بهترین دانشگاه هنر دنیا کجاست؟

بهترین دانشگاه هنر دنیا
دسته بندی : راهنمای مهاجرت
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

رشته‌های هنری همیشه طرفداران زیادی دارد. در داخل ایران دانشگاه‌هایی مثل دانشکده هنر دانشگاه تهران و دانشگاه هنر جز برترین دانشگاه‌های ارائه‌دهنده رشته هنری هستند. بسیاری از دانشجویان و علاقه‌مندان به رشته‌های هنری قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند. در این مقاله می‌خواهیم ۵ تا از بهترین دانشگاه‌های هنر دنیا را معرفی کنیم. پیشنهاد می‌کنیم تا انتها همراه موسسه حقوقی سایرس باشید.

اروپا، مهد هنر دنیا

بسیاری از هنرمندان و دانشجویان رشته‌های هنری به فکر اخذ اقامت اروپا هستند. اروپا را از جنبه‌های بسیاری می‌توان مهد هنر دنیا به حساب آورد. تاریخ غنی اروپا مملو از آثار هنری و تاریخی است. آثاری که گذشت زمان نتوانسته گرد کهنگی بر چهره آن‌ها بگذارد. از طرف دیگر هنر اروپایی جنبه آکادمیک هم دارد. در حقیقت بهترین پژوهشگران و اساتید هنری را می‌توان در قاره سبز پیدا کرد. همین مسئله کیفیت تدریس دانشگاه های هنری در اروپا به‌شدت افزایش داده است.

آشنایی با بهترین دانشگاه های هنر دنیا

بهترین دانشگاه هنر دنیا کجاست؟

بهترین از نظر هر کسی معنای خاصی دارد. در شیوه‌های عادی مهاجرت نمی‌توان مثلاً اقامت تمکن مالی اروپا یا اقامت کارآفرینی را نسبت به سایر اقامت‌ها بهتر به حساب آورد. در شیوه مهاجرت تحصیلی نیز نمی‌توان یک کشور یا دانشگاه را به‌عنوان بهترین دانشگاه هنر دنیا و مهد هنر معرفی کرد. در ادامه بر اساس فاکتورهایی مثل رنکینگ جهانی و محبوبیت دانشگاه های هنری برخی از بهترین دانشگاه‌های هنری دنیا را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

دانشگاه هنر برلین، مطالعه هنر در سرزمین ژرمن‌ها

دانشگاه هنر برلین یکی از معروف‌ترین و بهترین دانشگاه‌های هنر دنیا است. این دانشگاه طیف وسیعی از رشته‌های هنری را در خود جای‌داده است. از طرف دیگر اساتید این دانشگاه از بهترین پژوهشگران اروپایی هستند که همین مسئله به اعتبار دانشگاه هنر برلین افزوده است. همچنین با توجه به تسهیلات کشور آلمان در ارائه انواع بورسیه‌های تحصیلی می‌توان تحصیل در دانشگاه هنر برلین را به‌ عنوان یک فرصت طلایی در نظر گرفت.

دانشگاه هنر لندن، خلاقیت به سبک انگلیسی‌ها

انگلیسی‌ها نیز مانند ملل متمدن اروپایی تاریخی پر فراز و نشیب دارند. هنر همیشه در انگلیس جایگاه ویژه‌ای داشته است. دانشگاه هنر لندن یکی از مراکز مهم آموزش آکادمیک رشته‌های هنری در اروپا است. این دانشگاه در کنار استفاده از اساتید به نام در رشته‌های مختلف هنری، امکان استفاده از انواع بورسیه‌های تحصیلی و آموزشی را برای دانشجویان خود فراهم کرده است. همه این مسائل در کنار یکدیگر دانشگاه هنر لندن را به یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌های سراسر دنیا تبدیل کرده است.

بهترین دانشگاه های هنر اروپا

دانشگاه هنر پلی تکنیک میلان، به سرزمین افتخار خوش آمدید

شاید نتوان هیچ کدام از ملل دنیا را از نظر تعدد آثار هنری با ایتالیا مقایسه کرد. ایتالیا همیشه در رشته های مختلف هنری از نقاشی گرفته تا موسیقی از برترین کشورهای اروپایی محسوب شده است. با توجه به همین سابقه درخشان می‌توان حدس زد که ایتالیا نیز از برترین مراکز آموزش هنری به شمار می‌آید. در بین تمامی دانشگاه‌های ایتالیایی، دانشگاه هنر پلی تکنیک میلان نقش بسیار ویژه‌ای دارد. این دانشگاه با برخورداری از رشته‌های متعدد هنری و بورسیه‌های تحصیلی ویژه برای نخبگان یکی از ایده‌آل ترین کالج‌های هنری دنیا محسوب می‌شود.

دانشگاه سوربن فرانسه، کشور عطر و هنر

فرانسه لقب رمانتیک ترین کشور دنیا را یدک می‌کشد. در خیابان‌های پاریس و دیگر شهرهای فرانسه می‌توان روح هنری ویژه فرانسوی‌ها را مشاهده کرد. روحی که بیش از همه خود را در زبان و ادبیات فرانسه نشان داده است. دانشگاه سوربن فرانسه در رشته‌های هنری و علوم انسانی از برترین دانشگاه‌های دنیا به حساب می‌آید. دانشگاهی که همیشه به واسطه کیفیت بالای آموزشی خود شهره دنیا است.

کالج طراحی پارسونز، تلاقی هنر و صنعت

آمریکایی‌ها نیز مانند اروپایی‌ها به رشته‌های هنری اهمیت زیادی می‌دهند. دانشگاه‌های زیادی در آمریکا امکان تحصیل در رشته‌های هنری را فراهم کرده‌اند. در این میان می‌توان از کالج طراحی پارسونز نام برد. کالجی که در نیویورک قرار دارد و به واسطه همکاری با برندهای معتبر و صنعت هنری آمریکا توانسته توجهات زیادی را به خود جلب کند.

مدرن ترین دانشگاه های هنر اروپا

هزینه تحصیل در رشته های هنری چقدر است؟

شاید بد نباشد پس از بررسی بهترین دانشگاه‌های هنر به هزینه تحصیل نیز نگاهی داشته باشیم. هزینه تحصیل در رشته‌های هنری بسته به کشور مقصد بسیار متفاوت است. برای مثال کشوری مثل یونان که امکان دریافت اقامت از طریق تمکن مالی یونان، ویزای تحصیلی و کاری را فراهم کرده هزینه نسبتا کمی را بر روی دست متقاضیان قرار می‌دهد. در حالی که هزینه زندگی و تحصیل در کشورهایی مانند انگلیس یا فرانسه به نسبت سایر کشورها بسیار بالاست. از طرف دیگر هزینه زندگی در بسیاری از نقاط شهر به شهر نیز متفاوت است.

آیا با ویزای هنری می‌توان اقامت اروپا را به دست آورد؟

یکی از سوالات رایج متقاضیان ویزای تحصیلی در رشته‌های مختلف، مربوط به دریافت اقامت اروپا است. یکی از مزایای ویزای تحصیلی امکان تبدیل آن به ویزای کاری است. در حقیقت دانشجویان می‌توانند پس از اتمام تحصیلات ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند. در این فرآیند پس از گذشت ۵ سال می‌توان اقامت دائم اروپا را دریافت کرد.

بهترین دانشگاه های هنر دنیا را انتخاب کنید

در نظر داشته باشید که محتوای ارائه شده به جهت افزایش آگاهی شما عزیزان تهیه و تولید شده و اقامت تحصیلی جزء خدمات ارائه شده توسط موسسه حقوقی سایرس نیست.

در صورتی که تمایل به اخذ اقامت اروپا، از روش‌های سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، تمکن مالی و بلوکارت دارید، کارشناسان ما به صورت تخصصی و با ارائه مشاوره رایگان در کنار شما خواهند بود.

شماره تماس برای دریافت مشاوره رایگان ۰۲۱۲۵۷۴۱

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید