چگونه اقامت اتریش بگیریم؟

چگونه اقامت اتریش بگیریم
دسته بندی : اقامت اتریش
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

اتریش یکی از جذاب ترین مقاصد اروپایی است. اقتصاد با ثبات، حمایت های ویژه اقتصادی و فرهنگ بالای زندگی این کشور را به یک گزینه ایده آل برای ادامه زندگی تبدیل کرده است. بسیاری از افراد قصد مهاجرت به این کشور زیبا را دارند. در این مقاله می خواهیم راه های اخذ اقامت اتریش را بررسی کنیم. در ادامه همراه سایرس باشید.

اتریش، بهشتی کوچک در قلب اروپا

کشور اتریش تقریبا در وسط اروپا قرار دارد. این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی خدمات اجتماعی و رفاه بیشتری را به شهروندان خود ارائه می کند. بر اساس آمارهای جهانی اتریش هفتمین کشور ثروتمند دنیا است. از طرف دیگر این کشور عضو پیمان شینگن است. به همین دلیل با اخذ اقامت اروپا از طریق اتریش می توان به تمامی کشورهای عضور پیمان شینگن سفر کرد.

دریافت اقامت اتریش

راه های دریافت اقامت اتریش

دریافت اقامت اتریش به سادگی انجام نمی شود. در حقیقت اتریش قوانین سفت و سختی برای پذیرش مهاجرین دارد. اما با اطلاع از شرایط و مشورت با متخصصان می توانیم شانس خودمان را برای دریافت اقامت اتریش بالاتر ببریم. متداول ترین راه های اخذ اقامت اتریش شامل موارد زیر است:

  • اخذ اقامت اتریش از طریق کار
  • اخذ اقامت اتریش از طریق ادامه تحصیل
  • اخذ اقامت اتریش از طریق سرمایه گذاری
  • دریافت خودحمایتی اتریش
  • اخذ اقامت اتریش از طریق کارآفرینی
  • اخذ اقامت اتریش از طریق ثبت شرکت
  • اخذ اقامت اتریش از طریق ازدواج

کار در اتریش، دستیابی به شغل و درآمدی عالی

یکی از بهترین شیوه های اخذ اقامت اتریش، ویزای کاری است. تکنسین ها و متخصصین رشته های مختلف می توانند از طریق ویزای جستجوی کار وارد اتریش شوند. البته اتریش برای دست پیدا کردن به بهترین نیروهای کار، امتیازات مختلفی را در نظر می گیرد. در حقیقت در این سیستم افراد بر اساس فاکتورهایی مثل سن، مدرک تحصیلی، سابقه کاری، مدرک زبان طبقه بندی می شوند. مجموع این فاکتور برابر با عدد ۱۰۰ است که شخص حداقل بایستی ۷۰ امتیاز به دست آورد. حقوق نیز بر اساس قانون کار و شرایط اتریش به افراد پرداخت می شود. در حقیقت پس از افتتاح حساب بین المللی، افراد می توانند حقوق خود را به یورو دریافت کنند. کسانی که ویزای کار اتریش را به دست می آورند، ویزای ۲ ساله دریافت خواهند کرد. پس از طی مدت زمان قانونی و داشتن تمامی شرایط می توان اقامت دائم اتریش را نیز به دست آورد.

دریافت اقامت اتریش از طریق کار

تحصیل در اتریش، درس خواندن در بهترین دانشگاه های دنیا

کیفیت نظام آموزش اتریش بسیار بالا است. از طرف دیگر در اکثر رشته ها اتریش امکان تحصیل رایگان را فراهم کرده است. با دریافت ویزای تحصیلی و پس از اتمام مدت تحصیل می توان اقامت اتریش را به دست آورد. البته پس از تحصیل، دانشجو باید در اتریش کار پیدا کرده و ویزای تحصیلی را به ویزای کاری تبدیل کند. همچنین با دریافت بورسیه تحصیلی می توان بخشی از هزینه زندگی در اتریش را از دولت این کشور دریافت کرد.

سرمایه گذاری در امن ترین کشور دنیا، راه مطمئن اخذ ویزای اترش

یکی دیگر از راه های اخذ اقامت اتریش سرمایه گذاری در این کشور است. متقاضی می تواند بخشی از سهام شرکت های اتریشی را بخرد. به این ترتیب امکان اقامت از طرق سرمایه گذاری فراهم می شود. البته باید بر این نکته تاکید کنیم که ویزای خودحمایتی یا کارآفرینی نیز در دسته سرمایه گذاری قرار دارد که ترجیح داده ایم آن ها را به طور جداگانه بررسی کنیم.

سرمایه گذاری و اخذ اقامت اترش

اخذ ویزای خودحمایتی اتریش، اخذ اقامت با اثبات تمکن مالی

یکی از راه های راحت و بی دردسر اخذ اقامت اتریش، اثبات تمکن مالی یا خودحمایتی است. در این روش متقاضی لازم نیست سرمایه ای را به کشور اتریش منتقل کند. او فقط باید با ارائه مدارک و مستندات ثابت کند که از تمکن مالی مناسبی برخوردار است. برای مثال کارکرد حساب بانکی او در مدت سه ماه باید نشان دهد که حداقل ۲۲هزار یورو سرمایه در گردش دارد. همچنین درآمد ماهانه متقاضی باید بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو باشد. با اخذ اقامت خودحمایتی می توان به راحتی ویزای شینگن و مسافرت به تمامی قاره سبز را به دست آورد.

کارآفرینی در اتریش، راهی برای توسعه تجارت

یکی دیگر از روش های اخذ اقامت اتریش کارآفرینی است. برای کارآفرینی در این کشور باید یک طرح نوآورانه و خلاقانه توسط متقاضی ارائه شود. نوآوری مهم ترین فاکتور پذیرش طرح کسب و کار در اتریش است. پس از تایید طرح می توان با سرمایه ی ۵۰ هزار یورویی کار بر روی کسب و کار را آغاز کرد. برای این کار نیز باید شرکتی که حداقل ۵۰ درصد سهام آن متعلق به کارفرما است را در اتریش به ثبت برسانیم.

چگونه ویزای اتریش را به دست آوریم

اخذ اقامت اتریش از طریق ازدواج ، ساخت زندگی در امن ترین کشور دنیا

یکی دیگر از راه های اخذ اقامت اتریش، ازدواج است. با مراجعه به اداره مهاجرت اتریش و ارائه مدارک لازم، همسر می تواند برای همسر خود تقاضای ویزا کند. البته دولت اتریش این موارد را به دقت بررسی می کند و ازدواج نباید به هیچ وجه سوری باشد. همچنین در ابتدا یک ویزای ۵ ساله و سپس ویزای دائم به فرد داده می شود.

هزینه های زندگی در اتریش چقدر است؟

هزینه زندگی در اتریش بسته به ناحیه و شهر محل سکونت متفاوت است. اما به طور میانگین زندگی برای یک خانواده چهار نفره حدود ۲۶۷۷ یورو هزینه دارد. البته بسته به نوع اقامت می توان از تسهیلات دولت اتریش نیز استفاده کرد.

اخذ اقامت دائم اتریش، راهی ۵ ساله

در هیچ کدام از کشورهای اروپایی بلافاصله اقامت دائمی داده نمی شود. در اتریش هم قوانین خاصی وجود دارد. معمولا اکثر ویزاهای موقت این کشور ۵ ساله است. پس از ۵ سال و در صورت رعایت تمامی موارد قانونی متقاضی می تواند درخواست دریافت پاسپورت اتریش را بدهد. معمولا اگر مشکل قانونی خاصی وجود نداشته باشد، دولت اتریش با این درخواست موافقت کرده و شخص اقامت دائم اتریش را به دست می آورد.

دریافت اقامت اتریش

اتریش، کشوری مناسب زندگی

در این مقاله سعی کردیم به سوال چگونه اقامت اتریش بگیریم را پاسخ دهیم. اتریش یکی از بهترین و با ثبات ترین اقتصادهای دنیا را دارد. از طرف دیگر این کشور به دور از هیاهوهای سیاسی همواره به فکر افزایش رفاه شهروندان خودش است. به همین دلیل اقامت در اتریش را می توانیم یکی از بهترین انتخاب ها دانست. در انتها پیشنهاد می کنیم برای دریافت اقامت اتریش با شماره های موسسه حقوقی سایرس تماس حاصل کنید. همکاران با تجربه ما می توانند به شما در دریافت اقامت دائمی اترش کمک کنند.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

3 می 2020

برای اخذ اقامت تمکن مالی اتریش چه شرایط لازم است؟

    3 می 2020

    برای اینکه شرایط لازم برای اخذ اقامت تمکن مالی اتریش را داشته باشید باید شرایط مختلفی را احراز کنید که برخی از آنها عبارتند از:
    ۱٫ اثبات تمکن مالی به میزانی که در مقاله به ان اشاره کردیم.
    ۲٫ بیمه درمانی با سقف پوشش لازم
    ۳٫ خرید یا اجاره ملک در خاک اتریش
    ۴٫ نداشتن سابقه کیفری

3 می 2020

چه افرادی می توانند برای کارت قرمز- سفید- قرمز اتریش اقدام کنند؟

    3 می 2020

    کارت قرمز- سفید- قرمز ترکیبی از اجازه اقامت و مجوز کار نیروی متخصص کشورهای ثالث است که برای زیر گروه هایی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم در دسترس می باشد:
    ۱٫ نیروی متخصص بسیار ماهر
    ۲٫ نیروی متخصص ماهر در مشاغل کمیاب
    ۳٫ کارگران مشاغل کلیدی و مهم
    ۴٫ فارغ التحصیلان دانشگاه های اتریش
    ۵٫ خویش فرمایان و کارآفرینان استارت آپ ها

3 می 2020

برای اخذ اقامت تمکن مالی اتریش با چه چالش هایی روبه رو خواهم شد؟

    3 می 2020

    طبق قانون ۴۴ مهاجرتی کشور اتریش، این کشور تنها تعداد محدودی پرونده اقامت خود حمایتی یا تمکن مالی را در سال می پذیرد.