شرایط اقامت در اتریش برای ایرانیان، زندگی در ثروت‌مندترین کشور اروپا

شرایط اقامت در اتریش برای ایرانیان
دسته بندی : اقامت اتریش
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

زندگی در اروپا در سال های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است. همه افراد نیز به دنبال بهترین کشورها برای مهاجرت هستند. در این مقاله می خواهیم به بررسی شرایط اقامت در اتریش برای ایرانیان بپردازیم. اتریش با ثروت و خدمات اجتماعی فراوان یکی از بهترین مقاصد اروپا است. اگر شما نیز قصد مهاجرت به این کشور جذاب را دارید، در ادامه همراه موسسه حقوقی سایرس باشید.

مهاجرت به اتریش، قلب تپنده اروپا در انتظار شما

اتریش یکی از جذاب ترین کشورها برای دریافت اقامت اروپا به شمار می رود. درآمد بالای این کشور در کنار سطح خدمات رفاه اجتماعی باعث شده که اتریش یک بهشت کوچک در قلب اروپا باشد.

شرایط اقامت در اتریش

اتریش چگونه کشوری است؟ نگاهی به اقتصاد پرشتاب اتریش

اتریش به عنوان یکی از کشورهای اروپای مرکزی، صنایع زیادی را در خود جای داده است. این کشور توسعه یافته اما کوچک نظام بانکی بسیار مدرنی را در اختیار دارد. از طرف دیگر سیستم حمل و نقل توسعه یافته در کنار خدمات رفاه اجتماعی باعث شده اتریش به یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای اقامت تبدیل شود. از صنایع مطرح اتریش می توان به بانکداری و گردشگری اشاره کرد. به طوری که صنعت گردشگری ۱۰ درصد از کل تولید ناخالص اتریش را تشکیل می دهد. از طرف دیگر وجود راه های متعدد دریافت اقامت، اتریش را به یکی از راحتترین کشورهای اروپایی برای گرفتن اقامت تبدیل کرده است.

از چه راه هایی می توان به اتریش مهاجرت کرد؟

شرایط اقامت در اتریش برای ایرانیان مانند دیگر کشورهای اروپایی است. اتریش با تابعیت از قوانین اتحادیه اروپا امکان اقامت از طریق تحصیل، ازدواج، سرمایه گذاری و ویزای کاری را فراهم کرده است. در ادامه هر کدام از این شیوه های مهاجرتی را بررسی می کنیم.

۱٫ اقامت از طریق تحصیل در اتریش، ارزان ترین گزینه موجود

یکی از اولین راه های اخذ اقامت اتریش، ادامه تحصیل در این کشور جذاب است. هزینه تحصیل در اتریش به واسطه حمایت های دولتی با شهریه ای در حدود ۳۵۰ تا ۷۵۰ یورو امکان پذیر است. به همین دلیل می توان اقامت از طریق تحصیل در اتریش را یکی از کم هزینه ترین روش ها دانست. پس از اتمام تحصیل نیز می توان ویزای موقت تحصیلی را به ویزای کاری تبدیل کرد. کسانی که در اتریش درس می خوانند، شانس بیشتری برای دریافت پیشنهاد های شغلی این کشور دارند.

۲٫ اقامت اتریش از طریق کار، راهی دشوار اما به صرفه

یکی دیگر از انواع ویزاهای اتریش، ویزای کاری است. در این روش متقاضی ابتدا از یک شرکت اتریشی پیشنهاد کاری دریافت می کند. سپس می تواند به واسطه این دعوت نامه رسمی و شرکتی به اتریش مهاجرت کند. این روش مزایای زیادی دارد. برای مثال متقاضی از همان ابتدای ورود به اتریش، می تواند درآمد مناسبی به دست آورد. همچنین این روش امکان مهاجرت به کل اتحادیه اروپا را فراهم می کند. همچنین متقاضی به محض ورود از حقوق برابر با سایر اتباع اتریش برخوردار می شود.

 اقامت در اتریش برای ایرانیان

۳٫ اقامت اتریش از طریق سرمایه گذاری، امنیت و سوددهی مناسب

در سال های اخیر کشورهای مختلفی امکان اقامت از طریق برنامه های سرمایه گذاری و تمکن مالی را فراهم کرده اند. از جمله این کشورها می توان به برنامه تمکن مالی یونان اشاره کرد. اتریش نیز با درک این فرصت مناسب، اقدام به اعطای ویزای سرمایه گذاری می کند. ثبت شرکت یا سرمایه گذاری در شرکت های اتریشی در این دسته بندی قرار می گیرد. با سرمایه گذاری در اتریش علاوه بر اینکه از  می توان از فرصت های جذاب بازار اروپایی بهره برد، امکان دریافت اقامت نیز وجود دارد.

۴٫ کسب اقامت اتریش از طریق ازدواج، زندگی مشترک در اروپا

یکی دیگر از راه های جذاب اخذ اقامت اتریش، ویزای ازدواج است. متقاضی این ویزا می تواند با ارائه مدارک ازدواج با یک تبعه اتریش، اقامت این کشور را به دست آورد. البته لازم به ذکر است که دولت اتریش این مساله را بسیار دقیق بررسی می کند. همچنین زوج بایستی تا ۳ سال در خاک اتریش زندگی کنند.

همه چیز درباره شرایط اقامت در اتریش

دریافت دائم اقامت اتریش چقدر طول می کشد؟

به طور معمول و در اکثر روش ها، حداقل بایستی ۵ سال از اقامت فرد در اتریش بگذرد. با گذشت این مدت زمان امکان دریافت اقامت دائم وجود دارد. در طول این ۵ سال، ویزا به طور موقت و سالانه تمدید می شود. همچنین در تمامی این مدت، قوانین و مقررات اتریش بایستی به طور کامل رعایت شود. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با سایر روش های مهاجرت به دیگر نقاط اروپا به مقاله اقامت تمکن مالی ایتالیا مراجعه بفرمایید.

هزینه زندگی در اتریش چقدر است؟

معمولا یکی از سوالات رایج متقاضیان مهاجرت، هزینه های رایج زندگی است. اتریش به نسبت کشور گران قیمتی محسوب می شود. بسته به شهر هزینه زندگی می تواند از ۳۰۰۰ یورو به بالاتر برآورد شود. در برخی ویزاها می توان از کمک های دولت اتریش نیز استفاده کرد.

زندگی و اقامت در اتریش

شرایط اقامت اتریش، زندگی راحت در زیباترین کشور اروپایی

در این مقاله به بررسی شرایط اقامت در اتریش برای ایرانیان پرداختیم. همچنین روش های رایج دریافت اقامت اتریش را بررسی کردیم. برای ساده تر شدن مسیر مهاجرت و دریافت ویزا پیشنهاد می کنیم با موسسه حقوقی سایرس تماس حاصل کنید. همکاران ما در سایرس به پشتوانه تجربه و تخصص چندین ساله تمامی اطلاعات را برای دریافت اقامت اروپا در اختیار شما قرار می دهند. موسسه حقوقی سایرس افتخار دارد امکان دریافت اقامت اروپا را از طریق تمکن مالی اروپا، اقامت سرمایه گذاری اروپا، ویزای کارآفرینی، ثبت شرکت و همچنین اقامت از طریق مجوز کار فراهم کرده است. همکاران ما در تمامی مراحل دریافت اقامت اروپا همراه شما هستند.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

21 ژوئن 2020

برای مهاجرت تحصیلی اتریش به مدرک زبان نیاز هست؟

    21 ژوئن 2020

    بله. برای اخذ پذیرش از دانشگاه باید مدرک زبان را به دانشگاه ارائه دهید.

21 ژوئن 2020

خرید ملک در اتریش به اقامت ختم میشه؟

    21 ژوئن 2020

    خرید ملک در اتریش به اقامت این کشور منجر نمی شود.

21 ژوئن 2020

اقامت خودحمایتی اتریش به چه صورت هست؟

    21 ژوئن 2020

    یکی از روش های اخذ اقامت اتریش اقامت خودحمایتی یا تمکن مالی است ولی برای این کار سهمیه ای را به صورت سالیانه در نظر گرفته است یعنی تنها به تعداد محدودی از این روش اقامت می دهد.

6 می 2023

با درود

سرمایه گذاری یا فعالیت در بخش توریست کشور اتریش را برای ایرانیهاتوصیه میکنید؟

    8 می 2023

    جناب حسینی عزیز سلام
    برای سرمایه‌گذاری و فعالیت در بخش توریستی داخل اروپا؛ پیشنهاد اول ما کشور یونان و بعد از اون فرانسه هست.
    یونان علاوه بر تقاضای بسیار بالا، بسترهای راحت‌تری رو هم برای سرمایه‌گذاری‌ها فراهم کرده.
    فرانسه هم تقاضای بسیار بالایی برای گردشگری داره.