بهترین کشور مهاجرت وکلا کجاست؟

بهترین کشور مهاجرت وکلا
دسته بندی : راهنمای مهاجرت
: امتیاز شما به این مطلب
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

در سال‌های اخیر مشاغل مختلفی از پزشکی گرفته تا وکالت به دنبال مهاجرت به اروپا هستند. رشته حقوق و وکالت به‌طورکلی یکی از رشته‌های پول‌ساز برای دریافت اقامت و زندگی در اروپا به‌حساب می‌آید. در این مقاله می‌خواهیم با بهترین کشورها برای مهاجرت وکلا آشنا شویم. پیشنهاد می‌کنیم تا انتها همراه موسسه حقوقی سایرس باشید.

چرا وکلا برای زندگی و کار به اروپا می‌روند؟

بسیاری از وکلا و فارغ‌التحصیلان رشته حقوق برای کسب درآمد بالاتر به اروپا سفر می‌کنند. رشته حقوق و مشاغل مرتبط با آن مثل وکالت یا مشاوره حقوقی یکی از بالاترین درآمدهای اروپا را دارد. از طرف دیگر این رشته از شأن اجتماعی و جایگاه مناسبی نیز در بین مردم برخوردار است.

همه چیز درباره مهاجرت وکلا به اروپا

چه کشورهایی شرایط بهتری برای وکلا فراهم کرده‌اند؟

زمانی که به دریافت اقامت در یک کشور فکر می‌کنیم باید شرایط مختلفی را در نظر بگیریم. برای مثال اقامت سرمایه‌گذاری اروپا بسته به نوع کشور متفاوت است و هر کشور هزینه‌های مختلفی دارد. در خصوص مهاجرت وکلا نیز باید شرایطی مثل بازار کار، میزان هزینه و متوسط درآمد وکلا را در نظر بگیریم.

۱- فرانسه، وکالت کنار برج ایفل

فرانسه یکی از قدرتمندترین کشورهای دنیا است. این کشور از نظر اقتصادی و اجتماعی در شرایط ایده‌آلی به سر می‌برد. در سال‌های اخیر فرانسه امکان مهاجرت با سرمایه‌گذاری و اقامت بدون سرمایه گذاری را فراهم کرده است. در میان رشته‌های مختلف تحصیلی و حرفه‌ای، وکالت یکی از پول‌سازترین مشاغل اروپا به‌حساب می‌آید. درآمد سالانه وکلا در فرانسه نزدیک به ۵۵ هزار یورو است.

۲- بلژیک، زندگی لاکچری وکلا

بلژیک یکی دیگر از کشورهای پردرآمد و مرفه اروپایی به‌حساب می‌آید. درآمد مشاغل مرتبط با رشته حقوق و وکالت در بلژیک به‌طور میانگین نزدیک به ۸۱ هزار دلار در سال است. عددی که با توجه به هزینه‌های متوسط زندگی در بلژیک می‌تواند نویدبخش یک زندگی مرفه و لاکچری باشد.

۳- انگلیس، وکالت یکی از پول‌سازترین حرفه‌ها

بریتانیا و کشور انگلیس را می‌توان بهترین جا برای زندگی وکلا دانست. حقوق فارغ‌التحصیلان رشته حقوق با تخصص‌های مختلف از مشاور تا وکیل چیزی نزدیک به ۱۰۸ هزار دلار به‌صورت سالانه است. این میزان درآمد در سایر کشورها نیز بسیار بالا تلقی می‌شود.

کشورهای مناسب برای وکلا

۴- سوئیس، وکالت در کشور ساعت

سوئیس یکی دیگر از کشورهای مرفه اروپایی است. درآمد وکلا در این کشور نزدیک به ۱۳۲ هزار دلار است. البته مهاجرت به سوئیس به نسبت سایر کشورهای اروپایی سخت‌تر است. چراکه این کشور قوانین سفت و سختی در زمینه جذب مهاجر خارجی دارد.

آیا درآمد می‌تواند معیار خوبی برای انتخاب کشور مناسب وکلا باشد؟

اگرچه در دسته‌بندی و انتخاب کشورها بیشتر بر روی درآمد وکلا در هر کشور مانور دادیم. اما نمی‌توان صرفاً با معیاری مثل درآمد، بهترین کشور را برای زندگی انتخاب کرد. خصوصاً در زمینه اقامت اروپا از طریق کار، باید معیارهای بسیار زیادی را در نظر بگیریم. برای مثال در برخی کشورها دریافت مجوز کار نسبتاً دشوار است و مهاجر تازه‌وارد ممکن است با دردسرهای زیادی در این زمینه روبه‌رو شود. از طرف دیگر بازار کار در برخی دیگر از کشورها چندان مناسب نیروهای تازه‌وارد نیست. همچنین باید به این نکته دقت کنیم که در اکثر کشورها نیازی به معادل‌سازی مدرک وکالت و در صورت لزوم شرکت در کلاس‌های آموزشی داریم.

آیا راه‌های دیگر برای مهاجرت وکلا به اروپا وجود دارد؟

راه‌های زیادی برای دریافت اقامت اروپا وجود دارد. اما یکی از بهترین راه‌ها برای مهاجرت وکلا، ویزای تحصیلی است. در حقیقت درصورتی‌که امکان دریافت مستقیم ویزای کاری برای رشته مهاجرت وجود نداشته باشد، می‌توان با کمک ویزای تحصیلی و برای ادامه تحصیل به کشورهای اروپایی سفر کرد. یکی از مزیت‌های عمده این روش امکان تغییر ویزا پس از اتمام مدت تحصیل است. در حقیقت می‌توان با اتمام مدت تحصیل، ویزای کاری را دریافت و فعالیت حرفه‌ای خود را در کشور مقصد شروع کنیم.

(پیشنهاد می‌کنیم برای مطالعه سایر مقالات سایرس به صفحه پاسپورت چیست مراجعه بفرمایید.)

مهاجرت اروپا برای وکلا با موسسه سایرس

پس از چه مدت می‌توان اقامت دائم اروپا را به دست آورد؟

به‌ طور معمول و با گذشت ۵ سال از حضور در اروپا می‌توان برای دریافت اقامت اروپا اقدام کرد. در حقیقت ویزای موقت اقامتی به‌طور سالانه و در برخی موارد ۶ ماهه تمدید می‌شود. در این مدت می‌توان با رعایت قوانین و مقررات به دریافت سریع‌تر اقامت دائمی اروپا کمک کرد.

در نظر داشته باشید که محتوای ارائه شده به جهت افزایش آگاهی شما عزیزان تهیه و تولید شده و اقامت جستجوی کار جزء خدمات ارائه شده توسط موسسه حقوقی سایرس نیست.

در صورتی که تمایل به اخذ اقامت اروپا، از روش‌های سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، تمکن مالی و بلوکارت دارید، کارشناسان ما به صورت تخصصی و با ارائه مشاوره رایگان در کنار شما خواهند بود.

شماره تماس برای دریافت مشاوره رایگان ۰۲۱۲۵۷۴۱

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

12 فوریه 2021

سلام روز به خیر
شخصی که پروانه وکالت در ایران داره به چه طریق میتونه در کشور فرانسه وکالت کنه؟

    14 فوریه 2021

    پروسه وکالت در فرانسه بدین صورت است:
    فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد رشته حقوق می توانند در آزمون کانون وکلای این کشور شرکت نمایند. در صورت قبولی در دوره های ۱۸ ماهه کار آموزی را پشت سر گذاشته و پس از قبولی می توانند به عنوان وکیل مستقل در این کشور فعالیت نمایند.
    برای ورود به دانشگاه دولتی حقوق معمولا به دانش بالای زبان فرانسه نیازمندید.

      20 اکتبر 2023

      سلام
      من امسال ارشد حقوق خصوصی گرفتم
      برای مهاجرت الان اقدام کنم یابعد دکترا

        20 اکتبر 2023

        مهرداد عزیز سلام
        در خصوص این مورد بهتر هست با موسسات معتبر کاریابی مشورت کنید.
        ما به صورت تخصصی برای مشاوره اقامت‌های تمکن مالی، سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در کنارتون هستیم.

    23 فوریه 2021

    سلام رشته حقوق ميخونم و ميخوام براى كار در اينده به اروپا و كانادا برم ايا راه اسونى هست كه بتونم بعدش براى اقامت دائم اقدام كنم

      28 فوریه 2021

      سلام

      لطفا اطلاعات دقیق تری از شرایط و هدفتون از اقامت بدید.

    2 آوریل 2021

    باعرض سلام لیسانس حقوق هستمدودارای پروانه وکالت که یال۹۲اخذکرده ام۔متولد۵۲هستم بازبان انگلیسی اشنایی دارم ایاامکان مهاجرت به انگلیس برای من وجوددارد؟

      1 می 2021

      انگلستان شرایطی را برای وکلا فراهم کرده که امکان تحصیل و کار را به وکلا می دهد.

28 مارس 2021

سلام وکیل پایه یک دادگستری سابقه ۱۲ساله من چطور میتونم بعنوان وکیل به ترکیه مهاجرت کنم ؟

    1 می 2021

    سلام

    موسسه حقوقی سایرس در زمینه اخذ اقامت اروپای شنگن فعالیت می کند. چنانچه سوالی در رابطه با اقامت سرمایه گذاری، کارآفرینی و … دارید، خوشحال می شویم شما را راهنمایی کنیم.

18 آگوست 2021

سلام. من وکیل پایه یک دادگستری در ایران هستم . می خواستم بدونم اگر بخواهم وکیل در امور مهاجرت در کشور کانادا شود ، اطلاعاتی دارید که چگونه است؟ آیا مدرک تحصیلی من معتبر است؟ من کارشناسی ارشد حقوق از دانشگاه شهید بهشتی دارم. آیا مجدد باید درس بخونم یا صرفا باید امتحان دهم؟ ممنون میشم راهنمایید کنید.

