آوسبیلدونگ در آلمان، اقامت آلمان با شرکت در دوره کارآموزی

آوسبیلدونگ در آلمان
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

کشورهای اروپایی توجه ویژه‌ای به نیروی انسانی دارند. یکی از مهم‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها در اروپا، آموزش و مهارت‌آموزی نیروهای کار است. این دوره‌ها فرصتی را فراهم می‌کنند تا علاوه‌بر توسعه مهارت‌های کاری، امکان دریافت اقامت اروپا را نیز داشته باشیم. یکی از مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین دوره‌ها، دوره‌ آوسبیلدونگ در آلمان است. در این مقاله به‌طور کامل با دوره آوسبیلدونگ آلمان آشنا می‌شویم و شرایط ورود به آن را بررسی خواهیم کرد. آیا با گذراندن دوره آوسبیلدونگ در آلمان می‌توان اقامت آلمان را دریافت کرد؟ در این مقاله به همه چیز درباره اوسبیلدونگ و شرایط دریافت اقامت آلمان از طریق دوره آوسبیلدونگ پاسخ داده‌ایم پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

آشنایی با مفهوم دوره کارآموزی اوسبیلدونگ آلمان

آوسبیلدونگ آلمان چیست؟ اسبیلدونگ نوعی دوره مهارت‌آموزی است. در دوره‌های آوسبیلدونگ مهارت‌های فنی و حرفه‌ای  و دانش تئوری هر رشته به متقاضی آموزش داده می‌شود. اگرچه این دوره‌ها کاملا عملی نیستند اما تا حدی می‌توان آن‌ها را شبیه کارآموزی در نظر گرفت. کسانی‌که در دوره‌ اوسبیلدونگ آلمان شرکت می‌کنند، بعدها می‌توانند ویزای کاری بگیرند و موفق به اخذ اقامت اروپا شوند.

همه چیز درباره دوره آوسبیلدونگ در آلمان

ویزای آوسبیلدونگ، تمرینی برای کار و کارآفرینی در آلمان

اوسبیلدونگ یعنی چی؟ آلمانی‌ها برای اینکه بهترین و متخصص‌ترین نیروهای کاری در حوزه‌های مختلف را پرورش دهند، دوره‌های آوسبیلدونگ را طراحی کرده‌اند. در حال حاضر لیست آوسبیلدونگ های آلمان به بیش از ۵۰۰ رشته، می‌رسد. بعد از اتمام دوره بیشتر کارآموزان در شرکت‌هایی که دوره کارآموزی خود را گذرانده‌اند، استخدام می‌شوند یا به شرکت‌هایی که با موسسه آموزشی آلمانی همکاری دارند، معرفی خواهند شد. همچنین بعد از سپری کردن انواع آوسبیلدونگ در آلمان، اگر کارآموز طرحی برای کارآفرینی در آلمان داشته باشد، با ارائه طرح به دولت آلمان و سازمان مربوطه، می‌تواند برای دریافت اقامت از این روش اقدام کند.

آوسبیلدونگ‌های دوگانه، دوره مناسب برای کسانی که مدرک حرفه‌ای ندارند

دوره‌های آموزشی دوگانه آوسبیلدونگ در آلمان چیست؟ دوره‌های آموزش حرفه‌ای دوگانه بیشتر برای کسانی‌که مدرک تحصیلی یا تجربه کاری چندانی ندارند، مناسب است. در این دوره داوطلبان معمولا یک یا دو روز در هفته را صرف مطالعه در مدرسه می‌کنند و بقیه روزهای هفته، داوطلب در یک شرکت یا کارگاه، مطالب مربوط به تخصص خود را به صورت عملی تجربه می‌کند. بیشتر رشته‌های فنی و حرفه‌ای در آلمان، در قالب دوره‌های آوسبیلدونگ دوگانه برگزار می‌شوند. برای مثال می‌توان به دوره آوسبیلدونگ آرایشگری در آلمان اشاره کرد.

آموزش حرفه‌ای مدرسه، بهترین آوسبیلدونگ در آلمان

زمانی‌که صحبت از بهترین رشته‌های تحصیلی در اروپا می‌شود، بیشتر افراد به مشاغلی مثل بانکداری فکر می‌کنند. اما صرفا مطالعه یا حضور در مدرسه نمی‌تواند فرد را برای چنین شغلی آماده کند. آلمانی‌ها برای مشاغل اداری نیز اقدام به برگزاری دوره آوسبیلدونگ می‌کنند. این دوره‌ها بیشتر به نام آموزش حرفه‌ای مدرسه معروف هستند. این دوره‌ها بیشتر در یک کالج حرفه‌ای یا دانشکده تخصصی برگزار می‌شوند. طول مدت دوره بین ۱ تا ۳ سال است و بیشتر شامل رشته‌های پرستاری، بانکداری، بازاریابی و طراحی است.

دوره آوسبیلدونگ

مدارک موردنیاز برای شرکت در دوره های آوسبیلدونگ چیست؟

رزومه، مدرک زبان آلمانی، شرایط مناسب سنی و مدرک تحصیلی از جمله فاکتورهایی است که هنگام ارسال درخواست برای شرکت در دوره های آوسبیلدونگ آلمان مورد بررسی قرار می‌گیرد. هر کدام از این موارد، شرایط و ویژگی‌های خاصی دارند که در ادامه به‌طور کامل به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

رزومه، سند ورود به دوره اوسبیلدونگ آلمان

رزومه مهم‌ترین مدرکی است که باید هنگام مهاجرت به آلمان از طریق آوسبیلدونگ آماده کنیم. رزومه به ما کمک می‌کند تا در هنگام ارسال مدارک به سفارت از شانس بیشتری برای پذیرش برخوردار باشیم. از طرف دیگر می‌توانیم با یک رزومه حرفه‌ای در مدارس و شرکت‌های بهتری مشغول به کار شویم.

مدرک زبان آلمانی یکی از شرایط آوسبیلدونگ در آلمان

برای شرکت در دوره‌ اوسبیلدونگ آلمان نیاز به مدرک زبان رسمی نداریم. اما متقاضی باید تا حد قابل قبولی به زبان آلمانی مسلط باشد. به‌عبارت دیگر از آنجا که کل محتوای دوره به زبان آلمانی تدریس می‌شود، بدون درک درست از این زبان، امکان شرکت در دوره وجود ندارد.

آوسبیلدونگ دوره کارآموزی در آلمان

شرایط سنی برای ورود به دوره آوسبیلدونگ آلمان

دوره آوسبیلدونگ در آلمان، مانند زبان برای سن نیز محدودیت خاصی در نظر نگرفته است. اما به دلیل اینکه این دوره‌ها داوطلب را برای بازار کار آماده می‌کند، بهتر است که در سنین پایین‌تر برای ورود به آلمان و شرکت در این دوره‌ها درخواست دهید.

زمان برگزاری دوره های آوسبیلدونگ آلمان

معمولا شرکت‌های آلمانی ۶ ماه تا ۱ سال قبل از شروع دوره، فراخوان جذب نیرو در دوره آسبیلدونگ را منتشر می‌کنند. دوره‌ها نیز ۲ بار در سال و در ترم تابستان و زمستان برگزار می‌شود.

نحوه اطلاع از دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان

راه‌های مختلفی برای اطلاع از دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان وجود دارد. اداره کار آلمان و اتاق بازرگانی اطلاعات جامعی را در خصوص زمان برگزاری اوسبیلدونگ المان منتشر می‌کند. همچنین برخی شرکت‌ها برای جذب نیروهای مستعد اقدام به برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های آوسبیلدونگ می‌کنند. در این نمایشگاه‌ها متقاضی می‌تواند رزومه و شایستگی‌هایش را به شرکت نشان دهد. همچنین جستجو در سایت‌های کاریابی آلمان نیز می‌تواند ما را در جریان دوره‌های جدید آوسبیلدونگ قرار دهد.

آوسبیلدونگ ، راهی برای مهاجرت به آلمان

آیا با شرکت در دوره آوسبیلدونگ، حقوق دریافت می کنیم؟

بله، همه کسانی که موفق شوند در دوره آوسبیلدونگ شرکت کنند، هم در طول دوره و هم بعد از اتمام دوره حقوق دریافت می‌کنند. البته حقوق دریافتی ارتباط مستقیمی با رشته های دوره آوسبیلدونگ آلمان دارد. باتوجه‌به اینکه این دوره‌ها ۳ ساله است، هر سال نیز افزایش حقوق اعمال می‌شود. تقریبا میزان حقوق بعد از پایان دوره بین ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ یورو است. یک مزیت مهم دریافت حقوق در طول دوره آوسبیلدونگ پایین آمدن هزینه مهاجرت به آلمان است.

لیست آوسبیلدونگ های آلمان، تعدد رشته‌ها و انتخاب براساس علاقه

پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد شرکت در دوره آوسبیلدونگ آلمان را دارید رشته موردنظر خود را براساس استعداد و علاقه انتخاب کنید. از بهترین رشته های اوسبیلدونگ آلمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دستیار پزشک
  • فروشندگی
  • آرایشگری
  • مکانیک
  • برق
  • متخصص IT
  • دندان ساز
  • داروسازی
  • صنایع غذایی
  • پرستاری
  • بینایی سنجی
  • برنامه نویسی

با تحصیل در هریک از رشته‌های آوسبیلدونگ آلمان، به‌راحتی می‌توانید در شرکت‌های آلمانی مشغول به‌کار شوید. همچنین اقامت و شرایط بلوکارت آلمان برای کسانی‌که در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند، بسیار راحت و هموار خواهد بود.

آوسبیلدونگ، راه ورود به بازار کار آلمان

موسسه حقوقی سایرس، همراهی مطمئن برای دریافت اقامت آلمان

در این مقاله سعی کردیم نگاهی جامع به دوره آوسبیلدونگ آلمان داشته باشیم و به این سوال پاسخ دهیم که دوره آوسبیلدونگ چیست؟ این دوره کارآموزی به متقاضیان کمک می‌کند تا سطح مهارت خود را افزایش دهند و با اعتمادبه‌نفس بیشتری وارد بازار کار شوند. همچنین این دوره می‌تواند راه اخذ اقامت آلمان را برای افراد هموارتر کند. موسسه حقوقی سایرس امکان دریافت اقامت اروپا را از طریق تمکن مالی اروپا، اقامت سرمایه گذاری اروپا، ویزای کارآفرینی، ثبت شرکت و همچنین اقامت از طریق مجوز کار فراهم کرده است. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره‌ ۰۲۱۲۵۷۴۱ تماس بگیرید و با کارشناسان ما در ارتباط باشید. همکاران ما می‌توانند تمام اطلاعات لازم درباره اقامت آلمان را در اختیار شما بگذارند.

۱- اوسبیلدونگ المان چیست؟

آوسبیلدونگ نوعی دوره مهارت آموزی است. در دوره های آوسبیلدونگ آلمان، مهارت‌های فنی و حرفه‌ای هر رشته به متقاضی آموزش داده می‌شود. اگرچه این دوره‌ها کاملا عملی نیستند اما بخش زیادی از دوره تحت عنوان  کارآموزی در شرکت‌های آلمانی برگزار می‌شود.

۲- چگونه درباره لیست رشته های آوسبیلدونگ المان اطلاعات کسب کنیم؟

اداره کار آلمان و اتاق بازرگانی بهترین مرجع اطلاعاتی برای زمان برگزاری و لیست رشته های آوسبیلدونگ در آلمان است.

۳- موسسه حقوقی سایرس خدمات مرتبط با ویزای آوسبیلدونگ را ارائه می‌کند؟

خیر. در موسسه حقوقی سایرس امکان اخذ اقامت آلمان به دو روش بلوکارت آلمان و اقامت کارآفرینی آلمان برای متقاضیان وجود دارد.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

22 ژوئن 2020

حداقل مدرک تحصیلی برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ چیست؟

    22 ژوئن 2020

    این سوال نیز به دوره ای که در آن شرکت می کنید دارد ولی معمولا حداقل مدرک تحصیلی برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ، مدرک دیپلم کافی است. مدرک شما باید مورد تایید کشور المان نیز باشد.

      10 جولای 2020

      چند مدرک بازیگری و چند تا مدرک فنی حرفه ای دارم
      مدرک زبان روسی دارم
      کارشناسی ارشد معماری از کشور بلاروس دارم
      خانم،۳۴ ساله،مجرد

        28 اکتبر 2020

        برای بررسی دقیق شرایط لطفا به سایت مرکزی که درخواست می کنید مراجعه کنید.

      19 جولای 2020

      سلام ايا اين دوره هم نيازمند اثبات تمکن مالي هست يا خير؟ اگر هست چقدر؟

        13 اکتبر 2020

        برای کسب اطلاعات دقیق در رابطه با شرایط و مدارک لازم به سایت مرکزی که قصد شرکت در دوره های آن را دارید مراجعه کنید.

    18 آگوست 2020

    سلام ، من همه شرایطش رو دارم .
    فقط تمکن مالی ندارم ، آیا لازمه ؟

      13 اکتبر 2020

      برخی مراکز برای پذیرش شما علاوه بر مدارک مذکو.ر، مدارکی دیگری مانند مدرک کامپیوتر، زبان انگلیسی و … را درخواست می کنند. بنابراین بهترین منبع برای شما، سایتی است که برای درخواست دوره های آموزش اسبیلدونگ به آن مراجعه کرده اید.

    31 دسامبر 2020

    دیپلم داشته باشین کافیه

      12 ژانویه 2021

      حداقل مدرک لازم برای شرکت در دوره های آوسبیلدونگ آلمان، دیپلم است که البته باید ارزیابی شود. اگر مدرک مرتبط دیگری نیز دارید، حتما ارائه کنید چون شانس پذیرش را بالا می برد.

    9 فوریه 2021

    سلام وقت بخیر ببخشید رشته های ورزشی هم آسبیلدونگ دارند مثلا رشته فوتبال یا تنیس

      22 فوریه 2021

      لطفا به سایت مرکز مورد نظر مراجعه کنید.

22 ژوئن 2020

میزان حقوق دریافتی از آوسبیلدونگ چقدر است؟

    22 ژوئن 2020

    میزان حقوق دریافتی شما از آوسبیلدونگ به رشته و شرکت طرف قرارداتان بستگی دارد.

16 جولای 2020

ایا با مدرک زیر دیپلم هم میتوان اقدام کرد

    13 اکتبر 2020

    حداقل مدرک لازم دیپلم است که معادل کلاس دهم در آلمان می باشد. اگر مدرک پیش دانشگاهی هم داشته باشید یک سال به آن اضافه می شود.

19 آگوست 2020

سلام و خسته نباشید..من ۱۷ سالمه و یک سال دیگ دیپلم میگیرم..برنامه نویسی میکنم و همینطور در حال آموزش هستم…میخواستم ببینم اگر با مدرک مناسب (c1) بخوام اقدام کنم شانسی دارم برای قبول شدن یا نه

    13 اکتبر 2020

    برخی مراکز برای پذیرش شما علاوه بر مدارکی که در مقاله ذکر شد، مدارک دیگری مانند مدرک کامپیوتر، زبان انگلیسی و … را درخواست می کنند. بنابراین بهترین منبع برای شما، سایتی است که برای درخواست دوره های آموزش اسبیلدونگ به آن مراجعه کرده اید.

4 سپتامبر 2020

بیشتر سایتهای مهاجرتی حداکثر سن برای درخواست ویزای اوسبیلدونگ رو ۲۴ سال نیگن. این درسته؟

    13 اکتبر 2020

    دوره های آوسبیلدونگ محدودیت سنس خاصی را در نظر نگرفته است. اما با توجه به اینکه این دوره ها داوطلب را برای بازار کار آماده می کند، بهتر سن شما کم باشد. اینگونه احتمال پذیرش شما نیز بالاتر می رود.

14 سپتامبر 2020

ایا ارائه ی گواهی تمکن مالی برای اسبیلدونگ لازم هیت؟

    13 اکتبر 2020

    مراکز مختلف علاوه بر مدارک ذکر شده در مقاله، ممکن است مدارک بیشتری را از شما درخواست کنند بنابراین بهتر است که به سایت مرکز مورد نظر مراجعه کنید.

      15 دسامبر 2022

      آیا افغانستانی ها هم میتوانند از ایران برای آوسبیلدونگ المان اقدام نمایند

        18 دسامبر 2022

        مهدی عزیز سلام
        شما از هر کشوری که اقامت قانونی اون رو داشته باشید می‌تونید اقدام کنید. البته جزئیات بیشتری مثل مدارک هم باید بررسی بشن اما به صورت کلی اولین شرط داشتن اقامت قانونی کشور محل سکونت هست.

14 سپتامبر 2020

برای شروع باید از کجا اقدام کنیم و درخواست بدیم؟

    13 اکتبر 2020

    باید با مراکزی که ویزای کاری دریافت می کنند در تماس باشید.

8 نوامبر 2020

سلام من دیپیلم حساب داری هستم و در حال حاضر ۲ سال با بیمه ویزتور لوازم ارایش بودم امکان شرکت در دوره های اسبیلودنگ رو دارم ۲۴ سال هم سن دارم

    18 ژانویه 2021

    سلام

    قصد دارید در چه رشته ای برای دوره های آوسبیلدونگ درخواست بدهید؟

12 نوامبر 2020

سلام برای شرکت در دوره های اوسبیلدونگ باید چقدر تمکن مالی داشته باشیم

    18 ژانویه 2021

    مبلغ تمکن با توجه به رشته و دوره متفاوت است.

15 نوامبر 2020

سلام. دارای مدرک دیبلم برق هستم الان مدرک فنی حرفه ای مکانیک و برق ماشین دارم ایا میتونم در دوره آوسبیلدونگ شرکت کنم ممنون میشم راهنمای کنین

    18 ژانویه 2021

    برای شرکت در دوره های آوسبیلدونگ آلمان شرایط دیگری مانند سن، دانش زبان آلمانی و … نیز نیاز هست. چنانچه شرایط لازم را داشته باشید می توانید برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ اقدام کنید.

9 دسامبر 2020

من برای رشته حسابداری میخوام اقدام کنم سنم ۱۷ ساله وسال آینده دیپلم فنی وحرفه ام را میگیرم درضمن خانم هستم میخوام ببینم آوسبیلدونگ دررشته حسابداری هم پذیرش داره یا خیر بهتره که ویزای تحصیلی بگیرم

    18 ژانویه 2021

    حسابداری رشته ایست که تقاضای بالایی دارد. اگر قصد کار در بخش مالی شرکتی را دارید می توانید در دوره های آسبیلدونگ آلمان شرکت کنید. این دوره معمولا ۳ ساله است که پس از اتمام کار می توانید در شرکت های مختلف مشغول به کار شوید. پیشنهاد می کنم که پیش از هر تصمیمی از شرکت هایی که در زمینه ویزای کاری و ویزای تحصیلی فعالیت می کنند، مشاوره و اطلاعات لازم را دریافت کنید تا انتخابی آگاهانه داشته باشید.

13 دسامبر 2020

با سلام آیا رشته روانشناسی ک مربوط ب رشته علوم انسانی هست در اوسبیلدونگ وجود دارد؟؟ در مقاله اخذ ویزا نوشته شده بود برای ایرانیان ویزای آلمان صادر نمی‌شود من ایرانی نیستم اما ساکن ایرانم مراحل اخذ ویزای من چگونه انجام میشود؟باتشکر

    18 ژانویه 2021

    سلام

    با توجه به شرایطتتون بهتر هست که با شرکت هایی که در این زمینه فعالیت دارند در تماس باشید.

13 دسامبر 2020

سلام
با مدرک زبان انگلیسی میشه ثبت نام کرد؟؟؟

    12 ژانویه 2021

    با توجه به اینکه اکثر دوره های آسبیلدونگ به زبان آلمانی برگزار می شوند باید زبان المانی را در سطح خوبی بلد باشید.

19 دسامبر 2020

سلام
رشته ی گرافیک هم جزوش هست؟

    18 ژانویه 2021

    تنوع رشته های دوره های آوسبیلدونگ بالاست. لطفا به سایت مورد نظر مراجعه کنید.

9 آوریل 2021

سلام با سن ۳۸ سال امکان شرکت در دوره پرستاری اسبیلدونگ هست؟

    9 می 2021

    سلام

    یکی از فاکتورها برای شرکت در این دوره ها سن است ولی بهتر است که به سایت مرکز مورد نظر مراجعه کنید.

      10 جولای 2022

      سلام‌ من یه شرکت مهاجرتی در المان پرسیدم و میگفت فقط تا ۲۵ سالگی و تو چون‌۲۴ سالته و ۱سالم‌زبانت سول میکشه نمیتونی دیگه اوسبیلدونگ اقدام‌کنی

        31 جولای 2022

        علی عزیز سلام
        همونطور که داخل مقاله هم اشاره کردیم، ویزای اوسبیلدونگ جزو خدمات موسسه حقوقی ما نیست.
        با این وجود اگر تمایل داشته باشی، ما می‌تونیم در خصوص اقامت سرمایه‌گذاری، تمکن مالی و بلوکارت شما رو راهنمایی کنیم.

21 ژوئن 2021

میخواستم بدونم که هزینه این کارها چقد میشه . و شانس موفقیت چقد میتونه باشه . و بلو کارت چیه

    14 آگوست 2022

    حسین عزیز سلام
    هزینه کارها با توجه به شرایط هر پرونده، متفاوت هست.
    در خصوص شانس موفقیت هم باید در نظر داشته باشید که ما بعد از بررسی تمام مدارک مورد نظر، اقدام به عقد قرارداد و شروع پروسه می‌کنیم.

28 سپتامبر 2021

سلام من دانشجو کارشناسی مکانیک ام میتونم بدون یاد گرفتن زبان المانی برم ؟ چون تکنولوژی پیشرفت کرده

    21 آگوست 2022

    احسان عزیز سلام
    کشور آلمان جزو کشورهایی هست که در روش‌های اقامتیش، معمولا حساسیت زیادی روی بحث زبان داره.
    اگر دغدغه زبان رو دارید، پیشنهاد ما بررسی اقامت تمکن مالی یا سرمایه‌گذاری در اروپاست.