بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان کجاست؟

راحت ترین کشور برای مهاجرت پزشکان
دسته بندی : راهنمای مهاجرت
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

در سال‌های اخیر بسیاری از مشاغل تصمیم به ادامه زندگی در خارج از کشور گرفته‌اند. در این بین متخصصان با شرایط اقامتی بهتری رو به رو هستند. یکی از شغل‌های تخصصی که به راحتی امکان پیدا کردن کار در خارج از کشور را دارد، رشته پزشکی است. در این مقاله به بررسی بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان می‌پردازیم. در ادامه همراه موسسه حقوقی سایرس باشید.

اروپا، بهترین قاره برای مهاجرت پزشکان

اخذ اقامت اروپا برای نیروی کار متخصص چندان دشوار نیست. در حقیقت دولت‌های اروپایی همیشه به دنبال جذب بهترین و شایسته‌ترین افراد هستند. حرفه پزشکی نیز یکی از شغل‌های مورد نیاز اکثر کشورهای اروپایی است. به همین دلیل بسیاری از پزشکان پس از فارغ التحصیلی و به قصد تشکیل یک زندگی بهتر به اروپا مهاجرت می‌کنند.

نگاهی به بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت پزشکان

۵ کشور برتر اروپا برای مهاجرت پزشکان

مهاجرت پزشکان به اروپا را بایستی زیرمجموعه ویزای اقامت اروپا از طریق کار دانست. برخی کشورهای اروپایی شرایط بهتری را برای جذب پزشکان مجرب فراهم کرده‌اند. در ادامه لیستی از راحت‌ترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت پزشکان به همراه دلایل برتری این کشورها را با یکدیگر بررسی می‌کنیم:

۱- سوئیس، بالاترین درآمد پزشکان در اروپا

سوئیس یکی از بهترین و مناسب‌ترین کشورها برای مهاجرت پزشکان به حساب می‌آید. این کشور با برخورداری از یک سیستم رفاهی مناسب در کنار خدمات آموزشی و بهداشتی توانسته نخبگان بسیاری را به خود جذب کند. درآمد پزشکان در کشور سوئیس بسیار بالا است. یک پزشک متخصص در سوئیس نزدیک به ۱۳ هزار دلار و یک پزشک عمومی حدود ۱۵ هزار دلار در سال درآمد کسب می‌کند. این کشور از لحاظ معیارهای رفاه اجتماعی نیز در بالاترین استانداردهای اروپایی قرار داد.

۲- آلمان، مقصد محبوب پزشکان

آلمان همیشه یکی از مقاصد جذاب برای ایرانیان بوده است. این کشور همیشه پذیرای تعداد زیادی مهاجر است. آلمان از کشورهایی است پزشکی را در لیست رشته‌های مورد نیاز خود قرار داده است. به همین دلیل سالانه متقاضیان زیادی برای برای رشته پزشکی درخواست ویزای کاری تخصصی ارائه می‌کنند. بسیاری از متقضایان با ویزای در جستجوی کار به آلمان می‌روند و سپس ویزای کار تخصصی را اخذ می‌کنند.

آلمان یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت

۳- اتریش، ثروتمندترین کشور اروپا به دنبال پزشکان

در مقاله بهترین کشور برای مهاجرت دندان پزشکان که پیش از این در وبلاگ سایرس منتشر شده بود، اتریش را به عنوان یکی از مقاصد جذاب دندان پزشکان معرفی کرده بودیم. اتریش در زمینه جذب پزشک نیز بسیار فعال عمل کرده است. تا چند سال پیش پزشکان مهاجر می‌توانستند پس از ورود به اتریش با شرکت در کورس ۳ ساله، به عنوان پزشک وارد سیستم درمانی اتریش شوند. این روند البته در سال‌های اخیر تغییراتی داشته است. در حال حاضر متقاضی برای دریافت مجوز پزشکی نیاز به تاییدیه یک استاد راهنما از دانشگاه های معتبر اتریش دارد.

۴- بلژیک، کشور کوچک اروپا در انتظار پزشکان

بلژیک نیز در سال‌های اخیر دروازه‌های خود را به روی پزشکان باز کرده است. درآمد پزشکان در بلژیک بسته به کار، تخصص و سابقه می‌تواند بین ۴ هزار تا ۱۴ هزار یورور باشد. این کشور به دلیل کمبود نیروی کار متخصص، می‌تواند بهشت کوچکی برای پزشکان متخصص مهاجر باشد.

۵- فرانسه، پزشکی کنار برج ایفل

فرانسه همیشه یک گزینه منحصر به فرد برای مهاجرت است. این کشور یکی از بالاترین درآمدهای پزشکان در سراسر اروپا را به خود اختصاص داده است. یک پزشک متخصص در فرانسه می‌تواند سالانه ۱۴۹ هزار یورو درآمد کسب کند. از طرف دیگر شرایط کاری کادر درمان و بهداشت فرانسه نیز بسیار مطلوب است. فرانسه می‌تواند شروع یک زندگی جدید برای پزشکان مهاجر باشد.

فرانسه کشور محبوب پزشک ها

چگونه می‌توانیم با مدرک پزشکی مهاجرت کنیم؟

همان طور که در ابتدا گفتیم ویزای پزشکی زیرمجموعه ویزای کاری به حساب می‌آید. به دلیل حساسیت‌های ویژه شغل پزشکی همه کشورها محدودیت‌های و سخت‌گیری‌هایی را در این زمینه اعلان می‌کنند. برای  مثال در کشور آلمان تا زمانی که به طور کامل بر زبان آلمانی مسلط نشویم، مجوز طبابت صادر نمی‌شود. دلیل این کار هم ارتباط مناسب بیمار و پزشک است. از طرف دیگر اکثر کشورها صرفا به واسطه داشتن مدرک تخصصی مجوز کار صادر نمی‌کنند. بلکه متقاضی بایستی در دوره‌های آموزشی و مهارتی پزشکان در کشور مورد نظر شرکت کند.

پس از ورود به یک کشور، از چه زمانی می‌توان طبابت کرد؟

درباره صدور مجوز پزشکی در یک کشور اروپایی، نمی‌توان یک عدد دقیق اعلام کرد. برای مثال در اتریش متقاضی پس شرکت در یک دوره ۳ ساله آمادگی، مجوز کار به عنوان یک پزشک متخصص را دریافت می‌کند. در حقیقت بر خلاف روش‌های اقامتی مانند دریافت تمکن مالی یونان یا دریافت مجوز کار برای یک شغل غیر تخصصی که حداکثر یک سال به طول می‌انجامد، یک پزشک متخصص بایستی صبوری بیشتری برای آغاز فعالیت حرفه ای خود داشته باشد.

مناسب ترین کشورها برای پزشکان

در نظر داشته باشید که محتوای ارائه شده به جهت افزایش آگاهی شما عزیزان تهیه و تولید شده و اقامت جسجوی کار جزء خدمات ارائه شده توسط موسسه حقوقی سایرس نیست.

در صورتی که تمایل به اخذ اقامت اروپا، از روش‌های سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، تمکن مالی و بلوکارت دارید، کارشناسان ما به صورت تخصصی و با ارائه مشاوره رایگان در کنار شما خواهند بود.

شماره تماس برای دریافت مشاوره رایگان ۰۲۱۲۵۷۴۱

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

6 جولای 2020

شرایط کار برای پزشکان در دانمارک چطوریه؟

    21 اکتبر 2020

    اگر از طریق کاری اقدام کنید، می توانید پس از طی پروسه لازم اقامت ۳ ساله ای کشور را دریافت کنید. امکان الحاق اعضای خانواده از همان ابتدا وجود دارد.

6 جولای 2020

درآمد پزشکان در آلمان چقدر است؟

    21 اکتبر 2020

    میانگین حقوق پزشکان در سال حدود ۴۰ هزار تا ۵۰ هزار یورو و پزشکان متخصص حدود ۸۰ هزار یورو.

3 اکتبر 2020

با سلام
در خصوص مهاجرت تحصیلی رشته پزشکی دنبال مقصد مناسب هستم تشکر

    13 اکتبر 2020

    برای تحصیل پزشکی در اروپا با توجه به رنکینگ دانشگاه ها و شهریه و … ، می توان گفت که آلمان و فرانسه جزو بهترین مقاصد هستند.

25 فوریه 2021

سلام، متشکرم بابت مطالب مفیدتون
من دانشجوی پزشکی ایران ام و قصد ادامه تحصیل و تخصص رو در یکی از کشور های المان و فرانسه دارم و از الان میخوام به یادگیری زبان یکی از این دو کشور اقدام کنم. میشه بگین کدوم کشور از لحاظ مهاجرت ساده تر و کم هزینه تر است.

    28 فوریه 2021

    سلام دوست عزیز

    از اینکه همراه ما هستید از شما متشکریم. هر دو کشور از نظر رتبه بندی دانشگاهی در این رشته در جایگاه خوبی قرار دارند. برای تحصیل در دانشگاه های دولتی باید مدرک زبان آن کشور را داشته باشید. البته پروسه معادل سازی مدرک نیز پیش روی شماست. انتخاب کشور مورد نظر باید با توجه به شرایط شما بررسی شود. برای اخذ مهاجرت تحصیلی از شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند، راهنمایی بگیرید.