مهاجرت به یونان از طریق کار

مهاجرت به یونان از طریق کار
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

یونان یکی از بهترین و جذاب‌ترین کشورهای اروپایی است. یکی از دلایل جذابیت یونان، ارزان بودن این کشور به نسبت سایر کشورهای اروپایی است. در حقیقت پس از بحران مالی سال ۲۰۰۹ یونان با مشکلات مالی زیادی مواجه شده و سعی کرده بخشی از مشکلات مالی خود را از طریق اعطای مهاجرت برطرف کند. در این مقاله از وبلاگ سایرس به بررسی مهاجرت به یونان از طریق کار می‌پردازیم. در ادامه همراه ما باشید.

یونان، ارزان و در دسترس برای مهاجرت

در بین کشورهای مختلف برای دریافت اقامت اروپا، یونان یک گزینه عالی به شمار می‌آید. کشوری ساحلی و تاریخی که به نسبت دیگر کشورهای اروپا، هزینه کمتری برای زندگی را به فرد تحمیل می‌کند. از طرف دیگر یونان با امکان دریافت انواع اقامت مثل اقامت از طریق سرمایه گذاری، تحصیلی و کاری بهترین شرایط را برای مهاجرت متقاضیان فراهم کرده است. اما شرایط مهاجرت کاری به یونان چگونه است؟

یونان، بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت کاری

شرایط دریافت ویزای کاری؛ یک فرصت ۳۰ روزه!

اگر به دنبال آگهی از شرایط کار در اروپا از طریق یونان هستید، این بخش از مقاله برای شما نوشته شده است. برای شروع فرد بایستی درخواست خود را برای دریافت ویزای در جستجوی کار به یونان ارائه دهد. این ویزا یک ماهه است. در حقیقت فرد یک ماه فرصت می‌یابد تا با حضور در یونان با شرکت‌ها و کارفرماهای یونانی ارتباط برقرار کند. پس از یک ماه فرد به کشور خودش بازمی‌گردد. شرکت یا کارفرمایی که متقاضی با او به نتیجه رسیده و توانسته رضایتش را جلب کند، مراحل اداری را در یونان انجام می‌دهد.

این مراحل شامل ارائه مدارک هویتی و دلایل کارفرما برای استخدام این فرد به اداره کار یونان است. در صورت موافقت این اداره و در گام بعدی درخواست کارفرما به همراه دعوت نامه رسمی از طریق سفارت کشور برای فرد ارسال می‌شود. به این ترتیب ویزای کاری صادر شده و فرد می تواند وارد خاک یونان شود.

آیا راه دیگری برای اخذ اقامت یونان از طریق کار وجود دارد؟

اجازه دهید کمی مساله اقامت کاری در اروپا را شفاف‌تر توضیح دهیم. کارفرما و شرکت اروپایی بر اساس قوانین اتحادیه اروپا همیشه بایستی افراد و ملیت‌های این اتحادیه را در ارجحیت قرار دهد. به عبارت دیگر و در مثال یونان، کافرمای یونانی بایستی ثابت کند که فردی با تخصص و مهارت مورد نیازش در خاک اروپا نیست و بایستی از کشورهای دیگر این فرد را جذب کند. به همین دلیل راه دیگری که برای دریافت اقامت کاری وجود دارد این است که مستقیما از یک کارفرما پیشنهاد داشته باشید. البته با توجه به قوانین سفت و سخت اروپا، این فرصت های و دریافت تقاضای رسمی یک شرکت کمی دور از ذهن به نظر می‌آید یا حداقل فرآیند طولانی خواهد بود.

شرایط دریافت ویزای کاری

چقدر طول می‌کشد که بتوانیم اقامت دائم اروپا را از طریق کار به دست آوریم؟

اگر از مراحل ابتدایی مثل افتتاح حساب بانکی در خارج از کشور، دریافت ویزا و مراحل قانونی ابتدایی رد شویم، حدود یک سال طول می‌کشد که پای شما به خاک یونان برسد. البته این در صورتی است که تمامی موارد قانونی وجود داشته باشد و شما نیز بتوانید بدون هیچ مشکلی وارد یونان شوید.

ویزای کاری یک سال اعتبار دارد. به عبارت دیگر در پایان هر سال بایستی ویزای خود را تمدید کنید. این تمدید ویزا به رضایت کارفرما و رعایت کامل قوانین توسط خود شما هم بستگی دارد. با گذشت ۵ سال از اقامت شما در یونان و تمدید هرساله ویزای کاری می‌توانید درخواست خود را برای اخذ ویزای دائم و اقامت اروپا، به سفارت این کشور ارسال کنید. در صورت تایید شما یک شهروند اروپایی شده و حق اقامت دائم در خاک اروپا را به دست خواهید آورد.

آیا شرایط دریاقت اقامت کاری فقط مخصوص یونان است؟

دریافت جاب آفر و اخذ اقامت از طریق کار در خاک اروپا، کار چندان راحتی نیست. کشورهای دیگری مثل آلمان و فرانسه هم قوانین بسیار سختگیرانه‌ای برای اعطای اقامت اروپا دارند. به عبارت دیگر شرایطی که در این مقاله برای اخذ اقامت کاری در یونان مطرح شد، در کشورهای دیگر هم وجود دارد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم شانس خود را فقط محدود به یونان نکرده و ویزای کاری کشورهای دیگری را هم مد نظر داشته باشید. از طرف دیگر پیشنهاد می‌کنیم با مطالعه مقاله مزایای خرید ملک در یونان، با راه‌های دیگر دریافت اقامت اروپا هم آشنا شوید.

مهاجرت به یونان از طریق کار

مهاجرت به یونان از طریق کار؛ سایرس در کنار شماست

در این مقاله به بررسی شرایط و قوانین مهاجرت به یونان از طریق کار پرداختیم. اما این مقاله همینجا به اتمام نمی‌رسد.

در نظر داشته باشید که محتوای ارائه شده به جهت افزایش آگاهی شما عزیزان تهیه و تولید شده و کاریابی یا اخذ اقامت کاری جزء خدمات ارائه شده توسط موسسه حقوقی سایرس نیست.

در صورتی که تمایل به اخذ اقامت اروپا، از روش‌های سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، تمکن مالی و بلوکارت دارید، کارشناسان ما به صورت تخصصی و با ارائه مشاوره رایگان در کنار شما خواهند بود.

شماره تماس برای دریافت مشاوره رایگان ۰۲۱۲۵۷۴۱

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

19 می 2021

لیست مشاغل مورد نیاز برای ویزای کاری یونان چیست؟

    19 می 2021

    در این جا تنها به بخشی از مشاغل موجود در فهرست اشاره می کنیم. با توجه به اینکه گردشگری و خدمات از بخش های مهم اقتصاد یونان هستند، مشاغلی در این رابطه مانند مدیریت توریسم، مدیریت هتل و … در رشته های مهندسی،IT، کامپیوتر، عمران، برق و … اهمیت دارند. اگر قصد دارید برای ویزای کار یونان اقدام کنید پیش از هر نوع تصمیم گیری، اطلاعات لازم در رابطه با مشاغل مورد نیاز و شرایط اخذ ویزا را به دقت بررسی کنید.

19 می 2021

اگر برای ویزای کاری یونان اقدام کنم، می تونم همسرمم رو با خودم ببرم؟

    19 می 2021

    متقاضی ویزای کار یونان می تواند بعد از دریافت ویزا، برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود اقدام کند.