چگونه با ثبت شرکت، اقامت ایتالیا را به دست آوریم؟

اقامت ایتالیا از طریق ثبت شرکت
دسته بندی : اقامت ایتالیا
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

ایتالیا، کشور چکمه پوش ها را می توان یکی از جذاب ترین نقاط اروپا دانست. جمعیت کم، فرهنگ بالا و محیط دلنشین ایتالیا را به یک گزینه مناسب برای دریافت اقامت اروپا تبدیل کرده است. یکی از راه های اخذ اقامت ایتالیا ثبت شرکت در این کشور است. در ادامه با بررسی چگونگی اخذ اقامت ایتالیا از طریق ثبت شرکت همراه موسسه حقوقی سایرس باشید.

ایتالیا، کشوری کهن با اقتصاد رو به رشد

آمارها سال ۲۰۱۸ نشان می داد اقتصاد ایتالیا در جایگاه هشتمین اقتصاد قدرتمند دنیا است. ایتالیا را باید مهد تمدن اروپا دانست. از گذشته ها دور تا کنون روم پایتخت فرهنگی اروپا بوده است. ایتالیا نزدیک به ۶۰ میلیون نفر جمعیت دارد. اگر به شکل ایتالیا نگاه کنید، شبیه یک چکمه است، به همین دلیل به ایتالیا، کشور چکمه ای نیز گفته می شود. ایتالیا در صنعت گردشگری سرآمد کشورهای اروپایی به حساب می آید. همچنین در سایر صنایع نیز ایتالیایی ها سرمایه گذارهایی زیادی انجام داده اند. به دلیل همین اقتصاد پویا، بسیاری از افراد به فکر اخذ اقامت اروپا از طریق کشور ایتالیا افتاده اند.

ثبت شرکت و اخذ اقامت ایتالیا

ثبت شرکت در ایتالیا چگونه صورت می گیرد؟

کسانی که قصد مهاجرت به ایتالیا را از طریق ثبت شرکت را دارند باید به دفاتر اسناد رسمی در این کشور مراجعه کنند. متقاضیان باید مدارک خود را به این دفاتر تحویل دهند. بر اساس قانون مدنی ایتالیا، دفاتر اسناد رسمی وظیفه بررسی صحت مدارک و ثبت شرکت را بر عهده دارند.

ثبت شرکت در ایتالیا چه مزیتی دارد؟

راه اندازی شرکت در مناطق با نرخ بالای بیکاری باعث معافیت مالیاتی به مدت ۱۰ سال می شود. همچنین شرکت های صادراتی کالاهای ایتالیایی می توانند پس از افتتاح حساب بین المللی، از وام های کم بهره دولت ایتالیا استفاده کنند. از طرف دیگر شرکت های صادراتی در ایتالیا تا ۵۰ درصد از پرداخت مالیات معاف هستند. همه این مزیت های اقتصادی در کنار اخذ اقامت ایتالیا، ثبت شرکت را به یک گزینه ایده آل تبدیل کرده است.

اخذ اقامت ایتالیا

انواع ثبت شرکت در ایتالیا

انواع ثبت شرکت در ایتالیا برای متقاضیان خارجی شامل موارد زیر است:

  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت سهامی عام
  • شعبه شرکت

در ادامه هر کدام از این شرکت ها را به طور دقیق تر بررسی می کنیم.

ثبت شرکت در ایتالیا با مسئولیت محدود، قوانین حداقلی

متقاضی می تواند با حداقل ۱۰۰۰۰ یورو اقدام به ثبت شرکت با مسئولیت محدود کند. در این گونه شرکت ها هیچ محدودیتی برای تعداد سهام وجود ندارد. همچنین بر اساس قوانین مالیاتی ایتالیا این شرکت ها به صورت سالانه حسابرسی می شوند.

شرکت سهامی عام در ایتالیا، برای بیزنس های بزرگ

شرکت های سهامی عام مختص کپانی های بزرگ است. این شرکت قوانین ویژه خاص خود را دارند. متقاضی ثبت شرکت به صورت سهامی عام باید حداقل ۱۲۰۰۰۰ یورو در سرمایه وارد شرکت کند. شرکت های سهامی عام نیز هیچ محدودیتی برای تعداد سهامداران ندارند. بر خلاف شرکت مسئولیت محدود، حسابرسی شرکت های سهامی عام به صورت ماهانه صورت می گیرد.

انواع شرکت در ایتالیا و اخذ اقامت در این کشور

ثبت شعبه در ایتالیا، توسعه بیزنس در کنار ایتالیایی ها

ثبت شعبه در ایتالیا برای افرادی مناسب است که قصد توسعه تجارت خود را دارند. بر این اساس می توان شعبه ای از شرکت مادر را در کشور ایتالیا به ثبت رساند. با توجه به قوانین ایتالیا میزان مالیات و گردش حساب بر عهده ی شرکت اصلی خواهد بود. برای ثبت شعبه از شرکت مادر به مدارک زیر نیاز داریم:

  • گواهی از فعالیت و طرح تجاری از شعبه مادر
  • اساس نامه شرکت مادر
  • معرفی اسامی و مدارک اعضای هیئت مدیره شرکت
  • احراز هویت مدیران شرکت در ایتالیا
  • افتتاح حساب بانکی مستقل در ایتالیا و تایید آن توسط دفتر اسناد رسمی
  • ثبت آدرس و محل شرکت

متقاضی باید تمامی این مدارک را به دفاتر اسناد رسمی در ایتالیا تحویل دهد. پس از تایید دفتر یک کد مالیاتی و یک کد مالیات بر ارزش افزوده به شرکت تعلق می گیرد.

پس از ثبت شرکت چه مراحی را باید طی کنیم؟

ثبت شرکت و تایید دفاتر اسناد رسمی گام اول است. پس از این مرحله، باید به سراغ بیمه حوادث و تامین اجتماعی رفت. همه شرکت ها موظف به بیمه کردن تمامی اعضای خود هستند. پس از انجام این مراحل امکان استخدام نیروی جدید و شروع فعالیت وجود دارد. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با سایر روش های اخذ اقامت اروپا مقاله بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان را مطالعه بفرمایید.

اقامت ایتالیا از طریق ثبت شرکت

پس از چه مدت می توانیم اقامت دائم ایتالیا را به دست آوریم؟

در مراحل ابتدایی بسته به نوع شرکت و فعالیت تجاری معمولا بین ۲ تا ۴ ماه، به متقاضی ویزای موقت داده می شود. اما ایتالیا نیز برای اقامت دائم سخت گیری هایی خاص خود را دارد. معمولا فرد پس از ۲ سال کار کردن و رعایت تمامی قوانین می تواند اقامت دائم را به دست آورد. در هنگام اخذ اقامت دائم، تمامی فعالیت ها و سودهی شرکت مورد حسابرسی قرار می گیرد. بنابراین اخذ اقامت دائم ایتالیا از طریق ثبت شرکت مستلزم رعایت همه موارد قانونی از جمله بیمه و مالیات است.  برای آشنایی با اخذ اقامت سایر کشورهای اروپایی می توانید به صفحه اقامت اتریش مراجعه کنید.

ثبت شرکت در ایتالیا، با احتیاط سرمایه گذاری کنید

در این مقاله اخذ اقامت ایتالیا از طریق ثبت شرکت را بررسی کردیم. ثبت شرکت را می توان در دسته اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری قرار دارد. معمولا سرمایه گذاری بدون حساب و کتاب می تواند منجر ضررهای مالی شود. ثبت شرکت در ایتالیا قوانین خاص خود را دارد و ناآگاهی از این قوانین می تواند تمام سرمایه و زمان ما را به هدر دهد. به همین جهت پیشنهاد می کنیم برای اخذ اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سایریس تماس حاصل کنید. همکاران ما با سال ها تجربه و تخصص می توانند به شما در یک سرمایه گذاری مطمئن و اخذ اقامت دائم کمک کنند.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

3 می 2020

مراحل ثبت شرکت در ایتالیا به چه صورت است؟

    3 می 2020

    یکی از محبوب ترین انواع شرکت در ایتالیا برای صاحبان کسب و کار، شرکت با مسئولیت محدود است. مراحل ثبت شرکت عبارتند از:
    ۱٫ ثبت نام در اداره مالیات- این مرحله مهمترین گام در ثبت شرکت ایتالیا است زیرا برای انجام تمام امور به کد مالیاتی نیاز خواهید داشت.
    ۲٫ اخذ تاییدات لازم اساسنامه از دفتر اسناد رسمی
    ۳٫ دریافت کد مالیاتی- می توانید درخواست خود را به صورت آنلاین ارائه کنید. پس از انجام بررسی ها کد صادر خواهد شد.
    ۴٫ افتتاح حساب بانکی شرکتی
    ۵٫ استخدام حسابدار برای انجام امور حسابداری منطبق با قوانین ایتالیا

3 می 2020

مالیات شرکت ها در اقامت از طریق ثبت شرکت در ایتالیا چقدر است؟

    3 می 2020

    چنانچه قد ثبت شرکت در ایتالیا را دارید، به این نکته توجه کنید که ایتالیا در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا بالاترین نرخ مالیات را دارد و رتبه ۱۲۸ را در زمینه مالیات شرکت ها در جهان به خود اختصاص داده است. مالیات شرکتها معمولا ۲۴% است که ممکن است ۱۴% اضافه را نیز شامل شود.

3 می 2020

برای ثبت شرکت در ایتالیا با چه چالش هایی روبرو هستم؟

    3 می 2020

    ثبت شرکت در ایتالیا ممکن است در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا زمان کمتر ولی هزینه های بیشتری داشته باشد.