کشور فرانسه برای زندگی چگونه است؟

آشنایی با شرایط اقامت در فرانسه
دسته بندی : اقامت فرانسه
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

حتما راجع به زندگی در فرانسه کشور افسانه‌ای فرانس‌ها بارها و بارها شنیده‌اید ولی ممکن است خودتان تجربه‌ای از زندگی در این کشور پیشرفته اروپایی نداشته باشید. مطمئن باشید آنچه شنیده‌اید در مقایسه با آنچه از نزدیک خواهید دید کاملا متفاوت خواهد بود. برای آشنایی با کشور شش ضلعی بهتر است در فرهنگ فرانسوی غرق شوید. با سایرس، معتبرترین موسسه حقوقی در زمینه اخذ اقامت اروپا، همراه باشید تا راجع به زندگی در فرانسه بیشتر بدانید.

اخذ اقامت کشور فرانسه برای زندگی

تعادل میان کار و زندگی در فرانسه

فرانوسی‌ها باید ۳۵ ساعت در هفته کار کنند، اگر حتی یک دقیقه اضافه کاری کنید دو برابر، حقوق می‌گیرید. فرانسوی‌ها بیشترین استفاده را از زمان‌های استراحت خود می‌کنند، مثلا برای صرف ناهار به رستوران یا پارک رفته و در کنار دوستان و همکاران خود ناهار صرف می‌کنند. حتی بعد از کار نیز به مراکز خرید، پارک و کافه می‌روند. فرانسوی‌ها به خوبی می دانند چگونه برنامه ریزی کنند و از وقت خود به بهترین شکل استفاده کنند و از زندگی لذت ببرند.

به علاوه می‌توانید با ۵ هفته مرخصی به اضافه ۱۳ روز تعطیلات عمومی بهترین تفریحات را داشته باشید. با وجود اینکه در مقایسه با بسیاری از کشورها، فرانسوی‌ها به صورت میانگین کمتر از بقیه کار می کنند ولی همچنان خلاق تر از بسیاری از کارمندان و یا حتی کارفرمایان کشورهای دیگر هستند. پیشنهاد می کنیم در بررسی اقامت خود حمایتی فرانسه نیز همراه ما باشید.

شرایط اقامت در فرانسه برای خارجی‌ها

معافیت مالیاتی امتیاز اقامت فرانسه برای خارجی‌ها

حدود ۳۰% مالیاتی که مردم پرداخت می‌کنند به صندوق‌های رفاه اجتماعی تعلق می گیرد. این کشور برای ارائه خدمات با کیفیت در دو حوزه شهرت دارد. این حوزه ها عبارتند از مراقبت از کودکان و کمک هزینه خانواده. همچنین قوانین مالیاتی برای اتباع خارجی به گونه ای وضع شده که اگر اتباع خارجی که کمتر از ۱۸۳ روز در پاریس زندگی می‌کنند و حقوق خود را از کشور دیگری بگیرند، تنها باید یک بار مالیات پرداخت کنند. یعنی نیازی نیست که به دولت فرانسه مالیات بدهند.

سیستم خدمات درمانی فرانسه در از لحاظ پوشش دهی و ارائه خدمات با کیفیت در فهرست بهترین بهترین ها در اروپا  قرار دارد. بیمه تامین اجتماعی فرانسه حدود ۷۰% هزینه های درمانی را پوشش می دهد. خالی از لطف نیست اگر برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اقامت اروپا به بررسی شرایط مهاجرت کاری آلمان نیز بپردازید.

 برای زندگی در فرانسه نیاز به ماشین ندارید

آسان بودن شرایط زندگی در فرانسه با حمل و نقل ارزان

سیستم حمل و نقل نسبتا گسترده فرانسه به شما امکان صرفه جویی در مصرف بنزین و زمان را می‌دهد. همچنین می‌توانید بدون نگرانی و اضطراب رانندگی به مقصد خود برسید. همچنین اگر در شهرهای بزرگ مانند پاریس، لیون، نیس و … زندگی می کنید با مترو، اتوبوس و یا سیستم ریلی حومه شهری به راحتی و با هزینه ای حدود ۱٫۹۰ یورو به مقصد می رسید. حتی می توانید با قطار به شهرهای اطراف سفر کنید.

ایده‌آل مثل کشور فرانسه برای زندگی و خرید

فرانسه به خصوص پاریس مهم مد دنیا است. می‌توانید دفاتر بزرگ برندهای شنل یا ایو سن لوران را در پاریس ببینید این شهر رمانتیک برای هر سن و سلیقه ای چیزی برای ارائه دارد. علاوه بر برندهای لوکس ، گزینه های دیگری نیز برای افرادی با بودجه کمتر وجود دارد. در سینت مارتین می توانید برندهای جدید را ببینید. در بحث زیبایی خالی از لطف نیست اگر گریزی هم به عظمت و تاریخ یونان به عنوان یکی دیگر از بهترین کشور های اروپایی بزنیم. به همنی منظور در زمینه آشنایی با شرایط اخذ اقامت یونان، می توانید به بررسی اقامت خود حمایتی یونان بپردازید.

تحصیل در بهترین مدارس اروپا با زندگی در فرانسه

زندگی در فرانسه آرزوی شکموها

اگر علاقمند به آشپزی و غذا هستید، هیچگاه در فرانسه خسته نمی‌شوید. از ساندویچ‌های آماده در دستگاه‌های فروش گرفته تا غذاهای دریایی، عشق فرانسوی ها به غذا کاملا مشخص است. بهترین راه آشنایی با فرهنگ آشپزی مردم، راه رفتن در بازارهای موادخوراکی است. حتما نام پنیر آبی را شنیده اید. بیش از ۳۵۰ مدل پنیر در این کشور وجود دارد. پنیر سفت، پنیر نرم، پنیر بز و پنیر گوسفندی. پنیر به اندازه‌ای در فرهنگ فرانسوی اهمیت دارد که اگر پنیر Epoisses de Bourgogn را بدون بسته بندی در خیابان حمل کنید، قطعا جریمه خواهید شد. البته به خاطر بوی قوی این نوع پنیر

آشنایی با فرهنگ تغذیه فرانس‌ها برای اقامت در فرانسه

اقامت در فرانسه مهد فرهنگ اروپا

از انجام کارهای فرهنگی مانند رفتن به تئاتر و اُپرا و یا بازدید از گالری‌های هنری تا کنسرت‌های خیابانی هیچ وقت در فرانسه خسته و بی حوصله نخواهید شد. در فرانسه کافه‌ها، رستوران‌ها و حتی کتاب فروشی‌ها سبک و شخصیت خاص خود را دارند. این مرکز فرهنگی برای انجام سرگرمی های روزانه مناسب است.

فرانسوی‌ها بسیار روشن فکر و مهربان هستند. موقعیت اجتماعی و سمت شغلی شما برای  آنها تفاوتی ندارد و با همه یکسان رفتار می شود.

فرانسوی ها معمولا ساعت ۴ بعد از ظهر زمانی دانش‌آموزان تعطیل می‌شوند شیرینی و دسر میل می‌کنند.

زندگی در فرانسه کشور پنیرها

 کمک‌های دولت به دارندگان اقامت فرانسه

دولت خدمات آموزشی و بهداشتی خوبی را به کودکان ارائه می دهد. البته کلیه این خدمات رایگان هستند. به عنوان مثال والدین شاغل می توانند کودکان ۱ یا ۲ ساله خود در مراکزی مانند مهدکودک ثبت نام کنند. این مراکز از کودکان به خوبی نگهداری کرده و آموزش های لازم را به آنها می دهند.

اگر والدینی بیش از یک فرزند داشته باشند از طرف دولت کمک هزینه دریافت می کنند. این کمک هزینه به اشکال مختلف از پول نقد گرفته تا مالیت کمتر یا تخفیف در بلیط های حمل و نقل ارائه می شود.

مادر ها می توانند تا ۱۶ هفته از مرخصی زایمان استفاده کنند. پدرها نیز می توانند ۱۱ روز مرخصی با حقوق دریافت کنند. همچنین اگر تصمیم بگیرید که کودکی را به فرزندخاندگی بگیرید، از طرف دولت حدود ۲هزار یورو حقوق دریافت خواهید کرد.

همانطور که در این مقاله اشاره کردیم، سبک زندگی در اروپا به خصوص فرانسه با کشورهای دیگر متفاوت است. فرهنگ فرانسوی در دنیا شهرت دارد قطعا با مطالعه این مقاله با برخی دلایل این تفاوت آشنا شدید. اگر می خواهید طعم واقعی زندگی را بچشید و از تک تک لحظات خود لذت ببرید با مشاورین سایرس برای اخذ اقامت فرانسه تماس بگیرید.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

12 ژانویه 2020

پاسپورت فرانسوی بعد از چند سال از گرفتن اقامت تمکن مالی فرانسه می تونیم بگیریم؟ یعنی چند وقت طول می کشه پاسپورت اورپایی داشته باشیم؟

    26 ژانویه 2020

    ۲ سال بعد از اخذ اقامت دائم، در صورتی که در حد متوسط به زبان فرانسوی تسلط داشته باشید و در این کشور زندگی کرده باشید و شرایط لازم ر داشته باشید می توانید برای اخذ پاسپورت درخواست بدهید.

12 ژانویه 2020

با تمکن مالی فرانسه چقدر از چه زمانی می تونیم در مدارس و دانشگاه های دولتی فرانسه تحصیل کنیم؟

    25 ژانویه 2020

    با اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه می توانید در دانشگاه ها و یا مدارس این کشور تحصیل کنید.