برای مهاجرت به آلمان چقدر پول لازم است؟

صفر تا صد هزینه مهاجرت به آلمان
دسته بندی : اقامت آلمان
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

نزدیک به ۱۰ میلیون از جمعیت ۸۲ میلیونی آلمان را مهاجران تشکیل می‌دهند. آلمان با‌توجه‌به امتیازات بسیاری که برای شهروندان خود در نظر گرفته است، همیشه در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی در‌خصوص کیفیت زندگی و خدمات بهداشتی و درمانی در رده‌های بالا قرار دارد. این موضوع و در نظر گرفتن مزایای بسیار برای کارگران منجر شده است که شهروندان کشورهای دیگر به‌دنبال مهاجرت به آلمان باشند؛ اما به‌عنوان یک شهروند خارجی برای مهاجرت به آلمان، هزینه‌هایی خواهید داشت. در این مقاله شما را با هزینه اقامت در آلمان آشنا خواهیم کرد. با صرف ۵ دقیقه متوجه خواهید شد که برای مهاجرت به آلمان چقدر پول لازم است.

هزینه رفتن به آلمان؛ کدام روش را برای مهاجرت انتخاب کرده‌اید؟

آلمان قطب اقتصادی جهان است. با‌توجه‌به این موضوع پکیج‌های اقامتی آلمان، به‌خصوص در حوزه ویزای کار تنوع بالایی دارند. در نتیجه تعداد مهاجرانی که می‌خواهند به کشور وارد شوند، بسیار بالا است. متقاضیان می‌توانند از طریق روش‌های مختلفی همچون ویزای تحصیل، ویزای کارآفرینی، بلوکارت و آوسبیلدونگ، به آلمان مهاجرت کنند. بسته به اینکه متقاضیان کدام روش را برای اقامت در آلمان انتخاب می‌کنند، هزینه مهاجرت به المان و اقامت در این کشور هم متفاوت خواهد بود. بعضی روش‌ها مثل ویزای تحصیلی هزینه کمتر اما ریسک بیشتری دارند. همچنین پروسه اخذ اقامت هم در این روش طولانی‌تر است. برای کاهش پروسه زمانی ورود به آلمان و دریافت اقامت اروپا، می‌توانید از طریق ویزای بلوکارت اقدام کنید. در ادامه هزینه‌های هر کدام از این روش‌ها را به شما خواهیم گفت تا بدانید اقامت المان چقدر هزینه دارد.

مهاجرت به آلمان و بهره‌مندی از مزایای آن

بررسی هزینه مهاجرت کاری به آلمان با دریافت بلو کارت

 باتوجه‌به بالا رفتن سن جمعیت در آلمان، این کشور نیاز مبرمی به نیروی کار ماهر و جوان دارد. به‌همین‌خاطر برنامه اقامت بلوکارت آلمان از طرف این کشور برای جذب نیروی کار بین‌المللی طراحی شده است. در واقع این ویزا که در نهایت به اقامت دائم آلمان ختم می‌شود، برای جذب نیروهای متخصص با تحصیلات دانشگاهی، به‎وجود آمد. در نتیجه بلوکارت ویژه افراد متخصص است.
برای مهاجرت با این روش به یک جاب آفر و پیشنهاد کاری از کارفرمای آلمانی نیاز خواهید داشت. با پرداخت هزینه وکیل مهاجرت به آلمان، موسسات کاریابی می‌توانند موقعیت شغلی مناسب با تخصص شما را برایتان پیدا کنند. در این روش علاوه‌بر هزینه‌‌ پرداختی به موسسات، باید هزینه‌های سفارت، ترجمه مدارک تحصیلی و شغلی، تمکن مالی و هزینه ماه اول زندگی در آلمان را نیز در نظر بگیرید.

اخذ اقامت اروپا با کار در آلمان پس از تحصیل

برای مهاجرت تحصیلی به آلمان چقدر پول لازم است؟

یکی از سوالات و دغدغه‌های اصلی متقاضیان تحصیلات بین‌المللی این است که برای مهاجرت چقدر پول لازمه؟ یکی از روش‌های اخذ اقامت آلمان، دریافت پذیرش از دانشگاه‌های این کشور خواهد بود. هزینه تحصیل در کشورهایی مانند انگلستان، آمریکا و استرالیا به مراتب بالاتر از کشورهایی مانند آلمان است که تحصیلات رایگان را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. البته دانشگاه‌های آلمان به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می‌شوند. دانشگاه‌های دولتی رایگان هستند و دانشگاه‌های خصوصی شهریه‌ای حدود ۱۰ تا ۲۰ هزار یورو از دانشجویان اخذ می‌کنند. در نتیجه یکی از ارزان‌ترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور، آلمان است. البته متقاضی باید ثابت کند که توان پرداخت هزینه‌های زندگی در آلمان را دارید.

بررسی شهریه دانشگاه‌ها در آلمان برای اطلاع از هزینه‌های تحصیل در آلمان

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های آلمان در سال ۲۰۲۲-۲۰۲۳ بسته به رشته و مقطع تحصیلی سالیانه حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ یورو  خواهد بود. در کنار شهریه دانشگاه‌ها دانشجویان باید مبلغی هم برای هزینه‌های زندگی در نظر بگیرند. باید توجه داشته باشید که میزان هزینه‌های زندگی می‌تواند از شهری به شهر دیگر و با‌توجه‌به لایف استایل دانشجویان متفاوت باشد؛ اما به‌طورکلی هزینه زندگی دانشجویی در شهرهای آلمان در سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۳ از ۵۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو متغیر خواهد بود.
همچنین در صورت داشتن رزومه قوی و نمرات عالی بالا، می‌توانید برای دریافت بورسیه تحصیلی آلمان به‌منظور کاهش هزینه‌های تحصیل و زندگی، اقدام کنید. به‌علاوه دانشجویان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می توانند به‌صورت پاره‌وقت و ۲۰ ساعت در هفته کار کنند و تا حدی هزینه های خود را پوشش دهند.

هزینه ویزای جستجوی کار؛ برای مهاجرت کاری به آلمان چقدر پول لازم است

آلمان برای جذب نیروی متخصص خارجی، امکانات مختلفی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. نیروی متخصص بین‌المللی می‌تواند از طریق ویزای جستجوی کار، پیشنهاد شغلی و یا بلوکارت وارد خاک آلمان شوند و در این کشور کار و زندگی کنند. اگر از طریق ویزای جستجوی کار یا همان ویزای کار آلمان به این کشور وارد می‌شوید، باید بتوانید تا پیدا کردن شغل مناسب، هزینه‌های زندگی را پرداخت کنید. برای اثبات این موضوع به سفارت باید یک حساب بانکی با ۹ هزار یور تمکن مالی داشته باشید.
به یاد داشته باشید که ارائه مدارک لازم و درست برای سفارت آلمان اهمیت بسیاری دارد؛ بنابراین در جمع آوری مدارک و اخذ تاییدات لازم دقت کافی داشته باشید. همچنین با رعایت این موارد جلوی هزینه‌های اضافی را مجدد را خواهید گرفت.

ویزای جستجوی کار؛ امکان دریافت اقامت کاری

بررسی هزینه اقامت آلمان از طریق کارآفرینی

یکی دیگر از روش‌هایی که از طریق آن می‌توانید اقامت آلمان را دریافت کنید، اقامت کارآفرینی آلمان است. برای دریافت اقامت از این روش باید یک شرکت مسئولیت محدود در این کشور به ثبت برسانید. برای ثبت شرکت در آلمان به سرمایه اولیه ۲۵ هزار یورو نیاز دارید. علاوه‌بر هزینه ثبت شرکت باید هزینه‌های مربوط به وکلای مهاجرتی را نیز پرداخت کنید. بسته به نوع شرکتی که ثبت می‌کنید، شرایط متفاوتی را برای دریافت تسهیلات و خدمات خواهید داشت. در نهایت برای تمدید اقامت و دریافت اقامت دائم اروپا، باید مالیات فعالیت‌های شرکت را نیز به دولت آلمان پرداخت کنید.

موسسه حقوقی سایرس همراه شما در مسیر دریافت اقامت آلمان

در این مقاله سایرس با بررسی هزینه اقامت آلمان از روش‌های مختلف متوجه شدیم که برای مهاجرت چقدر پول لازمه! همچنین به این سوال جواب دادیم که برای رفتن به آلمان چقدر پول لازم است. اگر  بعد از اطلاع از این موارد تصمیم گرفتید که از طریق بلوکارت یا برنامه کارآفرینی، اقامت آلمان را اخذ کنید با مشاورین سایرس در تماس باشید. با اخذ اقامت موقت می توانید برای اقامت دائم اقدام کنید و از تسهیلات مختلفی استفاده کنید. همچنین برای اطلاع از هزینه مهاجرت به آلمان به تومان باید به نوسانات نرخ ارز توجه داشته باشید.
از یاد نبرید که مهمترین نکته در پروسه مهاجرت آلمان داشتن وکیل مهاجرتی خوب است. اگر به تنهایی و بدون مشاوره و راهنمایی وکلای مهاجرتی اقدام به مهاجرت به این کشور کنید، قطعا با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهید شد. برای اینکه احتمال ریجکت شدن خود را کم کنید علاوه‌بر تکمیل با‌دقت پرونده مهاجرت، باید از آخرین قوانین اقامتی آگاهی داشته باشید. موسسه حقوقی سایرس، معتبرترین موسسه در زمینه اخذ اقامت اروپا، اطلاعت لازم در زمینه اقامت کارآفرینی و بلوکارت آلمان را در اختیار شما قرار خواهد داد.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

11 ژانویه 2020

پرداخت بیمه مالیات در المان برای کسی که اقامت بلوکارت گرفته است، چگونه است؟

    15 فوریه 2020

    برای اطلاعات از هزینه های جدید اقامت بلوکارت آلمان با سایرس در تماس باشید.

11 ژانویه 2020

شرایط تحصیل فرزندان در پروسه اقامت اروپا از طریق کارآفرینی آلمان چگونه است؟ آیا در دانشگاه ها و مدارس دولتی می تونیم رایگان تحصیل کنیم؟

    2 فوریه 2020

    پکیج کارآفرینی آلمان شامل فرزندان زیر ۱۶ سال شما می شود. فرزندان شما می توانند در مدارس آلمان دولتی به تحصیل پرداخته و از سیستم آموزشی کارآمد و به روز استفاده کنند.

22 فوریه 2020

بلوکارت آلمان اجازه کار در کشور های دیگه در حوزه شنگن رو میده؟

    10 مارس 2020

    آلمان از نظر اقتصادی بسیار قوی است و فرصت های متنوعی را برای نیروی متخصص و ماهر فراهم می کند. در هر زمینه ای که تخصص داشته باشید، می توانید در شرایطی مناسب کار و زندگی کنید و خانواده خود را به همراه خود داشته باشید. به علاوه این کشور امکانات بی نظیری را در اختیار دارندگان مجوز اقامت قرار می دهد در نتیجه به عنوان یکی از بهترین مقاصد انتخاب شده است. نکته قابل توجه این پکیج آن است که با اقامت بلوکارت المان می توانید در کشورهای حوزه شنگن کار کنید.

30 جولای 2020

سلام به سایرس. مرسی از مقاله خیلی خوبتون. من دانشجو هستم، می خواستم ببنیم برای اخذ ویزای تحصیلی می تونم از شما کمک بگیرم؟ و اینکه بهترین راه مهاجرت به آلمان چیه؟

    4 آگوست 2020

    سلام دوست عزیز
    از توجه شما به این مقاله بسیار خرسندیم. سایرس در زمینه ارائه ویزای دانشجویی و تحصیلی خدماتی ارائه نمی کند. در خصوص مهاجرت به آلمان نیز باید بگوییم که نمی توان یک نسخه ثابت برای همه افراد صادر کرد. چراکه شرایط هر فرد با دیگری متفاوت است. پیشنهاد می کنیم برای بررسی دقیق تر و مشورت بهتر با شماره های اعلام شده در سایت تماس حاصل کنید.

5 آگوست 2020

سلام
هزینه های آلمان در مقایسه با انگلیس و فرانسه چطوره؟ هزینه وکالت مهاجرت و هزینه زندگی ؟

    6 آگوست 2020

    سلام دوست گرامی
    انگلیس و فرانسه گران ترین کشورهای اروپایی هستند. در حقیقت در مقایسه با این دو کشور، زندگی در آلمان هزینه کمتری دارد. برای اطلاع دقیق از هزینه های مهاجرتی می توانید با شماره های اعلام شده در سایت تماس حاصل کنید تا همکاران ما اطلاعات دقیق تری در اختیار شما قرار دهند.

29 آگوست 2022

مکانیکی بلدم و ۱۶سال سن دارم میخواهم از آذربایجان غربی (شهر خوی)به آلمان مهاجرت کنم چقد هزینه می‌خواد و چطور راهنمایی بگیرم

    29 آگوست 2022

    محمدرضا عزیز سلام
    متاسفانه ما سرویسی رو نداریم که بتونیم به شما به صورت مستقیم خدمات ارائه کنیم. (با توجه به سن و کشور انتخابیتون)
    با وجود این اگر که اعضای خانواده (پدر یا مادر) از طریق اقامت بلوکارت یا کارآفرینی آلمان، اقامتشون رو دریافت کنن، شما هم اقامت می‌گیرید.