آشنایی با اقامت اروپا از طریق trp

اقامت اروپا از طریق trp چیست؟
دسته بندی : اقامت آلمان
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

روش‌های مختلفی برای اخذ اقامت موقت وجود دارند. TRP  مخفف Temporary resident permit به معنای اقامت است. در این مقاله به روش‌های مختلفی که می‌توانید اقامت یکی از کشورهای حوزه شنگن را اخذ کنید اشاره خواهیم کرد ولی در ابتدا برخی مفاهیم کلیدی را برایتان توضیح می‌دهیم تا همه چیز را درباره انوع روش‌های سفر، کار و زندگی در کشورهای خارجی بدانید. در ادامه با موسسه حقوقی سایرس همراه باشید.

ویزا اروپا از طریق trp چیست؟

ویزا برای هدف خاصی با مدت زمان اعتبار خاص مانند تحصیل، کار و… صادر می‌شود. ویزا زمانی صادر می‌شود که متقاضی از دیدگاه کنسول واجد شرایط باشد یعنی مدارک شغلی، مالی و سایر گواهینامه‌های مرتبط را به سفارت ارائه داده و توانسته کنسول را قانع کند که پس از مدتی به کشورش باز می‌گردد. یکی از انواع ویزا، ویزای تحصیلی است. زندگی در اروپا از طریق trp

مثلا اگر ویزای تحصیلی بگیرید پس از پایان دوره باید به کشور خود بازگردید، مگر آنکه ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنید. بسته به نوع ویزا می‌توانید از برخی امکانات شهروندی نیز استفاده کنید. برای اطلاع از انواع ویزای های ممکن برای رسیدن به اقامت اروپا می توانید نگاهی به مقاله انواع ویزای شینگن برای ایرانیان داشته باشید.

اقامت اروپا از طریق trp

روش‌های مختلفی وجود دارند. معمولا ابتدا به متقاضی، همسر و فرزندان مجوز اقامت موقت می‌دهند که با رعایت قوانین پس از گذشت مدتی می‌توانید برای اخذ اقامت دائم درخواست دهید. با مجوز اقامت، می‌توانید از کلیه حقوق شهروندی مانند افتتاح حساب بانکی، تحصیل رایگان، سفر آزادانه به کشورهای حوزه شنگن، خرید ملک و … بهره‌مند شوید. لطفا توجه کنید که با اخذ ویزا نمی‌توانید از این تسهیلات استفاده کنید. زمانی که مجوز اقامت کشوری را دریافت می‌کنید دیگر نگرانی‌های اخذ ویزا را در هر سفر نخواهید داشت.

تابعیت اروپا با اقامت اروپا از طریق trp چه تفاوتی دارد؟

متقاضی در ابتدا اقامت موقتtrp کشور مقصد را دریافت می‌کند و پس از چند سال با رعایت قوانین می‌تواند برای اخذ اقامت دائم درخواست دهد. مدتی پس از اخذ اقامت دائم، می‌توانید برای درخواست پاسپورت اقدام کنید. برای اخذ پاسپورت باید تا حدی به زبان آن کشور مسلط بوده و به تاریخ و فرهنگ آن کشور آگاهی داشته باشید.

اخذ اقامت اروپا از طریق trp و مزایای آن

روش های مختلف اخذ اقامت اروپا از طریق trp

درادامه به بررسی انواع روش هایی خواهیم پرداخت که با استفاده از آنها می توانید به اقامت اروپا از طریق تی آر پی برسید.

  1. ویزای کار: چهار فاکنور برای برای اخذ ویزای کاری یا بلوکارت وجود دارد که عبارتند از:
  • داشتن مدرک تحصیلی دانشگاهی
  • سابقه کاری مرتبط با مدرک تحصیلی
  • آشنایی به زبان کشور مقصد
  • داشتن قرارداد کاری از سوی شرکتی در کشور مقصد با میزان حقوق مشخص

به عنوان مثالی مشابه و نزدیک به ویزای کار اروپا می توانید مقاله اقامت آلمان از طریق بلوکارت را مشاهده نمائید.

  1. ویزای جستجوی کار: اتحادیه اروپا برای افرادی که تحصیلات، سابقه کار و یا دانش زبانی از کشور مقصد را دارند ولی دعوتنامه یا قرارداد کاری ندارند  نیز می توانند برای اخذ ویزای جستجوی کار اقدام کنند.
  1. ویزای تحصیلی:افرادی که با توجه به دانشگاه مدارک لازم مانند معدل بالا، مدرک زبان و … را دارند می توانند برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنند.
ویزای آسان اروپا از طریق trp

روش هایی مختلف اخذ اقامت اروپا از طریق trp

روش های مختلفی برای اخذ اقامت یکی از کشورهای حوزه شنگن وجود دارد که عبارتند از:

  • تمکن مالی
  • سرمایه گذاری (خرید ملک، سهام و اوراق قرضه دولتی و …)
  • ثبت شرکت یا کارآفرینی

به عنوان نمونه ای از این نوع اقامت ها پیشنهاد می کنیم نگاهی به نوشتار اقامت تمکن مالی یونان داشته باشید.

۱- اقامت سرمایه گذاری اروپا

این برنامه ها که به گلدن ویزا نیز معروف هستند توسط کشورهایی مانند یونان، اسپانیا، فرانسه و … معرفی شدند. در این روش به ازای سرمایه‌گذاری به مبلغ خاصی می‌توانید اقامت آن کشور را دریافت کنید و از کلیه حقوق شهروندی بهره مند شوید. در این روش فرد امکان استخدام شدن در شرکتی در کشور مقصد را ندارد ولی می تواند کسب و کار خود را راه اندازی کند.

یکی از روش‌های محبوب گلدن ویزا، خرید ملک است که توسط یونان، اسپانیا و .. معرفی شد. دولت یونان یکی از مقرون به صرفه ترین انواع گلدن ویزا را معرفی کرده است. در این پکیج با خرید ملکی به مبلغ ۲۵۰ هزار یورو نه تنها می‌توانید برای اخذ اقامت همسر و فرزندانتان اقدام کنید بلکه می‌توانید اقامت والدین همسر و والدین متقاضی را نیز دریافت کنید و از همان ابتدا اقامت دائم این کشور را داشته باشید. اقامت سرمایه گذاری اسپانیا بهترین مثال از این نوع اقامت اروپا است.

۲- اقامت ثبت شرکت اروپا

این روش توسط کشورهایی مانند آلمان، اسلواکی، لهستان و … معرفی شد. در این پکیج متقاضی اجازه کار، زندگی و یا تحصیل را دارد همچنین می‌تواند از کلیه امکانات شهروندی نیز استفاده کند.

اقامت اروپا یا trp چیست؟

۳- اقامت تمکن مالی اروپا

این روش توسط اسپانیا، فرانسه، اتریش، یونان، ایتالیا معرفی شد. اگر شخصی در ایران متمول باشد می تواند برای اخذ اقامت تمکن مالی اقدام کند. در این روش فرد با ارائه مدارک قانونی و معتبر نشان دهد که ماهیانه مبلغی درآمد دارد. این مبلغ در کشورهای مختلف متفاوت است و از چهار روش حقوق بازنشستگی، اجاره ملک، سود سهام و سود بانکی اثبات می شود. از نقاط قوت این پکیج خارج نکردن سرمایه از کشور است. در این روش نیز مانند روش های سرمایه گذاری، متقاضی امکان استخدامی در شرکتی را ندارد ولی می تواند کسب و کار خود را راه اندازی کند.

در کلیه روش های فوق می توانید از ابتدا اقامت موقت آن کشور را اخذ می کنید پس از مدتی و با رعایت قوانین می توانید برای اخذ اقامت دائم و متعاقبا پاسپورت درخواست بدهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و انتخاب مناسب ترین پکیج لازم است تا با متخصصان امور مهاجرتی  ما در موسسه حقوقی سایرس صحبت کنید و بهترین راه را انتخاب کنید.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

2 نوامبر 2019

در روش اخذ اقامت اروپا از طریق تی آر پی آیا می توان پاسپورت اروپایی دریافت کرد؟

    3 نوامبر 2019

    زمانی که اقامت موقت اروپا را دریافت می کنید، پس از مدتی با رعایت قوانین می توانید برای اخذ اقامت دائم درخواست بدهید و بعد از آن برای اخذ پاسپورت اقدام کنید.

3 نوامبر 2019

در اقامت اروپا از طریق trp می توان به صورت اروپا در کشور فرانسه تحصیل کرد؟

    3 نوامبر 2019

    در صورتی که اقامت موقت ( اقامت اروپا از طریق trp) یکی از کشورهای حوزه شینگن را دریافت کردید می توانید در کشور دیگر در این منطقه نیز تحصیل کنید.

3 نوامبر 2019

لطفا بنویسید چقدر پول میخاد

    3 نوامبر 2019

    هزینه پکیج ها متفاوت هستند. مشاورین مجموعه بعد از بررسی شرایط شما، بهترین و مناسب ترین پکیج را به شما معرفی خواهند کرد. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین سایرس تماس بگیرید.