    14 آگوست 2022

    سرور عزیز سلام
    خدمات موسسه حقوقی سایرس، در خصوص کشورهای اتحادیه اروپا هست و متاسفانه در خصوص کانادا ما تخصصی نداریم.

31 می 2022

سلام وقتتون بخیر
چندتا سوال داشتم
اولا هزینه مشاوره تون چقدر خواهد بود؟
ثانیا آیا حضورا میشه مشاوره گرفت؟ آدرس شما کجاست در این صورت؟
ثالثا من دانشجوی حقوق دانشگاه تهران و کارآموز وکالت هستم،امکان مهاجرت به بریتانیا از نظر شما چقدر سهل خواهد بود برای من؟ زبانم خوبه اما نیاز به تقویتش خواهم داشت

    4 سپتامبر 2022

    سلیمان عزیز سلام
    در خصوص هزینه مشاوره، تمامی جلسات مشاوره شما مهمان ما هستید و جلسات به صورت حضوری (و در صورت تمایل شما، آنلاین برگزار میشن)
    در خصوص آدرس و زمان مشاوره؛ بعد از تماس کارشناسان با شما و بررسی صحبت‌های اولیه، هماهنگی‌ها برای میزبانی از شما، از طریق کارشناس باهاتون انجام میشه.
    در خصوص مهاجرت به بریتانیا؛ متاسفانه این مورد از خدمات موسسه ما نیست ولی در صورتی که تمایل داشته باشید از خدمات موسسه ما استفاده کنید، می‌تونید اطلاعات تماستون رو از طریق فرم درخواست مشاوره برامون ارسال کنید.

13 آگوست 2022

سلام.من دارای لیسانس حقوق هستم.برای ارشد اقدام کنم بهتره؟یا اینکه پروانه وکالتمو ایران بگیرم و برم؟

    14 آگوست 2022

    پانیذ عزیز سلام
    ما در موسسه حقوقی سایرس، خدمات مرتبط با اقامت تحصیلی و کاری رو انجام نمیدیم.
    برای همین هم پیشنهاد می‌کنیم این سوال رو از موسساتی که این مورد در تخصصشون هست بپرسید.

17 آگوست 2022

سلام کسی که دارای مدرک ارشد حقوق هست و به زبان انگلیسی مسلطه و همینطور در دانشگاه شهید بهشتی تهران تحصیل کرده میتونه به انگلیس یا فرانسه مهاجرت کنه و اونجا وکالت کنه؟

    21 آگوست 2022

    آیدا عزیز سلام
    برای این موضوع باید به شرکت‌های اقامتی از طریق جستجوی کار مراجعه کنید.

30 ژانویه 2023

سلام و وقت شما بخیر من وکیل پایه یک کانون وکلا و دانشجوی رساله مقطع دکتری حقوق جزا و جرم شناسی با سابقه تدریس هستم. میخواستم بدونم امکان اخذ اقامت کاری در بلژیک یا سوییس رو دارم یا باید مجددا اونجا از صفر شروع کنم؟

    31 ژانویه 2023

    الهام عزیز سلام
    در خصوص موردی که فرمودید، پیشنهاد می‌کنیم که از موسسات معتبر کاریابی مشاوره بگیرید تا بتونن در این خصوص شما رو راهنمایی کنند.
    اگر هم در خصوص اقامت سرمایه‌گذاری، تمکن مالی و یا کارآفرینی سوالی داشته باشید، کارشناسان ما در خدمتتون هستند.

11 آوریل 2023

سلام وقت بخیر من ۱۴ سالمه و دخترم به رشته وکالت خیلی علاقه دارم و قصد دارم دبیرستان به آلمان برم همونجا هم وکیل شم ولی خیلی بیشتر به فرانسه و انگلیس علاقه دارم
من ایرانی می تونم توی این ۳ کشور بشم وکیل و مشکلی نداره؟؟ و اگه بخوام ۲ یا ۳ سال دیگه برم واسه فرانسه و توی این تایم فرانسوی یاد بگیرم شرایط چه جوری و باید چیکار کنم؟؟

    15 آوریل 2023

    هدیکا عزیز سلام
    با توجه به سن شما، بهترین پیشنهاد اینه که پدر و مادر اقامت یکی از کشورهای فرانسه، آلمان یا ییونان رو اخذ کنن و از طریق این روند، شما هم اقامت بگیرید و علاوه بر اون، به مدارس دولت و رایگان این کشورها دسترسی پیدا کنید.

21 جولای 2023

سلام وکیل دادگستری ودارای موسسه حقوقی وفوق لیسانس حقوق مالی واقتصادی هستم با پروانه وکالت ایران میتوانم در کدام کشور وکالت کنم ؟

    22 جولای 2023

    جناب حسینی عزیز
    متاسفانه با این مدارک، امکان انجام کار وجود نداره.

20 اکتبر 2023

سلام
باید چند سال سابقه ی کاری داشته باشی مهاجرت کرد

    20 اکتبر 2023

    دنیا عزیز سلام
    برای اقامت‌هایی مثل سرمایه‌گذاری و تمکن مالی، شما نیازی به سابقه کاری ندارید.