چگونه با کمترین هزینه، اقامت اروپا را به دست آوریم؟

اقامت در اروپا با کمترین هزینه
دسته بندی : اقامت آلمان
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

در سال های اخیر افراد زیادی به فکر مهاجرت به کشورهای اروپایی افتاده اند. معمولا زمانی که به فکر مهاجرت هستیم، هزینه های اخذ اقامت و زندگی در یک کشور اروپایی چالش های جدی برای مهاجرین ایجاد می کند. اما می توان با در نظرگرفتن شرایط افراد و کشور مقصد هزینه ها را تا حد زیادی کاهش داد. در این مقاله می خواهیم به بررسی چگونگی اقامت در اروپا با کمترین هزینه ممکن بپردازیم. در ادامه همراه موسسه حقوقی سایرس باشید.

چرا زندگی در اروپا محبوب شده است؟

در سال های اخیر شرایط بد اقتصای بسیاری را به فکر مهاجرت انداخته است. در این میان اخذ اقامت اروپا حتی از اقمات در کشورهایی مثل کانادا و آمریکا نیز داوطلبان بیشتری داشته است. شرایط مطلوب و با ثبات اقتصادی، تحصیل رایگان و خدمات بالای بیمه اجتماعی را می توان از جمله دلایل محبوبیت مهاجرت به اروپا دانست. از طرف دیگر افراد تحصیل کرده و شایسته می توانند به راحتی در کشورهای اروپایی مشغول به کار شوند و سطح زندگی خوبی به دست آورند.

چگونه اقامت اروپا را با کمترین هزینه ممکن به دست آوریم

کم هزینه ترین روش های مهاجرت به اروپا

کم هزینه ترین روش اقامت در اروپا بسته به شرایط افراد متفاوت است. در ادامه ما شیوه های اخذ کم هزینه اقامت در اروپا را بررسی می کنیم. مهاجرت به ارزان ترین کشورهای اروپایی نظیر دریافت اقامت یونان یا استفاده از ویزای تحصیلی و ازدواج را می توان از جمله روش های اخذ اقامت اروپا دانست.

۱- کشورهای ارزان قیمت، یک گزینه خوب و در دسترس

متقاضیانی که قصد استفاده از روش هایی مثل خرید ملک در اروپا یا سرمایه گذاری در اروپا را ندارند، باید به گزینه های دیگری فکر کنند. یکی از بهترین گزینه های اخذ اقامت اروپا، انتخاب کشورهای ارزان قیمت تر است. کشورهای مثل نروژ یا اسلواکی در دسته کشورهای ارزان قیمت قرار می گیرند. البته باید توجه داشت که منظور از هزینه پایین، مقایسه میانگین هزینه زندگی در این کشور ها با سایر کشورهای قاره سبز است. ادامه تحصیل در یک رشته ارزان قیمت در کشوری مانند نروژ هزینه های زندگی را به شدت کاهش می دهد. همچنین با توجه به نیاز کشور اسلواکی به نیروی فنی با کمی تلاش می توان در این کشور مشغول به کار شد.

اقامت در اروپا با کمترین هزینه ممکن

۲- اقامت از طریق ویزای کار، شغل رویایی در کشورهای اروپایی

بهترین و کم هزینه ترین راه اقامت اروپا برای متقاضیان کار، اخذ ویزای کاری است. اما اخذ ویزای کار یکی از کشورهای اروپایی به سادگی انجام نمی شود. اخذ ویزای کار در کشورهای اروپایی دو مرحله دارد. در مرحله اول متقاضی باید از طرف کارفرما یک پیشنهاد کار بگیرد. در این مرحله معمولا یک دعوتنامه رسمی از طرف کارفرما برای متقاضی ارسال می شود. در مرحله دوم، متقاضی باید در آگهی استخدامی قبول شود. قبول در آگهی استخدامی نیز به سادگی صورت نمی گیرد. در حقیقت آگهی استخدامی ابتدا در کشور مقصد و سپس در کل اروپا منتشر می شود. اگر در این مدت فردی با شایستگی های لازم پیدا نشود، شرکت می تواند از نیروی کار خارج از کشورهای اروپایی استفاده کند. برای مثال شرکت های انگلیسی باید ۳ ماه آگهی خود را ابتدا در انگلیس و سپس در کل اروپا منتشر کنند. بنابراین اقامت از طریق ویزای کار، چندان راحت نیست اما در صورت اخذ ویزا، بخش عمده ای از هزینه ها توسط شرکت استخدام کننده پرداخت خواهد شد.

۳- ویزای ازدواج، اقامت در اروپا از طریق همسر

یکی دیگر از ارزان ترین راه های کسب اقامت اروپا، اخذ ویزای ازدواج است. در این روش البته دو طرف باید اثبات کنند که قصدشان ازدواج است و برای اخذ ویزا اروپا اقدام نکرده اند. کشورهای اروپایی معمولا در ویزای اروپا سخت گیری های خاص خود را دارند. برای مثال در انگلستان زوج باید ثابت کنند که حداقل ۱۸۶۰۰ پوند تمکن مالی دارند. در حقیقت برای اخذ ویزای ازدواج، همسر اروپایی باید ثابت کند از عهده مخارج برخواهد آمد. معمولا در بیشتر کشورهای اروپایی دو نوع ویزای ازدواج داریم. ویزای نامزدی و ویزای ازداج دو دسته ویزای قانونی هستند. در ویزای نامزدی، ابتدا ویزا و اجازه اقامت برای ۶ ماه صادر می شود. در این مدت دو طرف، فرصت دارند با یکدیگر ازدواج کنند. در ویزای ازدواج نیز ابتدا ویزا برای ۳۳ ماه صادر می شود و پس از طی شدن این مدت، شرایط قانونی دو طرف مورد بازبینی قرار می گیرد. در صورت نبود مشکل، ویزای ازدواج برای ۳۳ ماه دیگر تمدید می شود. پس از طی کردن این مدت، امکان اخذ ویزای ۵ ساله اروپا وجود دارد.

اخذ اقامت در اروپا با کمترین هزینه از طریق ازدواج

۴- اقامت در اروپا با ویزای تحصیلی، یک تیر و دو نشان

یکی دیگر از راه های اقامت در اروپا با کمترین هزینه ممکن، اخذ ویزای تحصیلی است. البته همان طور که در قسمت انتخاب کشورهای ارزان قیمت اشاره کردیم، این روش به نسبت سایر راهکارها کم هزینه تر است. در بیشتر کشورهای اروپایی، امکان بورس تحصیلی وجود دارد. به این ترتیب فرد از پرداخت بخش زیادی از هزینه تحصیلی رها می شود. در برخی مواقع حتی، دانشگاه بخشی از هزینه زندگی دانشجو را نیز بر عهده می گیرد. در مدت تحصیل و بنا به قانون کشور مبدا می توان ساعات مشخصی را در هفته کار کرد. معمولا پس از تحصیل نیز امکان پیدا کردن کار و اخذ ویزا وجود دارد.

اخذ اقامت اروپا از طریق ادامه تحصیل با کمترین هزینه ممکن

هیچ راه حل یکسانی برای همه افراد وجود ندارد

برای اخذ اقامت در اروپا با کمترین هزینه ممکن، هیچ راه حل مشخص و ثابتی برای همه افراد وجود ندارد. افرادی که قصد استفاده از روش های اخذ اقامتی مانند خود حمایتی فرانسه، خرید مسکن در یونان یا سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی را ندارند، باید بنا به شرایط خود بهترین روش را انتخاب کنند. برای مثال افرادی که توان فنی و سابقه کار بالایی دارند می توانند کشورهایی مثل اسلواکی را برای ادامه زندگی انتخاب کنند. دانشجویان و محصلان نیز می توانند بنا به بودجه خود، بهترین کشور را برای اقامت انتخاب کنند. در انتهای مقاله پیشنهاد می کنیم برای اخذ اقامت در اروپا با کمترین هزینه ممکن، با شماره های اعلام شده در سایت موسسه حقوقی سایرس در ارتباط باشید. همکاران ما در موسسه حقوقی سایرس آماده ارائه خدمات اخذ اقامت اروپا به شما هستند.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

6 می 2020

چگونه می توانم ویزای کاری شینگن اروپا را دریافت کنم؟

    6 می 2020

    به یاد داشته باشید که عبارتی به عنوان ” ویزای کاری شنگن” وجود ندارد. برای سفر به یکی از کشورهای حوزه شنگن با اهداف مختلفی مانند گردشگری، بازدید کوتاه مدت از خانواده و یا دوستان، کسب و کار، درمان و … برای اخذ ویزای شینگن درخواست بدهید. برای اینکه اجازه کار در کشورهای اتحادیه اروپا را داشته باشید به مجوز کار نیاز دارید. سفارت برای این منظور ویزای تایپ D با هدف اشتغال را برای متقاضیان صادر می کند.

6 می 2020

برای اخذ اقامت اروپا باید به کدام مراکز مراجعه کنم؟

    6 می 2020

    در صورتی که از هر یکی از مسیرهای اقامت برای اخذ اقامت اروپا اقدام می کنید درخواست اقامت و مدارک لازم را باید به سفارت، کنسولگری و یا مراکز درخواست ویزا کشور مورد نظر ارائه کنید.

6 می 2020

بهترین زمان ارائه درخواست ویزای کاری چه موقع است؟

    6 می 2020

    بهتر است که حداقل ۲ ماه پیش از سفر برای اخذ ویزای کاری اقدام کنید زیرا بررسی پرونده و صدور ویزا حداقل ۶ هفته طول می کشد که این زمان در موارد خاص به ۱۲ هفته یا بیشتر نیز افزایش پیدا می کند. برای آسودگی خیالتان بهتر است شرایط و مشکلات احتمالی را در نظر بگیرید و با توجه به آنها سریعتر اقدام کنید.

6 می 2020

شرایط لازم برای اخذ بلوکارت چیست؟

    6 می 2020

    متقاضیان اقامت بلوکارت باید شرایط زیر را دارا باشند:
    ۱٫ مدرک کارشناسی ارشد و یا معادل آن از دانشگاه های معتبر
    ۲٫ حداقل ۵ سال سابقه کاری مرتبط
    ۳٫ قرارداد کاری با اعتبار حداقل ۱ سال
    ۴٫ ذکر حداقل حقوق مشخص شده از طرف دولت مورد نظر برای نیروی کار متخصص در قرارداد

6 می 2020

آیا با ویزای تحصیلی اجازه کار دارم؟

    6 می 2020

    اکثر کشورها اجازه کار پاره وقت را برای دانشجویان فراهم کرده اند تا کمی به هزینه های زندگی و تحصیلی آنها باشد. دانشجویان معمولا می توانند ۲۰ الی ۳۰ ساعت در هفته کار کنند.

21 ژانویه 2023

سلام
میشه لطفا در خصوص ارزونترین روش گرفتن اقامت سرمایه‌گذاری توضیح بدید؟