شرایط آوردن همسر به آلمان، شروع یک زندگی تازه در بهترین کشور اروپا

شرایط آوردن همسر به آلمان
دسته بندی : اقامت آلمان
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

یکی از دغدغه های کسانی که قصد مهاجرت به اروپا را دارند، دوری از خانواده است. کشورهای توسعه یافته اروپایی مانند آلمان سعی کرده اند تسهیلاتی را برای ورود اعضای خانواده متقاضی مهاجرت فراهم کنند. در این مقاله می خواهیم شرایط آوردن همسر به آلمان را بررسی کنیم. همچنین نحوه دریافت اقامت برای سایر اعضای خانواده را نیز بررسی می کنیم. اگر شما نیز با این معضل رو به رو هستید تا انتها همراه سایرس بمانید.

از چه روش هایی می توانیم به آلمان مهاجرت کنیم؟

پیش از اینکه با قوانین انتقال اعضای درجه یک خانواه مانند همسر و فرزند به اروپا آشنا شویم،نگاهی به روش های مهاجرتی داریم. آلمان از کشورهای مهاجر پذیر دنیا به حساب می آید. وجود روش های متعدد برای اخذ ویزای آلمان باعث شده بسیاری از افراد، این کشور را بهترین انتخاب برای دریافت اقامت اروپا به حساب آورند.

چگونه همسر را به آلمان ببریم

ادامه تحصیل در آلمان، دانشگاه های مدرن در قلب اروپا

یکی از راه های رایج و شاید ساده ترین راه مهاجرت به آلمان، ادامه تحصیل در این کشور است. آلمان با برخورداری از دانشگاه های بسیار مجهز و شناخته شده در سطح دنیا، سالانه پذیرای تعداد زیادی دانشجو است.

ویزای کاری آلمان، اقتصاد اول اروپا به دنبال نیروی کار

آلمان را با لقب کشور آهنین می شناسند. اقتصاد با ثبات باعث شده که آلمان حتی در بحران های جهانی اقتصاد نیز سطح بالایی از پایداری را تجربه کند. اقتصاد با ثبات و پذیرش نیروی کار باعث شده که آلمان راحت‌ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان به حساب آید. در این شیوه متقاضی می تواند برای کار در یک شرکت آلمانی به اروپا سفر کند. معمولا در ابتدا ویزای موقت به متقاضی ارائه می شود و پس از گذشت ۲ تا ۵ سال می توان اقامت دائمی را به دست آورد.

ثبت شرکت و سرمایه گذاری، آلمان انتخاب اول تجار و بازرگانان

یکی دیگر از روش های مرسوم برای اخذ ویزای آلمان، ثبت شرکت و سرمایه گذاری در این کشور است. در این روش متقاضی می تواند بر اساس قوانین آلمان اقدام به ثبت شرکت و سرمایه گذاری کند. میزان سرمایه گذاری بسته به نوع کسب و کار و همچنین نوع شرکت ثبت شده متفاوت است. اما به طور کلی هزینه مهاجرت به آلمان در شیوه ثبت شرکت به نسبت سایر روش ها بیشتر است.

شرایط انتقال همسر به آلمان

اخذ اقامت آلمان با ازدواج، سرزمین طلایی زوج های جوان

یکی دیگر از روش های اخذ اقامت آلمان، ازدواج با یک تبعه آلمانی است. در این شیوه همسر آلمانی می تواند، همسر و اعضای خانواده خود را به آلمان منتقل کند. البته دولت آلمان برای جلوگیری از رواج ازدواج های صوری قوانین سفت و سختی برای اعطای ویز در این شیوه در نظر گرفته است. برای مثال زوج متقاضی بایستی حداقل ۵ سال در کنار یکدیگر و در خاک آلمان زندگی کنند. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با سایر شیوه های اخذ اقامت اروپا از طریق کشورهایی مانند فرانسه، مقاله کار در فرانسه برای ایرانیان را مطالعه بفرمایید.

آیا در تمام این روش های می توان همسر را نیز به آلمان منتقل کرد؟

انتقال اعضای درجه یک خانواه به آلمان چالش های خاص خود را دارد. اگر چه دولت آلمان سعی کرده تسهیلاتی را برای مهاجران و متقاضیان ویزای آلمان فراهم کند. اما این کار به راحتی صورت نمی گیرد. در ادامه نگاهی به قوانین انتقال همسر به آلمان داریم.

در همه شیوه های مهاجرتی نمی توان همسر را به آلمان منتقل کرد؟

اولین نکته ای که باید درباره شرایط انتقال همسر به آلمان بدانیم، قوانین مهاجرتی است. در شیوه هایی مانند ادامه تحصیل نمی توان به سادگی همسر را به آلمان منتقل کرد. اگرچه پس از اتمام تحصیل و تبدیل ویزای دانشجویی به ویزای کاری می توان امکان انتقال همسر را فراهم آورد. اما این کار با ویزای دانشجویی بسیار دشوار است.

چگونه همسر خود را به آلمان ببریم

امکان تامین زندگی بدون کمک های دولتی، پیش شرط انتقال اعضای خانواده

دولت آلمان در اکثر روش های اقامتی، با گذاشتن شرایط مختلف افرادی را جذب می کند که امکان پرداخت هزینه های بالای زندگی در آلمان را داشته باشند. به عبارت بهتر زمانی می توانیم همسر خود را به آلمان منتقل کنیم که امکان پوشش تمامی هزینه های زندگی را به طور مستقل داشته باشیم.

چقدر طول می کشد که همسر خود را به آلمان منتقل کنیم؟

پاسخ به این سوال بستگی به شیوه مهاجرتی دارد. در شیوه سرمایه گذاری و ثبت شرکت ابتدا برای متقاضی یک ویزای موقت صادر می شود. سپس او می تواند ویزای موقت خود را سالانه تمدید کند. در این هنگام امکان انتقال همسر به آلمان وجود دارد. اما به طول کلی فرآیند قانونی انتقال همسر به آلمان حداقل ۱ سال طول می کشد.

آیا امکان انتقال تمام اعضای خانواده به آلمان وجود دارد؟

پس از اخذ ویزای دائم آلمان می توان، اعضای درجه یک خانواده را به آلمان منتقل کرد. البته در اینجا هم متتقاضی بایستی ثابت کند که امکان پرداخت تمام هزینه های زندگی در آلمان را برای کل خانواده دارد.

انتقال همسر به آلمان

شرایط آوردن همسر به آلمان، اقامت اروپا با سایرس

انتقال همسر به آلمان نیازمند آگاهی از تمامی قوانین و مقررات است. ما در این مقاله سعی کردیم شما را با نحوه انتقال همسر به آلمان آشنا کنیم. اما همان طور که اشاره شد انتقال همسر به آلمان فرآیندی دشوار و زمان بر است. بسته به شیوه مهاجرتی فرد نمی توان یک فرمول یکسان برای همه اعضا در نظر گرفت. پیشنهاد می کنیم برای دریافت پاسخ تمامی سوالات خود درباره شرایط آوردن همسر به آلمان با موسسه حقوقی سایرس تماس بگیرید. موسسه حقوقی سایرس افتخار دارد امکان دریافت اقامت اروپا را از طریق تمکن مالی اروپا، اقامت سرمایه گذاری اروپا، ویزای کارآفرینی، ثبت شرکت و همچنین اقامت از طریق مجوز کار فراهم کرده است. همکاران ما در تمامی مراحل دریافت اقامت اروپا همراه شما هستند.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید