امنیت زنان در کشورهای اروپایی

دسته بندی : راهنمای مهاجرت
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

امنیت پدیده­‌ای ادارکی و احساسی است و یکی از مولفه‌های اساسی رفاه اجتماعی و نیاز هر جامعه به حساب می‌آید. جنسیت و ویژگی‌های روحی باعث می‌شود زنان بیشتر از مردها احساس نا امنی داشته باشند. طی چند دهه اخیر تغییرات اساسی در قوانین کشورهای اروپایی باعث ایجاد شرایط بهتری برای زندگی زنان شده است. رسیدن به کیفیت مطلوب زندگی و بالاترین سطح رفاه اجتماعی از جمله دلایلی است هر ساله زنان بسیاری را برای اخذ اقامت اروپا تشویق می­‌کند. کشورهایی که برای زندگی زنان امن‌تر هستند:

۱۰ کشور برتر برای زندگی زنان

تحقیقات بانک جهانی نشان می­‌دهد به ترتیب ده کشور دانمارک، سوئد، نروژ، هلند، فنلاند، کاندا، سوئیس، استرالیا، نیوزلند و آلمان از بهترین سطح کیفیت برای زندگی زنان برخوردار هستند. هدف اصلی این کشورها ایجاد فضایی امن و مناسب برای زندگی، تحصیل و کار زنان است. در ادامه به بررسی معیارهای انتخاب این کشورها می‌­پردازیم.

 برابری جنسیتی مهمترین عامل برای امنیت زنان

به تساوی شرایط زن و مرد در جامعه برابری جنسیتی گفته می‌شود. بدین معنی که زن و مرد حقوق و وظایف یکسان دارند. کشور دانمارک در زمینه رعایت حقوق بشر و برابری جنسیتی رتبه اول را کسب کرده است.

کدام کشور اروپا برای زنان بهتر است؟

تحصیل آزادانه و بدون محدودیت در اروپا برای زنان

از گذشته زنان به دلیل سبک زندگی و شرایط جامعه فرصت تحصیل در بسیاری رشته‌­ها و کسب جایگاه‌­های شغلی را از دست داده‌اند. اکنون دو سوم مدارک تحصیلی در کشور سوئد متعلق به زنان است و نیمی از مدیران سیاسی این کشور را زنان تشکیل می‌دهند.

قوانینی برای کار و  زایمان، مهم‌ترین نکته در کار بانوان

در بسیاری کشورهای اروپایی قوانین کار برای بانوان به دلیل شرایط بیولوژیکی از انعطاف بیشتری برخوردار است. دریافت مرخصی در ماه بدون ذکر دلیل خاصی یکی از همین موارد است. در کشور نروژ زنان باردار می‌توانند ۳۵ هفته مرخصی زایمان با حقوق کامل داشته باشند. همچنین زنان برای مراقبت‌­های دوران بچه­ داری کمک هزینه مالی دریافت می‌کنند.

بهداشت و درمان رایگان

قوانین برخورداری زنان از خدمات بهداشتی و درمانی رایگان نیز یکی از دیگر از عواملی است که این ده کشور را از سایر کشورها متمایز کرده است. اگر به دنبال تجربه زندگی با کیفیت ایده­ آل در اروپا هستید ابتدا بایستی با روش های اخذ اقامت اروپا آشنا شوید.

اولین قدم برای مهاجرت زنان و بهره مندی از حقوق یکسان، اخذ اقامت اروپاست  

پس از تصمیم گیری برای انتخاب کشور مقصد و اقدام به مهاجرت اولین گام گرفتن اقامت اروپا است. روش­‌های متنوعی برای گرفتن اقامت اروپا وجود دارد. در ادامه به بررسی چند مورد از پرکاربردترین آنها می­ پردازیم. اقامت از طریق سرمایه­ گذاری، کار آفرینی، شغلی و تمکن مالی جز پرطرفدارترین روش ­ها محسوب می‌شوند. مدت زمان و هزینه مورد نیاز برای هر روش متفاوت است. به عنوان مثال اگر برای گرفتن اقامت اروپا عجله دارید و از وضعیت مالی خوبی برخوردار هستید، اقامت تمکن مالی یونان یکی از سریع­ ترین موارد گرفتن اقامت اروپا است.

اروپا برای دختر تنها خوبه؟

علاوه بر این کشور یونان عضو اتحادیه شنگن است. همچنین کشور فرانسه، که با تغییر قوانین مهاجرتی شرایط دریافت اقامت این کشور را قدری ساده­ تر کرده است. اقامت تمکن مالی فرانسه نیز یکی از روش ­های پرطرفدار بین متقاضیان است. پس از انتخاب نهایی برای گرفتن اقامت اروپا، نیاز به مراجعه به پلیس ۱۰+ دارید، تا بتوانید مدارک مورد نیاز برای گرفتن پاسپورت را کامل کنید.

گذرنامه و پاسپورت بگیرید!

گرفتن گذرنامه قدم بعدی در مهاجرت به اروپا است. گذرنامه یا پاسپورت یک سند هویتی بین المللی است که برای اجازه ورود به خاک دیگر کشورها صادر می­ گردد. به صورت پیش فرض اعتبار پاسپورت ۵ سال است. در صورت به پایان رسیدن اعتبار گذرنامه امکان تمدید گذرنامه در خارج کشور نیز وجود دارد.

اروپا کشور امنی برای زنان است

تاثیر شرایط متقاضی در انتخاب کشور مقصد

توجه به مواردی چون موقعیت شغلی، تحصیلی، مالی و خانوادگی تاثیر زیادی در انتخاب یک کشور اروپایی برای مهاجرت دارد. افرادی که در حال حاضر قصد دارند به عنوان دانشجو وارد کشورهای اروپایی شوند ابتدا باید بدانند دانشگاه مقصد تحت چه شرایطی دانشجوی بین المللی را پذیرش می‌کند؛ شرایطی مانند سن، مفاد درسی، معدل و غیره، داشتن گواهی زبان تافل یا آیلتس برای دانشگاه کشور مقصد الزامی است؟ یا برای افراد متاهل، آیا می­توانند همزمان با مهاجرت خانواده خود را همراه ببرند؟

امنبت اروپا برای زنان

برای بعضی افراد که به دنبال پیدا کردن شغل مناسب در اروپا هستند نکات دیگری حائز اهمیت است از جمله درآمد، اینکه بواسطه مهاجرت می‌توانند موقعیت شغلی بهتری کسب کنند؟ برای مثال درآمد پرستاران در آلمان به طور متوسط بین ۳۰۰۰ یورو تا ۴۸۰۰ یورو است! از این رو بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران به حساب می­ آید. پاسخی که به این سوالات داده می­شود در انتخاب درست کشور هدف و برآورد هزینه های متقاضی بسیار تعیین کننده است.

 

در صورتی که تمایل به اخذ اقامت اروپا، از روش‌های سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، تمکن مالی و بلوکارت دارید، کارشناسان ما به صورت تخصصی و با ارائه مشاوره رایگان در کنار شما خواهند بود.

شماره تماس برای دریافت مشاوره رایگان ۰۲۱۲۵۷۴۱

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید