شرایط زندگی در آلمان چگونه است؟

محاسن و معایب زندگی در آلمان
دسته بندی : اقامت آلمان
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

تغییر محل زندگی حتی از شهر خود به شهری دیگر کاری چالش برانگیز است. این امر در مقیاس بزرگتر یعنی به کشوری دیگر سخت‌تر نیز خواهد بود. اندکی آمادگی و اطلاع از مشکلات پیش رو می‌تواند کمک بسزایی به شما کند. در این مقاله به بررسی مواردی که شاید از دور کوچک به نظر برسند ولی زمانی که با آنها مواجه می‌شوید زمانبر خواهند بود، اشاره می‌کنیم. زمانی با این موارد مواجه خواهید شد که اقامت اروپا یا ویزای مورد نظر خود را اخذ کرده باشید. درادامه با بررسی شرایط زندگی در آلمان با موسسه حقوقی سایرس همراه باشید.

برای رفتن به آلمان چقدر پول لازم است؟

بالارفتن هزینه رفتن به آلمان با انتقال اسباب و اثاثیه

آیا اسباب و اثاثیه منزل خود را به آلمان می فرستید؟ تصمیم گیری در مورد این مسئله بسیار مهم است. دولت آلمان قوانین سختگیرانه ای برای واردات اسباب و لوازم منزل به خصوص خودرو شخصی وضع کرده است. برای اینکه از پرداخت هزینه های اضافه در امان باشید باید اقامت این کشور را اخذ کرده یا مجوز کار در این کشور را داشته باشیددر همین راستای می توانید به بررسی اقامت بلوکارت آلمان نیز بپردازید.

پیدا کردن آپارتمان مبله کمی سخت است. اکثر آپارتمان ها یا خانه ها غیر مبله به فروش می رسند. باید تصمیم بگیرید هزینه حمل و نقل وسایلتان به صرفه‌تر از خرید وسایل جدید خواهد بود یا خیر؟ هزینه اجاره یا خرید ملک در شهرهای بزرگ مانند هامبورگ، برلین و مونیخ بالاتر است.

شرایط خرید خانه و لوازم در آلمان

بهتر است وسایل برقی مانند یخچال، فریزر و تلویزیون ۲۲۰ ولتی خریداری کنید و سراغ لوازم برقی آمریکایی ۱۱۰ ولتی نروید. به عنوان مثال تلویزیون معمولی آمریکایی حتی با مبدل ولتاژ هم کار نخواهد کرد. وسایلی که باتری دارند مانند موبایل، لپ تاپ و آی پد با یک داپتور به راحتی قابل استفاده هستند.

آیا خودروی خود را نیز به آلمان می‌آورید؟ اگر در شهرهای بزرگ مانند هامبورگ، فرانکفورت، مونیخ و یا برلین زندگی خواهید کرد می توانید به راحتی با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به هر کجا که می خواهید سفر کنید و نیازی به خودرو نخواهید داشت. به هرحال این کار سخت است زیرا باید ماشین شما با استانداردهای آلمان و اتحادیه اروپا منطبق شود. بنابراین باید طبق استانداردهای اقامت آلمان تغییرات لازم را انجام دهید که خود این موضوع هزینه بر خواهد بود.

افتتاح حساب بانکی لازمه خرید خانه در آلمان

مهمترین قدم افتتاح حساب بانکی است زیرا بدون حساب بانکی امکان اجاره ملک و انجام کارهای دیگر را نخواهید داشت. بسته به عوامل مختلف مثلا اینکه دانشجو یا مشغول به کار هستید یا بانکداری نرمال را به خدمات آنلاین ترجیح می‌دهید، گزینه‌های مختلفی پیش روی شماست. اما اقامت آلمان از طریق خرید ملک و اخذ اقامت در اروپا امکان پذیر است؟

خرید اینترنت در سبد هزینه‌های زندگی در آلمان

با توجه به اینکه می‌خواهید با جهان بیرون در ارتباط باشید، بهتر است برای پیدا کردن شرکتی که خدمات اینترنتی ارائه می‌دهد در اسرع وقت اقدام کنید. اکثر شرکت‌ها، خدمات اینترنتی و خط ثابت را به صورت همزمان ارائه می‌دهند. اگر فقط از اسکایپ استفاده نمی‌کنید به خط ثابت نیز نیاز خواهید داشت.

گرفتن اینترنت معمولا ۳ تا ۶ هفته طول می‌کشد. این مدت کمی زیاد به نظر می‌رسد پس بهتر است برای صرفه جویی در زمان سریعتر اقدام کنید. هزینه زندگی در شهرهای بزرگتر پایین تر از شهرهای مهم اروپا است. البته هزینه ها در شهرهای مختلف آلمان نیز متفاوت هستند از شهرهای بزرگتر مانند فرانکفورت و هامبورگ گرفته تا شهرهای ارزان تر مانند لیپزیگ و جنا. پیش از ادامه مطلب پیشنهاد می کنیم در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر به بررسی راه های مهاجرت کاری به آلمان نیز بپردازید.

آشنایی با شرایط رفتن به آلمان با خودرو شخصی

اخذ گواهینامه و زندگی در آلمان برای مهاجران

آیا می خواهید در آلمان رانندگی کنید؟ با وجود سیستم حمل و نقل عالی این سوال کمی عجیب به نظر می‌رسد ولی اگر قصد رانندگی دراین کشور را دارید حتما باید قانونی این کار را انجام دهید. شهروندان آمریکا و کانادا می‌توانند با همان گواهینامه آمریکایی یا کانادایی خود تا یک سال در این کشور رانندگی کنند ولی بعد از یک سال به گواهینامه آلمانی نیاز خواهید داشت. اگر به فکر اجاره خودرو هستید باید بدانید که خودروهای اجاره‌ای معمولا دنده‌ای هستند. برای اجاره خودروهای دنده اتومات باید مبلغ بیشتری پرداخت کنید. برخلاف آمریکا، آلمانی‌ها رانندگی‌ با خوردوی دنده‌ای را یاد گرفته اند. دانش آموزانی که به سن قانونی رسیده اند باید در موسسات تعلیم رانندگی ثبت نام کنند. والدین امکان آموزش را به آنها ندارند.

خرید ملک در آلمان برای زندگی

پیدا کردن شغل با اخذ اقامت در آلمان

پیدا کردن کار و تطبیق با فرهنگ کسب و کار آلمانی اگر به زبان آلمانی تسلط نداشته باشید، سخت خواهد بود. البته آژانس کاریابی فدرال اطلاعات زیادی را در رابطه با پیدا کردن کار، نوشتن رزومه و بسیاری مسائل کاربردی دیگر در محیط کار به شما آموزش خواهد داد. زمانی که استخدام شدید ۲۱ درصد حقوق برای بیمه سلامت و بازنشستگی کسر می‌شود. اگر هم سرمایه کافی دارید می توانید به اخذ اقامت اروپا با ثبت شرکت فکر کنید.

میزان درآمد و هزینه زندگی در آلمان

آشنایی کامل با شرایط زندگی در آلمان

اگر می‌خواهید حیوان خانگی خود را به آلمان بیاورید باید واکسن‌های لازم را بزنید و برگه سلامت حیوان را به همراه داشته باشید. همچنین اجازه وارد کردن سگ‌هایی که از نژاد خطرناک هستند مانند بول تریر را به آلمان ندارید. مهاجرت به آلمان برای عده‌ای که آگاهی کامل ندارند، ممکن است  امری پیچیده باشد از اخذ مجوز کار گرفته تا تحصیل و بیمه. باید به  مسائل زیادی توجه کنید پس پیش از بسته بندی وسایل و رزرو بلیط تحقیقات  لازم را انجام دهید تا در وقت صرفه جویی کرده و از اضطراب دور باشید.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

10 ژانویه 2020

از طریق بلوکارت چه جوری میشه پاسپورت اروپایی یا همون پاسپورت آلمانی گرفت؟

    8 فوریه 2020

    در اقامت بلوکارت آلمان اگر ظرف ۲۱ ماه بتوانید در سطح B1 به زبان آلمانی تسلط داشته باشید و بیمه و مالیات پرداخت کنید می توانید برای اقامت دائم درخواست بدهید و پس از سال پنجم برای اخذ پاسپورت اقدام کنید.

11 ژانویه 2020

ثبت شرکت در آلمان با کارآفرینی در آلمان چه فرقی داره؟

    2 فوریه 2020

    این دو پکیج یکسان هستند.

11 ژانویه 2020

هزینه اقامت اروپا از طریق بلوکارت آلمان چقدر است؟

    2 فوریه 2020

    برای آگاهی از هزینه پکیج بلوکارت آلمان با سایرس تماس بگیرید.

11 ژانویه 2020

در کدام پکیج اقامتی اروپا از طریق اقامت آلمان می تونیم پاسپورت بگیریم؟ کدام زودتر امکان پذیر است؟

    8 فوریه 2020

    پکیج کارآفرینی و بلوکارت هر دو به اقامت دائم و نهایتا پاسپورت ختم می شوند ولی در پکیج بلوکارت اگر در سطح B1 به زبان المانی تسلط داشته باشید می توانید ظرف مدت ۲۱ ماه به اقامت دائم دست پیدا کنید.