با مشکلات زندگی در یونان برای ایرانیان آشنا شوید

بررسی مشکلات زندگی در یونان برای ایرانیان
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

کسب اقامت دوم از کشورهای اتحادیه اروپا معمولا امتیازهای بسیاری برای افراد به ارمغان می‌آورد؛ اما زندگی در این منطقه و در کشور یونان علاوه‌بر مزایای بیشمارش می‌تواند در ابتدا با مشکلاتی هم همراه باشد. برای روبه‌رویی بهتر با این مشکلات و پیدا کردن راه‌حلی برای رفع آن بهتر است پیش از قدم برداشتن در مسیر مهاجرت از شرایط  زندگی در کشور مقصد آگاهی کامل  داشته باشید. باتوجه‌به موقعیت و علاقه‌مندی خود و فرصت‌های کشور مقصد، می‌توانید بهترین گزینه با کمترین مشکلات را برای ادامه زندگی انتخاب کنید. در ادامه   با موسسه حقوقی سایرس همراه باشید تا شما را با مشکلات زندگی در یونان آشنا کنیم.

بازار کار؛ دغدغه اصلی برای ورود به کشور جدید

یکی از مشکلات زندگی در یونان برای ایرانیان و مهاجران تازه وارد، برنامه‌ریزی برای کار و شرایط کسب درآمد است. باتوجه‌به اینکه با مهاجرت به یونان می‌توان اقامت این کشور حوزه شینگن را به‌دست آورد، بسیاری از افراد به موضوع اخذ اقامت یونان علاقه‌مند شده‌اند؛ اما یک دغدغه اصلی برای مهاجران تامین هزینه‌های زندگی است. توجه داشته باشید که نرخ بیکاری در یونان از میانگین اتحادیه اروپا بالاتر است. حتی در مواقعی شهروندان یونانی نیز برای کسب موقعیت شغلی مناسب با مشکل روبه‌رو هستند.

باتوجه‌به‌ بالا بودن نرخ بیکاری در یونان بهتر است مهاجران از روش‌هایی همچون اقامت تمکن مالی یونان برای ورود به این کشور استفاده کنند. همچنین برای رفع این مشکل می‌توانید با انتخاب روش سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در یونان کسب‌وکار مستقل خود را داشته باشید. این موضوع معمولا برای کسانی‌که از طریق ویزای دانشجویی به یونان مهاجرت کرده‌اند مشکل‌ساز خواهد شد. پیدا کردن کار پاره‌وقت در یونان برای تامین هزینه‌های زندگی دانشجویی ممکن است کمی چالش‌برانگیز باشد. اگر هم از طریق ویزای کاری برای اخذ اقامت این کشور اقدام کرده‌اید، باید با شرایط کاری در این کشور آشنایی کامل داشته باشید؛ زیرا پیدا کردن کار در یونان برای ایرانیان و استخدام به‌صورت رسمی کمی دشوار است.

کمبود فرصت‌های شغلی در یونان برای مهاجران

هزینه زندگی در مناطق توریستی یونان نسبتا بالا است

معمولا در هر کشور و منطقه‌ای هزینه زندگی در مناطق توریستی و پرجمعیت، بیشتر از بخش‌های دیگر و حومه شهر است. این موضوع در مورد کشور یونان هم صدق می‌کند. باتوجه‌به شلوغ بودن محدوده‌های توریستی در این کشور، هزینه‌های خرید یا اجاره خانه و تهیه مواد غذایی در این بخش‌ها بیشتر خواهد بود؛ بنابراین اگر از طریق ویزای طلایی اقامت یونان را دریافت کرده‌اید و به‌دنبال راهی برای کاهش هزینه‌های زندگی خود هستید، بهتر است به جای سکونت در مناطق معروفی همچون شهر آتن یا جزایر سانتورینی و میکونوس، در شهرهای کوچک‌تر یا حومه شهر زندگی کنید.

هزینه بالاتر زندگی در شهرهای توریستی از مشکلات زندگی در یونان

یادگیری زبان از مشکلات زندگی در یونان برای ایرانیان

یکی از چالش‌های اصلی مهاجرت یادگیری زبان جدید است. برقراری ارتباط با مردم بومی یونان باتوجه‌به دشوار بودن زبان این کشور یکی از معایب زندگی در یونان برای ایرانیان محسوب می‌شود. مسلما مردم یک کشور تمایل دارند که به زبان مادری صحبت کنند و به اطلاعات مورد‌نظرشان به زبان یونانی دسترسی داشته باشند؛ بنابراین برای زندگی در این کشور صرفا یادگیری زبان انگلیسی کافی نیست و بهتر است برای برقراری ارتباط و انجام خریدهای روزمره نسبت به یادگیری زبان یونانی اقدام کنید.

تمایل بومیان به استفاده از زبان یونانی از مشکلات زندگی در یونان برای ایرانیان

قدرت خرید؛ مشکلی که با رفع رکود اقتصادی برطرف شد

در سال‌های گذشته کشور یونان درگیر تورم بود. در نتیجه رکود اقتصادی باعث شده بود که یکی از مشکلات زندگی در یونان برای ایرانی ها، پایین آمدن قدرت خرید باشد. البته هزینه‌های کشور یونان برای زندگی به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی پایین‌تر است. با یک سرمایه‌گذاری مناسب و راه‌انداری یک کسب‌وکار موفق می‌توانید از کیفیت زندگی و تناسب بین مخارج و درآمد در یونان لذت ببرید. فقط در صورت نداشتن شغل مناسب یا در سال‌های ابتدایی حضور در یونان بحث پایین آمدن قدرت خرید می‌تواند از مشکلات زندگی در یونان برای ایرانیان محسوب شود.

کاهش قدرت خرید در سال‌های ابتدایی از مشکلات مهاجرت به یونان

برای زندگی راحت به‌دنبال بهترین روش سرمایه‌گذاری در یونان باشید

اگر با فرصت‌های سرمایه گذاری یا کار در یونان آشنا نباشید، پیدا کردن فرصت‌های سودآور کمی برایتان سخت می‌شود. یکی از بهترین روش‌های سرمایه گذاری در یونان، خرید ملک است. می‌توانید با اجاره ملک مسکونی یا تجاری خود، درآمد یورویی کسب کنید. در صورتی که تمایل دارید در این کشور شرکتی ثبت کنید، فعالیت در زمینه‌های توریسم، انرژی، مواد غذایی، صادرات و تولید، لجستیک فرصت‌های سودآوری محسوب می‌شوند.

قبل از اخذ اقامت برای آشنایی با مشکلات به یونان سفر کنید

مهاجرت به کشوری دیگر به معنی حل شدن همه مشکلات نیست. پیش از مهاجرت حتما هدف خود از مهاجرت را بررسی کنید و انتظارات واقع‌گرایانه داشته باشید. تغییر سبک زندگی ممکن است به فراموش کردن مشکلاتتان برای کوتاه مدت کمک کند ولی راه‌حل قطعی و همیشگی آن‌ها نخواهد بود. پیش از اخذ اقامت، حتما به این کشور سفر کنید و از نزدیک با شرایط آب و هوایی، فرهنگی و زندگی در این کشور آشنا شوید. به یاد داشته باشید که هزینه‌های زندگی در کشور یونان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی پایین تر است. برای اخذ ویزا و سفر به کشور یونان می‌توانید از خدمات موسسه حقوقی سایرس بهره ببرید.

موسسه حقوقی سایرس؛ راهنمای مطمئن برای اخذ اقامت‌ یونان

در این مقاله با مشکلات زندگی در یونان برای ایرانیان آشنا شدیم. یکی از کشورهایی که در سال‌های اخیر به عنوان مقصد محبوب متقاضیان اخذ اقامت انتخاب شده و برنامه‌های اقامتی مختلفی دارد، کشور یونان است. از روش‌های مختلف می‌توانید اقامت این کشور را اخذ کنید که ساده‌ترین آن‌ها اقامت تمکن مالی یونان و سرمایه گذاری است.

باتوجه‌به ناشناخته بودن شرایط زندگی و کار در یک کشور جدید، بهتر است از تجربیات متخصصان و وکلای با تجربه در حوزه مهاجرت استفاده کنید. مشاوران موسسه حقوقی سایرس به‌طور تخصصی شما را برای انتخاب بهترین راه دریافت اقامت و مراحل راه‌اندازی کسب‌وکار در یونان راهنمایی خواهند کرد. برای دریافت مشاوره می‌توانید با شماره ۰۲۱۲۵۷۴۱ تماس بگیرید یا سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

29 دسامبر 2019

با اخذ اقامت یونان مشکل باز کردن حساب بین المللی نخواهیم داشت و می تونیم پول به هر جای دنیا انتقال بدیم؟

    1 ژانویه 2020

    می توانید جهت انجام تراکنش های بانکی در یونان حساب باز کنید. نگران نباشید سایرس در کلیه مراحل اخذ اقامت همراه شما خواهد بود.

29 دسامبر 2019

ایرانیان در یونان مشکل صحبت کردن ندارند؟ یعنی اگر اقامت یونان بگیریم می تونیم با زبان انگلیسی در یونان زندگی کنیم؟

    1 ژانویه 2020

    از آنجایی که یونان کشوری توریستی است و حدود ۲ الی ۳ برابر جمعیت کشور، گردشگر دارد، اکثر مردم یونان به زبان انگلیسی مسلط هستند. به راحتی می توانید با آنها به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید. همچنین یونانی ها بسیار مهربان و خونگرم هستند و به تمانی سوالات شما با دقت پاسخ داده و شما را راهنمایی می کنند.

10 جولای 2020

سلام به نظرم با توجه به همه مشکلاتی که گفتید یونان بهترین گزینه است. من چند سال پیش از طریق سایرس اقامت این کشور رو گرفتم. به نسبت سایر کشورهای اروپایی ممکنه عقب تر باشه اما به نسبت هزینه خیلی گزینه خوبیه.

    10 جولای 2020

    سلام دوست عزیز
    خوشحالیم که توانسته ایم در سایرس رضایت شما را جلب کنیم. بله همان طور که شما هم اشاره کردید یکی از مزایای اقامت و زندگی در یونان، هزینه پایین زندگی در این کشور است. از اینکه صمیمانه در کنار سایرس هستید، بسیار متشکریم.

2 اکتبر 2020

سلام من ۴۹ سالم ازدواج کردم بچه دارم خواستم بدونم میتونیم من و همسرم مهاجرت کنیم به یونان ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    13 اکتبر 2020

    سلام و وقت بخیر

    برای انتخاب بهترین مسیر اقامت یونان لطفا با مشاورین ما در تماس باشید. لطفا به این نکته توجه کنید که جهت اخذ اقامت یونان باید فاکتورهای مختلفی بررسی شوند.

15 نوامبر 2020

برای تحصیل ودرمان چی کار باید کرد برای یونان و همینطور کار

    17 نوامبر 2020

    اگر قصد دریافت اقامت یونان را دارید، راه های مختلفی مانند اقامت سرمایه گذاری، کارآفرینی و یا تمکن مالی و … پیش روی شماست که با توجه به شرایطتان بهترین مسیر اقامت را به شما پیشنهاد می کنیم ولی اگر قصد دارید تا از طریق ویزای تحصیلی یا کاری اقدام کنید، باید با شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند در ارتباط باشید.

17 ژوئن 2021

سلام وقت بخیر
من خانمی ۴۵ ساله هستم با ۱۰ سال سابقه کار بازرگانی ، همسرم بازنشسته فولاد مبارکه است با ۵۳ سال سن…دو فرزند داریم پسرم ۲۱ ساله و دانشجو…دخترم ۷ ساله و محصل…ممنون میشم راهنمایی کنید با توجه به شرایط کلی ما آیا امکان مهاجرت آسان و اقامت در یونان هست؟ از چه روشی؟ برای کار آیا امیدی هست اونجا؟

    14 آگوست 2022

    مریم عزیز سلام
    شما هم می‌تونید از طریق سرمایه‌گذاری و هم از طریق تمکن مالی اخذ اقامت یونان رو داشته باشید.
    با وجود این، پیشنهاد ما اخذ اقامت سرمایه‌گذاری هست. با توجه به اینکه این سرمایه‌گذاری می‌تونه برای راه‌اندازی یک کسب و کار مثل رستوران در یونان اتفاق بیفته.

8 سپتامبر 2021

کشور زیباییه.بنظرم میتونه یکی از هدفهای مهاجرتی محسوب بشه

    21 آگوست 2022

    ساحل عزیز سلام
    ممنونیم از حسن نظر و خوشحالیم از سلیقه خوبتون