ثبت شرکت در آلمان، بهترین فرصت تجاری برای دریافت اقامت آلمان

ثبت شرکت در آلمان
دسته بندی : اقامت آلمان
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

اروپا بهترین قاره دنیا برای سرمایه گذاری و تجارت است. در میان کشورهای اروپایی آلمان با اقتصادی بسیار پیشرفته و توسعه یافته مناسب ترین مقصد برای کسانی است که قصد توسعه تجارت خود را دارند. دولت آلمان شرایطی را فراهم کرده است که می توان با ثبت شرکت اقامت آلمان را به دست آورد. در این مقاله سعی می کنیم به تمامی سوالات و حواشی ثبت شرکت در آلمان بپردازیم. در ادامه همراه موسسه حقوقی سایرس باشید.

ثبت شرکت در آلمان، قلب تپنده اقتصاد اروپا

آلمان یکی از بهترین مقاصد سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اروپا است. یکی از مهمترین فاکتورهای انتخاب کشور برای سرمایه گذاری، امنیت و ثبات است. اقتصاد آلمان از معدود اقتصادهای جهانی است که در طی سالیان دراز همواره ثبات خود را حفظ کرده است. ثبت شرکت در آلمان و اخذ اقامت این کشور فرصت تجارت با کل کشورهای اروپایی و دریافت دائمی اقامت اروپا را فراهم می کند. از طرف دیگر مناسبات گسترده تجاری آلمان، فرصت های بیشماری را در اختیار صاحبان کسب و کار قرار می دهد.

همه چیز درباره اقامت و ثبت شرکت در آلمان

مراحل ثبت شرکت در آلمان چگونه است؟

در ابتدا متقاضی بایستی نوع شرکت را انتخاب کند. پس از انتخاب نوع شرکت و ارائه طرح تجاری به دولت آلمان، این طرح مورد بررسی قرار می گیرد. در صورتی که دولت آلمان طرح را تایید کند، یک ویزای سه ماهه برای اقامت آلمان به متقاضی اعطا می شود. سایر مراحل ثبت شرکت بایستی در کشور آلمان انجام شود.

انواع ثبت شرکت در آلمان، بهترین گزینه را انتخاب کنید

اولین گام برای ثبت شرکت، انتخاب نوع آن است. قوانین آلمان اجازه ثبت چند نوع شرکت را فراهم کرده است. هر کدام از این شرکت ها قوانین مالی و حقوقی خاصی دارند. در ادامه مقاله نگاهی به انواع ثبت شرکت در آلمان داریم.

۱٫   شرکت با مسئولیت محدود، سریع ترین و ساده ترین راه ثبت شرکت

افراد بسیار زیادی از گزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود استقبال می کنند. مهم ترین ویژگی این نوع شرکت ها امکان ثبت سریع آن است. در کمتر از ۲ هفته می توان شرکت مسئولیت محدود را در آلمان به ثبت رساند. در زبان آلمانی به شرکت مسئولیت محدود اصطلاحا (GMBH ( Gesellschaft mit beschränkter Haftung گفته می شود.شرکت مسئولیت محدود حداکثر می تواند توسط ۳ شریک به ثبت برسد. حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در آلمان ۱۲۵۰۰ یورو است که باید پس از افتتاح حساب بین‌المللی واریز شود. سهام این شرکت ها نمی تواند وارد بازار بوس شود.

اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت

۲٫   شرکت های سهامی عام، مستقیم به سمت بازارهای جهانی

شرکت های سهامی عام بهترین گزینه برای کسانی است که قصد توسعه بازار خود را دارند. سهام این شرکت ها می تواند در بورس آلمان ارائه شود. این شرکت ها به اختصار ( AG ( Aktiengesellschaft نامیده می شود. برای ثبت شرکت سهامی عام حداقل به ۵ نفر نیاز است. سرمایه مورد نیاز این شرکت ها نیز حداقل ۵۰۰۰۰ یورو است. از آنجا که این شرکت ها مستقیما در بورس عرضه می شوند، دولت آلمان معمولا سخت گیری های بیشتری در ثبت آن ها نشان می دهد.

۳٫   شرکت مشارکت کلی ( OGH )، مسئولیت بالا در برابر تعهدات شرکت

یکی دیگر از گزینه های ثبت شرکت در آلمان، ثبت شرکت به صورت مشارکت کلی است. در این نوع شرکت ها، تمامی شرکا در برابر تعهدات شرکت مسئول هستند. سود و زیان شرکت نیز بین شرکا تقسیم می شود.

۴٫   شرکت مشارکت محدود ( KG )، شراکت های ۲ و چندنفره

مدل دیگر ثبت شرکت در آلمان به صورت شرکت مشارکت محدود است. این مدل بسیار شبیه شرکت مشارکت کلی است. در این روش، حداقل دو نفر با هم شریک هستند که می توانند مسئولیت نامحدودی داشته باشند.

ثبت شرکت در بهترین اقتصاد اروپا

ثبت شعبه در آلمان، توسعه شرکت در بازارهای جدید

ثبت شعبه در آلمان را نیز می توان زیرمجموعه ثبت شرکت دانست. در این روش شرکت مادر با ارائه مدارک، درخواست خود را برای تاسیس یک شعبه در آلمان به دولت این کشور ارائه می کند. این روش برای تجار و بازرگانانی که قصد دارند به جز کشور مبدا در بازارهای اروپایی نیز فعالیت کنند، روش مناسبی به شمار می آید.

 ثبت شرکت در آلمان چه مزایا و معایبی دارد؟

در بین روش های اقامتی ثبت شرکت در کنار ویزای تحصیلی و بلوکارت آلمان یکی از بهترین روش های اقامتی است. این روش نسبتا ساده و سریع است. به مدرک زبان آلمانی مشخصی نیاز ندارد. در حالی که در برخی روش های اقامتی حتما باید بر سطوح بالای زبان آلمانی مسلط باشید. در کنار همه این ها بهترین مزیت این روش، توسعه کسب و کار و درآمدزایی در بهترین اقتصاد قاره سبز است. از معایب اقامت از طریق ثبت شرکت در آلمان نیز می توان به هزینه بالای آن اشاره کرد.

پس از چند سال می توان اقامت دائم آلمان را به دست آورد؟

در تمامی روش های اخذ اقامت از جمله اقامت بدون سرمایه گذاری، ثبت شرکت و ویزای تحصیلی قوانین سفت و سختی وجود دارد. این قوانین برای اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت نیز به شدت رعایت می شود. از جمله این قوانین می توان به پرداخت های منظم مالیاتی، سودآور بودن شرکت، احراز توان پرداخت هزینه های سال بعد شرکت و سایر موارد قانونی بستگی دارد.در سه سال اول ویزا به طور موقت به متقاضی ارائه می شود و این ویزا بایستی هر ساله تمدید شود. در صورت رعایت تمامی قوانین پس از گذشت سه سال متقاضی می تواند درخواست اقامت دائم خود را به دولت آلمان ارائه دهد.

همه چیز درباره ثبت شرکت در آلمان

ثبت شرکت در آلمان، فرآیندی پرچالش و دشوار

در این مقاله سعی کردیم به ابهامات مختلف درباره فرآیند ثبت شرکت در آلمان پاسخ دهیم. ثبت شرکت از لحاظ قانونی و حقوقی چالش های بسیاری را پیش روی متقاضیان قرار می دهد. ما در موسسه حقوقی سایرس امکان دریافت اقامت اروپا از طریق تمکن مالی اروپا، اقامت سرمایه گذاری اروپا، اقامت اروپا از طریق کارآفرینی و ثبت شرکت و همچنین اقامت از طریق ویزای کاری را فراهم کرده ایم. پیشنهاد میکنیم اگر هنوز ابهامات یا سوالاتی درباره نحوه ثبت شرکت در آلمان دارید، با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید. همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات و راهنمایی شما برای اخذ اقامت اروپا هستند.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

10 ژوئن 2020

شرایط تمدید اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت چیست؟

    10 ژوئن 2020

    برای اینکه بتوانید اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت را تمدید کنید باید شرکت عملکردی منطبق با بیزنس پلن داشته، فعالیت واقعی داشته باشد و سود آور باشد. بیمه و مالیات نیز باید به صورت منظم پرداخت شود.

10 ژوئن 2020

بهترین گزینه برای ثبت شرکت در المان چیست؟

    10 ژوئن 2020

    شرکت های سهامی معمولا بهترین گزینه با چشم انداز نقدینگی بالا هستند. به علاوه با هر تعداد سهامدار می توان بر ثبت این شرکت ها در المان اقدام کرد. توزیع سهم و تعداد سهامداران باید در اساسنامه شرکت ذکر شده و در نهایت مورد تایید دفتر اسناد رسمی قرار بگیرد.