همه چیز درباره تحصیل پزشکی در اسلواکی

تحصیل پزشکی در اسلواکی
دسته بندی : اقامت اسلواکی
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

در سال‌های اخیر تعداد کسانی که قصد ادامه تحصیل در رشته پزشکی را دارند، افزایش زیادی داشته است. علاوه بر کسانی که قصد ادامه تحصیل در داخل ایران را دارند، بسیاری از افراد می‌خواهند در کشورهای اروپایی مدرک پزشکی خود را اخذ کنند. در میان کشورهای اروپایی، اسلواکی یکی از مقاصد مناسب برای تحصیل رشته پزشکی است. در این مقاله با تحصیل پزشکی در اسلواکی و جنبه‌های مختلف آن آشنا می‌شویم. پیشنهاد می‌کنیم تا انتها همراه موسسه حقوقی سایرس باشید.

چرا اسلواکی را برای رشته پزشکی انتخاب کنیم؟

اسلواکی کشوری نسبتاً کوچک در اروپا است. این کشور امکان دریافت اقامت از شیوه‌های مختلف مانند اقامت اروپا از طریق کار و ویزای تحصیلی را فراهم کرده است. دانشگاه‌های علوم پزشکی اسلواکی از اعتبار نسبتاً بالایی در محافل علمی برخوردار هستند. از طرف دیگر این کشور شرایط نسبتاً آسانی برای تحصیل علاقه‌مندان در رشته پزشکی فراهم کرده و هزینه‌های تحصیل در این کشور نیز به نسبت سایر کشورها کمتر و معقول‌تر است.

همه چیز درباره تحصیل در رشته پزشکی

آشنایی با شرایط تحصیل پزشکی در اسلواکی

مدت زمان تحصیل رشته پزشکی در اسلواکی ۶ سال است. متقاضی باید دارای مدرک تحصیلی دیپلم و همچنین مدرک زبان باشد. کلاس‌های دانشگاهی اسلواکی از سپتامبر تا ژانویه (پاییز) و از فوریه تا ژوئن (بهار) برگزار می‌شود. در رشته‌های مرتبطی مانند دندان پزشکی نیز تقرییا ۶ سال به طول می‌انجامد.

کدام دانشگاه‌های اسلواکی برای تحصیل پزشکی مناسب است؟

به‌ طور کلی بیشتر دانشگاه‌های اسلواکی از نظر وزارت بهداشت و وزارت علوم ایران مورد قبول هستند. در این میان برخی از دانشگاه‌های اسلواکی، اعتبار بیشتری در دنیا دارند. دانشگاه کامینوس و دانشکده پزشکی مارتین جسینوس از برترین و معتبرترین دانشگاه‌های پزشکی در دنیا هستند. دانشگاه مارتین جسینوس یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اسلواکی است که در سال ۱۹۶۲ تأسیس شده است. مارتین جسینوس را باید معتبرترین دانشگاه اسلواکی در نظر گرفت.

هزینه تحصیل پزشکی در اسلواکی چقدر است؟

پزشکی همواره یکی از بهترین رشته های تحصیلی در اروپا محسوب می‌شود. طبیعتاً با توجه به اهمیت بالا و تقاضای زیاد می‌توان انتظار داشت که هزینه تحصیل در رشته پزشکی به نسبت سایر رشته‌ها بیشتر باشد. آمارها نشان می‌دهد که هزینه تحصیل پزشکی در اسلواکی حدود ۹۵۰۰ یورو در سال است. البته هزینه اقامت و زندگی در هر شهر اسلواکی با دیگر شهرها متفاوت است.

همه چیز درباره تحصیل پزشکی در اسلواکی

امکان تحصیل رایگان پزشکی، یک خبر خوب برای دانشجویان

یکی از شرایط ویژه اسلواکی، تحصیل رایگان است. در حقیقت دولت اسلواکی جهت توسعه و آشنایی بیشتر مردم با فرهنگ این کشور، تحصیل در تمام رشته‌ها را برای کسانی که به زبان اسلواکی مسلط هستند را رایگان کرده است. به‌ این‌ترتیب می‌توان با یادگیری زبان اسلواک از مزیت تحصیل رایگان در این کشور برخوردار شد. البته لازم به ذکر است که زبان اسلواک یکی از سخت‌ترین زبان‌های دنیا به شمار می‌رود و یادگیری آن چندان کار راحتی نیست.

تحصیل در اسلواکی چه مزیتی دارد؟

بزرگ‌ترین مزیت تحصیل در اسلواکی را باید هزینه‌های پایین آن دانست. در حقیقت هزینه تحصیل در رشته‌ای مانند پزشکی که یکی از رشته‌های گران‌قیمت به‌حساب می‌آید، نسبت به سایر نقاط دنیا چندان بالا نیست. از طرف دیگر می‌توان پس از اتمام تحصیل در کشور اسلواکی یا سایر کشورهای اروپایی به‌عنوان پزشک مشغول به کار شد.

شرایط ایده آل اقتصادی و اجتماعی اسلواکی را نیز باید به مزیت‌های تحصیل در این کشو کوچک اروپایی اضافه کرد. از طرف دیگر با داشتن ویزای اسلواکی می‌توان آزادانه و بدون محدودیت به سایر کشورهای اروپایی نیز رفت و آمد داشت. همه این مزایا باعث شده که تحصیل رشته پزشکی در اسلواکی به یک گزینه کاملاً مطلوب و در دسترس تبدیل شود.

تحصیل در رشته پزشکی و مزایای تحصیل در اسلواکی

چه راه‌های دیگر برای دریافت اقامت اسلواکی وجود دارد؟

اسلواکی راحت‌ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان است. این کشور علاوه بر ویزای تحصیلی امکان اقامت از طریق کارآفرینی را هم فراهم کرده است. در این شیوه فرد می‌توان با ثبت شرکت یا راه‌اندازی یک بیزنس در اسلواکی می‌توان اقامت این کشور را به دست آورد. خوشبختانه اسلواکی در زمینه اعطای ویزا دست بازتری نسبت به سایر کشورها دارد و بدون سخت‌گیرهای خاص می‌توان ویزای اسلواکی را اخذ کرد.

آیا می‌توان با ویزای تحصیلی اقامت دائم اروپا را به دست آورد؟

ویزای تحصیلی در تمام دنیا یک ویزای موقت به شمار می‌رود. برای تبدیل ویزای موقت به دائم نیز باید پروسه‌ای قانونی طی شود. یکی از ویژگی‌های مثبت ویزای تحصیلی امکان تبدیل آن به ویزای کاری پس از اتمام تحصیل است. معمولاً پس از مدت ۵ سال می‌توان اقامت دائم اروپا را به دست آورد.

(پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با سایر روش‌ها و کشورهای مناسب دریافت اقامت در اروپا، مقاله زندگی در یونان را مطالعه بفرمایید.)

دریافت اقامت اروپا با ویزای تحصیلی

در نظر داشته باشید که محتوای ارائه شده به جهت افزایش آگاهی شما عزیزان تهیه و تولید شده و اقامت تحصیلی جزء خدمات ارائه شده توسط موسسه حقوقی سایرس نیست.

در صورتی که تمایل به اخذ اقامت اروپا، از روش‌های سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، تمکن مالی و بلوکارت دارید، کارشناسان ما به صورت تخصصی و با ارائه مشاوره رایگان در کنار شما خواهند بود.

شماره تماس برای دریافت مشاوره رایگان ۰۲۱۲۵۷۴۱

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید