مهاجرت از طریق ثبت اختراع؛ درهای باز قاره سبز به روی نخبگان

مهاجرت به اروپا از طریق ثبت اختراع
دسته بندی : راهنمای مهاجرت
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

همه ما مخترعان را از دیگران باهوش‌تر می‌دانیم. باهوش‌هایی که با اختراعات خود سعی در بهبود کیفیت زندگی دارند و در قبال ارزشی که خلق می‌کنند، مزایایی هم به دست می‌آورند. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های اختراع برای افراد امکان کسب اقامت اروپا است. در این مقاله به بررسی روش‌های مهاجرت به اروپا از طریق ثبت اختراع می‌پردازیم. در ادامه با سایرس همراه باشید.

اختراع چیست؟ کمی دقیق‌تر به اختراعات نگاه کنیم

اختراع یک ابتکار جدید در ساخت وسیله‌ای کاربردی است که در یک یا چند صنعت خاص ارزش آفرین باشد. اختراع باید سه ویژگی نوآوری، کاملا جدید و قابلیت تولید انبوه را داشته باشد. در حقیقت همین سه ویژگی است که کار را برای ثبت اختراع دشوار کرده است. در ادامه نگاهی دقیق‌تر به هر کدام از ویژگی‌های یک اختراع موفق داریم. پیش از ادامه مطلب پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به صفحه انواع اقامت اروپا با انواع روش های دریافت اقامت اروپا آشنا شوید.

اختراع چیست؟ آشنایی با ویژگی های اختراع

ابتکار در اختراع؛ منحصر به فرد

ابتکار در اختراع به این معنی است که دستگاه یا ایده پرداخته شده، مبتکرانه و خلاقانه باشد. منظور این است که مخترع این ایده را برای اولین بار و با هدف رفع مشکل از یک صنعت خاص طراحی و اجرایی کرده باشد.

کپی برداری ممنوع

دومین ویژگی یک اختراع، جدید بودن است. به عبارت دیگر اختراع ثبت شده نبایستی پیش‌تر توسط هیچ ارگان یا شخصی خاصی ثبت شده باشد. دقت داشته باشیم که کشورهای اروپایی حساسیت ویژه‌ای روی کپی بودن دارند و در صورت مشخص بودن کپی بودن یک ایده یا کار به سختی متقلب را تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهند.

تولید انبوه؛ ارزش سرمایه گذاری را داشته باشد

جهان پر از ایده‌های ناکارآمد است. یک اختراع بایستی قابلیت صنعتی شدن به معنی تولید یا استفاده انبوده در یک صنعت خاص را داشته باشد. اختراعی که صنعتی نباشد یا به سختی بتوان آن را به مرحله تولید انبوه رساند، معمولا نمی‌تواند سرمایه گذار مناسبی را به سمت خود جلب کند.

چگونه می‌توان با اختراع به یک کشور اروپایی مهاجرت کرد؟

کشورهای اروپایی همیشه رویی سخاوتمندانه نسبت به اختراعات از خود نشان داده‌اند. چراکه افراد نخبه و اختراعات می تواند اقتصاد آن‌ها را بیش از پیش شکوفا کند. از طرف دیگر سرمایه‌گذاران دولتی و خصوصی در کشورهای اروپایی معمولا از ایده‌های نوآورانه و جذاب که می‌تواند در آینده پول‌ساز باشد، به شدت حمایت می‌کنند. در ادامه شرایط ثبت اختراع در اروپا را بررسی می‌کنیم.

پیش از ادامه مطلب پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به مقاله بهترین کشور مهاجرت ایرانیان، با بهترین کشور برای ایرانی‌ها آشنا شوید.

مهاجرت با ثبت اختراع به اروپا

ثبت پتنت در خارج از کشور؛ مهم‌ترین و بهترین راه ثبت اختراع

در اکثر کشورها سازمانی ویژه برای بررسی اختراعات وجود دارد که در هر کشور نامی متفاوت را بر خود می‌بیند. وظیفه این سازمان‌ها بررسی درخواست و اختراعات جدید است. هر مخترعی می‌تواند اختراع خود را به کشور مورد نظر خود ارائه و آن را ثبت کند. در کشورهای اروپایی به ثبت حق اختراع پتنت می‌گویند.

مخترع بایستی ابتدا اختراع خود را به همراه مشخصات کامل فنی، ایده اولیه، نمونه ساخته شده یا مفهوم سازی شده به همراه شرح کامل به اداره مورد نظر ارسال کند. در مرحله بعدی مدارک ارسال شده، مورد صحت سنجی قرار می‌گیرد. دقیقا ویژگی‌های ابتکاری بودن، جدید بودن و قابلیت تولید انبوه توسط کارشناسان و خبرگان حوزه‌ای که اختراع در آن عرضه شده، مورد بررسی قرار می‌گیرد. آلمان یکی از کشورهایی است که به شدت از اختراعات جدید استقبال می‌کند.

پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به مقاله هزینه مهاجرت به آلمان اطلاعات کافی و مناسبی را درباره شرایط مهاجرت و قوانین اقامتی آلمان به دست آورید.

پتنت چه ویژگی‌ها و مزایایی دارد؟

شاید جالب باشد که بدانید شرکت‌های موفق دنیا مثل اپل و سامسونگ حتی در مراحل ایده پردازی، پتنت خود را به صورت کامل ثبت می‌کنند. پتنت می‌تواند در یک کشور را در کشورهای مختلف ثبت شود. پتنت ویژگی‌ها و مزایای بسیاری دارد. از مهم‌ترین مزایای پتنت می‌توان به جلوگیری از کپی برداری اشاره کرد. بر اساس قوانین کپی‌رایت تا زمان پایان قرارداد پتنت هیچ کس حق کپی برداری از پتنت و الگوهای آن را ندارد.

پتنت چیست و چه ویژگی هایی دارد

به همین دلیل مخترعان با کمک پتنت می‌توانند از دارایی‌ها و ذهن خلاق خود محافظت کنند. معمولا دوره پتنت ۲۰ ساله و در برخی موارد بالاتر است. در این دوران هر شرکت، شخص یا موسسه‌ای که بخواهد از اختراع استفاده کند، بایستی حق آن را به مخترع پرداخت و با رضایت قانونی او اقدام به استفاده کند. در مقابل برای گسترش دانش، مخترع موظف است که تمامی دانش و اطلاعاتی که در طی تحقیقات ساخت اختراع به آن رسیده را به صورت عمومی و شفاف منتشر کند. پتنت یک بازی برد برد برای محقق و جامعه علمی دنیا است.

اگر به دنبال مهاجرت به اروپا از راهی غیر از ثبت اختراع هستید، سری به صفحه بهترین کشور برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری بزنید و با راه های سرمایه گذاری و اخذ اقامت آشنا شوید.

در نظر داشته باشید که محتوای ارائه شده به جهت افزایش آگاهی شما عزیزان تهیه و تولید شده و اخذ اقامت از طریق ثبت اختراع جزء خدمات ارائه شده توسط موسسه حقوقی سایرس نیست.

در صورتی که تمایل به اخذ اقامت اروپا، از روش‌های سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، تمکن مالی و بلوکارت دارید، کارشناسان ما به صورت تخصصی و با ارائه مشاوره رایگان در کنار شما خواهند بود.

شماره تماس برای دریافت مشاوره رایگان ۰۲۱۲۵۷۴۱

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید