اعتبار مدرک دندانپزشکی ایران در جهان چقدر است؟

اعتبار مدرک دندانپزشکی ایران در جهان
دسته بندی : راهنمای مهاجرت
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

پزشکی و دندان‌پزشکی از پول‌سازترین رشته‌های دنیا است. طبیعتاً در کشورهای توسعه‌یافته متخصصان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های پزشکی می‌توانند درآمد بسیار بالاتری را به دست آورند. اما مسئله اینجاست که آیا مدرک دندان‌پزشکی ایران در سایر کشورهای قابل‌اعتنا است. به عبارت بهتر اعتبار مدرک دندانپزشکی ایران در جهان چقدر است؟ در این مقاله می‌خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم. در ادامه مقاله همراه ما باشید.

اروپا رایج‌ترین مقصد برای دندان‌پزشکان و پزشکان

احتمالاً شما هم افرادی زیادی را دیده‌اید که به دنبال دریافت اقامت اروپا هستند. طبیعتاً افراد متخصص و متبحر می‌توانند فرصت‌های کاری جذاب و درآمد بالاتری را در اروپا تجربه کنند. در این میان دندان‌پزشکان هم در این دسته قرار می‌گیرند. اما واقعاً کشورهای اروپایی به مدرک دندان‌پزشکی ایران اعتماد دارند؟

این مسئله را می‌توان به چند صورت بررسی کرد.

اعتبار مدرک دندان پزشکی ایران در دنیا چقدر است

مدرک دندان‌پزشکی شما مهم نیست، باید از اول شروع کنید

شاید تیتر بالا کمی عجیب به نظر بیاید. اما باید بدانیم که کشورهای اروپایی سخت‌گیری نسبتاً زیادی درباره سیستم درمان و بهداشت خود دارند. به همین دلیل در شغل‌های حساسی مثل پزشکی و دندان‌پزشکی پروتکل‌های ویژه‌ای را تدوین و رعایت می‌کنند.

در همه کشورها حتی اگر مدرک دندان‌پزشکی شما از بهترین دانشگاه کشورتان هم باشد، باید در آزمون مهارت سنجی و علمی مورد اعتبار کشور مقصد شرکت کنید. در این آزمون توانایی علمی شما موردبررسی قرار می‌گیرد.

آیا همه کشورها آزمون اختصاصی خود را برای صحت اعتبار مدرک دارند؟

با درصد بسیار بالایی از اطمینان باید بگوییم، بله. اکثر کشورهای توسعه‌یافته در اروپا، آمریکا و استرالیا آزمون‌های اختصاصی خود را دارند. در این آزمون‌ها ابتدا مدرک شما بررسی می‌شود. در صورت تائید مدرک در آزمون شرکت می‌کنید. در برخی کشورها علاوه بر شرکت در آزمون تخصصی دوره‌های کارورزی شش‌ماهه تا ۲ ساله هم تعیین‌شده است. در این دوره‌ها شما در یک بیمارستان یا کلینیک آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنید. پس از گذشتن از این مسیر می‌توانید فعالیت خود را به‌عنوان یک دندان‌پزشک در کشور مقصد شروع کنید.

آیا صرفاً با گذراندن دوره‌های تخصصی امکان فعالیت به‌عنوان دندان‌پزشک وجود دارد؟

مهاجرت به‌عنوان دندان‌پزشک در بین انواع اقامت اروپا در دسته‌بندی اقامت کاری قرار می‌گیرد. از طرف دیگر با توجه به حساسیت این شغل طبیعتاً سخت‌گیری‌های بیشتری نسبت به بقیه مشاغل درباره آن وجود دارد. به همین دلیل باید بگوییم که بله در اکثر کشورها باید در آزمون تخصصی شرکت کنیم.

مهاجرت دندان پزشکان به اروپا

تأثیر رتبه و دانشگاه بر اعتبار مدرک دندان‌پزشکی

برخی از دانشگاه‌های داخل کشور مثل دانشگاه تهران یا شهید بهشتی و دیگر دانشگاه‌های معتبر کشور، در مجامع علمی دنیا هم اعتبار مناسبی دارند. طبیعتاً این مسئله می‌تواند بر روی اعتبار مدرک تحصیلی شما تأثیرگذار باشد. البته به‌طورکلی مدارک دانشگاه‌های مورد تائید وزارت علوم و وزارت بهداشت قابلیت ترجمه و معادل‌سازی را دارند. در یک‌کلام با هر مدرکی باید در کشور مقصد هم شایستگی‌های خودمان را نشان دهیم.

چه کشورهای اروپایی برای مهاجرت دندان‌پزشکان مناسب هستند؟

چند ماه قبل در وبلاگ سایرس مقاله‌ای به نام راحت ترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان منتشر کردیم که درباره همین موضوع بود و اطلاعات تخصصی زیادی را برای شما آماده کردیم. اما بد نیست در این مقاله هم خلاصه وارد برخی از کشورهای مهم و مناسب مهاجرت دندان‌پزشکان را بررسی کنیم.

آلمان، انتخاب اول در لیست ما

آلمان یکی از جذاب‌ترین کشورها برای مهاجرت دندان‌پزشکان به شمار می‌آید. در این کشور پس از گذراندن دوره تخصصی و تسلط کامل بر زبان آلمانی می‌توانید فعالیت خود را به‌عنوان یک دندان‌پزشک شروع کنید. ازنظر درآمد و جایگاه اجتماعی نیز فعالیت به‌عنوان یک پزشک در آلمان انتخابی ایده آل به شمار می‌رود. پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید با ساده‌ترین کشورها برای مهاجرت پزشکان آشنا شوید مقاله کدام کشورها مدرک پزشکی ایران را قبول دارند ما را در وبلاگ سایرس از دست ندهید.

اتریش، کشوری برای کسب درآمد بالاتر و زندگی مرفه‌تر

اتریش یکی دیگر از کشورهای جذاب اروپایی برای ادامه تحصیل و کار در رشته پزشکی است. در این کشور نیز علاوه بر کسب درآمد مناسب می‌توان از مزایای سیستم‌های رفاهی و دولتی مثل بیمه و خدمات اجتماعی گسترده استفاده کرد.

مهاجرت دندان پزشکان به اروپا با موسسه حقوقی سایرس

در نظر داشته باشید که محتوای ارائه شده به جهت افزایش آگاهی شما عزیزان تهیه و تولید شده و ویزای جستجوی کار و اقامت کاری جزء خدمات ارائه شده توسط موسسه حقوقی سایرس نیست.

در صورتی که تمایل به اخذ اقامت اروپا، از روش‌های سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، تمکن مالی و بلوکارت دارید، کارشناسان ما به صورت تخصصی و با ارائه مشاوره رایگان در کنار شما خواهند بود.

شماره تماس برای دریافت مشاوره رایگان ۰۲۱۲۵۷۴۱

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید