دندان‌پزشکی و گرایش‌هایی که انتخاب را سخت کرده است

هر آنچه که باید درباره تخصص‌های دندانپزشکی در خارج از کشور بدانید
دسته بندی : راهنمای مهاجرت
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

دندان‌پزشکی یکی از محبوب‌ترین رشته‌های دنیا است. بسیاری از دانشجویان دندان پزشکی در داخل کشور از همان سال‌های اول تحصیل به فکر مهاجرت هستند. شناخت دقیق کشورهای هدف، گرایش‌های تخصصی و در نهایت انتخاب مناسب می‌تواند آینده‌ای روشن تر را برای کسانی که به دنبال تحصیل دندان پزشکی در خارج از کشور هستند، رقم بزند. در این مقاله به بررسی کامل تخصص‌های دندانپزشکی خارج از کشور می‌پردازیم. در ادامه با سایرس، موسسه دریافت اقامت اروپا همراه باشید.

تحصیل در رشته دندان پزشکی؛ نکاتی که باید بدانید

در بین انواع اقامت اروپا، اقدام به مهاجرت تحصیلی و سپس تبدیل ویزای تحصیلی به کاری رایج و بسیار محبوب است. در رشته دندان پزشکی، دانشجویان در کنار آشنایی اولیه با اصول دندان پزشکی، راه‌های مراقبت و حفظ سلامت دهان و دندان را هم یاد می‌گیرند.

دانشجویان پس از گذراندن دوره عمومی، می‌توانند بنا به سلیقه و آشنایی که در این دوره کسب کرده‌اند، گرایش تخصصی خود را انتخاب کنند. مهم‌ترین گرایش‌های تخصصی دندان پزشکی به شرح زیر است:

  • بهداشت عمومی دندانپزشکی
  • ریشه‌درمانی یا اندودانتیکس
  • آسیب شناسی دهان، فک و صورت
  • رادیولوژی دهان و فک و صورت
  • ارتودنسی و ارتوپدی دندانپزشکی
  • دندانپزشکی کودکان
  • پریودنتیکس (تخصص بیماری‌های لثه)
  • پروتزهای دندانی (ایمپلنت)
آشنایی با گرایش های تخصصی رشته دندان پزشکی

آشنایی دقیق‌تر با انواع گرایش‌های تخصصی دندان پزشکی

هر کدام از گرایش‌های تخصصی دروس متفاوتی دارند. اما در همه آن‌ها افراد به صورت تخصصی و صفر تا صدی یک حوزه خاص را فرا می‌گیرند. معمولا طول دوره‌های تخصصی ۲ تا ۳ ساله است. در ادامه هر کدام از گرایش‌ها را به صورت خلاصه و مفید با هم بررسی می‌کنیم. اما پیش از ادامه مقاله پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به صفحه سریع ترین راه مهاجرت به اروپا، با انواع راه‌های مهاجرت به قاره سبز آشنا شوید.

بهداشت عمومی و دندان پزشکی کودکان؛ محبوب ترین گرایش‌ها

بهداشت عمومی دهان و دندان یکی از محبوب‌ترین گرایش‌های تخصصی دندان پزشکی است. بیشتر آموزش‌ها و دروس این گرایش تخصصی بر روی پیشگیری از دهان و دندان متمرکز شده است. به عبارت دیگر هدف این گرایش آموزش و مراقبت از دهان و دندان به افراد است.

در کنار بهداشت عمومی، گرایش دندان پزشکی کودکان هم متقاضیان زیادی را به سمت خود جلب کرده است. در دندان پزشکی کودکان، روش‌های مراقبت و جلوگیری از بیماری‌های دهان و دندان بیشتر سرفصل‌های آموزشی را به خود اختصاص می‌دهد.

گرایش تخصصی دندان پزشکی کودکان

ریشه‌درمانی یا اندودانتیکس

ریشه درمانی یکی دیگر از گرایش های تخصصی دندان پزشکی است. در این گرایش آسیب‌های وارده به پالپ دندان به صورت کامل آموزش داده می‌شود. طول مدت این گرایش بین ۲ تا ۳ سال است و متخصص این رشته به طور کامل می‌تواند، بیماری‌های مرتبط با ریشه درمان را تشخیص و مداوا کند.

آسیب شناسی دهان، فک و صورت؛ کمی فراتر از دندان پزشکی

یکی دیگر از رشته‌های جذاب دندان پزشکی، آسیب شناسی دهان، فک و صورت است. این رشته کمی بیشتر از گرایش‌های دیگر رنگ و بوی فرادندانپزشکی را به خود می‌گیرد و متخصص این رشته به آناتومی صورت و استخوان هم به صورت کامل آشنا می‌شود. طول دوره آموزش این گرایش نزدیک به ۳ سال است.

رادیولوژی دهان و دندان؛ تشخیص بیماری‌ها با اشعه X

در گرایش تخصصی رادیولوژی دهان و دندان، افراد به صورت کامل به بررسی تشخیص بیماری‌ها با استفاده از اشعه ایکس می‌پردازند. این گرایش تخصصی هم بین ۲ تا ۳ سال زمان می‌برد. جالب است بدانید که گرایش رادیولوژی دهان و دندان یکی از محبوب‌ترین گرایش های دندان پزشکی در اروپا است.

گرایش تخصصی ارتودنسی؛ نظم دندان

ارتودنسی یکی از گرایش های تخصصی دندان پزشکی است که به تصحیح بی نظمی‌های دهان و دندان می‌پردازد. تحصیل در این گرایش تخصصی هم بین ۲ تا ۳ سال به طول می‌انجامد.

انواع گرایش های تخصصی دندان پزشکی

پریودنتیکس؛ درمان بیماری های لثه

پریودنتیکس یکی از گرایش‌های تخصصی دندان پزشکی است که به بررسی مشکلات لثه و درمان آن می‌پردازد. در حقیقت این گرایش را باید یکی از جزئی‌ترین و تخصصی‌ترین گرایش‌های رشته دندان پزشکی به حساب آورد.

پروتزهای دندانی؛ همان دندان مصنوعی

کاشتن دندان مصنوعی در قالب تخصصی به اسم پروتزهای دندانی آموزش داده می‌شود که طول دوره آن هم بین ۲ تا ۳ سال به طول می‌انجامد.

کدام گرایش دندان پزشکی از همه بهتر است؟

پاسخ به این سوال چندان در تخصص ما نیست. همان طور که در ابتدا گفتیم دانشجویان پس از گذراندن دوره عمومی و بر اساس اطلاعاتی که کسب می‌کنند، بایستی اقدام به انتخاب گرایش تخصصی دندان پزشکی کنند.

کدام گرایش دندان پزشکی از همه بهتر است؟

در صورتی که تمایل به اخذ اقامت اروپا، از روش‌های سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، تمکن مالی و بلوکارت دارید، کارشناسان ما به صورت تخصصی و با ارائه مشاوره رایگان در کنار شما خواهند بود.

شماره تماس برای دریافت مشاوره رایگان ۰۲۱۲۵۷۴۱

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید