آشنایی با ۵ کشور مناسب برای زندگی مسلمانان در اروپا

بررسی بهترین کشور‌های اروپایی برای مهاجرت مسلمانان در سایرس
دسته بندی : راهنمای مهاجرت
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

براساس آمار یک سوم از جمعیت مهاجر مسلمان، در کشورهای اروپایی اقامت دارند. برای افراد مذهبی و مقید به دین، ویژگی‌های فرهنگی کشور میزبان و برخورد مردم آن کشور با مهاجران اهمیت بسیاری دارد. معمولا تفاوت‌های دینی و فرهنگی می‌توانید تاثیر مهمی بر جنبه‌های مختلف زندگی افراد داشته باشد. در این مقاله با بررسی ویژگی‌های فرهنگی و مذهبی کشورهای اروپایی مختلف، سعی داریم که بهترین کشور برای مهاجرت مسلمانان را به شما معرفی کنیم. برای آشنایی با بهترین کشور برای شیعیان و نژاد پرست ترین کشور ها، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

فاکتورهایی که باعث می‌شود یک کشور برای اقامت مسلمانان مناسب باشد

توجه به عواملی مانند تنوع فرهنگی، برخورد خوب با مهاجران، کمرنگ بودن نژادپرستی و شرایط اقتصادی مناسب از جمله فاکتورهایی است که می‌تواند به ما در انتخاب کشور مطلوب برای زندگی مسلمانان و اقامت اروپا کمک کند. در این میان البته باید به برنامه‌های مهاجرتی کشورها و سهولت اخذ اقامت نیز توجه داشت. بر‌اساس همین فاکتورها می‌توان از ۵ کشور آلمان، فرانسه، سوئیس، انگلیس و اتریش به‌عنوان بهترین کشورها برای زندگی مسلمانان در اروپا نام برد.

۱٫ آلمان؛ تنوع فرهنگی بالا و زندگی راحت برای مسلمانان

یکی از دلایلی که منجر به تبدیل آلمان به یکی از کشورهای مناسب و محبوب برای مهاجرت مسلمانان شده، تنوع فرهنگی بالای آن است. همچنین این کشور در سال‌های گذشته برنامه‌های اقامتی مختلفی برای ورود مهاجران به این کشور در نظر گرفته است. در کنار این موارد دستمزد بالا و توجه به حقوق کارگران باعث شده که بسیاری از نیروهای متخصص مسلمان، به کار در شرکت‌های بزرگ این کشور علاقه‌مند شوند. همچنین دانشجویان مسلمان می‌توانند در دانشگاه‌های دولتی آلمان به‌صورت رایگان و با حفظ حجاب اسلامی تحصیل کنند.

تنوع فرهنگی آلمان از دلایل مهم مهاجرت مسلمانان به اروپا

۲٫ فرانسه؛ احترام به تفاوت‌های فرهنگی

فرانسه یکی از زیباترین کشورهای اروپایی است. خیلی از افراد فرانسه را در فهرست کشورهای نژاد پرست قرار می‌دهند؛ اما دولت فرانسه برای حقوق مهاجران و به‌ویژه مسلمانان ارزش ویژه‌ای قائل است. در بسیاری از دانشگاه‌های این کشور، دانشجویان مسلمان بدون هیچ‌گونه مشکل و محدودیتی در حال تحصیل هستند.

فرانسه نیز مانند آلمان امکان دریافت اقامت از شیوه‌های مختلفی مانند اقامت تمکن مالی اروپا را فراهم کرده است. مسلمانان از کشورهای مختلف می‌توانند برای دریافت اقامت فرانسه اقدام کنند. این کشور به همه افرادی که کارت اقامت فرانسه را دارند، خدمات متنوعی عرضه می‌کند. از جمله این خدمات می‌توان به تامین‌ هزینه‌های بهداشتی و درمانی اشاره کرد. در کنار این مزایا، می‌توان با پیدا کردن کار مناسب از درآمد بالایی نیز برخوردار شد. فرانسه از جمله کشورهایی است که کمتر می‌توان در آن گروه‌های نژاد پرست پیدا کرد و در حقیقت مردم این کشور به زندگی در کنار فرهنگ‌های مختلف خو گرفته‌اند. همین مساله زندگی در فرانسه را برای مسلمانان راحت‌تر کرده است.

مهاجرت مسلمانان به فرانسه، زندگی در کشوری بدون تعصبات نژادی

۳٫ انگلیس، قدرت اول اقتصاد اروپا

در رده سوم لیست بهترین کشور اروپایی برای مسلمانان، باید به کشور انگلیس اشاره کرد. تجربه زیستی مسلمانان در این کشور نشان می‌دهد که شرایط فرهنگی و سیاسی این کشور برای مسلمانان بسیار مناسب است. در کنار شرایط فرهنگی، انگلستان در کنار آلمان از قدرت‌های بزرگ سیاسی و اقتصادی اروپا به شمار می‌روند. همین مسئله موجب شده است که شرایط کاری و کسب درآمد مناسب در انگلیس بسیار مناسب باشد. از طرف دیگر انگلستان نیز خدمات رفاهی و درمانی مناسبی را به شهروندان عرضه می‌کند.

۴٫ سوئیس؛ کشوری کوهستانی اما مناسب برای مسلمانان

سوئیس به کشور ساعت معروف است. این کشور کوچک اما ثروتمند در قلب اروپا واقع شده است. دولت سوئیس همیشه تلاش می‌کند که با تمرکز بر پیشرفت اقتصادی، خود را از حواشی  سیاسی و درگیری‌های نژادپرستانه دور نگه دارد. به‌همین‌خاطر کشور سوئیس شرایط ایده‌آلی برای ادامه زندگی مسلمانان و مهاجران از کشورهای مختلف دارد. از طرف دیگر رشد اقتصادی این کشور همیشه فرصت‌های شغلی زیادی را در اختیار مهاجران قرار داده است. باتوجه‌به همه این ویژگی‌های مثبت، سوئیس می‌تواند یک مقصد مطمئن برای ادامه زندگی مسلمانان در اروپا باشد.

دور بودن از حواشی سیاسی، دلیل انتخاب سوئیس برای مهاجرت مسلمانان

۵٫ اتریش، ثروتمندترین کشور اروپا برای زندگی مسلمانان

اتریش به‌عنوان ثروتمندترین کشور اروپایی شناخته می‌شود. جمعیت کم، اقتصاد توسعه‌یافته و دسترسی به منابع ارزشمند باعث شده که درآمد سرانه این کشور بسیار بالا باشد. از طرف دیگر این کشور چندان خود را درگیر مسائل نژاد پرستی یا سیاسی نمی‌کند. به همین دلیل این کشور آرام و کم حاشیه نیز می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ادامه زندگی مسلمانان باشد. مسلمانان کشورهای مختلف برای اخذ اقامت اتریش می‌توانند از روش‌های مختلفی همچون ویزای کار، ویزای تحصیلی و اقامت تمکن مالی اتریش اقدام کنند.

بهترین روش مهاجرت به اروپا برای مسلمانان کدام است؟

تا اینجا کشورهای مختلف برای ادامه زندگی مسلمانان در اروپا را بررسی کردیم. البته در کنار کشورهای بالا می‌توانیم به کشورهایی مثل یونان و اسپانیا نیز اشاره کنیم. این کشورها از نظر آب‌وهوایی و جغرافیایی شباهت بسیاری به کشورهای مسلمان آسیایی و آفریقایی دارند. اگر قصد زندگی در یونان را دارید، از روش‌های مختلفی همچون تمکن مالی، ثبت شرکت و خرید ملک می‌توانید اقامت این کشور را دریافت کنید. همچنین مسلمانان می‌توانند برای مهاجرت به کشورهایی همچون، آلمان، فرانسه و اسپانیا از روش‌های اقامت کارآفرینی، ثبت شرکت و ویزای کاری اقدام کنند. در هر کدام از این روش‌ها متقاضی باید بر‌اساس شرایط خود، شیوه مناسب مهاجرت را انتخاب کند.

چرا مسلمانان به اروپا مهاجرت می‌کنند؟

در سال‌های اخیر و به‌دنبال شکل‌گیری جنگ‌های مذهبی و قومی در کشورهای مسلمان و به‌خصوص خاورمیانه، زندگی مسلمانان در کشور خودشان با مشکلاتی روبه‌رو شده است. به‌همین‌خاطر و باتوجه‌به ارزشی که کشورهای اروپایی برای عقاید مختلف قائل هستند، بسیاری از مسلمانان به اخذ اقامت از کشورهای اروپایی علاقه‌مند شده‌اند. این کشورها مشکلات فرهنگی و قومیتی کمتری دارند. در واقع می‌توان گفت که متقاضیان به‌دنبال کشوری هستند که دید منفی نسبت به مسلمانان نداشته باشد.

احترام به عقاید مختلف، دلیلی مهم برای مهاجرت مسلمانان به اروپا

موسسه حقوقی سایرس؛ راهنمای شما برای دریافت اقامت اروپا

در این مقاله با بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت مسلمانان آشنا شدیم. ویژگی‌هایی همچون تنوع فرهنگی بالا، ارزش به حقوق اقلیت‌های مذهبی و مهاجرپذیر بودن کشورهای اروپایی باعث شده است که مسلمانان به اخذ اقامت از کشورهای اروپایی علاقه‌مند شوند. در صورتی که تمایل به اخذ اقامت اروپا از روش‌های سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، تمکن مالی، بلوکارت و مهاجرت تحصیلی دارید، کارشناسان موسسه حقوقی سایرس به‌صورت تخصصی و با ارائه مشاوره رایگان در کنار شما خواهند بود. شما می‌توانید سوالات خود را در بخش نظرات درج کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخ دهند. همچنین از طریق تماس با شماره ۰۲۱۲۵۷۴۱ مشاوره رایگان دریافت کنید.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

26 مارس 2023

سلام نیاز به مشاوره تخصصی برای مهاجرت ۱۰۰ درصد

    3 آوریل 2023

    جناب پورفاضلی عزیز سلام
    سال نو مبارک
    برای دریافت مشاوره می‌تونید در ساعات اداری، با شماره ۰۲۱۲۵۷۴۱ تماس بگیرید.