اقامت کارآفرینی یونان

اقامت کارآفرینی یونان

اخذ اقامت دائم کشور‌های اروپایی آرزوی بسیاری از افراد است. برخی از کشور‌های این قاره، شرایط مطلوبی را برای مهاجران غیر‌اروپایی فراهم کرده‌اند. یکی از این کشور‌ها یونان است. یونان به عنوان یکی از کشور‌های عضو حوزه شنگن راه‌های متعددی را برای اخذ اقامت در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. یکی از این روش‌ها، اخذ ویزای کارآفرینی یونان است. اگر خود را فردی خلاق با ایده‌های نو‌آورانه می‌دانید و تجربه موفق در زمینه کسب‌و‌کار خود دارید، بهتر است همین حالا با موسسه حقوقی سایرس تماس بگیرید و شانس خود را برای دریافت اقامت اروپا امتحان کنید.

اقامت یونان از طریق کارآفرینی؛ مهاجرت به یونان از طریق ثبت شرکت

کشور یونان یکی از بهترین مقاصد دنیا برای کار، زندگی، تحصیل و سرمایه‌گذاری است. خوشبختانه برای رسیدن به اقامت یونان راه‌های بسیاری وجود دارد و یکی از این روش‌ها نیز دریافت اقامت تمکن مالی یونان است. یکی دیگر از راه‌های اخذ اقامت یونان، ایجاد بستری برای توسعه کسب‌وکار و کارآفرینی است، افرادی که بتوانند اقامت یونان از طریق کار‌آفرینی را به‌دست آورند، پس از مدت زمان مشخص و طی مراحل و شرایط تعیین‌شده، می‌توانند در نهایت اقامت اروپا را به‌طور دائم به‌دست آورند.

اقامت یونان از طریق کارآفرینی

ایده‌های کار‌آفرینی در یونان

منبع درآمد اصلی در یونان از طریق گردشگری است. بسیاری از کسب‌و‌کار‌های موجود در این کشور نیز در همین زمینه فعالیت دارند. به عنوان کارآفرین می‌توانید با الهام از شغل‌های موجود، ایده‌ای خلاقانه و منحصر‌به‌فرد ارائه دهید. علاوه‌بر این روش، امکان ثبت شرکت در یونان یا سرمایه‌گذاری و خرید سهام در شرکت‌های فعال در این کشور نیز وجود دارد. به‌همین دلیل، برای اطمینان از مناسب بودن این روش با شرایط شما، پیشنهاد می‌شود تا با وکلای متخصص سایرس مشورت کنید تا همه مشکلات و قوانین کارآفرینی در یونان را به شما توضیح دهند.

اقامت دائم یونان با کارآفرینی

شرایط اقامت و کار در یونان؛ ثبت شرکت و کارآفرینی

ثبت شرکت مشابه با روش کارآفرینی نیست. در کارآفرینی متقاضی باید سابقه مدیریتی موفق و بیزینس پلنی طولانی مدت داشته باشد تا سودآوری کسب‌و‌کار به اتاق بازرگانی یونان اثبات شود. علاوه‌بر این سایر مواردی که در ادامه گفته شده نیز برای دریافت اقامت کارآفرینی یونان الزامی خواهد بود:

  • استخدام حسابدار برای انجام حسابرسی‌های مالیاتی
  • آدرس فیزیکی شرکت یا دفتر در یونان
  • پرداخت اجاره ماهیانه
  • پرداخت مالیات

این روش برای افرادی که سابقه مدیریتی دارند، مناسب است. اگر قصد کار در یونان به‌عنوان نیروی متخصص را دارید، پیشنهاد می‌شود سایر روش‌ها مانند بلو کارت آلمان یا یونان را بررسی کنید. در روش ثبت شرکت در یونان برخلاف کارآفرینی، ابتدا باید شرکتی در کشور محل زندگی یا هر کشور دیگه داشته باشید. در‌واقع شرکت ثبت‌شده در یونان، شعبه‌ای از یک شرکت فعال در خارج این کشور محسوب می‌شود.

شرایط تمدید اقامت کارآفرینی یونان

مشابه با قوانین کارآفرینی در آلمان، در یونان نیز امکان اخذ اقامت برای کارآفرین، همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال او از این طریق وجود دارد. این اقامت در ابتدا ۲ ساله صادر می شود. دارندگان کارت اقامت موقت یونان، با رعایت قوانین این کشور می‌توانند اقامت خود را تمدید کنند. برای تمدید اقامت کارآفرینی یونان با شرایط خاص و دشواری روبه‌رو نخواهید بود. رعایت شرایط زیر برای تمدید اقامت ضروری است.

  • پرداخت بیمه و مالیات به صورت منظم به خصوص یک سال پیش از تمدید اقامت
  • حضور حداقل ۶ ماه در سال در یونان
  • فعالیت کسب‌و‌کار مطابق با بیزینس پلن ارائه‌شده

افراد کارآفرین تا زمانی که کسب‌و کاری فعال و سود‌آور مطابق با برنامه ارائه‌شده به اتاق بازرگانی یونان را دارند، امکان تمدید اقامت خود و خانوادشان وجود خواهد داشت.

اخذ اقامت یونان از طریق کارآفرینی

مدارک لازم برای اخذ اقامت یونان از طریق کارآفرینی

برای اخذ اقامت یونان از طریق کارآفرینی، ارائه مدارک به‌روز و دقیق از اهمیت بالایی برخوردار است. برخی از مدارکی که باید ارائه دهید در ادامه آورده شده:

  • فرم درخواست ویزا
  • رزومه متقاضی
  • بیمه
  • گواهی عدم سوء‌پیشینه
  • پاسپورت با اعتبار حداقل ۶ ماه
  • انتخاب نام شرکت
  • تعیین نشانی شرکت در یونان
  • گواهی تمکن مالی و گردش حساب بانکی
  • ارائه بیزینس پلن
  • سابقه مدیریتی موفق

در بیزینس پلن خود باید همه برنامه‌های مربوط به کسب‌و‌کار خود را در یونان ذکر کرده باشید. سایر مدارک نیز متناسب با نوع کسب‌و‌کار انتخابی متفاوت خواهد بود. از‌این‌رو، برای انجام کار‌های قانونی از وکلای مجرب و مسلط به قوانین یونان کمک بگیرید تا هیچ مشکلی در روند قرارداد‌های تجاری شما پیش نیاید.

مزایای اخذ اقامت یونان از طریق کارآفرینی چیست؟

دولت یونان در سال ۲۰۱۰ قانونی را تصویب کرد که شرایط ثبت شرکت در این کشور آسان شد. متقاضی می‌تواند به‌سادگی و در زمانی کوتاه با اخذ اقامت یونان از طریق کارآفرینی از مزایای متعددی بهره‌مند شوید:

  • اخذ اقامت برای همسر و فرزندان
  • سفر به کشورهای حوزه شنگن بدون نیاز به اخذ ویزا
  • عدم نیاز به ارائه مدرک زبان
  • زندگی در کشوری با هزینه‌های نسبتا پایین در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی
  • سهولت در اخذ ویزای کشورهایی مانند آمریکا و کانادا
  • امکان افتتاح حساب برای انجام تراکنش‌های بین‌المللی
  • امکان تحصیل فرزندان
  • کار در کشوری بر پایه استانداردهای جهانی

امکان افتتاح حساب شرکتی در یونان، مهم‌ترین مزیت این روش محسوب می‌شود. با حساب شرکتی، بر‌خلاف حساب‌های شخصی، امکان واردات و صادرات نیز برای متقاضی فراهم خواهد شد.

دریافت مشاوره اقامتی برای کشور‌های اروپایی از وکلای موسسه حقوقی سایرس

در موسسه حقوقی سایرس، جوانب دریافت اقامت یونان توسط وکلای مجرب و متخصص، برای هر شخص به‌طور جداگانه بررسی خواهد شد تا مناسب‌ترین و سود‌آور‌ترین روش اقامت را به شما نشان دهند. شما می‌توانید برای بررسی شرایط خود، همین حالا درخواست دریافت مشاوره را از طریق تماس با ۰۲۱۲۵۷۴۱ ثبت کنید.

سوالات متداول

آیا ثبت شرکت با کارآفرینی در یونان متفاوت است؟

بله؛ در ثبت شرکت، شما باید شعبه شرکت فعال در کشوری دیگر را ثبت کنید. ولی در کارآفرینی یونان، با ارائه بیزینس پلن، طرحی جدید برای سودآوری به دولت یونان ارائه می‌دهید.

حداقل میزان سرمایه برای کارآفرینی در یونان چقدر است؟

برای کارآفرینی نیازی به تامین سرمایه نخواهید داشت. شما به‌عنوان نوآور و فردی خلاق، پلنی سود‌آور را به اتاق بازرگانی یونان ارائه می‌دهید و سرمایه‌گذاران را دعوت به سرمایه‌گذاری می‌کنید.

مهم‌ترین مزیت اقامت کارآفرینی در یونان چیست؟

امکان افتتاح حساب شرکتی و دریافت امتیاز واردات و صادرات را می‌توان مهم‌ترین مزیت اقامت کارآفرینی در یونان دانست.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

7 ژانویه 2020

در ویزای کار آفرینی برای اخذ اقامت اروپا آیا می توان ثبت شرکت انجام داد و با ان شرکت اقدام به فعالیت در حوزه اروپای شنگن کرد؟

    15 فوریه 2020

    در اقامت کارآفرینی یونان باید شعبه شرکت خارجی را در یونان به ثبت برسانید. برای آگاهی از قوانین و اطلاعات به روز اقامت کارآفرینی یونان با مشاورین سایرس در تماس باشید.

19 آگوست 2020

لطفا با بنده تماس بگیرید و در مورد اقامت زود هنگام برای دو خانواده اطلاعاتی بدهید.ممنون

    21 اکتبر 2020

    سلام

    لطفا اطلاعات تماس خود را بدهید.

    با تشکر