تعیین وقت سفارت آلمان، شمارش معکوس برای رسیدن به سرزمین ژرمن‌ها

چگونه وقت سفارت آلمان بگیریم
دسته بندی : اقامت آلمان
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

آلمان این کشور قدرتمند اروپایی همواره یکی از مقاصد مهم ایرانیان مهاجر بوده است. معمولاً افرادی که برای اولین بار قصد مهاجرت به آلمان را دارند با چالش‌های بسیاری مواجه می‌شوند. یکی از این چالش‌ها دریافت وقت سفارت المان است. در این مقاله می‌خواهیم به سؤال رایج «چگونه وقت سفارت آلمان بگیریم» پاسخ دهیم. در ادامه با ما در موسسه حقوقی سایرس همراه باشید.

چگونه وقت سفارت آلمان بگیریم؟ مراحل دریافت وقت سفارت آلمان

دریافت وقت سفارت آلمان بر عهده سایت ویزامتریک است. فرآیند دریافت وقت سفارت آلمان چندان دشوار نیست. باید به سایت ویزامتریک مراجعه و مدارک خود را آپلود و روز موردنظر برای مراجعه به سفارت را مشخص کنیم. سپس باید منتظر پاسخ از سمت ویزامتریک باشیم تا قرار ما را با سفارت آلمان تنظیم کند. برای اینکه بیشتر با نحوه دریافت وقت سفارت آلمان آشنا شوید، مراحل را به‌صورت موردی و تیتروار با یکدیگر بررسی می‌کنیم:

  1. پرداخت مبلغی به ازای هر نفر برای دریافت وقت سفارت
  2. ثبت‌نام در سایت ویزا متریک پس از واریز وجه با اطلاعات پرداختی
  3. تکمیل فرم ثبت‌نام و واردکردن اطلاعات اولیه هویتی و راه‌های تماس مثل ایمیل
  4. تعیین روز موردنظر برای مراجعه به سفارت آلمان

پس از انجام این مراحل باید منتظر دریافت ایمیل از سمت ویزامتریک باشیم. پس از دریافت ایمیل امکان کنسل کردن وقت سفارت تا ۳ روز قبل از موعد تعیین‌شده وجود دارد. لازم به ذکر است که فرآیند دریافت وقت سفارت آلمان برای انواع اقامت اروپا یکسان و مشابه است.

دریافت وقت سفارت آلمان

آشنایی با ویزا متریک، یک سایت جهانی برای دریافت وقت سفارت‌ها

ویزامتریک تنها یک سایت نیست. ویزامتریک یک گروه جهانی برای توسعه روابط کشورها در زمینه اخذ ویزا است. این گروه در کشورهایی فعالیت می‌کنند که در خاک یکدیگر خدمات کنسول گری ارائه نمی‌کنند. نمونه بارز آن آلمان است که در خاک ایران کنسول‌گری ندارد. در حقیقت ویزامتریک یک واسطه است که جای سفارت‌خانه‌ها را گرفته است. البته باید توجه داشت که ویزامتریک هیچ تعهدی برای اعطای وقت سفارت یا دریافت ویزاهای مختلف مثل اقامت اروپا از طریق کار ندارد. در حقیقت ویزامتریک واسطه‌ای برای معرفی شما به دولت آلمان است و تصمیم نهایی را افسران ویزای آلمان می‌گیرند.

مدارک لازم برای دریافت وقت سفارت آلمان

زمانی که برای دریافت هر نوع ویزایی مثل بلوکارت آلمان به سفارت آلمان مراجعه می‌کنیم مصاحبه یا گفتگوی خاصی با افسران نخواهیم داشت. در حقیقت در این ملاقات صرفاً انگشت‌نگاری و ارائه مدارک موردنیاز برای دریافت ویزا صورت می‌گیرد. تمامی مدارک باید اصل باشند. این مدارک شامل موارد زیر است که باید پیش از مراجعه به سفارت آن‌ها را تهیه و به افسران آلمانی مسئول ویزا تحویل دهیم:

  • فرم درخواست ویزای آلمان
  • پاسپورت متقاضی با حداقل ۶ ماه اعتبار و یک صفحه خالی
  • دو قطعه عکس ۳.۵×۴.۵
  • بیمه مسافرتی
  • رزرو بلیت رفت‌وبرگشت به آلمان
  • واچر هتل
  • دعوت‌نامه (در صورت وجود)
  • مدارک مرتبط با تمکن مالی و گردش حساب
  • شناسنامه و کارت ملی متقاضی
  • گواهی اشتغال به کار و سابقه بیمه تأمین اجتماعی
  • هزینه تعیین وقت سفارت آلمان
آشنایی با مراحل دریافت وقت سفارت آلمان و مهاجرت به آلمان

آیا امکان دریافت وقت فوری سفارت آلمان وجود دارد؟

برای مهاجرت از راه‌هایی مثل کاریابی یا کارآموزی (آوسبیلدونگ در آلمان)، سرمایه‌گذاری، تحصیلی و دیگر روش‌های معمول میانبری برای گرفتن وقت سفارت وجود ندارد. اما اگر کسی به دلایل پزشکی و درمانی به آلمان سفر کند، می‌تواند با ارائه مدارک ضرورت سفر در زمان کوتاه‌تری وقت سفارت بگیرد. معمولاً این درخواست‌ها بین یک هفته تا یک ماه موردبررسی قرار می‌گیرند. اما به‌طورکلی راه خاصی برای دریافت سریع‌تر وقت سفارت آلمان وجود ندارد.

خرید وقت سفارت آلمان، فریب سودجوها را نخورید

برخی از متقاضیان و سودجویان وقت سفارت آلمان را به فروش می‌رسانند. توصیه‌ی اکید ما این است که از انجام چنین کاری و خرید وقت سفارت آلمان به‌شدت پرهیز کنید. آلمان سخت‌گیری‌های زیادی دراین‌باره دارد و به‌طور رسمی این مورد را ممنوع کرده است. در صورت اثبات خرید وقت سفارت، ممکن است برای مدت‌زمان طولانی از ورود به خاک آلمان محروم شوید.

مهاجرت به آلمان با موسسه حقوقی سایرس

در نظر داشته باشید که محتوای ارائه شده به جهت افزایش آگاهی شما عزیزان تهیه و تولید شده و اخذ ویزا جزء خدمات ارائه شده توسط موسسه حقوقی سایرس نیست.

در صورتی که تمایل به اخذ اقامت اروپا، از روش‌های سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، تمکن مالی و بلوکارت دارید، کارشناسان ما به صورت تخصصی و با ارائه مشاوره رایگان در کنار شما خواهند بود.

شماره تماس برای دریافت مشاوره رایگان ۰۲۱۲۵۷۴۱

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید