بهترین دانشگاه های یونان برای رشته‌های مهندسی

بهترین دانشگاه های یونان برای رشته های مهندسی
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

رشته مهندسی یکی از جذاب ترین رشته‌های دنیا است. معمولا یکی از مقاصد مورد علاقه دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته مهندسی برای ادامه تحصیل، قاره سبز است. در بین کشورهای اروپایی، یونان یک انتخاب ایده‌آل است. قیمت پایین اجناس و هزینه کم زندگی در کنار امکان دریافت انواع اقامت اروپا، این کشور را به یک قطب برای مهاجرت دانشجویان تبدیل کرده است. در این مقاله از وبلاگ سایرس به بررسی بهترین دانشگاه های یونان برای رشته‌های مهندسی می‌پردازیم.

دانشگاه ملی صنعتی آتن، قطب علمی یونان برای مهندس‌ها

لیست ما با نام دانشگاه ملی صنعتی آتن شروع می‌شود. دانشگاه ملی یونان که برای رشته مهندسی طراحی شده و البته برترین دانشگاه مهندسی یونان است. این دانشگاه در رتبه‌بندی‌های جهانی جزء ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا است.

جدای از رتبه علمی، در بین دانشگاه‌های یونانی، دانشگاه ملی صنعتی آتن در سال ۱۸۳۷ تاسیس شده و قدیمی‌ترین دانشگاه یونان است. این سابقه درخشان باعث شده که هم یونانی‌ها و هم دانشجویان خارجی برای تحصیل در این دانشگاه، سر و دست بشکنند.

قطب علمی مهندسی یونان بیش از ۲۳ هزار دانشجو را در ۹ دانشکده تخصصی رشته‌های مهندسی در خود جای داده است. همه دانشکده‌ها و محل اصلی این دانشگاه، در شهر آتن قرار داشته و باید زیبایی‌های شهر تاریخی آتن را هم به فهرست مزیت‌های دانشگاه ملی صنعتی آتن اضافه کرد. اگر به فکر دریافت اقامت اروپا از طریق یونان هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله اقامت یونان از طریق تمکن مالی ما در سایرس را مطالعه کنید.

بهترین دانشگاه های یونان برای رشته های مهندسی

دانشگاه ارسطو تسالونیکی، به یاد اسطوره بزرگ یونانی‌ها

دانشگاه ارسطو تسالونیکی یونان که به دانشگاه ارسطو هم معروف است. دانشگاه ارسطو در سال ۱۹۲۵ تاسیس شده و در شهر تسالونیکی قرار دارد. در رتبه‌بندی‌های جهانی دانشگاه ارسطو در بین ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار دارد. این دانشگاه در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری فعال است و دانشجو می‌پذیرد.

دانشگاه ملی و کاپادیستری آتن؛ قدیمی‌ترین دانشگاه یونان

در همه کشورها اولین دانشگاه‌ها جایگاه ویژه‌ای دارند و نام آن‌ها همیشه در ذهن مردم کشور نقش بسته است. دانشگاه ملی و کاپادیستری یونان قدیمی‌ترین دانشگاه این کشور است. این دانشگاه در سال ۱۸۳۷ تاسیس شده و البته صرفا مربوط به رشته‌های مهندسی نیست. بلکه رشته‌های مرتبط با علوم انسانی و علوم تجربی نیز در این دانشگاه تدریس می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم سایر مقالات ما مثل تمدید گذرنامه در خارج از کشور را در وبلاگ سایرس مطالعه کنید.

دانشگاه کرت؛ دانشگاهی در پرجمعیت ترین شهر یونان

دانشگاه کرت در پرجمعیت‌ترین شهر یونان میزبان رشته‌های مهندسی است. دانشگاه کرت در سال ۱۹۷۳ تاسیس شده و ۵ دانشکده اصلی دارد. یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌های دانشگاه کرت، ارتباط این دانشگاه با بهترین دانشگاه‌های سراسر دنیا است. مساله‌ای که مستقیما بر کیفیت تحصیل و تبادلات علمی بین دانشگاه‌ها تاثیرگذار بوده است.

هزینه تحصیل و زندگی در یونان چقدر است؟

دانشجویان مهندسی چطور می‌توانند به یونان مهاجرت کنند؟

تا اینجای مقاله بهترین دانشگاه‌های یونان برای تحصیل رشته مهندسی را به شما معرفی کردیم. اگر دانشجوی رشته های مهندسی هستید، احتمالا این سوال برای شما پیش آمده که چطور می‌توان در این دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل شد. برای اپلای تحصیلی در رشته‌های مهندسی کافی است دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب و رزومه خود را در زمان مقرر ارسال کنید. هر دانشگاه بازه‌ای را برای جذب دانشجویان خارجی در نظر گرفته است. پس از ارسال رزومه، باید منتظر پاسخ نهایی دانشگاه بمانید. پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد دریافت اطلاعات تخصصی‌تر درباره مهاجرت رشته‌های مهندسی به اروپا را دارید، مقاله بهترین کشور برای مهاجرت مهندس برق را مطالعه کنید.

هزینه تحصیل و زندگی در یونان چقدر است؟

یونان یکی از ارزان‌ترین کشورهای اروپایی است. برای تحصیل در مقطع کارشناسی نیازی نیست هیچ هزینه به دانشگاه پرداخت کنید. چراکه هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی و در دانشگاه‌های دولتی یونان کاملا رایگان است. در مقاطع بالاتر مثل کارشناسی ارشد و دکتری برای تحصیل نیز بسته به نوع دانشگاه بایستی هزینه را پرداخت کنید.

هزینه زندگی در یونان هم کم است. البته این کم بودن به نسبت سایر کشورهای اروپایی است. برآوردها نشان می‌دهد که ۸۴۰۰ یورو در سال برای زندگی دانشجویی کفایت می‌کند. فرد می‌تواند با در اختیارداشتن این مبلغ به سادگی زندگی خود را در یونان اداره کند. اگر در رشته‌های تخصصی دیگری مطالعه می‌کنید، پیشنهاد ما این است که مقالات تخصصی سایرس برای رشته‌های مختلف را دنبال کنید. برای شروع سری به مقاله بهترین کشور مهاجرت وکلا بزنید.

بهترین دانشگاه های یونان برای رشته های مهندسی

مهاجرت به اروپا را با موسسه حقوقی سایرس تجربه کنید

در این مقاله به بررسی بهترین دانشگاه‌های یونان برای رشته های مهندسی پرداختیم. هزینه‌های تحصیل و زندگی در یونان را هم با یکدیگر بررسی کردیم. در انتهای مقاله پیشنهاد می‌کنیم برای اخذ اقامت اروپا با سایرس تماس بگیرید.

در نظر داشته باشید که موسسه حقوقی سایرس خدمات اقامت تحصیلی را انجام نمی‌دهد با وجود این در صورتی که شما از سایر روش‌های اخذ اقامت یونان، اقامت این کشور را دریافت کنید، می‌توانید از تمامی مزایای تحصیلی این کشور بهره‌مند شوید.

شماره تماس برای دریافت مشاوره رایگان ۰۲۱۲۵۷۴۱

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

18 می 2021

سلام

می خواستم برای رشته معماری در یکی از دانشگاه های یونان اپلای کنم، میشه راهنماییم کنید؟

    18 می 2021

    سلام دوست عزیز

    دانشگاه های یونان در رشته های مهندسی عملکرد خوبی داشته اند. متقاضیان کشورهای ثالث، باید ویزای دانشجویی تایپ D را از سفارت یونان دریافت کنند. ابتدا مدارک لازم را به دانشگاه مورد نظر در یونان ارسال می کنید اگر موفق به اخذ پذیرش تحصیلی شدید، برای دریافت ویزا به سفارت مراجعه می کنید. به یاد داشته باشید که ارائه پرونده کامل در میزای شما نقش مهمی دارد پس برای اطلاع از فهرست مدارک لازم با سفارت یونان تماس بگیرید و یا به وب سایت مربوطه مراجعه کنید. روز مصاحبه مدارک کامل را ارائه می دهید تا بررسی شود. کلیه دانشجویان باید گواهی تمکن مالی، بیمه سلامت، پاسپورت معتبر و … داشته باشند.

18 می 2021

با مدرک زبان انگلیسی میشه برای دانشگاه های یونان اپلای کرد؟

    18 می 2021

    برای اینکه دقیق تر بتونم راهنماییتون کنم باید رشته تحصیلی و مقطع تحصیلیتون رو بدونم ولی به صورت کلی در دانشگاه های یونان برخی دوره ها در مقاطع مختلف به زبان انگلیسی هم برگزار میشه. برای تحصیل در دوره های انگلیسی به مدرک معتبر مثل تافل یا آیلتس نیاز دارید. بهترین راه مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظرتون هست.