اقامت هنرمندی اتریش، بهترین راه مهاجرت به قلب فرهنگی اروپا

اقامت هنرمندی اتریش
دسته بندی : اقامت اتریش
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

اتریش را باید قلب فرهنگی اروپا دانست. اگرچه همیشه ایتالیا به عنوان یکی از مراکز مهم فرهنگی قاره سبز مطرح بوده، اما اتریش همواره یکی از بهترین کشورها برای زندگی هنرمندان محسوب میشود. اتریش به پشتوانه همین سابقه هنری  و فرهنگی اقدام به اعطای اقامت هنرمندی می کند. در این مقاله سایرس قصد داریم به بررسی جوانب مختلف اقامت هنرمندی اتریش بپردازیم. در ادامه همراه ما باشید.

اتریش، پرواز به قلب اروپا

اتریش در مرکز اروپا واقع است. این کشور همیشه سعی کرده با حفظ شرایط خوب اقتصادی گام های بلندی به سمت توسعه پایدار بردارد. اقتصاد رو به رشد، فرهنگ بالای عمومی و خدمات رفاهی بالا اتریش را به یک گزینه بسیار جذاب برای اقامت اروپا تبدیل کرده است.  این شرایط خصوصا برای هنرمندان بسیار عالی و نوید بخش یک زندگی هنری جذاب در مرکز فرهنگی اروپا است.

چگونه اقامت هنرمندی اتریش را به دست آوریم

نگاهی به شرایط اقامت هنرمندی اتریش

اقامت هنرمندی در اتریش یکی از راه های کسب اقامت اروپا است. در حقیقت در چند سال گذشته بسیاری به فکر استفاده از اقامت هنرمندی افتاده اند. متقاضیان کسب اقامت اتریش از طریق ویزای هنرمندی بایستی شرایط لازم برای دریافت این نوع اقامت را داشته باشند.

۱- اثبات سوابق کاری، من یک هنرمندم

متقاضی ویزای هنری باید با ارائه مدارک و مستندات ثابت کند که در کشور مبدا به عنوان یک هنرمند( آرتیست) شناخته می شود. اگرچه تعریف مشخصی از هنر وجود ندارد. در حقیقت هر رشته هنری ویژگی های خاص خود را دارد. اما آنچه برای دولت اتریش اهمیت دارد، اثبات هنرمند بودن فرد است. برای مثال نقاشان می توانند با ارائه اثر خود یا گالری های برگزار شده، سوابق کاری خود را به دولت اتریش نشان دهند.

۲- کسب درآمد از حرفه هنری، اثبات تمکن مالی

اثبات تمکن مالی را می توان مهم ترین شرط دولت های اروپایی برای اهدا اقامت دانست. به طوری که در سال های اخیر اقامت تمکن مالی فرانسه نیز به برنامه های دولتی این کشور برای اقامت افزوده شده است. دولت اتریش نیز یکی از شروط اصلی برای اقامت هنرمندان را اثبات توانایی برای کسب درآمد از طریق هنر خود اعلام کرده است. به عبارت بهتر هنرمند بایستی بتواند پس از اقامت در اتریش بدون کمک های دولتی و صرفا از طریق فروش آثار هنری خود، هزینه های زندگی را تامین کند.

فرآیند دریافت ویزای هنرمندی اتریش به چه صورت است؟

متقاضیان واجد شرایط بایستی مدارک خود را به سفارت اتریش تحویل دهند. پس از انجام جلسه مصاحبه و بررسی مدارک، ویزای محدود اتریش برای متقاضی صادر می شود. این ویزا موقت بوده و بایستی تمدید شود.

اقامت هنرمندی اتریش

پس از چه مدت امکان دریافت ویزای دائم اتریش وجود دارد؟

با گذشت ۵ سال از اقامت متقاضی در اتریش و پس از بررسی سوابق زندگی امکان دریافت ویزای دائمی وجود دارد. همچنین متقاضی از سال ششم به بعد می تواند پاسپورت دوم خود را از دولت اتریش دریافت کند. به این ترتیب متقاضی اقامت دائم اتریش را به دست آورده است.

آیا می توان خانواده را نیز با ویزای هنرمندی به اتریش منتقل کرد؟

یکی از دغدغه های همیشگی مهاجران و متقضایان سفر به اروپا، دوری از خانواده است. دولت های اروپایی نیز با درک شرایط مهاجران سعی کرده اند با وضع قوانینی شرایط سفر اعضای خانواده متقاضی را نیز فراهم کنند. کسانی که با ویزای هنرمندان به اتریش مهاجرت می کنند، با استفاده از ویزای همراه می توانند خانواده خود را نیز به این کشور منتقل کنند. در اینجا منظور از همراه همسر و فرزند زیر ۱۸ سال متقاضی است.

کسب اقامت اتریش از طریق ویزای هنرمندان چه مزایا و معایبی دارد؟

معمولا کسانی که به اروپا مهاجرت می کنند، در ابتدا با مشکلاتی مواجه می شوند. پیش از این در مقاله مشکلات زندگی در آلمان برخی از این چالش ها را مرور کردیم. اما هنرمندان به دلیل نوع کار و نگاه متفاوتی که دارند ممکن است با چالش های مختلفی مواجه شوند. تطبیق پذیری با فرهنگ اتریش و تلاش برای انجام کار هنری برخی از این چالش ها است. اما قطعا مهاجرت به اتریش مزایای زیادی نیز دارد. هنرمندانی که ویزای اتریش را به دست می آورند، امکان سفر به تمامی نقاط اروپا را دارند. از طرف دیگر آن ها می توانند با فعالیت هنری و حضور در نمایشگاه های مختلف شهرت و موفقیت بیشتری به دست آورند. همچنین در مقایسه با سایر روش ها، بایستی اقامت هنرمندی در اتریش را جز کم هزینه ترین روش های مهاجرت به اروپا به حساب آورد.

مزایای اقامت هنرمندی اتریش

اقامت هنرمندی اتریش، شروع ایده آل زندگی هنری

در این مقاله به بررسی جنبه های مختلف دریافت اقامت هنرمندی اتریش پرداختیم. مسائلی مانند ویزا و همچنین دریافت اقامت دائم اتریش از طریق ویزای هنرمندی را زیر ذره بین بردیم. اقامت هنرمندی در اتریش می تواند برای بسیاری از هنرمندان، پنجره ای به سوی یک زندگی جدید در اروپا باشد. در انتهای مقاله بایستی اعلام کنیم موسسه حقوقی سایرس افتخار دارد امکان دریافت اقامت اروپا را از طریق تمکن مالی اروپا، اقامت سرمایه گذاری اروپا، ویزای کارآفرینی، ثبت شرکت و همچنین اقامت از طریق مجوز کار فراهم کرده است. همکاران ما در تمامی مراحل دریافت اقامت اروپا همراه شما هستند. پیشنهاد می کنیم برای دریافت اطلاعات لازم با شماره های اعلام شده در سایت سایرس تماس حاصل کنید.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

22 ژوئن 2020

شرایط اقامت هنرمندان اتریش چگونه است؟

    22 ژوئن 2020

    اگر آثار هنری شما در سطح ملی و یا بین المللی ارائه شده باشد و از این طریق کسب درآمد می کنید، با توجه به قانون مهاجرت اتریش، هنرمند به حساب می آیید. اگر تمکن مالی خوبی نیز داشته باشید شرایط لازم برای اقامت هنرمندی اتریش را دارید.

22 ژوئن 2020

اقامت هنرمندان شامل خانواده نیز می شود؟

    22 ژوئن 2020

    اقامت هنرمندان اتریش شامل همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال می شود ولی شامل برادر یا خواهر و … نمی شود.

8 سپتامبر 2020

با سلام . تحصیلاتم ارشد مدیریت صنعتی هست و حدودا ۶ سال در زمینه نقاشی فعالیت دارم و درآمدم از طریق سفارشات اینستاگرام هست و سابقه شرکت در دو نمایشگاه نقاشی داخلی رو دارم . آیا میتوانم برای ویزای هنرمندی اقدام کنم؟ و سوال دیگه اینکه با توجه به ارزش پول ایران و همینطور قرار نداشتن ما در دایره مافیای هنر فکر نمیکنم اثبات درامد ماهیانه چند هزار یورویی کار راحتی باشه چون مسلمه ما چنین درامدی در داخل ایران نداریم؟ راهکار چی هست ؟

    21 اکتبر 2020

    سلام

    چنانچه شرایطی لازم که در مقاله به آنها اشاره کردیم را داشته باشید می توانید از طریق اقامت هنرمندی اقدام کنید. مسیرهای دیگری مانند درخواست برای ویزای کاری مانن ویزای پیشنهاد کاری و … نیز برایتان امکانپذیر است.

17 اکتبر 2020

آیا احتیاج به مدرک زبان A1 هست برای این نوع اقامت؟

    18 ژانویه 2021

    بهتر است که دانش زبان در سطحی که بتوانید کار خود را پیش ببرید داشته باشید.

1 نوامبر 2020

با سلام،ببخشید بنده ۱۶ سال دارم و نویسندگی میکنم،آیا با اوردن مقام های بین المللی میتوانم مهاجرت کنم؟

    17 نوامبر 2020

    سلام

    کسب مقام های بین المللی اهمیت دارند به خصوص اگر در مسابقات مهم شرکت کرده باشید ولی علاوه بر آنها، باید شرایط شما بررسی بشه تا ببینیم از چه مسیر و پکیجی می توانید برای دریافت اقامت اروپا اقدام کنید.

25 نوامبر 2020

سلام ودرود .ببخشید برای ویزای هنری در اتریش باید چگونه اقدام کنیم

    18 ژانویه 2021

    برای دریافت ویزای هنری اتریش باید با شرکت هایی که در زمینه ویزای کاری فعالیت می کنند، تماس بگیرید.

2 ژانویه 2021

سلام . بنده نشان ملی صنایع دستی در رشته خراطی چوب دارم . ولی کارمند هستم . راه کار مناسب پذیرش و لطف می کنید؟

    18 ژانویه 2021

    سلام

    یکی از مسیرهایی که پیش رو دارید دریافت ویزای کاری هست که بسته به کشور مورد نظر زیر مجموعه های مختلفی را ارائه می کنند به عنوان مثال می توانید از طریق ویزای پیشنهاد شغلی، جستجوی کار و … اقدام کنید.

    18 ژانویه 2021

    سلام

    یکی از مسیرهایی که می توانید برای اقامت اروپا اقدام کنید، دریافت ویزای کاری اتریش هست که البته پروسه ای پر ریسک تر و طولانی تر در مقایسه با سایر روش های اقامت اروپا مانند سرمایه گذاری، ثبت شرکت و … است.