معرفی بهترین رشته های تحصیلی در اروپا

بهترین رشته مهندسی برای اپلای
دسته بندی : راهنمای مهاجرت
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

انتخاب بهترین رشته به رتبه و عملکرد دانشگاه و کشور مقصد بستگی دارد. بسیاری بر این باورند که رشته‌هایی مانند داروسازی، پزشکی، دندانپزشکی، معماری و حقوق بین الملل جزو بهترین رشته‌ها هستند ولی برای انتخاب بهترین رشته باید علایق و استعدادهای خود را نیز در نظر بگیرید. بازار کار رشته مورد نظر در کشور مورد نظر نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله به بررسی پرطرفدارترین رشته ها در اروپا می پردازیم. با موسسه حقوقی سایرس به عنوان معتبرترین شرکت در زمینه اخذ اقامت اروپا همراه باشید.

آشنایی با بهترین رشته های تحصیلی در دنیا و اروپا

روپا دارای معتبرترین و با سابقه‌ترین دانشگاه‌‌های جهان است. اگرچه صرف تحصیل در یک دانشگاه اروپایی مزیت بسیار بزرگی محسوب می‌شود اما انتخاب رشته متناسب با بازار کار در کشورهای مختلف اروپایی می‌تواند گرایش افراد را برای ثبت نام در دانشگاه‌ها و رشته های مختلف تعیین کند.

بهترین رشته دانشگاه برای ادامه تحصیل در خارج

پرستاری از بهترین رشته ها برای مهاجرت است

در دهه گذشته کشورهایی مانند آلمان، اتریش، انگلستان و بلژیک  در این حوزه پرستار استخدام می کنند. به عنوان مثال کشور اتریش در ۱۴ حوزه مختلف از قبیل جراحی، روانپزشکی، مراقبت از کودکان با کمبود نیروی کار مواجه است. بلژیک در حوزه هایی مانند سالمندان و اورژانس آلمان برای مراقبت از سالمندان و انگلستان به پرستار در حوزه مراقبت از نوزادان و پرستار اتاق عمل به نیروی کار نیاز دارد.

کشورهایی مانند ایتالیا با ۶۰ هزار دلار، لوکزامبورگ با ۶۰ هزار تا ۱۲۵ هزار دلار، ایرلند ۶۴ هزار دلار، نروژ ۵۲ هزار دلار، دانمارک با ۵۴ هزار دلار در فهرست کشورهایی هستند که بالاترین میزان حقوق سالیانه را به پرستاران پرداخت می کنند. این شیوه یکی از بهترین انواع روش های اقامت اروپا است که در اختیار افراد قرار می گیرد.

اخذ اقامت اروپا با ثبت نام در بهترین رشته های تحصیلی

مهندسی مکانیک، بهترین رشته مهندسی در دنیا

۱۸ کشور دنیا به مهندس مکانیک به خصوص در صنعت خودروسازی و هوا فضا نیاز دارند به عنوان مثال اتریش به ۲۳ تکنسین در حوزه های مختلف به خصوص در خودروسازی و تهویه مطبوع نیازمند است.  آلمان در رشته های مهندسی به خصوص مهندسی IT و خودروسازی، اسپانیا در رشته مکانیک و بریتانیا در رشته هوا فضا نیوری کار بیشتری می پذیرد. در همین راستا می توانید در بررسی اقامت بلوکارت آلمان همراه ما باشید.

چه رشته‌هایی برای تحصیل در آلمان خوب است؟

پزشکی بهترین رشته برای مهاجرت و اپلای در ۱۸ کشور دنیا

تحصیل پزشکی در آلمان و یا کشورهای دیگر کار آسانی نیست و شما باید حتما از نظر علمی درسطح خیلی خوبی قرار داشته باشید. همچنین اگر این رشته را در ایران گذرانده اید و برای تخصص در کشور دیگری اقدام می کنید، مدرک تحصیلی شما باید ارزیابی و معادل سازی شود. در صورت لزوم دروسی را در دانشگاه بگذارانید و یا در آزمون های خاصی شرکت کنید. در کل ۱۸ کشور در دنیا به پزشک نیازمندند به عنوان مثال آلمان به ۵ هزار پزشک در حوزه های مختلف نیازمند است. این رشته با حداقل ۶۴ هزار دلار در سال در فهرست پردرآمدترین رشته های این کشور است. نیوزیلند به پزشک عمومی و ۱۰ نوع تخصص نیاز دارد.

انگلستان نیز در زمینه هایی مانند تخصص کودکان، خون و روانپزشکی نیروی کار می پذیرد. کلیه کشورهای اسکاندیناوی و فنلاند به دندانپزشک باتجربه نیاز دارند. متوسط حقوق سالانه دندانپزشکان در سوئد تقریبا ۷۸۸۲۶ دلار است. دانشگاه های ایتالیا نیز در رشته هایی مانند پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در رتبه بندی جهانی، رتبه خوبی را به خود اختصاص داده اند. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم به بررسی بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان نیز بپردازید.

برترین رشته های تحصیلی در اروپا

مهندسی برق بهترین رشته برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

اتریش در بخش هایی مانند انرژی، ساخت و ساز و خودرو، مجارستان در رشته مهندسی برق، انگلستان در زمینه نفت و گاز و انرژی به مهندس برق نیازمند هستند. این رشته در فهرست رشته های پرطرفدار در آلمان نیز هست. ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برای مهندسی برق فرصت های زیادی را ایجاد می‌کند. پیش از ادامه طملب توصیه می کنیم در بررسی اقامت سرمایه گذاری یونان نیز با ما همراه باشید.

برنامه‌نویسی و IT بهترین رشته ها برای تحصیل در خارج از کشور

کار متخصصان این حوزه عبارت است از تحقیق، توسعه، نوشتن برنامه و دستورالعمل برای نرم‌افزار، اپلیکیشن و وب‌سایت؛ در لیست مشاغل مورد نیاز در اتریش نام دست کم ۱۵ حرفه در زمینه برنامه‌نویسی کامپیوتری و طراحی وب، نرم‌افزار و مولتی مدیا دیده می‌شود. در آخرین لیست مشاغل مورد نیاز نیوزیلند دست کم ۹ گرایش مختلف برنامه‌نویسی دیده می‌شود.

این رشته در فهرست مشاغلی است که تقریبا همه کشورها من جمله آلمان، اتریش، نیوزیلند و لوکزامبورگ به نیروی کار با سابقه در این زمینه نیازمند هستند. مهندسان IT در آلمان و یا سوئد حداقل ۵۳ تا ۵۶ هزار یورو در سال درآمد دارند. حقوق تحلیلگر سیستم در نیوزیلند با حداکثر ۵ سال سابقه کار ۶۱۶۹۹ دلار در سال است.

پزشکی بهترین رشته برای ادامه تحصیل در تمام دنیا

چه رشته هایی برای مهاجرت خوب است؟ مهندسی عمران 

مهندسی خاک پرطرفدارترین شاخه مهندسی عمران است. این رشته نیز در فهرست مشاغل پرطفدار در آلمان و بریتانیا است. حداقل حقوق مهندسین راه و ساختمان در آلمان ۴۶ هزار تا ۵۸ هزار دلار است.

حسابداری بهترین رشته برای اپلای کار در تمام دنیا

یونان و ایرلند در این رشته به نیروی کار متخصص نیازمند هستند. تحلیلگران مالی، متخصص مالیاتی و کارشناس ریسک از رشته های پرطرفدار در یونان و ایرلند هستند. حسابداری در اکثر کشورهای دنیا بازار کار خوبی دارد. رشد نظام سرمایه داری و گسترش شرکت‌ها و صنایع مختلف نیاز به متخصصان امور مالی و حسابداری را هر روز بیشتر می‌کند.

بهترین رشته تحصیلی برای مهاجرت و کسب درآمدبالا

هتلداری برترین رشته برای مهاجرت به مناطق توریستی

کشورهایی مانند فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و آلمان که سالیانه تعداد زیادی توریست را به خود جذب می کنند در این زمینه به نیروی کاری ماهر نیازمند هستند. فرصت های شغلی مناسبی برای این افراد وجود دارد.

برای انتخاب بهترین رشته نه تنها باید به بازار کار و میزان درآمد توجه داشته باشید بلکه باید علاقه خود را نیز در نظر بگیرید. شرایط زندگی در آن کشور نیز مسئله دیگری است که باید به آن دقت کنید. به عنوان مثال دانشگاه های دولتی آلمان، فرانسه، نروژ، ایتالیا رایگان هستند و باید شهریه کمی را سالیانه پرداخت کنید. بنابراین پیش از هر اقدامی برای صرفه جویی در وقت و هزینه  اطلاعات لازم راجع به دانشگاه و شرایط کار در کشور مقصد را بررسی کنید و سپس با آگاهی کامل برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنید.

بهترین رشته های تحصیلی در دنیا چیست؟

بهترین رشته های تحصیلی در دنیا رشته های دانشگاهی پزشکی، مهندسی مکانیک، مهندسی برق، پرستاری و برنامه نویسی هستند.

بهترین رشته مهندسی در دنیا چیست؟

بهترین رشته مهندسی بر اساس بررسی های انجام شده رشته های مهندسی برق، مکانیک و برنامه نویسی و IT هستند. البته این لیست ادامه پذیر است و تنها سه مورد از بهترین ها را معرفی کنیم.

بهترین رشته ها برای تحصیل در خارج از کشور چیست؟

بر اساس اطلاعاتی که از سال ۲۰۲۰ داریم، دو رشته برنامه نویسی و IT و زیررشته های مرتبط با آن در زمره بهترین رشته هایی است که برای تحصیل در خارج از کشور پیش روی شما قرار دارند.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

9 جولای 2020

سلام وقت بخیر من دانشجوی کارشناسی مهندسی نرم افزارم. میخاستم ببینم برای اینکه برای ارشد اپلای کنم به چه رزومه ای نیاز دارم؟ بیشتر کار مهمه یا رزومه تحصیلی؟ و اینکه موسسه شما خدماتی در این زمینه ارائه می کند؟

    10 جولای 2020

    سلام وقت بخیر
    معمولا رزومه کاری و تحصیلی فرد در کنار یکدیگر بررسی می شود. موسسه حقوقی سایرس در زمینه ویزای تحصیلی خدماتی ارائه نمی کند اما پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های اعلام شده در سایت تماس حاصل کنید.

9 جولای 2020

سلام وقت بخیر. واقعا با حسابداری هم میشه اپلای کرد؟ من رشته ام حسابداریه و فکر نمی کردم بتونم با این رشته مهاجرت کنم. چطوری می تونم اطلاعات بیشتری به دست بیارم. به جز تحصیل دیگه چه راه هایی برای دریافت اقامت اروپا وجود داره؟

    10 جولای 2020

    سلام وقت بخیر
    بله با بسیاری از رشته امکان دریافت ویزا وجود دارد. به جز ویزای تحصیلی، ویزای تمکن مالی، سرمایه گذاری و کارافرینی از جمله شیوه های اخذ اقامت اروپا است . برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با موسسه حقوقی سایرس تماس حاصل کنید.

19 سپتامبر 2023

بین رشته های روانشناسی و علوم آزمایشگاهی و میکروبیولوژی به ترتیب کدام برای مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان مناسب هست و این که شنیدم تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد شانس رو کم می‌کنه یعنی اگر لیسانس میکروبیولوژی داشته باشم و فوق لیسانس علوم آزمایشگاهی قبول بشم و بگیرم شانسم برای اپلای کم میشه چه کار کنم شانسم کم نشه و در آخر بین مدرک دانشگاه آزاد و سراسری چقدر تفاوت هست این دانشگاه های انگلیس مدارک دانشگاه آزاد رو قبول ندارن درسته این که اصلا روانشناسی برای اپلای خوب نیست درسته چون مدرک روانشناسی بالینی وزارت بهداشت رو قبول ندارند ؟؟

    24 سپتامبر 2023

    علیرضا عزیز سلام
    در خصوص اقامت تحصیلی و موارد مربوط به این موضوع، پیشنهاد ما این هست که با موسسات اقامت تحصیلی صحبت کنید.
    در صورتی که برای دریافت اطلاعات در خصوص اقامت‌های تمکن مالی، سرمایه‌گذاری و کارآفرینی سوالی داشته باشید، کارشناسان ما در کنار شما هستند.