بهترین دانشگاه های آلمان در مهندسی مکانیک

بهترین دانشگاه های آلمان در مهندسی مکانیک
دسته بندی : اقامت آلمان
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

اگر دانشجوی رشته مهندسی مکانیک هستید، این مقاله برای شما نوشته شده است. بسیاری از دانشجویان رشته‌های فنی و مهندسی در داخل کشورمان به فکر ادامه تحصیل در یک کشور اروپایی هستند. رشته مهندسی مکانیک یکی از محبوب‌ترین رشته‌های مهندسی است. در این مقاله از وبلاگ سایرس به معرفی بهترین دانشگاه‌های آلمان در مهندسی مکانیک می‌پردازیم و شرایط تحصیل دانشجویان را بررسی می‌کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

آلمان، کشور مهندسان مکانیک

آلمان را باید قطب مهندسی مکانیک در اروپا دانست. آلمان از دیرباز و اعطای انواع اقامت اروپا سعی کرده که نخبگان را از کشورهای مختلف جذب کند. بخش عمده‌ای از موفقیت صنعت و اقتصاد آلمان مدیون مهندسان و جذب نخبگان است. یکی از رشته های مهندسی که طرفداران زیادی در آلمان دارد، رشته مهندسی مکانیک است. هم خود آلمانی‌ها و هم دانشجویان مهندسی مکانیک سایر کشورها به تحصیل این رشته در آلمان علاقه خاصی نشان می‌دهند. اما کدام دانشگاه های آلمان شرایط بهتری را برای تحصیل فراهم کرده است؟

دانشگاه فنی مونیخ؛ قطب مهندسی مکانیک آلمان

دانشگاه فنی مونیخ یکی از قدیمی ترین و استخوان‌دار‌ترین دانشگاه‌های مهندسی سراسر اروپا است. این دانشگاه در سال ۱۸۶۸ تاسیس شده و از بدو تاسیس توانسته بهترین مهندسان را به جامعه آلمان تحویل دهد. بخش عمده‌ای از شهرت دانشگاه فنی مونیخ مربوط به دانشکده مهندسی مکانیک این دانشگاه است. دانجشویان و فارغ التحصیلان دانشکده فنی مونیخ، بخشی از تاریخ رشته مهندسی مکانیک آلمان را تشکیل می‌دهند.

بهترین دانشگاه های آلمان در مهندسی مکانیک

دانشگاه آخن؛ انتخابی برای عاشقان مهندسی مکانیک

اگر بخواهیم دومین دانشگاه برتر رشته مهندسی مکانیک در آلمان را نام ببریم، انتخاب ما دانشگاه آخن است. دانشگاه آخن آموزش‌های تئوری و عملی را در کنار هم قرار داده و بهترین آموزش‌های علمی رشته مهندسی مکانیک را ارائه می‌کند. آموزش‌هایی که مثل دوره‌های کارآموزی و بلوکارت آلمان، سطح علمی دانشجویان را ارتقاء می‌دهد. بسیاری از فارغ التحصیلان این دانشگاه چرخ‌های صنعت آلمان را می‌گردانند. در کل دانشگاه آخن، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

موسسه فناوری کارلسروهه، سومین انتخاب برای رشته مهندسی مکانیک

موسسه فناوری کارلسروهه، سومین انتخاب ما برای رشته مهندسی مکانیک در آلمان است. این موسسه ویژه همان طور که از نام آن پیدا است، صرفا در حوزه فناوری فعالیت کرده و بهترین متخصصان رشته مهندسی مکانیک را پرورش می دهد. آموزش های تخصصی در کنار کیفیت بالای علمی این موسسه باعث شده که بسیاری از دانشجویان خارجی کارلسروهه را اولین انتخاب خود برای ادامه تحصیل بدانند.

دانشگاه اشتوتگارت؛ بهترین به انتخاب مجله تایمز

دانشگاه اشتوتگارت یکی از بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل رشته مهندسی مکانیک است. در حقیقت اگر رشته مهندسی یکی از پردرآمدترین شغل ها در آلمان است، دانشگاه اشتوتگارت هم حرفه ای ترین خدمات آموزش و تربیت مهندس مکانیک را ارائه می کند. البته این ادعا مربوط به نویسنده این مقاله نیست! بلکه نشریه معتبر تایمز، دانشگاه اشتوتگارت را بهترین دانشگاه آلمان برای تحصیل رشته مهندسی مکانیک می داند.

معرفی بهترین دانشگاه های آلمان در مهندسی مکانیک

دانشگاه فنی براونشویگ؛ ویژه مقاطع ارشد و دکتری

دانشگاه فنی براونشویگ یکی از بهترین و تخصصی ترین دانشگاه های آلمان برای رشته مهندسی مکانیک است. این دانشگاه کاملا تحقیق محور است و به همین دلیل پذیرای تعداد زیادی دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری است. به عبارت دیگر کسانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع تخصصی مهندسی مکانیک را دارند، بهتر است دانشگاه فنی براونشویگ را انتخاب کنند. اگر دانشجوی رشته‌های انسانی و تجربی هستید، پیشنهاد می‌کنیم پیش از ادامه این مقاله به صفحه بهترین رشته های انسانی برای مهاجرت سری بزنید و با دیگر رشته‌های مناسب مهاجرت هم آشنا شوید.

وضعیت کاری مهندسی مکانیک در آلمان چگونه است؟

هر کشور اروپایی یک لقب خاص دارد. برای مثال اگر کشورهایی مثل نروژ، سوئد و به صورت کلی حوزه اسکاندیناوی را بهترین کشور برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری بدانیم، کشورهایی مثل آلمان و فرانسه بهترین موقعیت‌های کاری را برای متخصصین فراهم کرده اند.

آلمان همیشه به کشور آهنین معروف بوده است. بخشی از شهرت آهنین آلمان به دقت بالای مهندسان و صنایع قدرتمند این کشور برمی‌گردد. طبیعتا برای اداره این همه صنایع بیش از هر تخصصی به رشته مهندسی مکانیک نیاز است. بنابراین فارغ التحصیلان رشته مهندسی مکانیک به راحتی میتوانند پس از اتمام تحصیل در صنایع خودروسازی، هواپیماسازی، صنایع دفاعی و نیروگاه های انرژی مشغول به کار شوند.

وضعیت کاری مهندسی مکانیک در آلمان چگونه است؟

اگر درباره مهاجرت به آلمان سوالی دارید از ما بپرسید

در این مقاله به معرفی بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل رشته مهندسی مکانیک پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما جذاب و مفید بوده باشد. در انتها اگر سوال یا ابهامی در خصوص مهاجرت به آلمان دارید، در زیر همین صفحه برای ما کامنت بگذارید. ما به سوالات شما پاسخ می دهیم.

 

در صورتی که تمایل به اخذ اقامت اروپا، از روش‌های سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، تمکن مالی و بلوکارت دارید، کارشناسان ما به صورت تخصصی و با ارائه مشاوره رایگان در کنار شما خواهند بود.

شماره تماس برای دریافت مشاوره رایگان ۰۲۱۲۵۷۴۱

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

17 می 2021

بازار کار آلمان برای مهندسی مکانیک چطوریه؟

    17 می 2021

    با توجه به اینکه المان کشوری صنعتی و پیشرفته هست، بازار کار مناسبی برای رشته های مهندسی وجود داره. رشته مهندسی مکانیک یکی از رشته های محبوب و پرطرفدار در این کشور محسوب میشه.
    چنانچه موفق به اخذ کارشناسی ارشد در این کشور شوید، می توانید در حوزه های مختلفی مانند صنایع خودرو سازی، هوافضا، حوزه برق و انرژی و … مشغول به کار شوند.

17 می 2021

سلام و وقت بخیر

حقوق مهندس مکانیک در آمان به چه صورت هست؟

    17 می 2021

    میزان حقوق دریافتی به موارد مختلفی مانند سابقه کاری، شهر مورد نظر و … بستگی دارد ولی حداقل حقوق مهندس مکانیک حدود ۳۵۰۰ یورو است. البته این مبلغ در شهرهای مختلف کمی متفاوت است به عنوان مثال یک مهندس مکانیک در برلین ۴ هزار یورو، دوسلدورف حدود ۳۷۰۰ یورو، کلن حدود ۳۵۰۰ یورو دریافت می کند.

14 ژانویه 2023

سلام خسته نباشید
ببخشید با دیپلم مکانیک میشه به المان مهاجرت کرد
یا داخل خود کشور ایران مهندسی بگیریم و به المان برین
لطفا راهنمایی کنید ممنون

    15 ژانویه 2023

    آرش عزیز سلام
    در خصوص اقامت بر پایه مدرک تحصیلی، بهتر هست با موسسات کاریابی یا تحصیلی معتبر مشورت کنید.
    اما اگر تمایل داشته باشید که به صورت تخصصی، در مورد اقامت‌های تمکن مالی، سرمایه‌گذاری و کارآفرینی مشاوره دریافت کنید، کارشناسان ما میزبان شما خواهند بود.

24 آوریل 2023

خیلی خوب بود ممنون که با ما به اشتراک میزارید

    25 آوریل 2023

    علی عزیز سلام
    خوشحالیم که تونستیم کمکی کرده باشیم.