریش دانست. البته در کنار این روش ها، شیوه هایی مانند خرید اوراق قرضه دولتی یا اخذ نمایندگی وجود دارد. در ادامه تمامی این روش ها را با جزئیات دقیق تر بررسی می کنیم.

سرمایه گذاری در اتریش از طریق ثبت شرکت در اتریش، رایج ترین روش سرمایه گذاری

رایج ترین شیوه اخذ اقامت سرمایه گذاری، ثبت شرکت در اتریش است. در این روش متقاضی می تواند یکی از انواع شرکت های مسئولیت محدود، سهامی عام، شرکت با مشارکت عمومی و شرکت با مشارکت محدود را انتخاب کند. بنا به شرایط متقاضی هر کدام از این شرکت ها فرصت ها و امتیازات خاصی دارند.

شیوه های رایج سرمایه گذاری در اروپا

شرکت با مسئولیت محدود (GmbH)، انتخاب اول سرمایه گذاران

معمولا کسانی که قصد سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت را دارند به سراغ گزینه‌ی شرکت با مسئولیت محدود می روند. حداقل سرمایه برای ثبت شرکت مسئولیت محدود ۳۵۰۰۰ یورور است. این نوع شرکت ها در بورس عمومی عرضه نمی شوند. تمامی مسئولیت شرکت از جمله ضرر و زیان نیز بر عهده سهامداران است. به دلیل قوانین ساده تر، ثبت شرکت با مسئولیت محدود برای اخذ اقامت اکثر کشورهای اروپایی مانند اقامت یونان، اقامت اسلواکی و اقامت آلمان طرفداران بیشتری دارد.

ثبت شرکت سهامی (AG) در اتریش، انعطاف پذیری و کنترل بیشتر بر شرکت

یکی دیگر از انواع ثبت شرکت، ثبت شرکت سهامی است. در این نوع شرکت ها، سهامداران کنترل کمتری بر کسب و کار دارند. البته فرآیند ثبت شرکت های سهامی پیچیدگی های قانونی بیشتری دارد. همچنین سرمایه اولیه ثبت این گونه شرکت ها نیز بیشتر است. حداقل سرمایه ثبت شرکت سهامی، ۷۰۰۰۰ یورو است.

شرکت های مشارکتی ( مشارکت عمومی و مشارکت محدود)، آخرین گزینه های سرمایه گذاران

روش دیگر ثبت شرکت در اتریش استفاده از شرکت های مشارکتی است. در این گونه شرکت ها بسته به نوع بیزنس سرمایه بیشتری نیاز داریم. همچنین فرآیند ثبت شرکت مشارکتی نیز طولانی تر است. معمولا افرادی که می خواهند کسب و کار کوچک خود را راه اندازی یا توسعه دهند به دنبال ثبت شرکت مشارکتی می روند.

سرمایه گذاری در اروپا و دریافت اقامت اتریش

دریافت اقامت اتریش از طریق کارآفرینی، کارآفرینی در قلب اروپا

یکی از روش های جذاب اخذ اقامت اروپا و دریافت ویزای شینگن، اخذ ویزای کارآفرینی اتریش است. متقاضی این نوع اقامت باید طرح مبتکرانه و جذابی را به دولت اتریش ارائه کند. همچنین او باید حداقل ۵۰۰۰۰ یورو سرمایه اولیه برای اجرای طرح نیز داشته باشد. پس از بررسی طرح می توان به طور موقت ویزای اتریش را به دست آورد. همچنین در طول مدت کار بر روی طرح نیز امکان دریافت اقامت اتریش وجود دارد. تحصیلات مرتبط و سابقه کارآفرینی از جمله مواردی است که دولت اتریش هنگام بررسی طرح ها امتیاز ویژه ای برای آن در نظر می گیرد.

اخذ اقامت اتریش از طریق ویزای خودحمایتی

ویزای خود حمایتی اتریش را نمی توان به طور دقیق در دسته ویزای سرمایه گذاری قرار دارد. اما به دلیل ارتباط نزدیک با شیوه اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری، خودحمایتی را در این دسته قرار داده ایم. در اقامت از طریق خودحمایتی متقاضی سرمایه ای را وارد اتریش نمی کند. در این نوع ویزا متقاضی باید ثابت کند که در کشور خود فردی متمول به شمار می آید و می تواند هزینه زندگی در اتریش را بپردازد. اثبات این مساله با کمک اسناد مالی و گردش های حساب بانکی در کشور مقصد اتفاق می افتد. به طور معمول فرد باید ثابت کند که ماهانه حداقل ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ یورو در کشور خود درآمد دارد.

چگونه از طریق خودحمایتی اقامت اتریش را به دست آوریم

سرمایه گذاری در اتریش به واسطه خرید سهام یا اوراق قرضه

یکی دیگر از روش های اخذ اقامت اتریش، سرمایه گذاری با واسطه خرید سهام یا اوراق قرضه است. در این روش به دو صورت امکان سرمایه گذاری وجود دارد. در حالت اول سرمایه گذار سرمایه ای را در اختیار دولت اتریش قرار داده و دولت نیز پس از ۵ سال مبلغ سرمایه گذاری را بدون هیچ سودی به شخص برمی گرداند. در حالت دوم سرمایه گذار، مبلغی را به دولت اتریش پرداخت می کند اما دولت هیچ تعهدی در بازگشت سرمایه نخواهد داشت. البته این روش پیچیدگی های قانونی خاص خود را دارد.

اخذ اقامت اتریش از طریق ثبت شرکت در موسسه حقوقی سایرس

در این مقاله به بررسی چگونگی اخذ اقامت اتریش از طریق سرمایه گذاری پرداختیم. سرمایه گذاری همیشه خطرات خاص خود را دارد. در انتهای مقاله از شما دعوت می کنیم برای انجام یک سرمایه گذاری مطمئن و دریافت اقامت دائم اتریش با شماره های اعلام شده در سایت تماس حاصل کنید. همکاران با تجربه ما آماده راهنمایی شما هستند.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

16 می 2020

کدام شهرهای اتریش قطب اقتصادی این کشور به حساب می آیند؟

    16 می 2020

    با توجه به سیاست اتریش در کاهش نرخ مالیات و رونق اقتصادی این کشور، بسیاری از کارآفرینان تمایل به راه اندازی کسب و کار خود یا ثبت شرکت در این کشور را پیدا کرده اند. شهرها و حوزه هایی که برای کارآفرینان مناسب است عبارتند از:
    وین برای خدمات مالی و بانکداری
    اوبراسترایش: آهن، فولاد، شیمی و ماشین آلات
    سالزبورگ: الکترونیک، کاغذ و چوب
    تیرول: شیشه و چوب

16 می 2020

اگر از طریق ویزای پیشنهاد کار اتریش کنم، میانگین حقوق چقدر خواهد بود؟

    16 می 2020

    اخذ ویزای پیشنهاد کار اتریش پروسه راحتی برای ایرانیان نیست از آن جهت که باید کارفرمایی در اتریش به مهارت و تخصص شما نیاز داشته باشد. دستمزدها به فرصت شغلی و میزان تخصص شما بستگی دارد ولی میانگین درامد در اتریش حدودا ۱٫۹۰۰ یورو است.

16 می 2020

مبلغ لازم برای اقامت اتریش از طریق سرمایه گذاری چقدر است؟

    16 می 2020

    برای سرمایه گذاری در اتریش به واسطه خرید سهام، اوراق قرضه یا سرمایه گذاری در پروژه های عمرانی دولتی باید حداقل ۳ میلیون یورو را به صورت نقدی سرمایه گذاری کنید.