تمام چیزهایی که باید درباره ویزای کار سوئد بدانیم

ویزای کار سوئد
دسته بندی : اقامت سوئد
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

سوئد یکی از بهترین کشورهای اروپایی است. این کشور که در منطقه اسکاندیناوی قرار دارد، بهترین شرایط زندگی را فراهم کرده است. اقتصاد عالی و فرهنگ بالای اجتماعی بسیاری را به فکر مهاجرت به سوئد انداخته است. در این مقاله می خواهیم ویزای کاری سوئد را از جنبه های مختلف بررسی کنیم. در ادامه همراه موسسه حقوقی سایرس باشید.

ویزای کار سوئد، امن ترین کشور دنیا برای شاغلین

در بحث امنیت شغلی سوئد در بالاترین جایگاه دنیا قرار دارد. این کشور با بهره گیری از اقتصاد رو به رشد و کمک های دولتی توانسته امنیت شغلی را برای شهروندان خود به خوبی فراهم کند. به طوری که افراد با دریافت ویزای کاری سوئد می توانند اطمینان بیشتری نسبت به دریافت اقامت اروپا داشته باشند.

دریافت ویزای کاری سوئد

۴ نکته مهم درباره ویزای کار سوئد

دریافت ویزای کار سوئد و مهاجرت به این کشور شمالی اروپا کار چندان راحتی نیست. در ادامه می خواهیم با بررسی ۷ نکته مهم نگاهی به تمامی شرایط و قوانین ویزا کار سوئد داشته باشم.

۱٫   دریافت ویزای کار سوئد، فرآیندی چالشی و دشوار

اولین نکته ای که هنگام دریافت ویزای کاری سوئد باید به خاطر داشته باشیم، طولانی بودن فرآیند دریافت ویزا است. بر طبق قوانین اتحادیه اروپا همه شرکت های اروپا باید نیروهای مورد نیاز خود را از افرادی با ملیت اروپایی انتخاب کنند. بر اساس قانون سوئد، شرکت ها ابتدا آگهی کار خود را در سوئد و سپس در کل اتحادیه اروپا منتشر می کنند. در صورتی که نیروی کار مورد نظر پیدا نشود، شرکت می تواند از ملیت های غیراروپایی دعوت به همکاری کند. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با نحوه اقامت سایر کشورهای اروپایی به صفحه تمکن مالی اتریش مراجعه بفرمایید.

۲٫   ویزای جستجوی کار سوئد، راه حلی میانبر برای پیدا کردن کار

بیشتر کشورها از جمله سوئد امکان دریافت ویزای جستجوی کار را فراهم کرده اند. با کمک این ویزا متقاضی می تواند به مدت ۶ ماه در سوئد اقامت کند. او در این مدت فرصت دارد تا شغل مورد نظر خود را پیدا کند.

زندگی و اقامت در سوئد

۳٫   تبدیل ویزای دانشجویی به ویزای کار، راه عاقلانه مهاجرت به سوئد

با توجه به سخت بودن دریافت ویزای کاری می توان از سایر روش ها اقدام کرد. یکی از روش های رایج تبدیل ویزای دانشجویی به کاری است. در این شیوه متقاضی به قصد تحصیل وارد کشور مقصد می شود و پس از پایان دانشگاه می تواند کار مورد نظر خود را پیدا کند.

۴٫   سابقه تحصیل و کاری، فاکتور مهم در دریافت ویزای کاری

نکته مهم دیگر در ویزای کاری سوئد، سوابق تحصیلی و کاری مرتبط است. به عبارت دیگر شرکت های سوئدی معمولا به دنبال افراد بسیار ماهر و متخصص می گردند. به همین دلیل داشتن سابقه کاری مرتبط می تواند شانس پذیرش را بسیار بالا ببرد.

چگونه می توانیم ویزای کاری سوئد را دریافت کنیم؟

برای دریافت ویزای کار سوئد، همان طور که پیش تر اشاره کردیم بایستی ابتدا یک پیشنهاد کار دریافت کنیم. پس از دریافت پیشنهاد کار و ارسال رزومه، فرصت مصاحبه فراهم می شود. با قبولی در مصاحبه مدارک هویتی و مالی متقاضی باید برای دولت سوئد ارسال شود. هدف از ارسال این مدارک بررسی صحت ادعای متقاضی است. پس از انجام تمامی این مراحل می توانیم ویزای موقت اتریش را دریافت کنیم. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با مراحل دریافت ویزا به صفحه تفاوت ویزا و پاسپورت مراجعه بفرمایید.

دریافت ویزای کاری سوئد

درآمد شاغلین در کشور سوئد چقدر است؟

یکی از مهم ترین سوالات و دغدغه های متقاضیان ویزای کاری، میزان درآمد شاغلین در کشور سوئد است. نظام سیاسی و اقتصادی سوئد به گونه ای طراحی شده که فاصله درآمد زیادی بین مشاغل به وجود نیاید. ممکن است در ابتدا این امر عجیب به نظر برسد. اما باید به خاطر داشته باشیم که دولت سوئد در کنار دریافت مالیت های بالا و برابر سازی حقوق مشاغل مختلف، خدمات اجتماعی بسیار زیادی ارائه می کند. به طوری که سیستم بهداشت و درمان سوئد را می توان یکی از بهترین سیستم های خدمات عمومی در سراسر دنیا دانست.

ویزای کاری سوئد چه مزایا و معایبی دارد؟

پیش از این به سخت بودن دریافت ویزای کار سوئد اشاره کردیم. طولانی بودن فرآیند دریافت این نوع ویزا را باید بزرگترین عیب آن دانست. اما دریافت ویزای کاری سوئد مزایای زیادی دارد. با این ویزا به محض ورود به خاک سوئد می توانیم مشغول به کار شویم. از طرف دیگر پس از گذشت چند سال از اقامت موقت، امکان دریافت پاسپورت سوئد وجود دارد. همچنین در تمام مدت اقامت از حقوق برابر با سایر شهروندان سوئدی و اتحادیه اروپا برخوردار خواهیم بود. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با مجوز کار در سایر کشورها به مقاله کار در نروژ برای ایرانیان مراجعه بفرمایید.

اخذ اقامت سوئد از طریق ویزای کاری

دریافت ویزای کار سوئد در موسسه سایرس

در این مقاله سعی کردیم جنبه های مختلف دریافت ویزای کاری سوئد را بررسی کنیم. فرآیند دریافت انواع ویزا از جمله ویزای کاری چالش های حقوقی زیادی دارد. کمک گرفتن از متخصصان باعث می شود بتوان با سرعت و اطمینان بیشتری ویزای خود را دریافت کنیم. در این مسیر موسسه حقوقی سایرس با فراهم کردن امکان دریافت اقامت اروپا را از طریق تمکن مالی اروپا، اقامت سرمایه گذاری اروپا، ویزای کارآفرینی، ثبت شرکت و همچنین اقامت از طریق مجوز کار در کنار شما است. همکاران ما در تمامی مراحل دریافت اقامت اروپا همراه شما هستند. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های اعلام شده در سایت تماس بگیرید و با همکاران ما صحبت کنید.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

10 ژوئن 2020

سلام

دریافت ویزای کاری سوئد راحته؟

    10 ژوئن 2020

    بر اساس آخرین آمار اعلام شده نرخ بیکاری در سوئد حدود ۸% است که در مقایسه با سال های گذشته کاهش داشته است. از لحاظ تعدد و تنوع در فرصت های شغلی نیز در مقایسه با آلمان و اتریش که در وضعیت بسیار خوبی دارند، در وضعیت متوسط است. در نتیجه اگر قصد دارید از طریق ویزای کاری سوئد اقدام کنید اول بررسی های لازم را انجام دهید تا در زمان و هزینه های صرفه جویی کنید.

10 ژوئن 2020

چه مشاغلی شانس بیشتری برای ویزای کار دارن؟

    10 ژوئن 2020

    سوئد نیز مانند سایر کشورها، سالانه لیستی از مشاغل مورد نیاز خود را برای متقاضیان ویزای کار اعلام می کند. برخی از این مشاغل عبارتند از: مهندس IT، طراح سایت، مدیریت بازاریابی، تحلیل گر مسائل تجاری و اقتصادی، مدیر فروش، مدیر توسعه تجارت، مدیر روابط عمومی، مهندس مکانیک و …

10 ژوئن 2020

اگر ویزای کاری سوئد را بگیرم، همسرم هم می تواند همراه من باشد؟

    10 ژوئن 2020

    بله ولی یکی از مهمترین نکات در اخذ ویزای کاری سوئد این هست که سرپرست حقوق کافی دریافت کند و توانایی حمایت مالی همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال را داشته باشد همچنین همسر و فرزندان شما باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرد. در صورتی که بتوانید که شرایط لازم را احراز کنید، امکان اخذ ویزا برای همراهان نیز وجود دارد.