کدام کشور اروپایی کمترین هزینه تحصیل را دارد؟

تحصیل در اروپا با کمترین هزینه
دسته بندی : راهنمای مهاجرت
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

ادامه تحصیل در اروپا یکی از رایج‌ترین شیوه‌های مهاجرت به قاره سبز است. جدای از کیفیت دانشگاه‌ها، هزینه تحصیل نیز یکی از مسائل مهم در انتخاب کشور مقصد است. در این مقاله قصد داریم با معرفی کشورهای مناسب تحصیلی، به بررسی تحصیل در اروپا با کم‌ترین هزینه بپردازیم. در ادامه همراه موسسه حقوقی سایرس باشید.

تحصیل در اروپا، آینده روشن کار و زندگی

وقتی به شیوه‌های مختلف اخذ اقامت اروپا نگاه می‌کنیم، ادامه تحصیل یکی از بهترین راه‌ها است. در این شیوه می‌توان به سهولت اقامت موقت یک کشور اروپایی را به دست آورد. همچنین امکان ادامه زندگی پس از فارغ التحصیلی و دریافت اقامت دائم نیز وجود دارد. اما در این میان هزینه تحصیل در اروپا نیز بسیار مهم است. در میان کشورهای اروپایی آلمان، اتریش، فرانسه و ایتالیا از ارزان ترین کشورها برای ادامه تحصیل محسوب می‌شوند.

بهترین رشته های تحصیلی در اروپا با کمترین هزینه

آلمان، تحصیل در توسعه یافته‌ترین کشور اروپا

آلمان یکی از بهترین کشورها برای اخذ اقامت از طریق ادامه تحصیل است. این کشور توسعه یافته در بسیاری از رشته‌ها امکان تحصیل رایگان را فراهم کرده است. از طرف دیگر متقاضی می‌تواند از بورسیه‌های دولتی و خصوصی نیز برای تحصیل در آلمان استفاده کند. هزینه سالانه تحصیل در آلمان نزدیک به ۸۷۰۰ یورو است. این هزینه به نسبت سطح زندگی در آلمان کاملا قابل قبول و اقتصادی محسوب می‌شود.

اتریش، گزینه ارزان و در دسترس

اتریش با اینکه یکی از ثروتمندترین و گران‌ترین کشورهای اروپایی است. اما توانسته به لطف سیستم آموزشی مدرن، امکان تحصیل رایگان را در بسیاری از دانشگاه‌های دولتی فراهم کند. اتریش با برخورداری از دانشگاه‌های قدرتمند، پا به پای دانشگاه‌های مدرن آلمان و فرانسه پیش رفته و در سال‌های اخیر توانسته نیروهای متخصص زیادی را جذب کند. در حقیقت ویزای تحصیلی اتریش در کنار اقامت اروپا از طریق کار یکی از محبوب‌ترین راه‌های مهاجرت به قاره سبز است. بر اساس آمار و برآوردها هزینه متوسط تحصیل در اتریش سالیانه نزدیک به ۱۰۰۰ دلار است. رقمی که با توجه به خدمات و شرایط مطلوب زندگی در این کشور بسیار مقرون به صرفه است.

فرانسه، تحصیل در زیباترین کشور اروپا

فرانسه همواره یکی از مقاصد جذاب ادامه تحصیل در اروپا بوده است. این کشور با برخورداری از دانشگاه معتبری مانند سوربون یکی از قطب‌های علمی دنیا به شمار می‌رود. جالب است علی رغم هزینه زندگی بالا در کشور فرانسه، این کشور تسهیلات ویژه‌ای را برای دانشجویان در نظر گرفته است. هزینه تحصیل در کشور فرانسه به ازای هر سال تحصیلی نزدیک به ۱۰۰۰ دلار است. این کشور با برخورداری از یک اقتصاد رو به رشد و فرصت‌های بی‌نظیر کاری، یک مقصد جذاب برای گردشگران به شمار می‌رود.

(پیشنهاد می‌کنیم پیش از ادامه این مقاله نگاهی هم به صفحه بهترین رشته های تحصیلی در اروپا داشته باشید. مطالعه این دو مقاله در کنار یکدگیر منجر به کسب اطلاعات بیشتری در خصوص ادامه تحصیل در اروپا می‌شود.)

ارزان ترین دانشگاه های اروپا

ایتالیا، سرزمین دانشجویان هنر و علوم انسانی

ایتالیا، اسپانیا و یونان را می‌توان راحت ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان دانست. در این میان ایتالیا امکان دریافت ویزای تحصیلی را فراهم کرده است. به طور کلی هزینه زندگی در ایتالیا کمتر از سایر کشورهای اروپایی است. به طور میانگین هزینه زندگی دانشجویی در ایتالیا برابر با ۱۰۰۰ دلار به صورت سالانه است.

آیا پس از فارغ‌التحصلی امکان دریافت اقامت وجود دارد؟

جدای از هزینه‌های زندگی و انتخاب کشور مناسب، معمولا فارغ التحصیلان با این پرسش رو به رو هستند که آیا می‌توان پس از اتمام تحصیلات در کشور مقصد زندگی کرد. پاسخ این پرسش مثبت است. اکثر کشورها امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری را فراهم کرده‌اند. به این ترتیب دانشجویان می‌توانند پس از اتمام تحصیل در اروپا زندگی خود را ادامه دهند.

آیا رشته تحصیلی نیز بر هزینه‌های زندگی تاثیر می‌گذارد؟

به طور کلی برخی رشته‌های تحصیلی مانند پزشکی گران‌تر هستند. بنابراین بله انتخاب رشته تحصیلی نیز بر روی هزینه‌های زندگی تاثیر می‌گذارد. معمولا رشته‌های زیرمجموعه پزشکی و برخی رشته‌های مهندسی هزینه بالاتری نسبت به سایر رشته‌ها دارند. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با سایر روش‌های اخذ اقامت اروپا و بررسی سایر کشورها به صفحه زندگی در یونان مراجعه بفرمایید.

انتخاب رشته و دانشگاه مناسب برای ادامه تحصیل در اروپا

در نظر داشته باشید که محتوای ارائه شده به جهت افزایش آگاهی شما عزیزان تهیه و تولید شده و اقامت تحصیلی جزء خدمات ارائه شده توسط موسسه حقوقی سایرس نیست.

در صورتی که تمایل به اخذ اقامت اروپا، از روش‌های سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، تمکن مالی و بلوکارت دارید، کارشناسان ما به صورت تخصصی و با ارائه مشاوره رایگان در کنار شما خواهند بود.

شماره تماس برای دریافت مشاوره رایگان ۰۲۱۲۵۷۴۱

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید