راهنمای دریافت اقامت تمکن مالی ایتالیا

روش اخذ اقامت تمکن مالی ایتالیا
دسته بندی : راهنمای مهاجرت
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

اقامت تمکن مالی یکی از روش های اخذ اقامت اروپا است که در سال های اخیر در بین مردم کشور ما رواج بسیاری پیدا کرده است. برخلاف اینکه در گذشته برای دریافت اقامت اروپا باید سختی های بسیاری را متحمل می شدید، امروزه می توانید با اقدام برای ویزای تمکن مالی در کوتاهترین زمان ممکن ویزای دائم خود را به دست بیاورید. در ادامه با بررسی اقامت تمکن مالی یونان با سایرس همراه باشید.

بررسی اقامت تمکن مالی ایتالیا

در بین تمام روش های اخذ اقامت اروپا، اقامت تمکن مالی اروپا از جمله بهترین روش های ممکن برای رسیدن به اثامت دائم اروپا است. در این روش همانطور که از نامش پیداست، فرد باید با ارائه مستندات لازم توانایی مالی خود برای زندگی در کشور ایتالیا را نشان دهد. متقاضیان می توانند با ارائه مدارک مبنی بر داشتن درآمد ثابت ماهیانه در ایران، اقدام به اخذ این اقامت نمایند و این درآمد می تواند از طریق سود سپرده بانکی، اجاره دریافتی از املاک و حقوق بازنشستگی نشان داده شود.

اقامت خودحمایتی ایتالیا

باید در نظر داشت که ارائه یکی از این مدارک در صورتی که درآمد مورد نیاز برای تمکن مالی را اثبات کند کافی است و نیازی به ارائه هر سه مورد نیست. این درآمد با توجه به قوانین کشور ایتالیا، برای سرپرست و فرزندان بالای ۱۸ سال معادل ماهانه ۳۰۰۰ یورو، همسر ۱۵۰۰ یورو و فرزندان زیر ۱۸ سال نیز هرکدام ۷۵۰ یورو میباشد. به طور مثال؛ یک خانواده ۳ نفر با فرزند ۱۴ ساله، باید درآمد ۵۲۵۰ یورو را به صورتی ریالی در ایران از روش های ذکر شده نشان دهد.

شرایط اخذ ویزای تمکن مالی ایتالیا چیست؟

همانطور که اشاره کردیم یکی از سریعترین راه های اخذ اقامت اروپا، اقدام برای دریافت اقامت تمکن مالی است. ویزای خودحمایتی یا تمکن مالی همچنین یکی از ارزانترین راه های ممکن برای دریافت اقامت اروپا نیز هست. در ادامه مهمترین شرایط برای اخذ اقامت خودحمایتی ایتالیا را برای شما آورده ایم.

  • اثبات وجود درآمد ثابت ماهیانه در ایران
  • بدون نیاز به داشتن دانش زبان ایتالیایی از آغاز
  • بدون نیاز به ارائه مدرک تحصیلی
  • بدون نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه
  • نیاز به حضور و زندگی در کشور ایتالیا به جهت تمدید اقامت اروپا
  • نیاز به خرید ملک در ایتالیا از سال دوم اقامت

برای اخذ اقامت اروپا راه های بسیاری وجود دارد و ما در موسسه سایرس به عنوان یکی از فعالان این عرصه خدمات بسیاری را در کوتاهترین زمان ممکن در اختیار شما قرار می دهیم. در موسسه حقوقی سایرس مفتخریم تا تعدادی از بهترین انواع اقامت اروپا را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

اخذ ویزای تمکن مالی ایتالیا

اقامت خودحمایتی ایتالیا چه مزایایی دارد؟

علاوه بر اینکه ارزانترین راه برای اخذ اقامت تمکن مالی ایتالیا ارزان ترین راه برای ویزای اروپا است، ساده ترین نوع اقامت نیز هست. خوشبختانه این نوع اقامت دارای کمترین ریسک ممکن برای سرمایه گذاری و صرف هزینه است. خوشبختانه در صورت تمایل به تمدید اقامت اروپا در کشور ایتالیا می توانید به راحتترین راه ممکن فرایند اداری و تمدید خود را انجام دهید. در ادامه تعدادی از بهترین مزایا اخذ اقامتی خودحمایتی ایتالیا را نیز برای شما آورده ایم:

  • اقامت اروپای شنگن برای سرپرست، همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال
  • استفاده از این اقامت برای فرزندان بالای ۱۸ سال به همراه خانواده
  • بهره‌مندی از خدمات بیمه پزشکی، حساب بانکی و تحصیل رایگان فرزندان
  • صدور اقامت ۱ ساله اروپای شنگن در ابتدای پروسه
  • امکان اخذ پاسپورت ایتالیا دو سال بعد از دریافت اقامت دائم اروپای شنگن
  • تردد به کشورهای حوزه شنگن بدون نیاز به اخذ ویزا
  • امکان استقرار ۹۰ روزه در دیگر کشورهای حوزه اروپای شنگن
  • سهولت در اخذ ویزای کشورهای انگلیس و کانادا

در موسسه حقوقی سایرس علاوه بر اقدام برای دریافت اقامت ایتالیا، می توانید برای اخذ اقامت تمکن مالی یونان نیز اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های اعلام شده در تماس باشید و مشاوره های لازم را دریافت کنید.

ویزای تمکن مالی ایتالیا

مدت زمان تمدید و شرایط اخذ اقامت تمکن مالی ایتالیا

ابتدا نوع اقامت شما موقت خواهد بود. اقامت تمکن مالی ایتالیا برای سرپرست، همسر و فرزندان بالای ۱۸ سال تا ۵ سال به صورت سال به سال تمدید میشود . شرط تمدید اقامت در هر سال وابسته به ۳ فاکتور حفظ درآمد ثابت ماهیانه که در زمان تمدید جمع سالانه آن باید اثبات شود یعنی سرپرست و فرزندان بالای ۱۸ سال سالانه ۳۶ هزار یورو همسر ۱۸ هزار یورو و فرزندان هرکدام ۹ هزار یورو. (به طور واضح تر یک خانواده ۳ نفره با فرزندان زیر ۱۸ سال در زمان تمدید ملزم به نشان دادن درامد سالانه ۶۳ هزار یورو هستند) علاوه بر آن داشتن آدرس معتبر در کشور ایتالیا و داشتن بیمه پزشکی معتبر در آن کشوراز شروط الزامی برای تمدید اقامت میباشد.

مهمترین نکاتی که در اقامت خودحمایتی ایتالیا باید به آن توجه داشته باشید

مسلما مشابه با هر کار اداری و بین المللی دیگری، در حین اقدام به تمدید و اخذ حمایت خودحمایتی ایتالیا باید به نکات خاصی توجه داشته باشید. این نکات عبارتند از:

  • این اقامت به صورت سال به سال تمدید می‌شود.
  • بر اساس اعلام سایت رسمی اتحادیه اروپا آرتیکل ۴، بعد از گذشت ۵ سال از صدور مجوز اقامت اروپای شنگن و در صورت رعایت شرایط لازم، امکان دریافت اقامت دائم مجود دارد.
  • مدت زمان انجام پروسه ۶ ماه کاری می‌باشد

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه های اخذ اقامت اروپا، پیشنهاد می کنیم نگاهی به مراحل اخذ بلوکارت آلمان داشته باشید و اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست بیاورید.

سریعترین راه برای گرفتن ویزای خودحمایتی ایتالیا

مراحل درخواست و دریافت اقامت تمکن مالی ایتالیا

برای اخذ اقامت ایتالیا باید مراحل و مدارکی وجود دارد که باید پیش از اقدام به دریافت و مراجعه به سفارت های مورد نظر حتما به همراه خود داشته باشید. در بحث اقدامات مورد نیاز برای دریافت ویزای خودحمایتی ایتالیا، مهمترین مراحل پیش روی شما عبارتند از:

  1. بررسی مدارک و شرایط خانواده
  2. عقد قرارداد با موسسه حقوقی
  3. تکمیل مدارک
  4. ترجمه و تایید مدارک
  5. تهیه و تنظیم مدارک مورد نیاز از طرف وکیل ایتالیایی
  6. مراجعه به سفارت و ارائه درخواست
  7. صدور و دریافت ویزای تایپ D
  8. سفر به کشور ایتالیا و ثبت درخواست اقامت اروپا برای تمامی اعضای خانواده

در موسسه حقوقی سایرس به عنوان یکی از بهترین موسسات حقوقی فعال در زمینه اخذ اقامت اروپا می توانید برای دریافت ویزای خودحمایتی فرانسه، یونان، موناکو، اسپانیا و اتریش اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های اعلام شده تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان متخصصین ما را دریافت کنید.

سوالات متداول

مزایای اقامت خودحمایتی ایتالیا چیست؟

علاوه بر اینکه ارزانترین راه برای اخذ اقامت تمکن مالی ایتالیا ارزان ترین راه برای ویزای اروپا است، ساده ترین نوع اقامت نیز هست. مهمترین مزایای این نوع اقامت عبارتند از:

  • اقامت اروپای شنگن برای سرپرست، همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال
  • بهره‌مندی از خدمات بیمه پزشکی، حساب بانکی و تحصیل رایگان فرزندان
  • امکان اخذ پاسپورت ایتالیا دو سال بعد از دریافت اقامت دائم اروپای شنگن
  • تردد به کشورهای حوزه شنگن بدون نیاز به اخذ ویزا
فرایند زمانی اخذ اقامت خودحمایتی ایتالیا چگونه است؟

در اقامت تمکن مالی ایتالیا در ابتدا اقامت شما از نوع موقت است. سپس تا ۵ سال به صورت سال به سال تمدید می شود تا زمانی که شرایط لازم برای اقامت دائم را به دست آورده باشید.

دریافت اقامت ایتالیا از طریق تمکن مالی چقدر طول می کشد؟

بر اساس اعلام سایت رسمی اتحادیه اروپا آرتیکل ۴، بعد از گذشت ۵ سال از صدور مجوز اقامت اروپای شنگن و در صورت رعایت شرایط لازم، امکان دریافت اقامت دائم مجود دارد. مدت زمان انجام پروسه ۶ ماه کاری می‌باشد.

آیا اسناد و حساب های ارائه شده برای اخذ اقامت ایتالیا به عنوان وثیقه نزد شرکت یا کشور مقصد می ماند؟

خير، ترجمه هاي تاييد شده اسناد و حساب ها به سفارت ارائه مي شود و اصل آنها نزد متقاضي باقي مي ماند. در پروسه هاي اقامت چون هدف شما زندگي بيش از ٩٠ روز در كشور مقصد است چيزي به اسم ضمانت يا وثيقه وجود ندارد. اما در پروسه هاي ويزاي توريستی چون ویزا حداکثر برای تردد 90 روزه متقاضی صادر می شود، کارگزاران مبلغی به عنوان وثیقه دریافت می کنند که این ضمانت بازگشت متقاضی از سفر توریستی می باشد.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

10 نوامبر 2022

دستمزد شما برای اخذ ویزای خود حمایتی

    13 نوامبر 2022

    لیلای عزیز سلام
    در خصوص دستزمزد، بسته به شرایط خانواده، رقم و جزییات قرارداد تغییر می‌کنه. برای همین این مساله بعد از بررسی شرایط شما توسط کارشناسان اعلام میشه.
    اگر تمایل دارید که افتخار میزبانیتون در یک جلسه حضوری رو به ما بدید، از طریق فرم درخواست مشاوره، اطلاعات تماس خودتون رو برای ما ارسال کنید.