همه چیز درباره مهاجرت به سوئد با ویزای کار

مهاجرت به سوئد از طریق کار
دسته بندی : اقامت سوئد
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

سوئد از جذاب ترین کشورهای اروپایی است. اقتصاد با ثبات و رو به رشد سوئد باعث شده بسیاری از افراد، این کشور را به عنوان مقصد خود در اروپا انتخاب کنند. در این مقاله می خواهیم به بررسی شرایط مهاجرت به سوئد از طریق کار بپردازیم. در ادامه با موسسه حقوقی سایرس همراه باشید.

سوئد، آرام ترین کشور اروپا در انتظار شما

سوئد در حوزه کشورهای اسکاندیناوی واقع است. این کشورها از بهترین مقاصد متقاضیان اقامت اروپا به شمار می روند. در سال های اخیر سوئد پذیرای تعداد زیادی از مهاجرین بوده است. جدای از ویزای تحصیلی، سوئد امکان جذب نیروهای متخصص و پرتوان را در قالب ویزای کار فراهم کرده است.

مهاجرت کاری به سوئد

چگونه می توان ویزای کاری سوئد را به دست آورد؟

اگرچه ویزای کاری سوئد جذابیت های خاص خود را دارد، اما دریافت آن به سادگی امکان پذیر نمی باشد. تنها راه دریافت ویزای کاری سوئد دریافت پیشنهاد کار یا جاب آفر از یک شرکت مستقر در سوئد است. از طرف دیگر تمامی شرکت های مستقر در خاک اروپا موظف هستند، ابتدا آگهی نیروی شغلی خود را به مدت سه ماه در کشور مبدا و سپس به مدت ۳ ماه در کل اروپا اعلام کنند. در صورتی که هیچ نیروی کاری پیدا نشود، امکان استفاده از سایر نیروهای کار خارج از اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت. همین مساله دریافت ویزای کاری سوئد را با چالش های جدی مواجه می کند.

چگونه پیشنهاد کاری از یک شرکت سوئدی دریافت کنیم؟

همان طور که گفتیم متقاضی دریافت ویزای کاری به نسبت سایر روش ها مانند اقامت تمکن مالی اتریش، کار سخت تری برای دریافت اقامت اروپا دارد. برای دریافت جاب آفر باید رزومه کاری خود را به صورت بین المللی آماده کنیم. همچنین بایستی به طور مداوم پیگیر سایت های کاریابی باشیم. البته باز هم هیچ تضمینی برای دریافت ویزای کاری وجود ندارد. اما با پیگیری می توان شانس دریافت جاب آفر را بیشتر کرد. در ادامه لیستی از موسسات کاریابی در سوئد را مشاهده می کنید که می توانید با مراجعه به وبسایت آنها اطلاعات بیشتری درباره مشاغل به دست آورید:

careerbuilder.se

  jobb.blocket.se

  jobbsafari.se

studentjob.se

  metrojobb.se

  monster.se

stepstone.se

پس از دریافت جاب آفر چه کاری باید انجام دهیم؟

افرادی که موفق به دریافت جاب آفر می شوند، بایستی در مدت تعیین شده مدارک خود را به سفارت سوئد تحویل دهند. این مدارک شامل پاسپورت، دعوت نامه رسمی از طرف شرکت برای کار و سایر مدارک هویتی است. پس از بررسی سفارت، امکان دریافت ویزای سوئد وجود دارد.

همه چیز درباره مهاجرت کاری به سوئد

پس از چند سال می توانیم ویزای دائمی سوئد را به دست آوریم؟

افرادی که از طریق ویزای کار به سوئد می روند، ویزای موقت دریافت می کنند. البته در اکثر روش های اخذ اقامت اروپا مانند تمکن مالی یونان در ابتدا ویزای دائمی به فرد داده نمی شود.  طبق قوانین سوئد نیز متقاضی بایستی حداقل ۵ سال به طور مداوم در سوئد زندگی کند. پس از گذشت ۵ سال امکان دریافت اقامت دائمی و پاسپورت سوئد وجود دارد. در حقیقت دولت سوئد می خواهد از وضعیت فرد و انطباق او با فرهنگ رسمی سوئد اطمینان حاصل کند. افرادی که با یک فرد سوئدی ازدواج می کنند، می توانند در مدت ۳ سال اقامت دائم سوئد را به دست آورند.

آیا راه دیگری برای دریافت ویزای کاری سوئد وجود دارد؟

بیشتر متقاضیان زمانی که شرایط دشوار سوئد را برای دریافت ویزای کاری مشاهده می کنند، به دنبال سایر روش ها هستند. سوئد از جمله کشورهای اروپایی است که ویزای جستجوی کار را ارائه نمی کند. بنابراین تنها راه رسمی اخذ ویزای کاری سوئد، دریافت جاب آفر از یک شرکت سوئدی است. اما می توان با روش هایی مانند ادامه تحصیل نیز ویزای کاری را دریافت کرد.

ادامه تحصیل در سوئد، راه هموار کار و زندگی

یکی از بهترین راه های مهاجرت به اروپا به طور کلی ادامه تحصیل است. متقاضی می تواند با ویزای تحصیلی وارد سوئد شود. پس از اتمام تحصیل نیز امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری وجود دارد. از طرف دیگر با توجه به این متقاضی در این مدت با فرهنگ سوئد آشنا شده، شانس بیشتری برای استخدام در یک شرکت سوئدی دارد.

ویزای کاری سوئد

چه مشاغلی بیشترین شانس دریافت ویزای کاری سوئد را دارند؟

نمی توان به طور قطع یک یا دو شغل را به عنوان پرتقاضا ترین شغل های سوئد برشمرد. اما کشور سوئد بیشتر به دنبال نیروهای تخصصی در زمینه آی تی و فناوری، برنامه نویسی، علوم کامپیوتر، پزشکی و رشته های زیر مجموعه است. به عبارت بهتر متخصصین شانس بیشتری برای دریافت ویزای کاری سوئد دارند. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با سایر روش های اخذ اقامت اروپا به مقاله اقامت اسلواکی از طریق کارآفرینی مراجعه بفرمایید.

میزان حقوق دریافتی شاغلین در کشور سوئد چقدر است؟

سوئد از جمله کشورهایی است که رفاه زیادی را برای شهروندان خود ایجاد کرده است. میزان حقوق دریافتی مشاغل در سوئد متفاوت است. اما متوسط درآمد یک فرد شاغل در سوئد، حداقل ۳۰۰۰ یورو در ماه است. البته دولت بخشی از این درآمد را برای تامین خدمات اجتماعی کسر می کند. ولی باید به خاطر داشت که ارائه همین خدمات اجتماعی سطح زندگی در سوئد را بسیار بالا برده و اختلافات شدید طبقاتی را کاهش داده است.

دریافت اقامت کاری سوئد و شرایط آن

ویزای کار سوئد، برای یک زندگی تازه آماده اید؟

در این مقاله به بررسی جنبه های مختلف ویزای کار سوئد پرداختیم. دریافت ویزای کاری سوئد، نوید بخش یک زندگی تازه در اروپا است. اما باید به خاطر داشته باشیم دریافت این نوع ویزا با چالش های خاصی رو به رو است. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم حتما با کارشناسان و متخصصان مشورت کنید. موسسه حقوقی سایرس افتخار دارد امکان دریافت اقامت اروپا را از طریق تمکن مالی اروپا، اقامت سرمایه گذاری اروپا، ویزای کارآفرینی، ثبت شرکت و همچنین اقامت از طریق مجوز کار فراهم کرده است. همکاران ما در تمامی مراحل دریافت اقامت اروپا همراه شما هستند. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره های اعلام شده در سایت، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

21 ژوئن 2020

چطوری می تونم تو سوئد کار کنم؟

    21 ژوئن 2020

    برای اینکه بتوانید به صورت قانونی در سوئد کار کنید ابتدا باید پیشنهاد کاری از طرف کارفرمایی داشته باشید و مراحل قانونی را طی کنید تا ویزای کار برایتان صادر شود.

21 ژوئن 2020

اگر زبان سوئدی بلد نباشم، می تونم برای ویزای کار سوئد اقدام کنم؟

    21 ژوئن 2020

    شرکت هایی در سوئد هستند که به نیروی انگلیسی زبان نیازمندند. برای یافتن کار می توانید رزومه خود را برای آنها ارسال کنید ( se/jobs، neuvoo – global job source) ولی اگر به زبان سوئدی در حد لازم تسلط داشته باشید شانس شما برای یافتن کار و دریافت ویزای کاری بیشتر خواهد شد.

16 آوریل 2021

من سوئد آشنا دارم که شرکت داره.آیا میشه ایشون واسه من جاب افر بده یا سیستم اینجوریه که تنها در صورتیکه شخصی که واجد شرایط دریافت اون کار باشه در سوئد نباشه امکانش هست که اون کار رو به من بدن؟

    1 می 2021

    سلام

    برای دریافت ویزای جاب آفر یا جاب سیکر، روال کار به اینصورت هست که اول باید آگهی استخدام در خود کشور چاپ بشه، اگر نیرو پیدا نشد، در اتحادیه اروپا و در نهایت جذب نیرو از کشورهای ثالث اتفاق بیفته.