شرایط کار در آلمان برای ایرانیان چگونه است؟   

اقامت اروپا با ویزای کار آلمان
دسته بندی : اقامت آلمان
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

فرصت های شغلی مختلفی در آلمان وجود دارد. آلمان بستری مناسب را برای نوآوری و خلاقیت ایجاد کرده است. با وجود شرکت های معتبر جهانی، موقعیت های شغلی فراوانی در آلمان نه تنها برای آلمانی ها بلکه برای شهروندان کشورهای ثالث نیز فراهم شده است. این کشور انتخابی مناسب برای افرادی است که به دنبال رفاه و آرامش و آینده ای روشن هستند. افرادی که شرایطی مثل سن مناسب، مدرک تحصیلی و سابقه کاری را دارا باشند، می توانند از امتیازاتی که  دولت آلمان در اختیار نیروی کاری متخصص قرار می دهد، استفاده کنند. داشتن بیمه تا سقف مدنظر، ترجمه مدارک مورد نیاز، سابقه کاری مرتبط با فرصت شغلی و مدرک تحصیلی از فاکتورهایی تاثیرگذار بر صدور ویزا هستند. در این مقاله ابعاد مختلف شرایط کار در آلمان را برای ایرانیان بررسی خواهیم کرد. در ادامه با موسسه حقوقی سایرس همراه باشید.

اقامت کار آلمان برای ایرانی ها

انواع ویزای کار در آلمان

زندگی در یک کشور توسعه یافته مثل آلمان نیازمند آشنایی با قوانین و شرایط اجتماعی آن است. آلمانی ها جامعه قانون مندی دارند و با شناخت از مقررات شغلی این کشور می توانید براحتی به اهداف مورد نظر خود دست یابید. درصورتی که یکی از شرایط زیر را داشته باشید، اجازه کار و اخذ اقامت آلمان را خواهید داشت.

  •  پیشنهاد شغلی: در صورتی که قرارداد کاری از طرف شرکت معتبری در آلمان داشته باشید
  •  کارآفرینی: در صورتی که شرکتی در این کشور تاسیس کنید
  •  جستجوی کار: با هدف پیدا کردن شغلی به آلمان سفر داشته باشید

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد کار در آلمان پیشنهاد می کنیم به بررسی اقامت بلوکارت آلمان نیز مراجعه کنید.

روش های پیدا کردن شغل با ویزای کار آلمان

افراد واجد شرایط می توانند برای اخذ ویزای کار آلمان اقدام کنند. برای اخذ ویزای کار می توانید از ایران اقدام به جستجوی کار کنید. کارفرما با شما مصاحبه کرده و پس از پذیرش قراردادکاری با حقوق حدودا ۵۰ هزار یورو در سال را تنظیم می کند. سپس مدارک لازم به سفارت ارائه می شود. متقاضی پس از ورود به آلمان بقیه مراحل اداری را طی می کند. رشته هایی مانند علوم تکنولوژی، فناوری اطلاعات و رشته های پزشکی می تواند از رشته های مورد نیاز برای این نوع ویزا باشند. در این روش که مختص نیروی متخصص است، متقاضی می تواند از همان ابتدا برای اخذ اقامت همسر و فرزندان نیز اقدام کند.

اخذ ویزای کار آلمان برای متخصصان ایرانی

روش دوم روش جستجوی کار است. در این روش فرد بدون قراردادکاری وارد آلمان می شود و ۶ ماه فرصت دارد تا شغلی منطبق با رشته تحصیلی خود را بیابد. در صورتی که در ۶ ماه نتوانست شغلی پیدا کند، می تواند باز هم ویزای خود را تمدید نماید. در این روش همسر و فرزندان از ابتدا نمی توانند با متقاضی همراه باشند. پس از یافتن کار متقاضی می تواند برای همسر و فرزندان اقدام کند. به یاد داشته باشید که در این پکیج داشتن سابقه کاری منطبق با رشته تحصیلی از اهمیت زیادی برخوردار است.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای کار آلمان

برای این که بتوانید سرکنسولگری را متقاعد کنید که شرایط لازم برای اخذ ویزا را دارید، باید مدارک کامل و دقیقی را ارائه دهید. این مدارک نقش مهمی در پذیرش شما دارند و به شرح ذیل است.

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • دو قطعه عکس جدید
  • پاسپورت معتبر
  • بیمه سلامت
  • قراردادکاری با جزییات دستمزد و شرح کار
  • رزومه که نشان دهنده سابقه کاری و تخصص شما باشد
  • مدرک و گواهینامه مهارت های فنی
  • نامه ای با ذکر توضیحات کامل از هدف اقامت
  • فیش واریزی هزینه های ویزا

چگونه برای درخواست ویزای کار آلمان اقدام کنم؟

برای دریافت ویزای کاری آلمان باید از طریق سفارت آلمان در ایران اقدام کنید. متقاضی اخذ ویزای کار باید کلیه مدارک لازم را به سفارت آلمان ارائه دهد. توجه داشته باشید که هر گونه نقص در پرونده یا ایراد در مدارک می تواند درخواست شما را رد کرده و یا آن را به تعویق بیاندازد. پس لازم است همه مدارک خواسته شده را آماده کرده و سپس به سفارت مراجعه کنید. به منظور کسب اطلاعات در زمینه انواع روش های اقامت اروپا؛ پیشنهاد می کنیم به بررسی مقاله اقامت تمکن مالی یونان نیز بپردازید.

مدت زمان صدور ویزای کار آلمان

صدور ویزای کار آلمان در سه ماه

هر چقدر شرایط متقاضی بهتر باشد شانس وی برای اخذ ویزا بالاتر می رود. معمولا حداکثر ۳ ماه از زمان تقاضا طول می کشد تا ویزای متقاضی صادر شود. مدت زمان صدور ویزا تا حد زیادی به کامل بودن مدارک شما بستگی دارد. شاید نیاز باشد یک یا چند مدرک ارائه شده توسط متقاضی از سوی کنسولگری کشور مورد مورد استعلام قرار بگیرد. به همین دلیل ممکن است پرونده هایی مختلف زمان های گوناگونی را برای دریافت ویزا داشته باشند. آن چه اهمیت دارد این است که با ارائه مدارک کامل و بدون نقص شانس ریجکت شدن پرونده را تا حد ممکن کمتر کنید. پیشنهاد می کنیم در مورد دلایل ریجکت ویزای شینگن نیز اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

زندگی در اروپا با ویزای کار آلمان

بعد از اخذ ویزای کاری باید به اداره اتباع خارجی در آلمان مراجعه کنید و مدارک زیر را ارائه دهید. مدت زمان اعتبار ویزا به قرارداد کاری شما بستگی دارد به عنوان مثال اگر قرارداد کاری شما ۳ ساله باشد ویزای شما نیز ۳ ساله صادر خواهد شد. مادامی که قرارداد کاری شما پابرجا باشد ویزای شما نیز تمدید خواهد شد. پس از چند سال متقاضی در صورتی که قراداد کاری معتبر داشته باشد و بیمه و مالیات را به صورت ماهیانه و منظم پرداخت کرده باشد می تواند برای اقامت دائم درخواست بدهد.

  •  پاسپورت معتبر
  •  فرم درخواست اقامت
  •  دو قطعه عکس
  • گواهی عدم سوئ پیشینه
  • مدرک زبان آلمانی
  • بیمه پزشکی تا سقف مورد نظر
  • قرارداد کاری
کسب درآمد یورویی با ویزای کار آلمان

نقش موسسات کاریابی در اخذ ویزای کاری آلمان

در صورتی که قصد استخدام شدن در شرکتی در آلمان را دارید می توانید از طریق موسسات کاریابی نیز اقدام کنید. به یاد داشته باشید که باید رزومه کامل و به روز شده خود را به این موسسات ارائه دهید.  این موسسات به صورت آنلاین و یا حضوری به شما خدمت رسانی می کنند.

به یاد داشته باشید که آلمان کشور فرصت هاست ولی این فرصت برای نیروی متخصص یا با مهارت خاص فراهم است. فرصت های شغلی در شهرهای مختلف با هم متفاوت هستند. بنابراین پیش از هر اقدامی راجع به شهرهای مختلف و موقعیت های شغلی پیش رو تحقیقات لازم را انجام دهید و بعد برای اخذ ویزای کاری اقدام کنید. سایرس در خصوص دو پکیج اقامت اروپا از طریق بلوکارت و کارآفرینی آلمان پرونده های موفق زیادی دارد. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم با شماره های اعلام شده تماس حاصل نموده و سوالات خود را با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سایرس مطرح کنید.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

29 دسامبر 2019

بعد از گرفتن اقامت اروپا از طریق کار آفرینی چند سال بعد می تونیم اقامت دائم بگیریم و چند سال بعد می تونیم پاسپورت اروپایی دریافت کنیم؟

    15 فوریه 2020

    بر اساس آئین‌نامه مهاجرتی کشور آلمان، بعد از ۳ سال از صدور مجوز اقامت، چنانچه شرکت بر اساس بیزنس پلن فعالیت داشته و شما بتوانید مدرک زبان آلمانی در سطح B1 ارائه دهید،امکان تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم وجود دارد. ۲ سال بعد از اخذ اقامت دائم با رعایت قوانین می توانید برای اخذ پاسپورت درخواست بدهید.

29 دسامبر 2019

با اخذ اقامت اروپا از طریق بلوکارت آلمان چند سال بعد پاسپورت آلمانی میگیریم؟

    15 فوریه 2020

    یکی از نکات قابل توجه که در اخذ اقامت بلوکارت آلمان، امکان اخذ اقامت دائم در مدت ۲۱ ماه است. البته به شرطی که شما بتوانید در سطح B1 به زبان آلمانی تسلط داشته باشید. اگر نتوانستید در این مدت در سطح نیاز این زبان را فرا بگیرید باید در ۳۳ ماه در سطح A1 به این زبان تسلط داشته باشید.

25 آگوست 2020

با سلام ، از توضیحات شما متشکرم.
موفق باشید،
برنامه ویزای تحصیلی برای آلمان چگونه است در رشته های مهندسی؟

    2 سپتامبر 2020

    پروسه دریافت ویزای تحصیلی در مقاطع مختلف، متفاوت است ولی به صورت کلی باید مدارک لازم را در سایت دانشگاه مورد نظر بارگذاری کنید. پس از دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه، برای دریافت ویزا اقدام کرده و پرونده خود را در روز مصاحبه به سفارت ارائه دهید. در صورتی که پرونده شما کامل باشد، ویزا صادر می شود.