با بهترین رشته‌های مهندسی در اروپا آشنا شویم

بهترین رشته های مهندسی در اروپا
دسته بندی : راهنمای مهاجرت
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

رشته مهندسی یکی از جذاب‌ترین رشته‌های دنیا است. فارغ‌التحصیلان این رشته به‌طورمعمول درآمد بالایی دارند. بسیاری از دانشجویان یا فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی به فکر ادامه تحصیل یا پیدا کردن کار در اروپا هستند. در این مقاله می‌خواهیم با بهترین رشته‌های مهندسی در اروپا آشنا شویم. در ادامه همراه موسسه حقوقی سایرس باشید.

چرا مهندسان اروپا را انتخاب می‌کنند؟

معمولاً بیشتر افرادی که قصد اقامت در خارج از کشور را دارند، اروپا را جز گزینه‌های اصلی خود در نظر می‌گیرند. اقامت تمکن مالی اروپا، کارآفرینی و سرمایه‌گذاری از رایج‌ترین راه‌های دریافت اقامت دائمی قاره سبز است. در این میان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به‌خصوص در رشته مهندسی اقبال بیشتری نسبت به اروپا از خود نشان می‌دهند. در حقیقت دانشگاه‌های توسعه‌یافته اروپایی در کشورهایی مانند آلمان یا فرانسه و پیشگام بودن اروپا در صنایعی مثل اتومبیل‌سازی باعث شده که اروپا به قطب مهندسی دنیا تبدیل شود. در کنار همه این موارد باید حقوق بالا و جایگاه اجتماعی مناسب را نیز به این فهرست اضافه کرد. همه‌ی این دلایل نشان می‌دهد که مهندسان با برنامه اروپا را برای زندگی انتخاب کرده‌اند.

آشنایی با رشته های مهندسی

از مکانیک تا عمران، آشنایی با رشته‌های محبوب اروپایی‌ها

در هیچ کشوری نمی‌توان یک یا چند رشته را به‌عنوان بهترین رشته‌ها معرفی کرد. در حقیقت ما می‌توانیم بر اساس فاکتورهایی مثل محبوبیت یا میزان درآمد رشته‌های مناسب را معرفی می‌کنیم.

۱٫        مهندسی کامپیوتر، پیشتازی در جهان مدرن

مهندسی کامپیوتر در عصر مدرن به یکی از جذاب‌ترین رشته‌های دنیا تبدیل‌شده است. این رشته باوجود فرصت‌های شغلی بسیاری که در صنعت آی تی و دنیای اینترنت وجود دارد، توانسته به یکی از گزینه‌های ایده‌آل برای دانشجویان تبدیل شود. کشورهای اروپایی نیز به دلیل داشتن اقتصادی نوین و مبتنی بر دنیای تکنولوژی بهترین فرصت‌ها و درآمدها را برای متخصصان کامپیوتر و آی تی فراهم کرده‌اند.

۲٫      مهندسی مکانیک، کار در شرکت‌های بزرگ دنیا

معمولاً نام مهندسی مکانیک کشور قدرتمندی مثل آلمان را به ذهن می‌آورد. البته بی‌راه نیست اگر بگوییم که کشورهای صنعتی بیش از سایر کشورهای دنیا به رشته مهندسی مکانیک نیاز دارند. کارخانه‌های خودروسازی یکی از نمونه‌های همین نیاز به رشته مهندسی مکانیک است. به دلیل بازار مناسب و نیاز به تخصص مهندسی مکانیک به‌عنوان یکی از بهترین رشته‌های تحصیلی در اروپا شناخته می‌شود.

۳٫     مهندسی برق، سخت‌ترین رشته مهندسی در اروپا

رشته مهندسی برق یکی از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین رشته‌های تحصیلی در تمام دنیا به شمار می‌رود. معمولاً بسیاری از نخبگان رشته‌های ریاضی و فیزیک به سمت مهندسی برق جذب می‌شوند. در کشورهای اروپایی هم رشته مهندسی برق طرفداران زیادی دارد. در حقیقت دریافت اقامت اروپا و ادامه تحصیل در رشته مهندسی برق می‌تواند چشم‌انداز روشنی پیش روی علاقه‌مندان به این رشته تحصیلی باشد.

رشته مهندسی برق در اروپا

۴٫     مهندسی عمران، رشته محبوب در اروپا

یکی دیگر از رشته پرطرفدار و نسبتاً قدمت دار اروپا، رشته مهندسی عمران است. بسیاری این رشته را یکی از قدیمی‌ترین رشته‌های تحصیلی در اروپا می‌دانند. رشته‌ای که با گذشت زمان همچنان یکی از رشته‌های جذاب اروپایی است. در اکثر کشورهای اروپایی امکان دریافت ویزای تحصیلی با مدرک مهندسی عمران وجود دارد.

۵٫     مهندسی شیمی، رشته محبوب کشورهای صنعتی

یکی دیگر از رشته‌های محبوب اروپا، رشته مهندسی شیمی است. این رشته که بیشتر با صنایع بزرگی مثل پتروشیمی سر و کار دارد، در سال‌های اخیر توانسته به یکی از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی در اروپا تبدیل شود. مهندسان شیمی در سطوح بالای کاری درآمد مناسبی دارند و از طرف دیگر شرایط ایده‌آل کار در کشورهای اروپایی بسیاری از فارغ‌التحصیلان این رشته را به فکر اپلای کاری و تحصیلی انداخته است.

چگونه می‌توان با ویزای تحصیلی، اقامت اروپا را به دست آورد؟

تقریباً در اکثر روش‌های اخذ اقامت اروپا مانند تمکن مالی فرانسه نمی‌توان در همان ابتدا اقامت دائم قاره سبز را به دست آورد. در حقیقت کشورهای اروپایی در ابتدا اقامت موقت به فرد اعطا می‌کنند. با گذشت زمان و بررسی دوباره شرایط فرد می‌توان اقامت دائم را به دست آورد.

این شرایط در خصوص ویزای تحصیلی نیز صدق می‌کند. معمولاً افرادی که با ویزای تحصیلی به اروپا سفر می‌کنند، پس از اتمام تحصیلات باید ویزای خود را به ویزای کاری تغییر دهند. با گذشت ۵ سال از اقامت موقت فرد نیز می‌توان برای دریافت اقامت دائم اروپا اقدام کرد.

آیا ویزای تحصیلی بهترین راه مهاجرت به اروپا است؟

این سؤال پاسخ صحیحی ندارد. برای پاسخ به این سؤال باید شرایط داوطلب، رشته و کشور مقصد بررسی شود. به‌طورکلی ویزای تحصیلی در کنار سایر روش‌های اخذ اقامت اروپا نیز می‌تواند به‌عنوان یک راه مهاجرت بررسی شود. یکی از مزایای ویزای تحصیلی، امکان تبدیل آن به ویزای کاری پس از اتمام مدت تحصیل است که امکان دریافت اقامت اروپا را بیشتر می‌کند.

پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با سایر روش های دریافت اقامت اروپا به صفحه کار در فرانسه برای ایرانیان مراجعه بفرمایید.

ادامه تحصیل در رشته های مهندسی اروپا

در نظر داشته باشید که محتوای ارائه شده به جهت افزایش آگاهی شما عزیزان تهیه و تولید شده و اقامت تحصیلی و جستجوی کار جزء خدمات ارائه شده توسط موسسه حقوقی سایرس نیست.

در صورتی که تمایل به اخذ اقامت اروپا، از روش‌های سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، تمکن مالی و بلوکارت دارید، کارشناسان ما به صورت تخصصی و با ارائه مشاوره رایگان در کنار شما خواهند بود.

شماره تماس برای دریافت مشاوره رایگان ۰۲۱۲۵۷۴۱

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید