بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران کجاست؟

بهترین کشور مهاجرت پرستاران
دسته بندی : راهنمای مهاجرت
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

پزشکان، پرستاران و دندان پزشکان جزو مهم‌ترین اعضا سیستم درمانی هر کشوری هستند. در این میان نمی‌توان از روی شغل پرستاری به سادگی عبور کرد. پرستاری در تمام دنیا به عنوان شغل حساس و پرفشار شناخته می‌شود. بسیاری از پرستاران به دنبال پیدا کردن فرصت‌های شغلی بهتر و درآمد بالاتر به دنبال مهاجرت هستند. در این مقاله به بررسی بهترین کشور مهاجرت پرستاران می‌پردازیم و چند کشور برتر دنیا برای پرستاران را معرفی می‌کنیم. در ادامه همراه موسسه حقوقی سایرس باشید.

بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران در اروپاست؟

اروپا را می‌توان بهترین مقصد برای پرستاران دانست. در بسیاری از کشورهای اروپایی، سیستم درمانی با کمبود پرستار رو به رو است. به همین دلیل کشورهای اروپایی با فراهم کردن فرصت‌های شغلی در این زمینه، توجه پرستاران به خود جلب کرده‌اند. پرستاران می‌توانند با مهاجرت به کشورهای اروپایی به راحتی انواع اقامت اروپا را دریافت کنند.

کدام کشور برای مهاجرت پرستاران بهتر است

آشنایی با بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران

وقتی درباره شیوه‌های مهاجرت به اروپا از قبیل مهاجرت کاری یا اقامت تمکن مالی اروپا صحبت می‌کنیم، باید در انتخاب کشور فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیریم. به همین دلیل نمی‌توان تنها یک کشور را به عنوان بهترین و مناسب‌ترین کشور برای پرستاران معرفی کرد. در ادامه مقاله تعدادی از کشورهای اروپایی برای کار و زندگی پرستاران را معرفی می‌کنیم.

۱- مهاجرت پرستاران به آلمان، بهترین انتخاب ممکن

آلمان را می‌توان یکی از مناسب‌ترین کشورها برای مهاجرت پرستاران دانست. این کشور در بخش بهداشت و درمان خود با کمبود نیرو مواجه است. به همین دلیل در سال‌های اخیر اقدام به جذب پرستار از کشورهای مختلف کرده است. یکی از مزایای مهاجرت به آلمان برای پرستاران میزان بالای حقوق دریافتی است. درآمد پایه پرستاران در آلمان بین ۲۰ تا ۴۰ هزار یورو است که به سادگی می‌تواند تمامی هزینه‌های زندگی در آلمان را پوشش دهد. از طرف دیگر به محض ورود به آلمان و معادل سازی مدرک پرستاری، شخص می‌تواند کار خود را در مراکز درمانی آلمان شروع کند.

معرفی کشورهای اروپایی مناسب برای کار و زندگی پرستاران

۲- مهاجرت به انگلیس، بهترین کشور برای پرستاران ایرانی

یکی از کمبودهای سیستم درمانی انگلیس، نبود پرستار است. به همین دلیل این کشور نیز در سال‌های اخیر به دنبال جذب بهترین نیروی کار پرستاری بوده است. پرستاران پس از ورود به انگلیس و با دریافت تأییدیه شورای پرستاری این کشور می‌توانند کار خود را شروع کنند. درآمد پرستاران در انگلیس نیز بسیار بالا و بین ۳۰ هزار تا ۴۲ هزار یورو در سال است. این درآمد برای کشور گرانی مثل انگلستان بسیار مناسب است.

۳- اتریش، بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران ایرانی

اتریش یکی از جذاب ترین و بهترین مقاصد شغلی برای پرستاران است. اکثر مشاغل در کشور اتریش درآمد بالایی کسب می‌کنند. از طرف دیگر در سال‌های اخیر و به دلیل افزایش سن جمعیت، اتریش با  کمبود پرستار مواجه شده است. این کشور برای رفع این مشکل مانند بسیاری از کشورهای اروپایی اقدام به جذب نیروی متخصص پرستار می‌کند. درآمد یک پرستار در اتریش، سالیانه بین ۴۰ تا ۵۰ هزار دلار است. درآمدی که می‌تواند نوید بخش یک زندگی آرام و بی دغدغه باشد.

راحت ترین کشور برای مهاجرت پرستاران

۴- دانمارک، سرزمین پرستاران و پزشکان

دانمارک یکی از بهترین مقاصد اروپا برای پرستاران است. پرستاران با داشتن شرایط مناسب می‌توانند پس از ورود به این کشور، کار خود را آغاز کنند. از شرایط مهاجرت پرستاران به دانمارک می‌توان تسلط بر زبان دانمارکی را نام برد. از طرف دیگر پرستاران باید به زبان دانمارکی نیز مسلط باشند. میانگین درآمد پرستاران در کشور دانمارک نزدیک به ۵۰ هزار دلار است.

۵- مهاجرت پرستار به سوئیس

یکی دیگر از کشورهای مناسب برای مهاجرت پرستاران، سوئیس است. پرستاران در سوئیس درآمد بالایی دارند و از طرف دیگر شرایط اجتماعی و سیاسی سوئیس نیز برای زندگی کاملا ایده‌آل است. برای مهاجرت به سوئیس نیز پرستاران نیاز دارند تا مدرک خود را معادل‌سازی کنند. از طرف دیگر معمولا در هر منطقه از سوئیس زبان‌های مختلفی رایج است. اما معمولا اکثر سوئیسی‌ها با زبان آلمانی آشنا هستند. به همین دلیل مهاجرین به این کشور باید بر زبان آلمان تسلط داشته باشند.

معادل سازی، مهمترین گام برای شروع پرستاری در اروپا

در هر کدام از شیوه‌های اخذ اقامت اروپا از طرق مختلف مانند دریافت تمکن مالی اسپانیا یا ویزای کاری آلمان، دولت‌ها شرایط خاصی را برای متقاضیان در نظر می‌گیرند. در زمینه مهاجرت پرستاران به اروپا نیز مهم‌ترین شرط، معادل سازی مدرک است. معمولا معادل‌سازی با برگزاری آزمون تئوری و عملی انجام می‌شود. در این آزمون مهارت‌های حرفه‌ای پرستار مثل دانش و رفتار مورد بررسی قرار می‌گیرد. در صورت کسب نمره مناسب امکان فعالیت در کشور مقصد وجود دارد. همچنین تسلط بر زبان کشور مقصد نیز لازم و ضروری است.

کدام کشور برای پرستاران ایرانی بهترین گزینه است؟

تمامی کشورهایی که در طول مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، مناسب هستند. در حقیقت هر فرد باید بر اساس شرایط خود تصمیم به انتخاب یک کشور بگیرد. بد نیست در نظر داشته باشیم ادامه تحصیل در رشته پرستاری نیز می‌تواند منجر به کسب اقامت شود. در حقیقت با ادامه تحصیل در دانشگاه های اروپایی می توان پس از اتمام تحصیل، مشغول به کار شد.

(پیشنهاد می کنیم برای آشنایی نحوه اقامت در سایر کشورها صفحه دسته بندی انواع اقامت اروپا را مطالعه کنید.)

معرفی کشورهای مناسب برای مهاجرت پرستاران

راحت‌ترین کشور برای مهاجرت پرستاران کجاست؟

در بین تمامی کشورهای دنیا، قاره اروپا و کشورهای اروپایی مقصدی مناسب برای مهاجرت پرستاران هستند.

بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت پرستاران ایرانی کجاست؟

بر اساس اطلاعات موجود و بررسی‌های انجام شده سه کشور آلمان، انگلیس و اتریش سه مورد از بهترین انتخاب‌هایی است که پیش روی پرستاران ایرانی قرار دارد.

مهم‌ترین شرط برای مهاجرت پرستاران چیست؟

برای مهاجرت پرستاران به اروپا مهم‌ترین شرط، معادل‌سازی مدرک است و معمولا معادل‌سازی با برگزاری آزمون تئوری و عملی انجام می‌شود.

 

در نظر داشته باشید که محتوای ارائه شده به جهت افزایش آگاهی شما عزیزان تهیه و تولید شده و اقامت جستجوی کار جزء خدمات ارائه شده توسط موسسه حقوقی سایرس نیست.

در صورتی که تمایل به اخذ اقامت اروپا، از روش‌های سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، تمکن مالی و بلوکارت دارید، کارشناسان ما به صورت تخصصی و با ارائه مشاوره رایگان در کنار شما خواهند بود.

شماره تماس برای دریافت مشاوره رایگان ۰۲۱۲۵۷۴۱

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

27 ژانویه 2023

سلام، وقتتون بخیر
به عنوان یه پرستار اگر بخوایم شرایطی داشته باشیم که داخل ایران زندگی و کار کنیم اما اقامت اروپا رو بگیریم، چه روشی رو پیشنهاد می‌کنید؟

    29 ژانویه 2023

    خانم صفرپور عزیز سلام
    برای این شرایط، شما باید سراغ انتخاب از بین روش‌هایی برید که از نظر قانونی شرط حضور ندارند تا بتونید هم اقامت خودتون رو در آینده تمدید کنید و هم در حال حاضر، داخل ایران زندگی کنید.
    با در نظر گرفتن این موضوع، پیشنهاد ما به شما اقامت سرمایه‌گذاری اروپا هست.