معرفی اقامت اروپا از طریق سرمایه‌گذاری در بورس

اقامت از طریق سرمایه‌گذاری در بورس؛ اروپا برای سرمایه‌گذاران
دسته بندی : راهنمای مهاجرت
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

اروپا یکی از جذاب‌ترین مقاصد دنیا برای سرمایه‌گذاری است. روش‌های مختلفی که کشور‌های اروپایی برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته‌اند، باعث شده تا بهترین نیرو انسانی و بالاترین سرمایه را جذب کنند. اما آیا از طریق سرمایه گذاری در بورس هم می‌توان اقامت اروپا را به دست آورد؟ در این مقاله به معرفی راه‌های اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در بورس اروپایی می‌پردازیم. با مطالعه این مقاله، با کشور‌های مختلف حوزه شنگن آشنا خواهید شد که امتیاز دریافت اقامت با خرید سهام را به‌وجود آورده‌اند.

اقامت از طریق سرمایه گذاری در اروپا چیست؟

اقامت از طریق سرمایه گذاری در میان انواع اقامت اروپا به ویزای طلایی یا پاسپورت طلایی مشهور است. کشورهای اروپایی با هدف جذب سرمایه در بخش‌های خصوصی و دولتی به افرادی که سرمایه مشخصی را وارد کشور کنند، امتیاز اقامت اعطا خواهد کرد. این سرمایه‌گذاری می‌تواند در قالب خرید ملک، اوراق قرضه، سهام شرکت‌های خصوصی و دولتی اتفاق بیفتد. البته باید توجه داشت که همه این روش‌ها در همه کشور‌های اروپایی قابل اجرا نیست.

بهترین کشور اروپایی برای اقامت از طریق سرمایه گذاری در بورس

به‌طور کلی، کشور‌های ایتالیا، فرانسه، انگلیس و اسپانیا، با سرمایه گذاری در بورس، به غیر‌اروپاییان امتیاز اقامت را اعطا خواهند کرد. ولی برای انتخاب بهترین کشور اروپایی به منظور اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در بورس باید به مولفه‌های مختلفی توجه کرد. رشد اقتصادی و سایر شاخصه‌های اقتصادی تاثیر‌گذار بر سرمایه‌گذاری از جمله این موارد است. علاوه‌بر این، برای زندگی دائم در یک کشور اروپایی باید نحوه برخورد مردم با مهاجران را نیز بررسی کرد. شما می‌توانید برای این منظور، مقاله رفتار مردم ایتالیا با ایرانیان را مطالعه کنید.

بهترین روش سرمایه گذاری در اروپا برای اخذ اقامت

روش‌های اقامت از طریق سرمایه گذاری در کشورهای مختلف متفاوت است. برای مثال در کشوری مثل یونان از طریق خرید ملک می‌توان اقامت سرمایه‌گذاری را به دست آورد. اما در سایر کشورها خرید ملک راه مناسبی برای اقامت سرمایه گذاری نیست. همان‌طور که امکان اقامت اروپا از طریق سرمایه‌گذاری در بورس برای همه کشور‌های اروپایی صادق نخواهد بود. در ادامه به بررسی انواع روش‌های دریافت اقامت از طریق سرمایه‌گذاری می‌پردازیم.

روش‌های مختلف سرمایه گذاری در اروپا برای دریافت اقامت

۱- خرید ملک؛ سریع‌ترین راه دریافت اقامت اروپا

اگر کشور مد نظر شما پروژه خرید ملک را جزو راه‌های سرمایه‌گذاری در نظر گرفته، در خرید ملک شک نکنید. خرید ملک به نسبت سایر روش‌های اخذ اقامت، راهی سریع‌تر است. در حال حاضر کشورهای پرتغال، اسپانیا و یونان اقامت از طریق خرید ملک را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

مبلغ خرید و شرایط دریافت اقامت از طریق خرید ملک در این کشورها با یکدیگر متفاوت است. اما به طور معمول بین ۴ تا ۵ ماه طول می‌کشد که بتوانید از طریق خرید ملک، اقامت اروپا را به دست آورید.

راه های مختلف کسب اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری

۲-  ثبت شرکت؛ سرمایه‌گذاری در بیزینس‌های خصوصی یا دولتی

در حقیقت سرمایه‌گذاری از طریق خرید سهام شرکت یا تزریق سرمایه نقدی به شرکت‌ها یکی از راه‌های رایج برای اخذ اقامت اروپا محسوب می‌شود. اکثر کشورهای اروپایی، مثل آلمان و فرانسه به‌شدت به این سرمایه‌گذاران علاقه‌مند هستند. با خرید سهام یک شرکت فعال، دیگر نیازی به انتقال وجه برای سرمایه گذاری در بورس و دردسر‌های آن نخواهید داشت. با‌این‌حال، مبالغ تعیین‌شده برای خرید سهام و دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری در بورس کشور‌های مختلف، با یکدیگر متفاوت است.

۳- خرید سهام و اوراق قرضه؛ راهی مطمئن برای سود دو‌طرفه

اخذ اقامت از طریق خرید سهام و اوراق قرضه، یکی از روش‌های سرمایه گذاری در اروپاست که منجر به دریافت اقامت می‌شود. با این‌وجود، همه کشور‌ها این امتیاز را برای غیر‌اروپاییان در‌نظر نگرفته‌اند. برای مثال، خرید سهام دولتی در سوئیس و آلمان منجر به دریافت اقامت نخواهد شد. کشور‌هایی مانند ایرلند، انگلیس و مالتا، امکان اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در بورس و خرید سهام را تحت شرایط مشخصی برای علاقه‌مندان فراهم می‌کنند.

فاکتور‌های مهم برای انتخاب بهترین روش دریافت اقامت اروپا با سرمایه‌گذاری

انتخاب بهترین روش دریافت اقامت اروپا از طریق سرمایه‌گذاری مستقیماً به هدف شما برمی‌گردد. البته در کنار هدف، منابع مالی، نرخ تورم، مالیات، نرخ مصادره اموال و کنترل فساد کشور مورد‌نظر نیز اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. در حقیقت نمی‌توان یک یا چند راه را برای اقامت کارآفرینی و سرمایه‌گذاری اروپا به همه معرفی کرد. برای مثال کسانی که هیچ سرمایه یا تخصصی ندارند، از طریق شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ در آلمان امکان اخذ اقامت اروپا را به‌دست خواهند آورد. در بین روش‌های اخذ اقامت اروپا از طریق سرمایه‌گذاری نیز باید بهترین راه حل را متناسب با شرایط خود انتخاب کنید. به‌همین دلیل پیشنهاد می‌شود برای بررسی شرایط خود و انتخاب بهترین راه، با مشاورین اقامتی سایرس در تماس باشید.

خرید سهام اروپایی و معیار‌های تاثیر‌گذار در انتخاب سهام مناسب

انتخاب مطمئن‌ترین راه اخذ اقامت سرمایه گذاری اروپا با موسسه حقوقی سایرس

در این مقاله به بررسی اقامت اروپا از طریق سرمایه‌گذاری در بورس پرداختیم. در نظر داشته باشید که محتوای ارائه شده به جهت افزایش آگاهی شما عزیزان تهیه و تولید شده و اخذ اقامت از طریق خرید سهام بورس جزء خدمات ارائه شده توسط موسسه حقوقی سایرس نیست.

با‌این‌حال، در‌صورت تمایل برای انتخاب بهترین راه دریافت اقامت از طریق سایر روش‌های موجود، مانند سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، تمکن مالی و بلوکارت دارید، کارشناسان ما به صورت تخصصی و با ارائه مشاوره رایگان در کنار شما خواهند بود. برای دریافت مشاوره می‌توانید از طریق شماره تماس ۰۲۱۲۵۷۴۱ با کارشناسان موسسه حقوقی سایرس در تماس باشید.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

31 می 2021

چه کشورهایی لاین اقامت سرمایه گذاری دارن؟

    31 می 2021

    اقامت سرمایه گذاری چند زیرمجموعه داره ولی اگر منظورتون لاین خرید ملک یا گلدن ویزا هست، چند کشور در اروپا هستند که از این طریق به متقاضیان اقامت می دهند. یونان، اسپانیا، پرتغال و … در لیست کشورهایی که از طریق خرید ملک، اقامت می دهند، قرار دارن. از بین این کشورها یکی از مقرون به صرفه ترین و مناسب ترین پکیج ها، خرید ملک یونان هست.

31 می 2021

سلام
اگر در المان هم ملک بخرم، اقامت می گیرم؟

    31 می 2021

    بین کشورهای اروپایی تنها چند کشور هستند که برنامه اقامت سرمایه گذاری دارند. آلمان در این لیست نیست و این بدان معناست که خرید ملک در آلمان به تنهایی منجر به اخذ اقامت این کشور نمی شود.