هر آنچه باید درباره آیدی کارت اروپا و ویژ‌گی‌های آن بدانید

آشنایی با ای دی کارت اروپا
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

در کنار آمریکا، اروپا یکی از مهاجرپذیرترین قاره‌های دنیا محسوب می‌شود. اقتصاد با‌ثبات، آب‌وهوای عالی، فرهنگ مهاجرپذیر و خدمات اجتماعی مناسب، قاره اروپا را به انتخاب اول بسیاری از افراد برای زندگی تبدیل کرده است. اگر برای تحصیل، کار یا سرمایه‌گذاری، قصد این را دارید که در اروپا زندگی کنید، با دریافت ایدی کارت اروپا، مجوز حضور شما به کشور موردنظرتان صادر خواهد شد. در این مقاله به شما خواهیم گفت که آی دی کارت چیست و چه کسانی به آیدی کارت اروپا احتیاج دارند؟ اگر به‌دنبال بررسی و معرفی دقیق آیدی کارت اروپا هستید و می‌خواهید با سایر کارت‌های مشهور همچون بلو کارت آشنا شوید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

آیدی کارت چیست؟ مدرک هویتی قاره سبز

کشورهای عضو اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۱ برای شهروندان خارجی که اقامت در این کشورها را انتخاب کرده‌ بودند، ايدي كارت صادر کرد. در واقع همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا وظیفه دارند تا اطلاعات مهاجران را در سیستم مهاجرت به ثبت برسانند. هدف از این کار یکپارچه‌سازی اجازه اقامت برای اتباع سایر کشورهای دنیا در محدوده اتحادیه اروپا است. با صدور id کارت، مهاجران راحت‌تر توسط دولت‌ها شناسایی و کنترل خواهند شد. در واقع باید گفت آیدی کارت اروپا در کنار پاسپورت جزو مدارک هویتی قاره سبز به حساب می‌آید.

آی دی کارت مدرکی هویتی برای دارندگان اقامت اروپا

چه زمانی به افراد آیدی کارت تعلق می‌گیرد؟

به هر متقاضی بعد از اخذ اقامت اروپا، ایدی کارت تعلق می‌گیرد. ای دی کارت در واقع کارت شناسایی و مدرک هویتی افراد خواهد بود. از نظر ظاهری آیدی کارت شباهت بسیاری به کارت‌های شناسایی همچون گواهی‌نامه دارد. اطلاعات ذکر شده روی کارت شامل اطلاعات هویتی از قبیل نام، نام خانوادگی، عکس و سریال نامبر اختصاصی می‌شود. همچنین این کارت درون خود یک تراشه الکتریکی دارد که در آن اثر انگشت، عکس و اطلاعات هویتی فرد ذخیره شده است. از این تراشه برای ذخیره امضای شخصی افراد به‌صورت الکترونیکی استفاده می‌شود.

بررسی مزایای برخورداری از آیدی کارت اروپا

شاید برای شما سوال باشد که مزایای id card چیست؟ آی دی کارت اروپا در واقع همان مجوز اقامت شما محسوب می‌شود. در نتیجه با ایدی کارت اروپا می‌توانید از به‌روزترین امکانات آموزشی دانشگاه‌های اروپا بهره‌مند شوید. برای خود حساب بانکی افتتاح کنید یا در‌صورتی‌که اقامت شما امکان استخدام شدن را برای شما فراهم کند، به‌طور رسمی در شرکت‌های اروپایی استخدام شوید. خیلی از افراد آلمان را به‌عنوان راحت ترین کشور برای مهاجرت پرستاران می‌شناسند. اگر مدرک شما مورد‌تایید کشور آلمان باشد، قادر به دریافت آیدی کارت آلمان خواهید بود. در نتیجه می‌توانید به‌راحتی در کشورهای اتحادیه اروپا اقدام به افتتاح حساب بانکی کنید. از مزایای دیگر داشتن آی دی کارت می‌توان به امکان سفر آزادانه و بدون دریافت ویزا به کشورهای حوزه شنگن اشاره کرد.

آیدی کارت باتوجه‌به قابلیتی که برای ذخیره امضا دارد، این امکان را به افراد می‌دهد که در موقعیت‌های حساس از این کارت به‌جای مدارک شخصی و شناسایی خود استفاده کنند. در نتیجه احتمال گم شدن مدارک یا  سوءاستفاده از آن‌ها به‌شدت کاهش می‌یابد. همچنین می‌توانید اسناد دیجیتالی را با استفاده از امضای ذخیره شده در ای دی کارت، امضا کنید. به‌طورکلی می‌توان گفت که امنیت و رفاه شغلی، امکان افتتاح حساب بانکی در کشورهای اروپایی و بهر‌ه‌مندی از شرایط آسان‌تر برای دریافت ویزای کشورهایی همچون آمریکا و کانادا، از مزایای اصلی آی دی کارت اروپا هستند.

امکان سفر به کل حوزه شنگن برای دارندگان آی دی کارت اروپا

آشنایی با ویژگی‌های ایدی کارت اروپا

آیدی کارت، به‌عنوان یک کارت شناسایی برای مهاجران و کسانی‌که اقامت اروپا را دریافت کرده‌اند، ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد. از ویژگی‌های مهم این کارت الکتریکی می‌توان به امنیت اطلاعات درونی آن، ثبت مشخصات الکترونیکی افراد، قابلیت شناسایی آنلاین، ذخیره امضا و پیش‌بینی برخی نیازهای دیگر اشاره کرد.

برای حفظ امنیت اطلاعات درونی کارت، کدگذاری مخصوص انجام می‌شود و اطلاعات شخصی فرد در تراشه داخل کارت نگهداری خواهد شد. فقط افراد خاصی از جمله ادارات قانونی ذی‌ الصلاح، به این اطلاعات دسترسی خواهند داشت. کدگذاری اطلاعات در آی دی کارت جلوی سوءاستفاده‌های مختلف را خواهد گرفت.

یک ویژگی دیگر آی دی کارت اروپا، حفظ مشخصات الکترونیکی افراد است. آی دی کارت باید عکس پرسنلی داشته باشد. عکس ایدی کارت به‌صورت الکترونیکی در تراشه کارت ذخیره می‌شود. همچنین برای اثبات هویت، ماموران اداره مهاجرت به ذخیره کردن دو اثر انگشت در حافظه تراشه نیاز خواهند داشت. مقاماتی که اجازه دسترسی به اطلاعات هویتی افراد را دارند پلیس، نیروهای ادارات ثبت احوال و مامورین مهاجرتی هستند.

چگونه آیدی کارت اروپا بگیریم؟

آیدی کارت اروپا فقط برای کسانی‌که اقامت دائم یا موقت این قاره را دارند صادر می‌شود. در حقیقت پس از انتخاب کشور مقصد و اخذ اقامت می‌توان ایدی کارت دریافت کرد. به‌عنوان مثال کشورهای اروپایی برای کسانی‌که از طریق خود حمایتی اقدام به اخذ اقامت کرده‌اند، کارت اقامت موقت و آی‌دی کارت صادر می‌کند. با گذشت زمان متقاضی باید برای تمدید پاسپورت و آی دی کارت خود اقدام کند. معمولا در اکثر کشورهای اروپایی پس از  ۵ تا ۷ سال و با رعایت موارد قانونی می‌توان اقامت دائم اروپا را به‌دست آورد.

صدور آیدی کارت برای دارندگان اقامت اروپا

راحت ترین راه دریافت آیدی کارت و مهاجرت به اروپا چیست؟

مهاجرت به قاره اروپا و اخذ اقامت دائمی فرایندی طولانی محسوب می‌شود. در ابتدا متقاضی باید روش مورد‌نظر برای مهاجرت و نوع ویزا خود را مشخص کند. ادامه تحصیل، سرمایه گذاری، خرید ملک و تمکن مالی از جمله راه‌های دریافت اقامت اروپا محسوب می‌شوند. با‌توجه‌به متفاوت بودن شرایط هر متقاضی و اهدافی که برای مهاجرت در نظر دارد، نمی‌توان یک راه‌حل را به همه پیشنهاد داد. پیشنهاد می‌کنیم برای بررسی همه روش‌ها و راه‌های اخذ اقامت اروپا، مقاله راحت‌ترین راه مهاجرت به اروپا را مطالعه کنید. در ادامه نگاهی کوتاه به انواع راه‌های مهاجرت و نحوه اخذ آیدی کارت اروپا خواهیم داشت.

شرایط اخذ ای دی کارت با ادامه تحصیل در اروپا

یکی از راه‌های اخذ اقامت اروپا، ادامه تحصیل در این قاره است. البته این روش به خودی خود به اقامت دائم منجر نمی‌شود؛ اما دانشجویان پس از اتمام تحصیل می‌توانند در کشورهای اروپایی مشغول به کار شوند و اقامت دائم اروپا را به‌دست آوردند.

اقامت خود حمایتی، یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای دریافت اقامت اروپا

یکی از ساده‌ترین روش‌های اخذ اقامت اروپا، اقدام از طریق ویزای خود‌حمایتی است. در چند سال اخیر کشورهایی مانند اتریش، یونان و فرانسه این برنامه را برای ورود مهاجران و دریافت اقامت در نظر گرفته‌اند. در این ویزا، متقاضی باید ثابت کند که در کشور خود فرد متمولی محسوب می‌شود. برای مثال برای دریافت خود حمایتی یونان، حقوق ماهانه فرد متقاضی باید حداقل بین ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ یورو باشد.

اقامت اروپا از طریق خرید ملک، راهی سریع برای دریافت آیدی کارت

برخی کشورهای عضو شینگن برای دریافت اقامت شهروندان خارجی برنامه خرید ملک را در نظر گرفته‌اند. در این کشورها با خرید خانه یا زمین می‌توان اقامت موقت و سپس اقامت دائم اروپا را به‌دست آورد. یونان و اسپانیا از جمله کشورهایی هستند که امکان دریافت اقامت اروپا از طریق خرید ملک را فراهم کرده‌اند.

خرید ملک در اروپا، روشی سریع برای دریافت آیدی کارت

دریافت آی دی کارت با ثبت شرکت در اروپا، مناسب سرمایه گذاران و تجار

بازرگانان همیشه به دنبال بهترین و مطمئن‌ترین کشورها برای سرمایه‌گذاری هستند. در این میان کشورهای اروپایی با برخورداری از اقتصاد پویا، مناسب‌ترین گزینه‌ برای سرمایه‌گذاران به‌شمار می‌روند. از انواع ثبت شرکت در اروپا می‌توان به ثبت شرکت با مسئولیت محدود، شرکت سهامی و شرکت‌های تضامنی اشاره کرد. هم اکنون مدیران و سرمایه‌گذاران خارجی امکان این را دارند تا در کشورهای یونان، آلمان و اسلواکی نسبت به ثبت شرکت اقدام کنند.

دریافت آیدی کارت اروپا با کارآفرینی در امن ترین قاره دنیا

اروپا به‌عنوان بهشت کارآفرینان شناخته می‌شود. بسیاری از دولت‌های اروپایی مانند آلمان سالانه هزینه‌های بسیاری را صرف سرمایه‌گذاری و کارآفرینی می‌کنند. در این روش متقاضی می‌تواند با ارائه یک طرح جذاب و نوآورانه و تزریق مقداری سرمایه، اقامت موقت اروپا را اخذ کند. کارآفرینی به‌عنوان یکی از بهترین روش‌های اقامتی اروپا شناخته می‌شود. تقریبا همه افراد با هر شرایطی و فقط با داشتن تخصص، می‌توانند از این روش برای اخذ اقامت اروپا استفاده کنند.

بلو کارت، نوعی مجوز برای اقامت در اروپا

سال ها قبل دولت ایالات متحده آمریکا برنامه‌ای را با عنوان گرین کارت طراحی کرد. این برنامه برای جذب نخبگان و نیروهای کار توانمند بود. بلوکارت اروپا نیز با الهام از همین برنامه طراحی شده است. در این برنامه به نیروهای کار ماهر و با سابقه، اجازه اقامت در خاک اروپا داده می‌شود. یکی از مهم‌ترین شرایط گرفتن بلو کارت آلمان این است که تخصص شما در لیست مشاغل مورد‌نیاز این کشور قرار داشته باشد.

دریافت آیدی کارت بعد از اخذ اقامت کاری اروپا

آیدی کارت چه تفاوتی با بلوکارت دارد؟

برخی افراد آیدی کارت اروپا را با بلوکارت اشتباه می گیرند. این دو کارت کاملا مجزا از یکدیگر هستند. بلوکارت اروپا یک برنامه مهاجرتی برای جذب نیروهای کار متخصص و ماهر است. در‌صورتی‌که آیدی کارت یک مدرک حقوقی محسوب می‌شود که بعد از دریافت اقامت اروپا، مثل اقامت سرمایه‌گذاری به فرد تعلق می‌گیرد؛ اما بلوکارت، جواز کار در اروپا است. به افرادی که ویزای کار اروپا را دریافت کرده‌اند، بلو‌کارت تعلق می‌گیرد.

سایرس؛ راهنمای شما برای مهاجرت و دریافت آیدی کارت اروپا

در این مقاله به سوال آیدی کارت اروپا چیست پاسخ دادیم. همچنین شما را با ویژگی‌ها و مزایای این کارت آشنا کردیم. مهاجرت به اروپا با هر روشی چالش‌های قانونی و اداری خاص خود را دارد. در مسیر دریافت اقامت اروپا، استفاده از تجربیات متخصصان می‌تواند بسیار راهگشا باشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد مهاجرت به اروپا و دریافت آیدی کارت اروپا را دارید، با شماره ۰۲۱۲۵۷۴۱ تماس بگیرید و از راهنمایی مشاوران موسسه حقوقی سایرس بهره‌مند شوید.

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

16 می 2020

با آی دی کارت اروپا می توان به راحتی در حوزه شینگن تردد کرد؟

    16 می 2020

    آیدی کارت اروپا را می توانید به عنوان کارت شناسایی و مدرک سفر که مورد تایید کشورهای حوزه شنگن است، به همراه خود داشته باشید و به وسیله آن به راحتی در این حوزه تردد کنید. اکثر آی دی کارت ها دو شاخص تعیین کننده هویت دارند (عکس متقاضی و میکروچیپی حاوی اطلاعات بیومتریک شخص) و … این علائم باعث افزایش امنیت داخلی در اتحادیه اروپا و تردد آسان در این منطقه می شود.

16 می 2020

اگر کارت اقامتم رو گم کنم، باید چی کار کنم؟

    16 می 2020

    در صورتی که کارت اقامت خود را گم کردید یا آی دی کارت شما دزدیده شد، ابتدا باید به اداره پلیس گزارش دهید و سپس برای صدور کارت جدید به اداره مهاجرت مراجعه کنید.

16 می 2020

مدت اعتبار آی دی کارت اروپا چند سال است؟

    16 می 2020

    اعتبار آی دی کارت اروپا به قوانین کشور مقصد بستگی دارد ولی معمولا ۵ سال اعتبار دارد.

16 می 2020

علت ریجکت شدن درخواست اقامت را توضیح دهید.

    16 می 2020

    ریجکت شدن درخواست اقامت به دلایل مختلفی اتفاق می افتد ولی برخی از مهمترین آنها عبارتند از:
    تهدیدی برای امنیت اجتماعی
    ارائه مدارک جعلی و نامعتبر
    داشتن سابقه کیفری و …
    در رابطه با عدم تمدید اقامت نیز دلایل مختلفی وجود دارند. به عنوان مثال، برخی کشورها مانند ایتالیا، اتریش، اسپانیا شرط حضور در آن کشور لازمه تمدید اقامت است و اگر شما ۱۲ ماه پیاپی در کشور مقصد حضور نداشته باشید، اقامت شما تمدید نخواهد شد.

24 جولای 2020

سلام ایا میشه با ای دی اسپانیا به بوسنی ازبوسنی به کرواسی رفت یا نه

    21 اکتبر 2020

    با اقامت موقت می توانید بدون نیاز به دریافت ویزا و … به راحتی و با رعایت قوانین تنها در حوزه شینگن تردد داشته باشید. البته به این نکته توجه کنید که قوانین پاسپورت با کارت اقامت متفاوت است.

      29 سپتامبر 2021

      سلام برای مسافرت از یه کشور اتحادیه اروپای با آیدی کارت آیانیازبه پاسپور ویزا داره یا فقط باآیدی کارت میتونی مسافرت کنی به اتحادیه اروپا

        21 آگوست 2022

        سمیر عزیز سلام
        شما با داشتن اقامت یکی از کشورهای عضو شنگن می‌تونید بدون نیاز به سایر کشورهای عضو این پیمان سفر کنید.
        با وجود این، با توجه به اینکه شما سوال کردید اتحادیه اروپا، باید دقیق‌تر بدونیم که چه کشوری مد نظرتون هست.

21 دسامبر 2020

سلام ردز بخیر این روزا میگند که در یونان نمیشع با ایدی کارت در اروپا سفر کرد ایا وقعیت یا فقط شایعه هست؟

    18 ژانویه 2021

    شما با ویزای تایپ D یا کارت اقامت اروپا اجازه سفر دارید.

6 ژوئن 2022

سلام
پسرخاله من با ایدی کارت یونان سفر کرده به فرانسه و حال الان میخواد با ایدی کارت بونان از فرانسه هوایی بیاد ترکیه
آیا امکانش هستش که هوایی بیاد یا خیر؟

    4 سپتامبر 2022

    ایمان عزیز سلام
    بله، مشکلی نیست

      21 نوامبر 2022

      اول اینکه ایا لیتوانی عضو پیمان‌شنگن‌هست ؟ایا با داشتن آی دی کارت لیتوانی میشه توی حوضه شینگن‌ کار پیدا کرد و کار کرد و مجوز‌اقامت کشور دیگر رو‌داشت.

        22 نوامبر 2022

        سلام
        بله لیتوانی یکی از اعضای پیمان شنگن هست.
        شما با داشتن آیدی کارت لیتوانی می‌تونید در اولویت بالاتری از یک فرد غیر اروپایی برای درخواست کار در حوضه شنگن قرار بگیرید اما در نظر داشته باشید که بعد از پذیرفتن درخواست کار، باید نوع اقامت خودتون رو به اقامت کاری و کشور کارفرما تغییر بدید.

28 دسامبر 2022

سلام
من ویزای تحصیلی ۱۳ ماهه ازسوئد دارم و الان ۴ ماه از حضورم در سوئد میگذره و توانایی واریز شهریه جدید را ندارم میتوانم با این آیدی کارت به کشور دیگه سفر کنم ؟ممکن است ای دی کارتمو باطل کنن و نتونم مثلا به آلمان برم و اونجا بمونم

    28 دسامبر 2022

    مهدی عزیز سلام
    با داشتن هر مدلی از اقامت اروپا، شما به مدت محدود (۹۰ روز در هر ۱۸۰ روز) می‌تونید به صورت قانونی بین کشورهای عضو شنگن تردد داشته باشید.
    اما باید در نظر داشته باشید که اگر تمایل به تغییر کشور محل زندگی دارید (به عنوان مثال سوئد به آلمان) باید حتما اقدام به اخذ اقامت آلمان کنید تا از نظر قانونی مشکلی نداشته باشید.

28 دسامبر 2022

من چطوری میتوانم ای دی کارت بگیرم از لحاظ سرمایه گذاری

    28 دسامبر 2022

    مجبتی عزیز سلام
    از تمامی روش‌های اخذ اقامت سرمایه‌گذاری اروپا می‌تونید برای گرفتن آیدی کارت اقدام کنید.
    اگر تمایل داشتید، می‌تونیم برای مشاوره میزبان شما باشیم.

5 آوریل 2023

سلام خوبین آیا با گرفتن ای دی کارت از یک شرکت در لهستان و اثر انگشت از سفارت لهستان در تهران میشه رفت آلمان از مشهد؟

    8 آوریل 2023

    اکبر عزیز سلام
    داشتن آیدی کارت هر کشور به معنی داشتن اقامت و اجازه زندگی در اون کشور هست و شما می‌تونید با داشتن آیدی کارت در فرودگاه‌های بین‌المللی تردد کنید.
    اما این رو در نظر داشته باشید که بعضی مواقع به علت شلوغی یا عدم اطلاع نیروهای مستقر در لحظه، امکان داره که مدارک دیگری هم از شما خواسته بشه.

6 آوریل 2023

سلام ببخشید میشه با ایدی کارت انگلستان از ایران بدون پاسپورت سفر کرد یا باید حتما پاسپورت هم باشه

    8 آوریل 2023

    امیر عزیز سلام
    بله شما می‌تونید با داشتن آیدی کارت سفر انجام بدید ولی این مساله به معنی عدم نیاز به همراه داشتن پاسپورت نیست.
    ما پیشنهاد می‌کنیم که در هر شرایطی پاسپورت رو به همراه داشته باشید.

8 اکتبر 2023

سلام آیدی کارت فرانسه رو میشه از سفارتخانه گرفت ؟ یا باید وارد کشور شد؟

    8 اکتبر 2023

    محمد عزیز سلام
    در اکثریت کشورها، مثل کشور فرانسه، آیدی کارت در داخل کشور مقصد صادر میشه.
    سفارت‌ها عموما مسئولیت صدور ویزا و بررسی پرونده‌های اقامت را بر عهده دارند.