بهترین دانشگاه‌های آلمان برای رشته‌های مهندسی را بشناسید

بهترین دانشگاه های آلمان برای رشته های مهندسی
دسته بندی : اقامت آلمان
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

دانشجویان رشته‌های مهندسی در سراسر دنیا بخش غالب و مهمی از داوطلبان پذیرش در دانشگاه‌های آلمان را تشکیل می‌دهند. اما این تقاضا علاوه بر دانشجویان، از طرف کشور آلمان نیز وجود دارد. در حقیقت آلمان یکی از بخش‌های اروپا است که بیش از هرچیز بر تخصص گرایی و آموزش افراد متخصص سرمایه گذاری می‌کند. همین عامل باعث شده تا برای رشته‌های مهندسی و فنی، بسترهای علمی مناسبی را نیز فراهم کند. اما در میان این لیست بلندبالا از معتبرترین مراکز علمی، کدام انتخاب درست است؟ در این مقاله از سایرس شما را به طور کامل با بهترین دانشگاه های آلمان برای رشته‌های مهندسی آشنا خواهیم کرد.

بهترین دانشگاه‌های مهندسی برق آلمان؛ آموزش نیرو برای تامین لیست مشاغل موردنیاز

مهندسی برق یکی از رشته‌های فنی و مهارتی است که اغلب کشورهای اروپایی برای آن ارزش ویژه‌ای قائل هستند. این اهمیت تا جایی است که عنوان شغلی متخصص برق هر ساله در لیست مشاغل مورد نیاز آلمان قرار دارد و ساده‌ترین راه اخذ اقامت اروپا برای افراد این است که مهارت خود را به اثبات برسانند. اما علاوه بر جذب نیروی متخصص، بخش زیادی از تمرکز این بخش اروپایی برای آموزش نیرو در دانشگاه‌های معتبر صرف می‌شود.

دانشگاه فنی دارمشتات؛ از بهترین دانشگاه‌های صنعتی آلمان

دانشگاه دارمشتات (TU DARMSTADT) را می‌توان یکی از دانشگاه‌های مهم صنعتی در اروپا دانست. این دانشگاه در رتبه ۵۴۳ دانشگاه‌های فنی دنیا قرار دارد. اما در آلمان با رنکینگ زیر ۳۰ یک مرکز علمی معتبر و مهم به حساب می‌آید. این دانشگاه رشته‌های فنی مختلف مانند مهندسی راه و ساختمان، علوم شیمی، کامپیوتر، مکانیک، فیزیک و ریاضی را در بر می‌گیرد.

اما مهندسی برق یکی از رشته‌های موفق این دانشگاه است که با اعتبار مدرک آن به عنوان یک فرد حرفه‌ای در این زمینه شناخته خواهید شد. چراکه پروژه‌های برقی حقیقی در اختیار دانشجویان این دانشگاه قرار می‌گیرد و آن‌ها می‌توانند با کسب تجربه‌های واقعی آینده‌ی حرفه‌ای تر برای خود رقم بزنند. یکی از مزایای فارغ التحصیلی برق از این دانشگاه آلمان این است که می‌توانید به سادگی جذب بازار کار شوید و این اتفاق، دریافت بلو کارت آلمان را برای شما ساده‌تر خواهد کرد.

دانشگاه اولم آلمان؛ دانشگاه تازه تاسیس با مدرک معتبر بین المللی

دانشگاه اولم آلمان؛ دانشگاه تازه تاسیس با مدرک معتبر بین المللی

قدمت ساخت و شروع به کار دانشگاه ULM از بسیاری از مراکز معتبر علمی در آلمان کمتر است. اما با وجود این سابقه آموزشی کوتاه، یکی از برترین دانشگاه‌های آلمان و حتی اروپا در رشته‌های فنی و مهندسی به شمار می‌آید. اگر به دنبال بهترین دانشگاه‌های مهندسی برای رشته برق در آلمان هستید، دانشگاه اولم می‌تواند یکی از گزینه‌های جدی شما باشد.

دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به جز ۱۵۶ یورو برای تامین هزینه‌های جانبی، در این دانشگاه شهریه‌ای پرداخت نمی‌کنند. از طرفی می‌توانید با شرایط خاص از بورسیه‌های ULM و خوابگاه‌های آن نیز استفاده کنید. بنابراین دانشگاه اولم با رنکینگ ۱۴۰ در دنیا یک گزینه فوق العاده برای فارغ التحصیلی در رشته برق و مهاجرت تحصیلی است.

دانشگاه فنی آخن؛ به روزترین دانشگاه مهندسی برق در آلمان

دانشگاه فنی آخن ممکن است وسعتی مانند دیگر دانشگاه‌های بزرگ آلمان نداشته باشد، اما در سال‌های اخیر توانسته از نظر علمی و تحقیقاتی با بزرگ‌ترین دانشگاه‌های آلمان و دنیا رقابت داشته باشد. تحقیقات انجام شده بر فارغ التحصیلان رشته برق این دانشگاه در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که این افراد میانگین دستمزد بالاتری داشته‌اند.

همچنین تا امروز بسیاری از مجلات علمی معتبر دنیا، دانشگاه فنی آخن را مقام اول آلمان در زمینه مهندسی برق اعلام کرده‌اند. این دانشگاه برتر آلمان در شهر آخن که یکی از شهرهای امن و راحت در این کشور است قرار دارد. با وجود این دانشگاه‌های معتبر و امکانات کاربردی مانند بورسیه، می‌توان آلمان را در لیست بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان قرار داد.

بهترین دانشگاه مکانیک در آلمان

بهترین دانشگاه مکانیک در آلمان؛ برای مهندسی مکانیک کدام دانشگاه بهتر است؟

مهندسی مکانیک یکی از رشته‌های محبوب میان دانشجویانی است که قصد ادامه تحصیل در آلمان را دارند. دلیل این علاقه این است که دانشگاه‌های فنی آلمانی در این رشته بسیار قوی هستند و از طرف دیگر بازار کار برای این رشته در آلمان بسیار زیاد است. اما برای اینکه مدرک معتبرتری داشته باشید، دانشگاه‌های خوب آلمان برای رشته مهندسی مکانیک را بشناسید:

دانشگاه کارلسروهه آلمان؛ مجتمع فنی معتبر و قدیمی

موسسه فنی کارلسروهه حدود ۲۰ سال پیش تاسیس شد و می‌توان آن را مجمع الجزایر رشته‌های معتبر فنی و مهندسی دانست. این موسسه در رنکینگ جهانی دانشگاه‌ها در رتبه ۱۳۱ قرار دارد و با دریافت مدرک آن می‌توانید به سادگی وارد بازار کار شوید.

یکی از مزیت‌های دانشگاه کارلسروهه آلمان برای ادامه تحصیل در رشته مکانیک این است که می‌توانید کورس‌های درسی خود را به زبان انگلیسی انتخاب کنید. بنابراین در ابتدای مهاجرت به آلمان کمتر با مشکل زبان آلمانی در دانشگاه روبرو خواهید بود.

با این حال شهریه حدود ۱۵۰۰ یورویی این دانشگاه ممکن است برای دانشجویان مهاجر کمی سنگین باشد. بنابراین تا قبل از دریافت اقامت و ویزای دائم، باید برآورد دقیقی از هزینه‌های دانشگاه، خوابگاه و سایر مخارج تحصیل داشته باشید.

همچنین باید درباره ویزای دائم تحصیلی اطلاعات کامل داشته باشید تا بتوانید برنامه ریزی حدودی برای تحصیل و پیدا کردن شغل همزمان با تحصیل در این دانشگاه داشته باشید. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر از انواع ویزای تحصیلی، ویزای کارآفرینی آلمان و سایر شرایط دریافت ویزا به دیگر مطالب سایرس مراجعه کنید.

دانشگاه برانشوایگ

دانشگاه برانشوایگ؛ مرکز علمی معتبر در شهر برانشوایگ آلمان

سال تاسیس این دانشکده فنی و مهندسی به سال ۱۷۴۵ برمی‌گردد. اما با وجود اینکه یک دانشگاه قدیمی از نظر شروع به کار به حساب می‌آید، یکی از پیشروترین دانشگاه‌های فنی آلمان در تدریس مهندسی است. این دانشگاه در سال ۲۰۱۹ موفق به کسب رنکینگ ۵۸۳ در میان دانشگاه‌های جهان و رتبه ۱۰۰ در میان دانشگاه‌های مهندسی دنیا شد. به همین دلیل می‌توان آن را یک گزینه مناسب برای دریافت پذیرش دانست.

۱۵ آوریل تا ۱۵ جولای و ۱۵ اکتبر تا ۱۵ ژانویه دو بازه زمانی است که فرصت دارید فرم پذیرش و مدارک مورد نیاز را برای این دانشگاه ارسال کنید.

دانشگاه معتبر برای مهندسی پزشکی در آلمان؛ محبوب‌ترین رشته با بازار کار عالی

یکی از رشته‌های مهندسی که این روزها به یک رشته پر تقاضا در آلمان تبدیل شده، مهندسی پزشکی است. مهندسی پزشکی در حال حاضر بازار کار مناسبی دارد و نمودار صعودی پیشرفت شغلی، درآمد مناسب و جایگاه اجتماعی معتبر آن باعث شده تا بسیاری از دانشجویان مهاجر این رشته را در اولویت انتخاب‌های خود قرار دهند.

از طرفی دانشگاه‌های معتبری در آلمان مشغول تدریس این رشته پر تقاضا هستند. معتبرترین دانشگاه برای تحصیل در رشته مهندسی پزشکی، دانشگاه مونیخ است. این دانشگاه قدیمی با مدرک معتبر مهندسی پزشکی و بورسیه تحصیلی، فرصت مناسب برای دریافت پذیرش را برای دانشجویان فراهم کرده است. بعد از دانشگاه مونیخ، دانشگاه مهندسی هامبورگ نیز یکی از معتبرترین‌ها در این رشته است.

دانشگاه‌های معتبر مهندسی آلمان؛ بهترین مسیر برای مهاجرت تحصیلی

رشته‌های مهندسی برق، مکانیک، صنایع و مهندسی پزشکی از پرتقاضاترین رشته‌های مهندسی در سال‌های اخیر بوده‌اند. اما علاوه بر این رشته‌ها، شاخه‌های دیگری از مهندسی نیز در دانشگاه‌های معتبری مانند دانشگاه برلین، دانشگاه آخن و سایر موسسات فنی معتبر آلمان تدریس می‌شوند. برای انتخاب این دانشگاه‌ها بهتر است شهر مقصد را به خوبی بررسی کنید و با توجه به امکانات زندگی بهترین دانشگاه را انتخاب کنید.

فراموش نکنید که پس از مدتی می‌توانید با دریافت مدرک معتبر بین المللی بهترین کسب و کار را داشته باشید و حتی برای دریافت ویزای طلایی برنامه‌ریزی کنید. پس رشته و دانشگاهی را انتخاب کنید که برای آن انگیزه بیشتری دارید.

دانشگاه‌های معتبر مهندسی آلمان؛ بهترین مسیر برای مهاجرت تحصیلی

در نظر داشته باشید که محتوای ارائه شده به جهت افزایش آگاهی شما عزیزان تهیه و تولید شده و اقامت تحصیلی جزء خدمات ارائه شده توسط موسسه حقوقی سایرس نیست.

در صورتی که تمایل به اخذ اقامت اروپا، از روش‌های سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، تمکن مالی و بلوکارت دارید، کارشناسان ما به صورت تخصصی و با ارائه مشاوره رایگان در کنار شما خواهند بود.

شماره تماس برای دریافت مشاوره رایگان ۰۲۱۲۵۷۴۱

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید