معرفی بهترین کشورها برای مهاجرت مهندس برق

بهترین کشور برای مهاجرت مهندس برق
دسته بندی : راهنمای مهاجرت
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

مهندسی برق معمولاً یکی از سخت‌ترین رشته‌های مهندسی محسوب می‌شود. رشته‌ای که ادامه تحصیل در آن به علاقه زیادی نیاز دارد. البته در کنار سختی‌های این رشته، مهندسی برق جز پول‌سازترین و جذاب‌ترین رشته‌های مهندسی در سراسر دنیا است. در این مقاله قصد داریم به بررسی بهترین کشور برای مهاجرت مهندس برق بپردازیم. در ادامه همراه موسسه حقوقی سایرس باشید.

مهندسی برق، رشته‌ای موردعلاقه نخبگان

رشته مهندسی برق از ابتدا مورد توجه نخبگان علاقه‌مندان ریاضی و فیزیک بوده است. کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز با توجه به نیاز خود اقدام به جذب نیروی مهندسی برق کرده‌اند. به‌طوری‌که بسیاری از دانش‌ آموختگان مهندسی برق به دنبال اقامت اروپا هستند. ازجمله دلایل علاقه‌مندی مهندسان برق به اروپا را باید در درآمد و شرایط اجتماعی مناسب اروپا پیدا کرد. در ادامه به بررسی ۵ تا از بهترین کشورها برای مهاجرت مهندس برق می‌پردازیم.

۱-  آلمان، سرزمینی برای تمام مهندسان

آلمان به سرزمین نظم آهنین مشهور است. کشوری صنعتی و توسعه‌یافته اروپایی امکان جذب بهترین استعدادها را از راه‌های مختلف فراهم کرده است. برای مثال این کشور امکان دریافت اقامت از طریق اقامت کارآفرینی اروپا، سرمایه‌گذاری و مهاجرت تحصیلی را فراهم کرده است. نیاز صنایع مختلف آلمان به مهندس برق باعث شده که کشور ژرمن‌ها از اولین انتخاب‌ها برای مهاجرت مهندسان برق باشد. درآمد بالای ۷۳ هزار یورویی در سال، نیز شرایط زندگی اقتصادی و اجتماعی را در آلمان هموار کرده است.

آلمان بهترین کشور برای مهندسان برق

۲- نروژ، کشور ثروتمند در انتظار مهندسان برق

نروژ یکی دیگر از بهترین کشورهای دنیا برای مهندسان برق است. این کشور کوچک و ثروتمند امکان کسب یکی از بالاترین درآمدها را برای مهندسان مختلف ازجمله مهندسی برق فراهم کرده است. از طرف دیگر شرایط زندگی در نروژ بسیار ایده‌آل است. در حقیقت مردم این کشور کوچک با بهره‌مندی از فرهنگی غنی بسیاری، جامعه مترقی را تشکیل داده‌اند.

۳- بلژیک، کشوری سردسیر اروپایی

بلژیک یکی دیگر از کشورهای مطرح اروپایی است. این کشور کوچک توجه ویژه‌ای به انرژی دارد. به همین منظور رشته‌های مرتبط با انرژی‌های مختلف ازجمله برق را محترم شمرده و امکان کسب درآمد بالا برای متخصصان این رشته را فراهم کرده است. به‌طوری‌که یک مهندس برق خبره در بلژیک می‌تواند تا ۷۲ هزار دلار در سال درآمد داشته باشد.

۴- بریتانیا، کشوری برای مهندسان برق

بریتانیا یکی دیگر از کشورهای توسعه‌یافته و صنعتی اروپا، امکان جذب نخبگان بسیاری را در رشته‌های مختلف فراهم کرده است. این کشور بارانی اروپایی در بسیاری از صنایع، زبانزد است و به همین دلیل علاقه بسیاری به مهندسان دارد. درآمد مهندسان نیز در کشور بریتانیا بالاست. به‌طوری‌که یک مهندس برق می‌تواند سالانه تا ۶۰۰۰۰ پوند در سال درآمد کسب کند. عددی که به نسبت سایر مشاغل بریتانیا بسیار معقول به نظر می‌رسد.

کدام کشور اروپایی برای مهندسان برق مناسب است

۵- فرانسه، کشور توسعه‌یافته اروپا برای مهندسان برق

فرانسه یکی دیگر از مقاصد بسیار جذاب و مناسب برای مهندسان برق به شمار می‌رود. این کشور توسعه‌ یافته فعالیت‌های زیادی در صنایع مرتبط با انرژی دارد. به همین دلیل عموماً علاقه ویژه‌ای به رشته‌های مهندسی از خود نشان می‌دهد. درآمد و بازار کار رشته مهندسی برق در کشور فرانسه، بسیار مناسب ارزیابی می‌شود. به همین دلیل بسیاری از دانشجویان یا مهندسان حرفه‌ای کشور فرانسه را برای ادامه تحصیل در رشته مهندسی برق انتخاب می‌کنند.

بهترین راه مهاجرت برای مهندسان برق چیست؟

بارها گفته‌ایم که هیچ راه بهتری برای مهاجرت وجود ندارد. بلکه این شرایط افراد است که نوع راه مهاجرت را مشخص می‌کند. برای مثال اقامت بلوکارت آلمان برای برخی افراد مناسب است. درحالی‌که می‌توان از راه‌هایی مثل ویزای تحصیلی نیز به آلمان مراجعه کرد. در بین راه‌های مهاجرت به اروپا برای مهندسان برق باید به این نکته اشاره‌کنیم که معمولاً مجوز کار و ویزای تحصیلی دو راه عمده برای مهاجرت به شمار می‌رود. البته هر کس باید بر اساس شرایط خودش بهترین انتخاب را انجام دهد.

مهاجرت مهندس برق به اروپا

چقدر طول می‌کشد تا اقامت دائم اروپا را به دست آوریم؟

بسته به روش اخذ اقامت، مدت‌زمان رسیدن به اقامت دائم متفاوت است. اما در اکثر روش‌ها و در بیشتر کشورها مثل سرمایه گذاری در اسپانیا اخذ اقامت دائم حداقل ۵ سال به طول می‌انجامد. مهندسان برق نیز پس از ورود به خاک اروپا ابتدا ویزای موقت دریافت می‌کنند اما با دارا بودن شرایط می‌توانند نسبت به دریافت ویزای دائم اقدام کنند.

 

در نظر داشته باشید که محتوای ارائه شده به جهت افزایش آگاهی شما عزیزان تهیه و تولید شده و اقامت کاری جزء خدمات ارائه شده توسط موسسه حقوقی سایرس نیست.

در صورتی که تمایل به اخذ اقامت اروپا، از روش‌های سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، تمکن مالی و بلوکارت دارید، کارشناسان ما به صورت تخصصی و با ارائه مشاوره رایگان در کنار شما خواهند بود.

شماره تماس برای دریافت مشاوره رایگان ۰۲۱۲۵۷۴۱

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

25 آوریل 2021

۳۹ ساله ۱۹ سال سابقه کار کارشناسی برق
کدام کشور بهتر است اقدام کنم؟ مممنون

    1 می 2021

    با توجه به اینکه آلمان کشور صنعتی و پیشرفته ایست و در زمینه رشته های مهندسی عملکرد خوبی داشته است می تواند در لیست مقاصد برتر شما قرار بگیرد. فرانسه، بلژیک، انگلستان، نیوزیلند و … در فهرست مقاصد بهترین کشورها برای مهاجرت مهندسان هستند.

1 نوامبر 2021

با سلام
من ۳۸ ساله هستم و مهندس برق و تقریباً ۱۰ سال سابقه کار مرتبط دارم و ناظر ساختمان هم هستم به همراه شوهرم که مهندس عمران و دارای ۱۸ سال سابقه کار مرتبط و ۱۰ سال مدیریتی هستند دنبال مهاجرت به یک کشور ایده آل برای مهندسان هستیم،شما چه کشور یا کشورهایی رو پشنهاد میدهید.حدود ۴ یا ۵ میلیارد هم سرمایه داریم.

    21 آگوست 2022

    مارال عزیز سلام
    پیشنهاد ما به شما اقامت بلوکارت آلمان (به خاطر اجازه کاری که بابتش دریافت می‌کنید) یا اقامت سرمایه‌گذاری یونان (برای راه‌اندازی یک دفتر ساختمانی-مهندسی) هست.
    با وجود این، اگر تمایل داشته باشید، می‌تونید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا بیشتر و دقیق‌تر راهنماییتون کنن.

1 نوامبر 2021

با سلام
من ۳۸ ساله هستم و مهندس برق و تقریباً ۱۰ سال سابقه کار مرتبط دارم و ناظر ساختمان هم هستم به همراه شوهرم که مهندس عمران و دارای ۱۸ سال سابقه کار مرتبط و ۱۰ سال مدیریتی هستند دنبال مهاجرت به یک کشور ایده آل برای مهندسان هستیم،شما چه کشور یا کشورهایی رو پشنهاد میدهید.حدود ۴ یا ۵ میلیارد هم سرمایه داریم.