آشنایی با ۵ تا از بهترین رشته‌های علوم انسانی در اروپا

بهترین رشته های علوم انسانی در اروپا
دسته بندی : راهنمای مهاجرت
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

معمولاً بسیاری از دانشجویان به قصد پیدا کردن زندگی بهتر به اروپا سفر می‌کنند. در این میان معمولاً توجه بیشتر افراد به سمت رشته‌های پزشکی و مهندسی است و کمتر کسی به رشته‌های علوم انسانی می‌پردازد. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی بهترین رشته‌های علوم انسانی در اروپا بپردازیم. پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه موسسه حقوقی سایرس باشید.

اروپا، بهشتی برای رشته‌های علوم انسانی

در کشورهای توسعه‌یافته علوم انسانی در کنار سایر رشته‌ها اهمیت به سزایی دارد. در این میان کشورهای اروپایی بیشترین سرمایه‌گذاری را بر روی رشته‌های علوم انسانی انجام می‌دهند. در حقیقت باید بخشی از پیشرفت شگفت‌انگیز اروپا را در قرن‌های اخیر مدیون رشته‌های علوم انسانی در قاره سبز دانست. به همین دلیل معمولاً اکثر فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم انسانی می‌توانند درآمد مناسبی در کشورهای اروپایی داشته باشند. در ادامه به معرفی بهترین رشته‌های علوم انسانی در اروپا می‌پردازیم.

۱-  رشته مدیریت، بالاترین درآمد در بین رشته‌های علوم انسانی

رشته مدیریت را باید جز سه رشته برتر اروپا دانست. این رشته در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه‌های مختلف اروپایی تدریس می‌شود. این رشته به دلیل درآمد بسیار بالا و جایگاه مناسب اجتماعی یکی از بهترین رشته‌های دنیا به حساب می‌آید. در کشورهای اروپایی نیز فارغ‌التحصیلان این رشته درآمد بالایی کسب می‌کنند.

رشته مدیریت، رشته محبوب اروپایی ها

۲- حقوق، ضربه محکم چکش عدالت

رشته حقوق یکی دیگر از رشته‌های برتر اروپایی است. معمولاً بیشتر افراد رشته حقوق را با دانشگاه سوربن فرانسه به خاطر می‌آورند. البته این رشته در سایر کشورها و دانشگاه‌های اروپا نیز وضعیت مناسبی دارد. فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در کسوت وکیل یا مشاوران حقوقی درآمد مناسبی داشته باشند. البته گرفتن پذیرش در رشته حقوق در دانشگاه‌های عالی اروپا دشوار به نظر می‌رسد.

۳- روانشناسی، رشته محبوب در بین اروپایی

یکی دیگر از محبوب‌ترین رشته‌های اروپایی در علوم انسانی، رشته روان‌شناسی است. این رشته در اکثر کشورهای پیشرفته قاره سبز نظیر انگلیس، آلمان و فرانسه طرفداران زیادی دارد. همچنین گرایش‌های مختلف این رشته مانند روانشناسی صنعتی باعث شده که بازار کار گسترده‌ای پیش روی فارغ‌التحصیلان رشته روانشناسی قرار بگیرد. به عبارت بهتر روانشناسانی که از اروپا فارغ‌التحصیل شوند، می‌توانند به‌سرعت درآمد بالایی کسب کنند.

۴- حسابداری و مالی، رشته پردرآمد اروپا

رشته‌های حسابداری و مالی را نیز می‌توان در زمره رشته‌های علوم انسانی قلمداد کرد. نیاز بازار اروپا به این رشته باعث شده که حسابداری به یکی از رشته‌های پرطرفدار اروپایی تبدیل شود. همچنین رشته‌های مالی نیز یکی دیگر از رشته‌های پرطرفدار اروپایی است. یکی از دلایل علاقه‌مندی به این رشته‌ها را باید درآمد بالای فارغ‌التحصیلان و متخصصان آن دانست.

آشنایی با رشته های محبوب علوم انسانی در اروپا

۵- علوم سیاسی و روزنامه‌نگاری، رشته محبوب انسانی‌ها

رشته‌هایی مانند علوم سیاسی و روزنامه‌نگاری نیز همیشه طرفداران خاص خود را در سراسر دنیا دارد. در کشورهای اروپایی نیز این رشته‌ها هم از بین اروپایی‌ها و هم متقاضیان طرفداران زیادی پیدا کرده است. البته نمی‌توان درآمد بالا را از دلایل برتری این رشته‌ها دانست. بلکه در حقیقت ذات و ماهیت جذاب این رشته باعث جذب علاقه‌مندان زیادی به آن‌ها شده است.

چگونه می‌توان ویزای تحصیلی اروپا را در رشته‌های علوم انسانی به دست آورد؟

تا اینجا رشته‌های محبوب علوم انسانی در اروپا را بررسی کردیم. اما چطور می‌توان ویزای تحصیلی اروپا را به دست آورد. مانند سایر شیوه‌های دریافت اقامت اروپا مثل اقامت تمکن مالی اروپا، فرآیند دریافت اقامت در مهاجرت تحصیلی نیز مراحلی نسبتاً طولانی دارد. در این روش متقاضی بایستی رزومه تحصیلی خود را برای دانشگاه‌های مختلف ارسال کند. همچنین بسیاری از دانشگاه‌ها نیاز به ارائه مدرک آیلتس یا تافل دارند. پس از ارسال مدارک، تمامی درخواست‌ها بررسی‌ می‌شود. در این مرحله در صورت تائید رزومه، متقاضی می‌تواند باقی مراحل برای اخذ ویزای تحصیلی را ادامه دهد.

بهترین رشته های علوم انسانی در اروپا چیست؟

آیا با ویزای تحصیلی می‌توان اقامت اروپا را به دست آورد؟

دریافت اقامت دائم اروپا به‌ سادگی امکان‌پذیر نیست. در اکثر شیوه‌ها مانند تمکن مالی اسپانیا، ویزای سرمایه‌گذاری یا سایر شیوه‌ها در ابتدا می‌توان ویزای موقت اروپا را به دست آورد. معمولاً با گذشت ۵ سال از زمان دریافت ویزای موقت امکان دریافت اقامت دائمی اروپا وجود دارد. یکی از ویژگی‌های ویزای تحصیلی امکان تبدیل آن به ویزای کاری پس از اتمام مدت تحصیل است.

آیا ویزای تحصیلی بهترین راه مهاجرت به اروپا است؟

ویزای تحصیلی در کنار سایر روش‌ها مانند اقامت سرمایه گذاری در اسپانیا، ویزای تمکن مالی، ویزای کارآفرینی و شیوه‌های معمول مهاجرتی تنها یکی از روش‌های دریافت اقامت اروپا است. توصیه همیشگی ما مشورت و بررسی شرایط متقاضی است. در حقیقت برای هر کس شیوه متفاوتی از مهاجرت می‌تواند کاربردی باشد.

آشنایی با بهترین و مناسب ترین رشته های علوم انسانی

در نظر داشته باشید که محتوای ارائه شده به جهت افزایش آگاهی شما عزیزان تهیه و تولید شده و اقامت تحصیلی جزء خدمات ارائه شده توسط موسسه حقوقی سایرس نیست.

در صورتی که تمایل به اخذ اقامت اروپا، از روش‌های سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، تمکن مالی و بلوکارت دارید، کارشناسان ما به صورت تخصصی و با ارائه مشاوره رایگان در کنار شما خواهند بود.

شماره تماس برای دریافت مشاوره رایگان ۰۲۱۲۵۷۴۱

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید