بهترین رشته ها برای مهاجرت به استرالیا چیست؟

دسته بندی : اقامت آلمان
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

استرالیا با بروزترین سیستم آموزش عالی جهان معتبرترین دانشگاه های دنیا را در خود جای داده است. سیستم آموزش عالی استرالیا با هدف بین المللی سازی دانشگاه ها سالیانه ۳۰۰ هزار دانشجوی بین المللی را پذیرش می کند. اما از آن جایی که شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی در استرالیا بالاست بهتر است برای ادامه تحصیل در این کشور پیش از هر چیز در انتخاب رشته دقت کنید. دولت استرالیا هر ساله دستورالعمل هایی را اعمال می کند. بر این اساس برای افزایش شانش پذیرش و پیدا کردن شغل در استرالیا بهتر است با توجه به علاقه خود در رشته هایی تحصیلی مورد نیاز این کشور ثبت نام کنید. در این مقاله به بررسی بهترین رشته‌ ها برای مهاجرت به استرالیا می پردازیم. در ادامه با موسسه حقوقی سایرس، معتبرترین شرکت در زمینه اقامت اروپا، همراه باشید.

چه رشته هایی برای مهاجرت به استرالیا مناسبند؟

همیشه این کلیشه را از مشاوران تحصیلی می شنوید که می گویند بهتر است در رشته مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهید. این اصل غلطی نیست اما برای پییشرفت در هر جامعه ای باید نیازهای آن اجتماع را نیز مورد سنجش قرار داد و رشته ای را متناسب با علایق انتخاب کرد که بازار کار و آینده خوبی نیز داشته باشد.

مشاغل مورد نیاز استرالیا به فارسی

کارشناس حسابداری و آمار از شغل های مورد نیاز در استرالیا

فرصت های شغلی بسیار خوبی در استرالیا برای حسابداران به خصوص حسابداران تخصصی وجود دارد. حسابداری مالیاتی و مدیریتی در فهرست مشاغل بلند مدت هستند. به علاوه، افرادی که در حسابداری تخصصی، مدرک کارشناسی ارشد دارند، فرصت های شغلی مناسبی را پیش رو خواهند داشت.

امروزه فارق التحصیلان رشته آمار می توانند در حوزه های پرطرفداری مانند خدمات مالی، بانکداری و کاهش ریسک تجاری فعالیت داشته باشند. این رشته در استرالیا نیز علاقمندان خاص خود را دارد و در فهرست بهترین مشاغل این کشور قرار گرفته است. پیش از ادامه مطلب از شما دعوت می کنیم در بررسی اقامت کارآفرینی یونان همراه ما باشید.

جذب نیروی کار در استرالیا ویژه علوم کشاورزی

در استرالیا موقعیت های کاری زیادی برای مهندسان کشاورزی، بذرشناسان و مشاوران جنگلداری وجود دارد. اگر در این زمینه ها در استرالیا تحصیل کرده باشید، می توانید به راحتی کار پیدا کنید. البته که افرادی که در ایران نیز تحصیل کرده اند و سابقه کار خوبی دارند هم مورد توجه اداره مهاجرت قرار می گیرند.

شرایط دانشجویان مهندسی پزشکی و مهندسی عمران برای اقامت در استرالیا

این کشور بستر مناسبی را برای مهندسان عمران و کلیه رشته های مربوط به ساخت و ساز مهیا کرده است. در استرالیا فرصت‌های فراوانی در زمینه ساختمان و املاک، حمل و نقل، آب و معدن، انرژی و منابع و مهندسی محیط برای علاقمندان وجود دارند.

مهاجرت به استرالیا ویژه رشته های زمین شناسی، معدن و متالورژی

استرالیا منابع معدنی و معادن فراوانی دارد در نتیجه صنعت معدن یکی از مهمترین بخش های اقتصاد این کشور است. طبیعی است که مهندسان معدن و متالورژیست ها، این کشور را برای کار و زندگی انتخاب کنند. البته که استرالیا در زمینه تحقیقات آکادمیک در رشته های معدن و متالوژی عملکرد بسیار خوبی داشته است. زمین شناسان نیز می توانند در بخش انرژی تجدید پذیر وارد بازار کار بشوند. این رشته نیز مورد توجه اداره مهاجرت استرالیا قرار دارد.

برای مهندسی نفت و گاز هم باید گفت اگرچه این رشته در فهرست مشاغل بلند مدت استرالیا قرار ندارد ولی با وجود منابع زغال، اورانیم و گاز طبیعی، این کشور با کمبود نیروی کار در این زمینه مواجه است. اطلاعات بیشتر را می توانید در بررسی شرایط مهاجرت کاری به استرالیا به دست بیاورید.

رشته های مورد نیاز استرالیا برای مهاجرت ایرانیان

ویزای تحصیلی استرالیا برای علوم کامپیوتر

این رشته در تمام جهان جایگاه خاص خود را دارد و نیروی کار باسابقه را با حقوق بالا پذیرش می کند. استرالیا هم در این امر مستثنی نیست. فرصت های شغلی خوبی در زمینه یادگیری ماشینی، هوش تجاری، ترسیم داده، انبارداری داده و مدیریت داده در استرالیا برای نیروی متخصص وجود دارد.

کار در استرالیا ویژه فارغ التحصیلان روانشناسی

حوزه کاری این رشته بسیار گسترده است و موقعیت های شغلی خوبی برای نیروی تحصیلکرده و باسابقه در این حیطه وجود دارد.

مشاغل زیر در فهرست مشاغل با کمبود نیروی کار قرار دارند:

  • روانشناسی بالینی
  • روانشناسی آموزشی
  • روانشناسی سازمانی
  • سایکوتراپیست

 مدیریت مهمانداری از شغل های مورد نیاز استرالیا

 در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۰ میلیون توریست از این کشور بازدید کردند. با وجود طبیعت زیبا، مردمی مهربان و لیست متنوعی از تفریحات هیجان انگیز دلیل سفر گردشگران بسیار به این کشور مشخص است. غواصی در آب های زیبای بریر ریف که از نظر وسعت به اندازه کل انگلستان است، علاقمندان را به خود جذب کرده است. با وجود طبیعت منحصر به فرد و کاملا متفاوت، استرالیا به نام سرزمین رویاها شناخته شده است. اگر اهل طبیعت هستید در استرالیا می توانید مناطقی که نه تنها زبانزد مردم  استرالیا بلکه زبانزد تمام دنیا هستند را ببینید.

رشته هایی که در رابطه با توریسم و مهمانداری هستند در فهرست مشاغل مورد نیاز استرالیا قرار دارند. تا سال ۲۰۲۰ این کشور به ۶۰ هزار نیروی متخصص در این زمینه نیاز دارد.

مدیریت بازرگانی از بهترین رشته ها برای مهاجرت به استرالیا

فارق التحصیلان  مدیریت بازرگانی با سابقه کاری درخشان در سازمان های بین المللی جایگاه ویژه ای دارند. این رشته به تازگی در فهرست مشاغل مورد نیاز بلند مدت استرالیا قرار گرفته است.

علم تحلیل داده تجاری رشته ای نسبتا جدید است که تقاضا در این زمینه به سرعت در حال افزایش است در نتیجه فرصت های شغلی زیادی برای متخصصان این رشته در استرالیا وجود دارد. پیش از ادامه مطلب از شما توصیه می کنیم در بررسی اقامت بلوکارت آلمان نیز همراه ما باشید.

اقامت استرالیا از طریق تخصص پزشکی

پزشکی همیشه یکی از محبوب ترین رشته ها در کششورهای مختلف به شمار می رود با توجه به سرمایه گذاری عظیم دولت استرالیا روی بحث بهداشت و سلامت و همچنین قوانین تکلیفی برای ثبت یک پزشک برای هر خانواده استرالیایی همواره زمینه کار برای فارغ التحصیلان پزشکی در کشور کانگروها خوب است. رشته پزشکی بسیار گسترده است و بسیاری از تخصص های در فهرست مشاغل بلند مدت استرالیا قرار دارند. لیست مشاغل مورد نیاز در این حوزه عبارتند از:

  • فوریت‌های پزشکی
  • متخصص غدد
  • متخصص گوارش
  • دندانپزشک عمومی
  • متخصص مغز و اعصاب
  • جراح عمومی
  • متخصص زنان و زایمان
  • چشم پزشک
  • جراح ارتوپدی
  • جراح پادریتیک
  • پاتولوژیست
  • جراح پلاستیک و زیبایی
  • روانپزشک
  • انکولوژیست پرتوی
  • متخصص پزشکی کلیوی
  • روماتولوژیست
  • پزشک متخصص
  • متخصص پزشکی قفسه سینه
  • جراح عمومی
  • اورولوژیست

علاوه بر رشته هایی که در بالا به آن اشاه کردیم، رشته های دیگری مانند آموزش، فیزیوتراپی، بهداشت، رسانه، روابط عمومی و تبلیغات در فهرست مشاغل مورد نیاز استرالیا هستند.

در صورتی که سابقه، مدرک تحصیلی، دانش زبان انگلیسی و تخصص در یکی از رشته های بالا را دارید می توانید از طریق ویزای کاری استرالیا اقامت موقت ۵ ساله این کشور را اخذ کنید و پس از مدتی با رعایت قوانین برای اخذ اقامت دائم و در نهایت بعد از قبولی در آزمون شهروندی برای پاسپورت این کشور درخواست دهید.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید