بهترین دانشگاه های یونان برای پزشکی

بهترین دانشگاه های یونان برای پزشکی
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

یونان یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی اروپا است. در سال‌های گذشته یونان و پس از گذر از بحران اقتصادی، سعی کرده با جذب سرمایه خارجیمسیر پیشرفت را برای خود هموار کند و در عین حال پذیرای مهاجران از سایر کشورها نیز باشد. یکی از راه‌های مهاجرت به یونان، مهاجرت تحصیلی است و در بین رشته‌های تحصیلی، پزشکی از ایده‌آل‌ترین گزینه‌ها به شمار می‌آید. در این مقاله به بررسی بهترین دانشگاه‌های یونان برای پزشکی می‌پردازیم.

شرایط تحصیل پزشکی در یونان؛ از پزشک عمومی تا تخصصی چقدر طول می‌کشد؟

دوره تحصیل پزشکی عمومی در یونان ۴ ساله است. کسانی که قصد دریافت مدرک تخصصی را هم داشته باشند، باید ۵ تا ۷ سال بیشتر درس بخوانند. دوره‌های پزشکی در یونان به دو زبان انگلیسی و یونانی به دانشجویان ارائه می‌شود. دانشجویان خارجی پس از اتمام تحصیل می‌توانند با اخذ ویزای کاری، در یونان شروع به کار کرده و کار خود را برای دریافت اقامت در اروپا راحت کنند.

پیش شرط حضور دانشجویان خارجی در یونان چیست؟

دانشجویان خارجی‌ای که قصد تحصیل پزشکی در یونان را دارند، بایستی مدرک دیپلم ۱۲ ساله خود را ارائه کنند. این مدرک بایستی مورد قبول دانشگاه‌های یونان باشد. عموما پیش از شروع دوره عمومی، یک دوره مقدماتی یکساله نیز برگزار شده و فرد در صورت قبولی و گذراندن این دوره وارد تحصیل پزشکی عمومی خواهد شد. در کنار اقامت از طریق تحصیل، پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با انواع راه‌های دریافت اقامت یونان حتما مقاله تمکن مالی یونان ما در سایرس مطالعه کنید.

بهترین دانشگاه های یونان برای پزشکی

معرفی ۵ تا از بهترین دانشگاه‌های یونان برای تحصیل پزشکی

اگر قصد تحصیل رشته پزشکی در یونان را دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا ۵ تا از بهترین دانشگاه‌های علوم پزشکی یونان را به شما معرفی کنیم.

دانشگاه پزشکی آتن، تحصیل در مرکز علمی یونان

اگر یونان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ادامه تحصیل است، دانشگاه آتن این کشور هم یکی از اولین پیشنهادات ما به شما برای رشته پزشکی است. دانشگاه آتن بیش از یک قرن قدمت دارد و در سال ۱۸۳۷ تاسیس شده است. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های دانشگاه، مراکز تحقیقاتی مختلفی است که در دل دانشگاه وجود دارد. این مراکز که به تحقیق درباره بیماری‌ها و شیوه‌های نوین درمانی مشغول هستند، توانسته‌اند دانشگاه آتن را در بین ۱۱۰ دانشگاه برتر دنیا در رشته پزشکی قرار دهند. همه رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه آتن تدریس می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم برای مطالعه سایر مقالات مرتبط با حوزه پزشکی حتما مطلب بیشترین درآمد دندانپزشکان در کدام کشور است را در وبلاگ سایرس مطالعه کنید.

دانشگاه کرت، رقیبی جدید برای دانشگاه‌های پزشکی اروپا

از دانشگاه آتن که رد شویم، انتخاب دوم ما دانشگاه کرت است. کرت البته یک دانشگاه صرفا پزشکی نیست و رشته‌های زیادی را در خود جای داده است. اما دانشکده پزشکی دانشگاه کرت، یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین دانشگاه‌های یونان است. این دانشگاه در نزدیکی شهر هراکلیون قرار داشته و در دل خود یک بیمارستان مدرن و مهجز را جای داده است. تحصیل در سطح بالا و ارائه برنامه‌های کارآموزی در بیمارستان، دانشگاه کرت را به یک گزینه جذاب برای تحصیل رشته پزشکی تبدیل کرده است.

دانشگاه پزشکی یانینا یونان، یک دانشکده مهم در اروپا

یانینا یکی از جدیدترین دانشکده‌های پزشکی یونان نسبت به سایرین است.  این دانشکده در سال ۱۹۷۷ تاسیس شد. این دانشکده ابتدا صرفا در رشته پزشکی عمومی، دانشجو می‌پذیرفت. اما با گذشت زمان، این دانشگاه در رشته های تخصصی پزشکی نیز اقدام به جذب دانشجو کرد. در حال حاضر بیش از ۱۲۳۶ دانشجو فقط در مقطع عمومی پزشکی در دانشگاه یانینا مشغول به تحصیل هستند.

معرفی 5 تا از بهترین دانشگاه‌های یونان برای تحصیل پزشکی

پاتراس، یک دانشکده پزشکی دیگر در یونان

یکی دیگر از دانشکده‌های پزشکی یونان، پاتراس است. این دانشگاه در سال ۱۹۷۷ تاسیس شده و هنوز در حال توسعه است. به جز بخش فعلی بیمارستانی داخل دانشگاه، در آینده‌ای نزدیک بخشی برای تحقیق و توسعه در نزدیک دانشگاه پاتراس تاسیس خواهد شد. مدیران این دانشگاه قصد دارند پاتراس را به یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی یونان و حتی اروپا تبدیل کنند. رویایی که می تواند یونان را هم به بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان تبدیل کند.

دانشگاه پزشکی تسالونیکی یونان

تسالونیکی یکی دیگر از پیشنهادات ما برای شما است. این دانشگاه تمرکز بسیار زیادی بر کیفیت آموزش‌های خود دارد. تسالونیکی قصد دارد بهترین و حرفه‌ای‌ترین پزشکان و متخصصان را به جامعه پزشکی یونان تحویل دهد. این دانشگاه آرمان گرا اهمیت زیادی برای بخش تحقیق و توسعه خود قائل است و سرمایه گذاری زیادی را در این زمینه انجام داده است. پیشنهاد می کنیم در انتهای این مقاله حتما سری هم به مطلب مهاجرت پرستاران بزنید و با بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران آشنا شوید!

بهترین دانشگاه های یونان برای پزشکی

شما بپرسید ما پاسخ می دهیم!

در این مقاله سعی کردیم ۵ تا از بهترین دانشگاه های یونان در رشته پزشکی را به شما معرفی کنیم. اگر دانشجوی رشته پزشکی هستید یک قصد دارید برای تحصیل در رشته های تخصصی و بالا به یونان مهاجرت کنید، می توانید سوالات خود را در زیر همین صفحه برای ما بنویسید. ما به سوالات شما پاسخ می‌دهیم!

در نظر داشته باشید که محتوای ارائه شده به جهت افزایش آگاهی شما عزیزان تهیه و تولید شده و اخذ اقامت تحصیلی جزء خدمات ارائه شده توسط موسسه حقوقی سایرس نیست.

در صورتی که تمایل به اخذ اقامت اروپا، از روش‌های سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، تمکن مالی و بلوکارت دارید، کارشناسان ما به صورت تخصصی و با ارائه مشاوره رایگان در کنار شما خواهند بود.

شماره تماس برای دریافت مشاوره رایگان ۰۲۱۲۵۷۴۱

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

19 می 2021

معتبرترین دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی یونان کدامند؟

    19 می 2021

    دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی یونان در رتبه بندی جهانی جایگاه خوبی دارند. معتبرترین و بهترین دانگاه های پزشکی و دندانپزشکی یونان عبارتند از:
    دانشگاه ملی و کاپادیستری آتن
    دانشگاه ارسطو تسالونیکی
    یونان تسالونیکی
    دانشگاه کرت
    دانشکده پزشکی آتن
    دانشگاه ایوانینا
    یونان یونانا
    دانشگاه پاتراس

19 می 2021

اگر برای تحصیل پزشکی در یونان اقدام کنم، می تونم در حین تحصیل کار هم بکنم؟

    19 می 2021

    بله. دانشجویان دانشگاه های یونان می توانند با توجه به مقطع تحصیلی خود از ۱۰ ساعت تا ۳۰ ساعت به صورت پاره وقت کار کنند.