تحصیل رشته گردشگری در اروپا

دریافت ویزای شینگن و اقامت اروپا
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

زمانی­‌که مردم به صورت موقت بین کشورها و مکان­‌هایی خارج از محل زندگیشان جابه جا می­‌شوند پدیده‌­ای به نام گردشگری بوجود می‌آید. گردشگری توریستی، مذهبی، ورزشی، فرهنگی از نمونه‌­های گردشگری است. امروزه سرمایه­‌گذاری در صنف گردشگری و جهانگردی به لحاظ اقتصادی برای دولت­‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد. در نظام آموزشی ایران رشته گردشگری نداریم، اما مدیریت جهانگردی، برنامه‌ریزی گردشگری، مدیریت هتلداری جز رشته­‌های مرتبط هستند و در دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند.

گردشگردی و جهانگردی صنعتی در حال گسترش است که به رشد اقتصادی بسیاری از کشورها کمک کرده است و هر ساله به تعداد دانشجویانی که به دنبال گرفتن اقامت اروپا و تحصیل در رشته گردشگری هستند اضافه می‌شود. در این بین کشورهایی که در جذب گردشگر و ارائه خدمات گردشگری موفق‌­تر عمل کرده‌اند، اقتصاد پویاتر و درآمد بالاتری داشته‌­اند. توسعه فرهنگ گردشگری علاوه بر درآمدزا بودن تاثیرات مثبتی هم روی جامعه دارد. افزایش تسهیلات ساخت­ و ساز پارک­‌ها و مکان­‌های تفریحی، سرمایه­‌گذاری در حوزه هنر و فرهنگ سبب افزایش کیفیت زندگی ساکنان یک منطقه می‌­شود. ایجاد شغل در جوامع کوچک و ورود ارز خارجی مورد نیاز کشورها از دیگر نکات قابل توجه است. در ادامه به بررسی کشورهای اروپایی، برای تحصیل رشته گردشگری می‌­پردازیم.

دانشگاه‌­های اروپا در رشته گردشگری

آموزش دانشجویان متخصص و ماهر یکی از نیازهای توسعه صنعت گردشگری است. افراد تحصیل کرده در رشته گردشگری دارای اطلاعات عمومی خوب و آگاهی بیشتری از طرز برخورد با مردم هستند. در دنیای امروز حضور افراد ماهر با تحصیلات گردشگری در صنوف هتل­داری، مهمان­دار، رستوران­‌ها به رونق و افزایش رضایت مراجعه‌کنندگان کمک زیادی کرده است. شرایط پذیرش دانشجو در بین کشورهای اروپایی متفاوت است.

در بعضی کشورهای اروپایی تسلط داشتن بر زبان کشور مقصد امتیاز محسوب می­شود و امکان تحصیل رایگان هم وجود خواهد داشت. به طورکلی با کسب نمره قبولی در آزمون ورودی و سپری کردن دوره‌های آموزشی اولیه می­توان به عنوان دانشجوی بین المللی شروع به تحصیل نمود. دانشگاه­ه ای گریفیث در استرالیا، دانشگاه نیویورک و دانشگاه وست مینستر در انگلستان چند نمونه از دانشگاه‌های موفق در زمینه گردشگری هستند. پردیس‌های تحقیقاتی و آموزشی مجهز این دانشگاه­ ها در زمینه گردشگری و جهانگردی دوره‌های متنوعی را برگزار می­‌کنند. گردشگری در جایی رونق پیدا می­‌کند که جاذبه گردشگری بیشتری داشته باشد.

جاذبه‌های گردشگری یونان

کشور یونان در جنوب شرقی اروپا جنوب شبه جزیره بالکان واقع شده و عنوان مهد تمدن مغرب زمین را دارد. جزایر بسیار زیبا و متعدد و اماکن تاریخی شگفت انگیز از جاذبه­‌های گردشگری یونان محسوب می­شود. عظمت و شکوه معبدهایی که از قرن پنجم باقی مانده‌­اند، هر بیننده‌­ای را مسحور خود می‌­کند. تحصیل گردشگری در کشور یونان تجارب ارزشمندی را با خود به همراه دارد. با گرفتن اقامت یونان می­توان به راحتی و بدون نیاز به اخز ویزا بین سایر کشورهای اروپایی سفر کرد.

علاوه بر این کشور یونان عضو اتحادیه شینگن می­‌باشد و یکی از مقاصد پرطرفدار برای مهاجرت است. به طور میانگین هر ساله به تعداد افرادی که تصمیم به مهاجرت می­‌گیرند اضافه می­‌شود. مهاجرت با دلایلی مانند ادامه تحصیل، یافتن شغل یا افزایش کیفیت زندگی صورت می‌­پذیرد اما انتخاب کشور مقصد و پیدا کردن بهترین موقعیت، بسیار پراهمیت و نیازمند بررسی دقیق است.

بهترین کشور برای مهاجرت ایرانی­ ها کدام است؟

تعریف بهترین کشور بسته به شرایط و اهداف مهاجرتی برای هر فرد متفاوت است. توجه به یک­سری نکات کمک می­‌کند انتخاب بهتری داشته باشیم، اولین قدم شناخت ویژگی­های انواع مهاجرت است.

مهاجرت برای زندگی و بازنشستگی: کشورهایی که خیلی گران نیستند، آب و هوای معتدل و شبیه به ایران دارند، جمعیت کمی دارند، نیازی به داشتن مدرک زبان ندارند و رفتار نژادپرستانه ندارند، گزینه مناسبی برای زندگی هستند مانند کشور یونان.

مهاجرت تحصیلی: مواردی چون سطح علمی دانشگاه و اعتبار مدرک تحصیلی، بورسیه تحصیلی دانشجویان بین المللی، نرخ بیکاری در صورتی که قصد دارید بعد از اتمام تحصیل در کشور مقصد مشغول به کار شوید، بسیار اهمیت دارند. انگلستان به لحاظ رتبه بندی علمی و پیشرفت تکنولوژی جز اولین مقصدهای مهاجرت تحصیلی است.

مهاجرت شغلی: کشورهایی که به لحاظ اقتصادی سالم  هستند، برای حقوق شهروندی ارزش قائل­ند و میزان درآمد و رفاه اجتماعی بالایی دارند، برای مهاجرت شغلی جذاب­تر بنظر می­‌رسند.

جایگاه مشاغل در کشورهای اروپایی

کشورهای توسعه یافته با تمرکز بر روی نیازهای اساسی جامعه و سرمایه گذاری در بخش­های مختلف به رشد و پیشرفت اقتصاد کمک بزرگی کرده‌­اند. برای مثال کشور فرانسه با استفاده از روش‌های نوین درمانی و به کارگیری نیروی متخصص، سالانه بیماران زیادی را معالجه می­‌کند. کادر درمان به عنوان کارمند دولت استخدام می­‌شوند و حقوق خوبی دریافت می­‌کنند به همین دلیل فرانسه بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران محسوب می ­شود.

برخی کشورها مانند آلمان دارای بازار اقتصادی پیشرو در صنعت و سطح بالایی از نوآوری هستند اما در بخش پزشکی کمبود نیروی متخصص دارند. نرخ بیکاری در آلمان بسیار پایین است. شرایط ایده­‌آل زندگی و درآمد بالا آلمان را به بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان تبدیل کرده است. مراقبت‌های عمومی دندان­پزشکی در سطح بالایی قراردارند و بخشی از هزینه‌های درمان بر عهده دولت است. درآمد مشاغل مختلف در همه کشورهای اروپایی یکسان نیست، موقعیت اقتصادی و سیاسی دولت­‌ها باعث می‌­شود بعضی مشاغل بیشتر از بقیه رشد کنند.

برای نمونه کانادا با رشد اقتصادی و شرایط فوق العاده برای مهاجران یکی از کشورهای محبوب در زمینه وکالت است. درآمد وکیل بین المللی در کانادا به طور متوسط سالی ۱۰۰٫۰۰۰ دلار است! البته میزان حقوق به تحصیلات، گواهینامه‌ها و تجربه موفق کاری نیز بستگی دارد. کسب اطلاعات دقیق و مشاور با مراکز معتبر مهاجرتی جهت انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت بسیار با اهمیت است.

 

در صورتی که تمایل به اخذ اقامت اروپا، از روش‌های سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، تمکن مالی و بلوکارت دارید، کارشناسان ما به صورت تخصصی و با ارائه مشاوره رایگان در کنار شما خواهند بود.

شماره تماس برای دریافت مشاوره رایگان ۰۲۱۲۵۷۴۱

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید