آلمان، کشوری با بالاترین میزان پرداخت حقوق در اروپا برای پرستاران

حقوق پرستار در المان
دسته بندی : اقامت آلمان
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

آلمان یکی از کشورهای مهاجرپذیر قاره سبز است. در بین تمامی کشورهای اروپا، آلمان یکی از بالاترین پرداخت‌ها به مشاغل تخصصی را دارد. در این میان، پرستاران نیز در بین تمامی مشاغل اروپایی، بیشترین دستمزد را دریافت می‌کنند. در این مقاله به صورت تخصصی درباره حقوق پرستاران در آلمان صحبت می‌کنیم. در ادامه با سایرس همراه باشید. ‌‍‌

پیری جمعیت، نیاز بالای آلمان به پزشک و پرستار

جمعیت آلمان رو به پیری است. مساله‌ای که نیازهای مختلفی را در این کشور ایجاد کرده است. یکی از این نیازها، نیاز به نیروی کار متخصص و جوان است. آلمان بخشی از نیروهای کار خود را از طریق اعطای اقامت اروپا به نخبگان و متخصصان سایر کشورها به سمت خود جلب می‌کند.

از طرف دیگر پیری جمعیت باعث شده که سیستم درمانی آلمان با مشکل مواجه شود. طبیعتا دسترسی به پزشکان و پرستاران یکی از اولویت‌های سیستم درمانی آلمان است. به همین دلیل آلمان سعی کرده با اختصاص دستمزد زیاد به پرستاران، بخشی از نیازهای سیستم درمانی خود را رفع کند.

پرستاران در آلمان

دستمزد پرستاران در آلمان چقدر است؟ حداقل، حداکثر و متوسط دستمزد پرستار در آلمان

متوسط حقوق پرستاران در آلمان بین ۲۸۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو در ماه است. حداقل میزان دستمزد پرستاران ۱۴۰۰ و حداکثر ۴۸۰۰ یورو در ماه است. با توجه به میانگین هزینه‌های آلمان می‌توان گفت یک پرستار با این میزان دریافتی به راحتی می‌تواند در کشور ژرمن‌ها زندگی کند. با توجه به همه این آمار و ارقام می‌توان گفت یک پرستار در آلمان سالانه نزدیک به ۳۵ هزار یورو درآمد کسب می‌کند.

 

(پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با سایر روش‌های دریافت اقامت اروپا، حتما توضیحات مربوط به اقامت سرمایه گذاری را در وب‌سایت سایرس مطالعه کنید.)

چه مواردی بر حقوق پرستاران در آلمان تاثیر مستقیم دارد؟

طبیعتا همه افراد به دنبال درآمد بالاتر هستند. برای کسب درآمد بیشتر باید فاکتورهای موثر بر افزایش حقوق را بررسی کرد. در ادامه مهم‌ترین فاکتورهای مهم بر درآمد پرستاران در آلمان را با یکدیگر بررسی می‌کنیم:

۱-      سابقه کاری، مهم‌ترین فاکتور در افزایش حقوق کارکنان

اولین و مهم‌ترین فاکتور در افزایش حقوق کارکنان، سابقه کاری است. به عبارت دیگر افرادی که سابقه کاری بالاتری داشته باشند، می‌توانند درآمد بالایی هم کسب کنند. عموما کسانی که زیر دو سال سابقه کاری دارند، نزدیک به ۱۵۵۰ یورو دریافتی خواهند داشت. اما پرستارانی که بیش از دو سال سابقه کاری در رزومه خود داشته باشند، می‌توانند بیش از ۲۰۰۰ یورو در سال درآمد کسب کنند. طبیعتا با افزایش سابقه کاری از ۲ به ۵ سال و بیشتر از ۵ سال نیز، درآمد پرستاران به طرز شگفت‌انگیزی افزایش می‌یابد.

سابقه کاری، مهم‌ترین فاکتور در افزایش حقوق کارکنان

۲-     برای کسب درآمد بیشتر، تحصیلات خود را افزایش دهید

یکی دیگر از فاکتورهای موثر بر کسب درآمد بالاتر پرستاران در آلمان، کسب مدرک تحصیلی بالاتر است. پرستاری با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد، بیش از ۲ برابر یک پرستار با مدرک تحصیلی لیسانس درآمد کسب می‌کند. مطالعه سایر مقالات سایرس مثل کد کشورهای اروپایی را در وبلاگ ما از دست ندهید. مقالات سایرس اطلاعاتی کاملی در خصوص نحوه مهاجرت به اروپا به شما ارائه می‌کند.

حقوق پرستاران آلمانی در سال چقدر افزایش می‌یابد؟

به صورت کلی حقوق پرستاران و تمامی مشاغل در آلمان هر یک سال و نیم (۱۸ ماه) به طور میانگین ۹ درصد افزایش پیدا می‌کند. البته این میزان افزایش به صورت میانگین است اما می‌توان به عنوان یک عدد قابل اعتماد بر آن تکیه کرد.

(پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با اقامت کشورهای مختلف اروپایی، حتما نوشته تمکن مالی فرانسه را در وب‌سایت سایرس مطالعه کنید.)

چه راه‌هایی برای اخذ اقامت آلمان برای پرستاران وجود دارد؟

اگر تا اینجا مقاله تصمیم به مهاجرت به آلمان گرفته‌اید، باید با ۲ راه اصلی دریافت اقامت آلمان آشنا شوید. اولین راه مهاجرت پرستاران به آلمان از طریق ویزای کاری است. پرستارانی که با ویزای کاری به آلمان مهاجرت می‌کنند، بایستی مدرک خود را معادل سازی کنند. معمولا معادل‌سازی مدرک تحصیلی از طریق شرکت در دوره‌های آموزشی آلمان و سپس قبولی در آزمون تخصصی انجام می‌شود.

اخذ اقامت برای پرستاران در آلمان

دومین راه مهاجرت پرستاران به آلمان، از طریق ویزای تحصیلی است. با کمک ویزای تحصیلی افراد به راحتی می‌توانند به آلمان مهاجرت کنند. پرستاران پس از اتمام تحصیلات قادر به تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری و اخذ آیدی کارت اروپا هستند. البته ویزای تحصیلی برای پرستارانی مناسب است که در حال حاضر محصل هستند یا قصد ادامه تحصیل در یک کشور اروپایی را دارند.

در نظر داشته باشید که محتوای ارائه شده به جهت افزایش آگاهی شما عزیزان تهیه و تولید شده و اقامت تحصیلی و ویزای کار جزء خدمات ارائه شده توسط موسسه حقوقی سایرس نیست.

در صورتی که تمایل به اخذ اقامت اروپا، از روش‌های سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، تمکن مالی و بلوکارت دارید، کارشناسان ما به صورت تخصصی و با ارائه مشاوره رایگان در کنار شما خواهند بود.

شماره تماس برای دریافت مشاوره رایگان ۰۲۱۲۵۷۴۱

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

31 می 2021

من پرستاری خوندم. ۵ سال سابقه کار دارم و پسرم ۸ سالشه. اگر برای ویزای کاری آلمان اقدام کنم، پسرم رو هم می تونم ببرم؟

    31 می 2021

    بله می توانید برای همسر و فرزند خود ویزای همراه دریافت کنید ولی اگر از طریق ویزای ججستجوی کار اقدام می کنید، بعد از اشتغال به کار این امکان برایتان وجود دارد.

31 می 2021

من پرستارم، از چه راه هایی می تونم به آلمان مهاجرت کنم؟

    31 می 2021

    شما از طریق ویزای کاری مانند ویزای پیشنهاد کاری، ویزای جستجو کار و … می توانید برای مهاجرت به آلمان اقدام کنید. برای این کار به چند پیش شرط مهم نیاز دارید. ۱٫ داشتن حداقل مئدرک لیسانس ۲٫ داشتن ۳ سال تجربه کاری ۴٫ مدرک تحصیلی شما ارزیابی می شود و در صورت تایید می توانید اقدامات بعدی را انجام دهید.