بهترین کشور برای مهاجرت مهندس الکترونیک کجاست؟

بهترین کشور برای مهاجرت مهندس الکترونیک
دسته بندی : راهنمای مهاجرت
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

مهندسی همیشه یکی از پرطرفدارترین رشته‌های دنیا بوده است. در بین رشته‌ها و گرایش‌های مختلف مهندسی، رشته مهندسی الکترونیک یکی از رشته‌های محبوب دنیا است. رشته‌ای که به دلیل بازار کار خوب بسیاری از را به‌سوی ادامه تحصیل در این رشته سوق داده است. در این مقاله می‌خواهیم بهترین کشور برای مهاجرت مهندس الکترونیک را معرفی کنیم. در ادامه مقاله همراه موسسه حقوقی سایرس باشید.

مهندسی الکترونیک، تلاقی تفکر و فناوری

رشته مهندسی الکترونیک را می‌توان تلاقی تفکر و فناوری به‌حساب آورد. رشته‌ای که در اکثر صنایع و کشورهای مختلف موردتوجه قرارگرفته است. در بین قاره‌ها و کشورهای مختلف دنیا، قاره اروپا به دلیل توسعه‌یافتگی و برخورداری از صنایع مختلف یکی از بهترین قاره‌ها برای مهاجرت مهندسان الکترونیک به شمار می‌رود. در حقیقت بسیاری از مهندسان الکترونیک برای اخذ اقامت اروپا و دست‌یابی به زندگی بهتر چمدان خود را به مقصد اروپا می‌بندند. در ادامه ۵ تا از بهترین کشورهای قاره اروپا که مناسب زندگی مهندسان الکترونیک است را بررسی می‌کنیم.

۱-  آلمان، بهشتی برای تمامی مهندسان

آلمان یکی از توسعه‌یافته‌ترین کشورهای اروپایی است. اقتصاد کاملاً صنعتی آلمان در رشته‌های مختلف نیاز به نیروی کار دارد. در حقیقت نیاز به سرمایه و نیروی کار باعث شده که آلمان امکان دریافت اقامت از طریق ویزای کاری و اقامت سرمایه گذاری اروپا را فراهم کند. دانشگاه‌های آلمان در رشته‌های مهندسی بهترین جا برای علاقه‌مندان به تحصیل در رشته مهندسی الکترونیک است. یک مهندس الکترونیک بسته به سابقه و دانش خود می‌تواند تا ۷۱ هزار یورو در سال درآمد کسب کند.

بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت مهندس الکترونیک

۲- سوئیس، مهندسی الکترونیک در کشور ساعت

سوئیس یکی دیگر از مقاصد مهم برای رشته‌های مهندسی ازجمله رشته مهندسی الکترونیک است. این کشور کوچک و ثروتمند در کنار درآمد بالا امکان استفاده از مزایای زیادی را برای مهندسان الکترونیک فراهم کرده است. زندگی در کشوری آرام و مرفه قطعاً می‌تواند یک گزینه ایده‌آل برای مهندسان الکترونیک باشد.

۳- نروژ، کشور شمالی ثروتمند اروپایی

نروژ یکی دیگر از بهترین کشورهای اروپایی برای مهندسان الکترونیک است. نروژ در کنار سایر همسایگان خود مثل اتریش و دیگر کشورهای شمال اروپا در سال‌های اخیر امکان دریافت ویزا را از راه‌های مختلفی مثل تمکن مالی اتریش، ویزای کاری و سرمایه‌گذاری فراهم کرده‌اند. یکی از رشته‌های پرطرفدار در نروژ، رشته مهندسی الکترونیک است. رشته‌ای که در کنار درآمد بالا، جایگاه اجتماعی مناسبی نیز برای فرد به همراه می‌آورد.

۴- فرانسه، کشوری برای مهندسان الکترونیک

معمولاً کشورهای توسعه‌یافته بیشتر از سایر کشورها به رشته مهندسی الکترونیک نیاز دارند. در این میان نمی‌توان از سرزمین عشاق، پاریس غافل شد. فرانسه یکی از کشورهایی است که شرایط اقتصادی و اجتماعی مناسبی را برای مهندسان الکترونیک فراهم کرده است. درآمد یک مهندس الکترونیک در فرانسه حداقل ۳۰۰۰ یورو در ماه است. با گذشت زمان و کسب تجربه بیشتر می‌توان انتظار درآمدهای بالاتری را نیز داشت. به‌طورکلی می‌توان کار در فرانسه برای ایرانیان در رشته‌های مختلف ازجمله مهندسی الکترونیک مناسب و ایده‌آل ارزیابی کرد.

کدام کشور برای مهاجرت مهندس الکترونیک بهتر است

۵- انگلستان، سرزمین بارانی برای مهندسان الکترونیک

بریتانیا و به‌خصوص انگلستان نیز یکی از گزینه‌های مطرح برای مهاجرت و زندگی مهندسان به شمار می‌رود. این کشور صنعتی و گران‌قیمت یکی از مقاصد محبوب مهندسان الکترونیک به شمار می‌آید. اگرچه به نسبت سایر کشورهایی که تا کنون مطرح کردیم دریافت ویزای انگلیس سخت‌تر است اما با توجه به شرایط مناسب اقتصادی می‌توان سفر به انگلیس را یک گزینه ایده آل برای رشته‌های مختلف مهندسی ارزیابی کرد.

بهترین راه مهاجرت یک مهندس الکترونیک به اروپا چیست؟

ازجمله راه‌های مهاجرت و دریافت ویزای اروپا در رشته‌های مهندسی می‌توان به ویزای تحصیلی و ویزای کاری اشاره کرد. معمولاً دریافت مجوز کار در برخی کشورها بسته به قوانین مهاجرتی کار نسبتاً دشواری به‌حساب می‌آید. البته دریافت ویزای کاری با توجه به همه سختی‌های آن مزایای زیادی به دنبال دارد.

افراد با دریافت ویزای کاری می‌توانند بلافاصله پس از ورود به کشور موردنظر مشغول به کار شوند. بسیاری از افراد نیز ترجیح می‌دهند با ویزای تحصیلی به کشور مقصد سفر کنند و پس از اتمام تحصیلات ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل کنند.

کشورهای اروپایی مناسب مهندسی الکترونیک

در نظر داشته باشید که محتوای ارائه شده به جهت افزایش آگاهی شما عزیزان تهیه و تولید شده و اقامت جستجوی کار جزء خدمات ارائه شده توسط موسسه حقوقی سایرس نیست.

در صورتی که تمایل به اخذ اقامت اروپا، از روش‌های سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، تمکن مالی و بلوکارت دارید، کارشناسان ما به صورت تخصصی و با ارائه مشاوره رایگان در کنار شما خواهند بود.

شماره تماس برای دریافت مشاوره رایگان ۰۲۱۲۵۷۴۱

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید