مهاجرت پزشک عمومی؛ اروپا گزینه در دسترس و جذاب

مهاجرت پزشک عمومی
دسته بندی : راهنمای مهاجرت
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

در سال‌های اخیر سیل مهاجرت پزشکان عمومی به دیگر کشورها افزایش یافته است. در میان تمامی کشورها و قاره‌های دنیا، اروپا یکی از بهترین و جذاب‌ترین مقاصد مهاجرت پزشکان است. در این مقاله از وبلاگ سایرس به بررسی شرایط مهاجرت پزشکی عمومی می‌پردازیم. تا انتها همراه سایرس باشید.

چرا پزشکان عمومی اروپا را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند؟

پزشکان عمومی معمولا نسبت به پزشکان تخصصی درآمد کمتری دارند. البته این موضوع با اخذ مدرک بالاتر و حضور در قاره‌ای با درآمدی جذاب‌تر، کاملا دستخوش تغییر می‌شود. مهاجرت و دریافت اقامت اروپا در حقیقت به دلیل درآمد بالا و فرصت‌های شغلی جذاب‌تر بین پزشکان رایج شده است.

پزشکان عمومی از چه راه‌هایی می‌توانند اقامت اروپا را دریافت کنند؟

عموما برای مشاغل تخصصی مثل پزشکی راه‌های زیادی برای کسب اقامت نیست. ویزای کاری و ویزای تحصیلی رایج‌ترین راه مهاجرت به اروپا و اخذ اقامت است. در ادامه به بررسی این راه‌ها و انواع اقامت اروپا می‌پردازیم.

مهاجرت پزشک عمومی به اروپا

ویزای کاری؛ عبور از هفت خوان اروپایی برای دریافت اقامت

رایج‌ترین راه پذیرش و اخذ اقامت برای پزشکان عمومی، ویزای کاری است. در این نوع اقامت پزشک عمومی درخواست اولیه به همراه مدارک خود را به سفارت کشور مقصد ارائه می‌کند.

در صورت تایید و اخذ پذیرش، پس از ورود به کشور مقصد بایستی در دوره‌های معادل‌سازی مدرک شرکت کند. از طرف دیگر گاهی اوقات بایستی دوره‌های ویژه‌ای را هم در کشور مقصد آموزش ببینید. باید در نظر داشت که کشورهای اروپایی سختگیری زیادی بر حرفه پزشکی دارند و همین مساله موجب شده که اجازه کار برای مشاغل پزشکی دشوارتر از سایر مشاغل باشد.

ویزای تحصیلی؛ ادامه تحصیل در مقاطع تخصصی پزشکی

دومین راه و راحت‌ترین راه مهاجرت به اروپا برای پزشکان عمومی، ویزای تحصیلی است. پزشکان عمومی می‌توانند برای شرکت در دوره‌های تخصصی به اروپا مهاجرت کنند. دقت داشته باشیم که این ویزا یک ویزای کاملا تحصیلی است. پس از اتمام مدت تحصیل فرد می‌تواند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کند.

پزشکان عمومی چطور به اروپا مهاجرت کنند؟

کدام راه برای مهاجرت پزشکان عمومی بهتر است؟

برای دریافت اقامت اروپا بایستی طبق شرایط شخص تصمیم‌گیری انجام شود. برای مثال فردی که مدرک پزشکی خود را از دانشگاهی معتبر گرفته و به فکر ادامه تحصیل است، بهتر است از ویزای تحصیلی استفاده کند.

اگر هم آماده حضور در یک دوره پزشکی عمومی مجدد در کشور اروپایی هستید، بهتر است از طریق مجوز کار درخواست ویزای خود را به کشور مقصد ارسال کنید. پیش از ادامه مقاله پیشنهاد می‌کنیم با کلیک بر روی راحت ترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان، با بهترین کشور برای دندانپزشکان ایرانی آشنا شوید.

چه کشورهایی برای مهاجرت پزشک عمومی بهتر است؟

در انتخاب کشور مقصد برای پزشکان عمومی باید به ویژگی‌های مختلفی توجه کنیم. میزان درآمد، سختگیری کشور مقصد نسبت به پزشکان و مسائلی مثل بیمه، سطح رفاه و فرهنگ عمومی مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب کشور مقصد است. در ادامه ۴ تا از بهترین کشورها برای مهاجرت پزشکان عمومی را به شما معرفی می‌کنیم.

۱- آلمان، کشور مورد علاقه ایرانیان

آلمان یکی از بهترین کشورهای اروپایی از منظر سطح رفاه و درآمد است. ایرانیان نیز از دیرباز میهمان همیشگی آلمان بوده‌اند. پزشکان عمومی که قصد مهاجرت به اروپا را دارند، می‌توانند آلمان را در بین گزینه‌های اصلی خود برای مهاجرت بررسی کنند.

۲- اتریش، درآمد بالا و فرهنگ عالی

اگر از ما بپرسید که کدام کشورها مدرک پزشکی ایران را قبول دارند؟ یکی از این کشورها اتریش است. همین مساله باعث می‌شود که افراد در فرآیند انتخاب کشور، اتریش را به عنوان یکی از جذاب‌ترین مقاصد خود انتخاب کنند. پزشکان تخصصی در اتریش سالانه حداقل ۱۵ هزار یورو درآمد کسب می‌کنند و درآمد پزشکان عمومی نیز نسبتا بالا است.

۳- بلژیک، کشوری با کمبود نیروی کار

یکی دیگر از جذاب‌ترین مقاصد اروپا برای پزشکان عمومی، بلژیک است. درآمد ۴ تا ۱۴ هزار یورویی پزشکان بلژیکی بسته به تخصص، سطح مهارت و سابقه کاری باعث شده که بسیاری به این کشور کوچک اروپایی مهاجرت کنند. البته باید این نکته را هم در نظر داشت که بلژیک، در سال‌های اخیر در زمینه‌های مختلف با کمبود نیروی کار مواجه شده و همین مساله بر روی افزایش مهاجرت به بلژیک تاثیرگذار بوده است.

بهترین کشورها برای مهاجرت پزشک عومی

۴- سوئیس، ثروتمندترین کشور اروپایی برای مهاجران

سوئیس یکی از بالاترین درآمدها در دنیا را به خود اختصاص داده است. درآمد پزشکان در سوئیس بین ۱۳ تا ۱۵ هزار یورو است. از طرف دیگر سطح بالای رفاه عمومی در سوئیس باعث شده که بسیاری از مشاغل و افراد رضایت بالایی را از زندگی در سوئیس تجربه کنند.

در نظر داشته باشید که محتوای ارائه شده به جهت افزایش آگاهی شما عزیزان تهیه و تولید شده و اقامت تحصیلی و ویزای کار جزء خدمات ارائه شده توسط موسسه حقوقی سایرس نیست.

در صورتی که تمایل به اخذ اقامت اروپا، از روش‌های سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، تمکن مالی و بلوکارت دارید، کارشناسان ما به صورت تخصصی و با ارائه مشاوره رایگان در کنار شما خواهند بود.

شماره تماس برای دریافت مشاوره رایگان ۰۲۱۲۵۷۴۱

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

7 ژوئن 2022

با سلام. من. پزشک عمومی هستم. سوال من این هست که تا چه سنی امکان مهاجرت وجود دارد؟. اگر قصد داشته باشم به چه صورت عمل کنم؟

    31 جولای 2022

    جناب دکتر شنایی عزیز
    اخذ اقامت اروپا از طریق روش‌هایی مثل تمکن مالی یا سرمایه‌گذاری، بدون محدودیت سنی هستند و شما هر زمانی که تمایل داشته باشید، می‌تونید از این روش‌ها برای دریافت اقامت اروپا اقدام کنید.
    اگر تمایل داشته باشید که در خصوص جزئیات راهنماییتون کنیم، می‌تونید در ساعات کاری با شماره ۰۲۱۲۵۷۴۱ تماس بگیرید یا شماره تماس خودتون رو از طریق اینستاگرام موسسه برای ما ارسال کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرن.