همه چیز درباره بورسیه پزشکی ایتالیا

بورسیه پزشکی ایتالیا
دسته بندی : اقامت ایتالیا
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

ایتالیا یکی از بهترین کشورهای اروپایی است. هزینه زندگی در ایتالیا به نسبت سایر کشورهای اروپایی کمتر است. البته نباید از دانشگاه های معتبر ایتالیایی هم به سادگی عبور کنیم. یکی از بهترین رشته‌ها در ایتالیا پزشکی است. رشته‌ای که متقاضیان زیادی هم دارد. در این مقاله می‌خواهیم  به بررسی بورسیه رشته پزشکی در ایتالیا بپردازیم. اگر می‌خواهید بیشتر درباره بورسیه‌های پزشکی ایتالیا بدانید، در ادامه همراه موسسه حقوقی سایرس باشید.

برنامه آینده نگرانه دولت ایتالیا برای جذب استعدادها

رشته پزشکی یکی از بهترین و پولسازترین رشته‌های دنیا است. بسیاری تریجیح می‌دهند برای تحصیل یا کار در این رشته اقامت اروپا را به دست آورند. در همین راستا و به منظور جذب برترین استعدادها، دولت ایتالیا در برنامه ای با عنوان «سرمایه گذاری استعداد در ایتالیا» اقدام به پرداخت بورسیه‌های تحصیلی می‌کند. این بورسیه ها معمولا به اتباع کشورهای در حال توسعه اهدا می‌شود. البته این بورسیه‌های دولتی شامل همه رشته‌ها و دانشگاه‌ها نیست. در ادامه دانشگاه‌ها و بورسیه‌های مخصوص رشته پزشکی را بررسی می‌کنیم:

۱- EDISU Piedmont، معروف‌ترین بورسیه ایتالیا

بورسیه EDISU Piedmont یکی از معروف‌ترین بورسیه‌های ایتالیا است. این بورسیه شامل هزینه تحصیل و هزینه زندگی در ایتالیا است. یکی از ویژگی‌های مثبت این بورسیه، غیرمتمرکز بودن آن است. به عبارت بهتر دانشجویان تمامی مقاطع می‌توانند از این بورسیه استفاده کنند. مقدار بورسیه دولتی ایتالیا عدد ثابتی ندارد و بنا به شراط متغییر است.

ایتالیا، کشوری برای پزشکان

۲- بورسیه دانشگاه بولونیا، یک بورسیه کامل

دانشگاه بولونیا از جمله مراکز معتبر آموزشی ایتالیا است که خود اقدام به اختصاص بورسیه به دانشجویان مستعد می‌کند. بورسیه دانشگاه بولونیا شامل هزینه تحصیل و زندگی در کشور چکمه‌ای است. مقدار حدودی بورسیه دانشگاه بولونیا چیزی در حدود ۱۱ هزار دلار است که کاملا کفاف یک زندگی مناسب در ایتالیا را می‌دهد.

۳- بورسیه دانشگاه پاویا، بورسیه‌ای برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه

پاویا یکی دیگر از دانشگاه‌هایی است که به دانشجویان خارجی بورسیه اختصاص می‌دهد. میزان بورسیه دانشگاه پاویا حدود ۸۰۰۰ دلار است. با کمک بورس پزشکی دانشگاه پاویا دانشجویان می‌توانند پس از اتمام مدت تحصیل و با استفاده از اقامت اروپا از طریق کار، در بیمارستان‌ها و مشاغل بهداشتی ایتالیا وارد شوند.

۴- بورسیه Scuola Normale Superiore ، پوشش همه هزینه

دانشگاه اکول نرمال سوپریور ایتالیا از جمله دانشگاه‌هایی است که اقدام به اعطای بورسیه کامل تحصیلی می‌کند. البته بورسیه این دانشگاه ویژه دانشجویان مقطع دکترا است. اما به کمک بورسیه کامل تحصیلی این دانشگاه شهریه و هزینه زندگی در ایتالیا به طور کامل ساپورت می‌شود.

ایتالیا کشوری برای مهاجرت پزشکان

تحصیل پزشکی در ایتالیا، ارزان‌تر از تمام اروپا

لیست دانشگاه‌هایی که اقدام به اعطای بورسیه پزشکی می‌کنند به همین چند مورد ختم نمی‌شود. بلکه در سراسر ایتالیا دانشگاه‌های کوچک و بزرگ زیادی وجود دارند که متقاضیان مهاجرت به ایتالیا می‌توانند با بررسی شرایط آن‌ها، از دیگر بورسیه‌ها آگاه شوند. اما در اینجا لازم است به یک نکته بسیار مهم اشاره کنیم.

هزینه تحصیل پزشکی در ایتالیا حتی بدون بورسیه هم نسبت به سایر دانشگاه‌های اروپایی مثل دانشگاه های آلمان، انگلیس و فرانسه پایین‌تر است. از طرف دیگر بسیاری از دانشگاه‌های ایتالیایی، دروس خود را به زبان انگلیسی به متقاضیان ارائه می‌کنند. این مساله نیز مشکلات بسیاری را از جمله مشکل یادگیری زبان ایتالیایی حل کند.

هزینه زندگی دانشجویی در ایتالیا چقدر است؟

هزینه زندگی دانشجویی در هر کشوری معمولا نسبت به سایر اقشار پایین تر است. به طور کلی هزینه زندگی دانشجویی در ایتالیا بین ۹۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو در ماه است. این هزینه شامل مسکن، رفت و آمد و غذا است. حتی بدون احتساب کسب بورسیه نیز می‌توان با همین رقم، زندگی مناسبی را در ایتالیا تجربه کرد. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با سایر مقالات سایرس، مقاله تمدید پاسپورت را مطالعه بفرمایید.

آیا پس از اتمام تحصیل می‌توان در ایتالیا مشغول به کار شد؟

بسیاری از کسانی که تحصیل پزشکی را در ایتالیا به اتمام رسانده‌اند در همین کشور مشغول به کار شده‌اند. در حقیقت پس از اتمام تحصیل و با داشتن شرایط قانونی، فارغ التحصلان می‌توانند به عنوان پزشک وارد سیستم درمانی ایتالیا شوند. همچنین با گذشت چند سال از اقامت در ایتالیا، امکان دریافت پاسپورت دوم و شهروندی ایتالیا وجود دارد.

مهاجرت پزشکان به ایتالیا

در نظر داشته باشید که محتوای ارائه شده به جهت افزایش آگاهی شما عزیزان تهیه و تولید شده و اقامت تحصیلی و اقامت جستجوی کار جزء خدمات ارائه شده توسط موسسه حقوقی سایرس نیست.

در صورتی که تمایل به اخذ اقامت اروپا، از روش‌های سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، تمکن مالی و بلوکارت دارید، کارشناسان ما به صورت تخصصی و با ارائه مشاوره رایگان در کنار شما خواهند بود.

شماره تماس برای دریافت مشاوره رایگان ۰۲۱۲۵۷۴۱

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید